REKLAMA

REKLAMA

Wakacje z Warszawy

REKLAMA

Wawer

inwestycje

 

Doczekaliśmy się. Rusza przebudowa linii kolejowej

  10 sierpnia 2021

Doczekaliśmy się. Rusza przebudowa linii kolejowej
źródło: Wikimedia Commons / Cezary Piwowarski

11 sierpnia PKP Polskie Linie Kolejowe podpiszą umowę na przebudowę odcinka od Dworca Wschodniego do Wawra.

REKLAMA

Warta prawie 520 mln zł przebudowa pierwszego odcinka linii do Otwocka będzie jedną z największych inwestycji prowadzonych w tej dekadzie w Warszawie. PKP Polskie Linie Kolejowe są gotowe do podpisania umowy a już wkrótce poznamy pierwsze szczegóły dotyczące utrudnień.

REKLAMA

Przebudowa linii otwockiej

W pobliżu szpitala przy Szaserów powstanie dodatkowa stacja Wiatraczna, która poprawi połączenie północnego Grochowa z Wawrem i Śródmieściem. Na przystanku Olszynka Grochowska czeka nas remont peronu oraz kładki, która zostanie wyposażona w windy. Stacja Gocławek będzie przesunięta do wiaduktu Marsa, z którym kolejarze połączą ją windami i schodami. Powstanie także nowe przejście podziemne z pochylniami.

- Na przystanku Warszawa Wawer peron zostanie przebudowany a przejście podziemne wyposażone w windy - wyliczają kolejarze. - Wiata peronowa ma być odrestaurowana. Podobnie jak na pozostałych przystankach, dla podróżnych będzie zamontowany system informacji wizualnej i głosowej.

REKLAMA

Więcej pociągów

Ważnym elementem inwestycji ma być budowa nowych torów. Między Gocławkiem a Wawrem ich liczba wzrośnie do czterech, dzięki czemu możliwe będzie rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego i dalekobieżnego. Przygotowane zostanie także "wyjście" nowego układu torów od stacji Wawer do Otwocka, które będzie realizowane w kolejnym etapie.

- Wzrośnie przepustowość i więcej składów będzie mogło kursować między Warszawą a Otwockiem i Warszawą a Lublinem - informuje PKP PLK. - Oznacza to sprawniejsze, bardziej przewidywalne podróże w aglomeracji i na trasach dalekobieżnych.

(dg)

 

Czytaj na ten temat

Komentarze (6)

# Antek

10.08.2021 18:31

"Wzrośnie przepustowość i więcej składów będzie mogło kursować między Warszawą a Otwockiem i Warszawą a Lublinem - informuje PKP PLK. - Oznacza to sprawniejsze, bardziej przewidywalne podróże w aglomeracji i na trasach dalekobieżnych".
To oznacza tylko więcej hałasu, gdyż dwoma (z czterech) torami będą pędziły pociągi dalekobieżne.

# pytam

11.08.2021 08:40

A kiedy doczekamy się rond na Kadetów? 26 października 2020 pisaliście
"- Po skończeniu prac przy Bronowskiej zaczynamy realizację kolejnej inwestycji. Na plac budowy został wprowadzony wykonawca dwóch rond na Kadetów - poinformował na początku października na Facebooku wiceburmistrz Leszek Baraniewski.
Zgodnie z umową, powinny powstać do końca roku - informuje rzeczniczka wawerskiego magistratu Aleksandra Słowińska."

# swojak

11.08.2021 08:57

Po co zwiększać częstotliwość kursów? Taniej byłoby zwiększyć składy, tak jak kiedyś jeździły. Teraz pociąg z Otwocka przyjeżdża napchany na maksa. Jego wielkość to 1 skład składający się z 3 modułów. W latach 80 i 90 takie pociągi składały się z 3 składów, czyli 9 modułów. Ale teraz lepiej upodlić ludzi, niech jadą do pracy i szkół jak sardynki. Wystarczy, że wejdzie jeden bezdomny (spocony, brudny i obsikany), a cała reszta podróżnych ma z rana rozrywkę. PKP to syf, nie dbają o pasażerów. Czemu na naszej trasie rano jeżdżą stare, 30-letnie składy? Nowe rano jeżdżą np. z Rembertowa, a my starymi dryndami. W późniejszych godzinach puszczają nowe składy, ale wtedy jest pusto. Czyżby PKP oszczędzało tabor, czy może pasażerowie tej linii nie zasługują na podróż w normalnych warunkach?
To teraz będziemy mieli 4 razy więcej sygnałów dźwiękowych w nocy i o świcie. Wawer - dzielnica zieleni i oaza spokoju. Czy ktoś jeszcze w to wierzy?

REKLAMA

# abc

11.08.2021 09:03

#swojak napisał(a) 11.08.2021 08:57
Po co zwiększać częstotliwość kursów?

Elementarz komunikacji miejskiej - im częściej, tym więcej ludzi korzysta. Idziesz na przystanek, bo wiesz, że max 5 minut czekasz na pociąg do centrum.

# Leon

11.08.2021 13:23

Pociągi powinny jeździć z częstotliwością metra. Teraz pociag co pól h to niech sobie to w dudę wsadzą. Trzeba drugie tyle dołożyć na dojazd do stacji dziadowską siecią busow, która teraz jest w Wawrze.

# kolejarz

11.08.2021 15:05

Czy w podziemiach wawerskiej stacji będą wreszcie kamery, czy kibice znowu pobrudzą mury L-kami i oznaczą moczem mur(że to niby ich rewir i strefa wpływów).

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze informacje

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły partnerskie

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy w naszym pasażu

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA