REKLAMA

Legionowo

inwestycje »

 

Co kolejarze proponują dla Legionowa?

  22 marca 2023

alt='Co kolejarze proponują dla Legionowa?'
DB

PKP Polskie Linie Kolejowe zaprezentowały mieszkańcom Legionowa plany rozbudowy linii kolejowej w kierunku Nasielska. Zaprezentowane szczegóły techniczne dwóch wybranych wcześniej korytarzy nie przewidują dużych wyburzeń. Dają za to możliwość nowej kładki czy nowego tunelu przez tory.

REKLAMA

Wbrew obawom samorządu Legionowa ogromnych wyburzeń w mieście nie będzie. Kolejarze na spotkaniu z mieszkańcami w legionowskim ratuszu przedstawili warianty przeprowadzenia nowych torów dla dwóch wybranych wcześniej korytarzy.

Rozbudowa kolei w Legionowie

Dość sensacyjnie wyglądają plany budowy korytarza nr 4. Budują perony w Wieliszewie. Kiedy pojedziemy do Zegrza Południowego? Budują perony w Wieliszewie. Kiedy pojedziemy do Zegrza Południowego?
Już od ponad roku trwają przygotowania do reaktywacji połączenia kolejowego do Zegrza Południowego. Oprócz torów i trakcji, odcinek z Wieliszewa do Zegrza zyska też dwa nowe przystanki. Sprawdzamy postępy prac.
Zapewne dla samej spółki PKP PLK będzie on gigantycznym wydatkiem, gdyż oznacza budowę przeszło 3-kilometrowego tunelu.

Wariant zakłada dołożenie czwartego toru biegnącego od warszawskiej Pragi przez Białołękę (stacja na Choszczówce ma być przesunięta) do rozejścia torów przed osiedlem Nowy Bukowiec w Legionowie. Tam nowe torowisko wjeżdża w las w kierunku północno-wschodnim i wchodzi w tunel. Z uwagi na to, że nowe tory będą dostosowane do pociągów jadących z prędkością do 250 km/h, zgodnie z założeniami nie mogą one zostać budowane na wysokości przecięcia z drogami. Dlatego też nie ma zagrożenia, że mocno użytkowana ulica Strużańska przetnie się z nowymi torami.

Następnie tunel pomknie wzdłuż osiedla Grudzie, Centrum Szkolenia Policji, zaś jego wyjście będzie na wysokości Starostwa Powiatowego od strony wschodniej. Następnie linia przebiega wzdłuż ul. Kolejowej w Łajskach, zaś na samej ulicy Suwalnej pojawi się skrzyżowanie bezkolizyjne.

Kup bilet

Nowy tunel w Legionowie

Samorząd miasta jeszcze przed rozpoczęciem konsultacji z mieszkańcami najbardziej obawiał się korytarza nr 6. Wiceprezydent Marek Pawlak roztaczał wizje wyburzenia budowanego właśnie tunelu na Bukowcu, dworca PKP, jak i przylegającego do niego wielopoziomowego parkingu. Na szczęście budowany tunel na Bukowcu jest dostosowany do ewentualnych zmian. Nie będzie też przebudowy ulicy Szwajcarskiej, gdyż nowy układ torowy linii nr 9 zmieści się w obecnym korytarzu.

Dopiero od wiaduktu z ulicą Zegrzyńską zaczną się poważniejsze zmiany. Tutaj kolejarze będą musieli mocniej poprzestawiać układ torowisk, przebudowane zostaną też perony stacji. Niemniej nowy układ torowisk nie ingeruje w ścisłą zabudowę na tym obszarze. Nastąpi jedynie zbliżenie do parkingu wielopoziomowego, ale nie oznacza to jego likwidacji. Osiedle Kozłówka otoczą kolejne tory, jednak na wysokości alei 3 Maja i obecnego przejścia powstanie bezkolizyjne przejście dla pieszych (zapewne kładka). Idąc dalej w kierunku Chotomowa, przebudowie będzie musiała ulec kładka nad torami dla pieszych w ciągu ulic Parkowa - Wyszyńskiego. Spore zmiany nastąpią dopiero w pobliżu stacji Legionowo Przystanek. Przed samą stacją nastąpi rozgałęzienie torów, a więc dorzucenie nowego i poprowadzenie go bliżej ronda. Ulica Gdańska ze względu na nowy tor będzie musiała być przesunięta bliżej domów, zaś perony stacji zostaną przebudowane. Od strony północnej nic się nie zmieni, od południowej peron zostanie otoczony torami, zaś przejście podziemne wymagać będzie przebudowy.

Jeszcze ciekawiej wygląda sprawa poszerzenia torowiska dla linii nr 10, a więc od strony osiedla Piaski. Aktualny dojazd do osiedla Kozłówka zostanie zlikwidowany i powstanie nowy, bliżej ul. Szczygla. Rewolucyjna zmiana nastąpi w rejonie stacji Piaski. Tutaj na alei Legionów planowany jest wjazd do tunelu, który bezkolizyjnym skrzyżowaniem - najpierw z ulicą Kościuszki i Mireckiego, a następnie z torami - zaprowadzi nas na ulicę Piaskową. Przebudowany zostanie też peron stacji, pojawić się ma wejście w postaci tunelu, jak i zwykłe wejście od ul. Piaskowej.

(db)

.
 

REKLAMA

Komentarze (4)

# George284

16.04.2023 19:55

Cześć, kasyno online https://spinbounty.casino/ jest jedną z najlepszych platform do gier online. Strona oferuje ogromny wybór gier, w tym najnowsze automaty wideo i gry z dealerem na żywo. Platforma jest również łatwa w użyciu i oferuje szybkie wypłaty, co czyni ją popularnym wyborem wśród graczy. Z najwyższej klasy obsługą klienta i bezpiecznym środowiskiem gry, jest to platforma, której możesz zaufać dla wszystkich swoich potrzeb związanych z grą.

# Użytkownik SKM

17.04.2023 11:47

Potrzeba dodatkowych torów.
Wszyscy zapominają o tym ile osób korzysta z SKM i KM dojeżdżając do pracy. Kilka wniosków.
1. Dodatkowe tory pomogą w tym aby SKM-i i KM-i jeździły częściej np. co dziesięć minut.
W najlepszych latach z przestanku PKP legionowo Dobowa wymiana pasażerska 6500 osób
Częstsze pociągi miej zatłoczona Modlińska itd.
Pan Prezydent nie chce tego rozwiązania ponieważ musiałby rozbudować Centrum Komunikacyjne
2. W tej chwili jak jedzie Pendolino musi być 20 km wolnej trasy przed nim.
Dlatego mamy maksymalną ilość SKM i KM która mówić szczerze aż tak często nie jeździ
Pociąg na Wschodnią - Centralną tak zwany Lotniskowy jest raz na godzinę to zdecydowanie za mało ! Raz na godzinę to dojeżdża się z Bardzo daleka.
3. Dużo osób jest wprowadzanych w błąd ze Pendolino będzie jeździło 7 minut szybciej zapominając o innych argumentach
4. Legionowo ma tendencje do złych wyborów - jak robiono trasę nr 61 wybrano przez legionowo teraz widać jakie to problemy jak się wszystko korkuje na niemal każdych światłach
5. Przy centrum komunikacyjnym powinno być Centrum handlowe - ktoś spyta po co
Po to ze jak jedziesz np. na 9 do pracy droga zajmuje ci 1 godzinę do pracy to w obie strony dwie Czas poza domem to już 10 - 11 godzin chciałbyś wszystko załatwiać po trasie. Dodatkowe miejsca pracy w Legionowie dla osób które by sprzedawały itd.
6. Stara trasa jest najrozsądniejsza dlatego ze poza Legionowem i Łajskami najmniej koliduje w teren.
Centrum Policji, Grudzie i cześć Łajsk w tym korytarzu wcale nie jest gęsto zaludniona te kilkanaście domów to akurat nie jest problem.
Kilkanaście domów=max 100osób a 6500 dojeżdżających dziś a być może dojdzie np. do 10 000 jak pociągi będą co 10 minut
Mniejsze korki ekologia itd.

# Dariusz Nowak

18.04.2023 09:58

Drogi użytkowniku SKM szkoda że ani jednym słowem nie wspomniałeś że na te cuda będziesz czekał minimum 10 lat
Widocznie "użytkownicy" mają krótką pamięć i "zapomnieli" już jak wyglądał rozkład jazdy pociągów podczas poprzedniej ślimaczącej się przebudowy
Przez kolejne lata czeka nas paraliż komunikacyjny, okrojony do minimum rozkład SKM i KM, czekają nas wyburzone i budowane od nowa stacje Choszczówka, Płudy, Zerań, Toruńska, Praga, wyburzone wiadukty i tunele
Tak poczekajcie jeszcze kilka latek ale już będzie wspaniale

REKLAMA

# Dariusz Nowak

18.04.2023 10:11

Niejako w uzupełnieniu, zaczynająć od Warszawy Pragi, Toruńskiej kończąc na Żeraniu z okien pociągu widać że linia kolejowa przebiega przez tereny gdzie kolej ma hektary terenu do poprowadzenia torów do odseparowania ruchu
Już taki by-pass pozwoliłby drastycznie zwiększyć przepustowość linii a te przystanki stałyby się wtedy stacjami które umożliwiłyby mijankę tych pociągów
Ale nie kolej chce wyburzać i budować te stacje dosłownie od zera jako dwuperonowe, ma być na bogato z wyburzeniem całej infastruktury którą budowano zaledwie kilka lat temu
Miś....
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuLegionowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuLegionowo

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024