Przebudowa linii otwockiej. Umowa z firmą znaną z opóźnień
11 sierpnia 2021
Procedura poszukiwania i wyboru wykonawcy remontu trwała... szesnaście miesięcy a kolejarze podpisali kontrakt z przedsiębiorstwem, które niedawno nie zbudowało na czas stacji Warszawa Główna.
Doświadczenie uczy, że każda inwestycja prowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe ma ogromne szanse nie zakończyć się w terminie. Jak przyznał z rozbrajającą szczerością prezes Ireneusz Merchel, w ostatniej dekadzie średni czas opóźnienia wynosił od trzech do sześciu lat, ale ostatnio spadł do "poniżej roku".
Problemy Trakcji
Przebudowa linii między Dworcem Wschodnim a Wawrem to kolejny w ostatnich latach kontrakt, który PKP PLK zawarły z Trakcją.
Doczekaliśmy się. Rusza przebudowa linii kolejowej
11 sierpnia PKP Polskie Linie Kolejowe podpiszą umowę na przebudowę odcinka od Dworca Wschodniego do Wawra.
W Warszawie firma odpowiadała m.in. za opóźnioną reaktywację Dworca Główna, a branżowe media donoszą o jej problemach przy wielu innych inwestycjach w całej Polsce. Kolejarze uspokajają mówiąc, że Trakcja rzeczywiście się spóźnia, ale... mniej, niż przeciętny wykonawca.
Nic dziwnego, że krąży teoria o planach upaństwowienia firmy. Obecny przy podpisaniu umowy wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel nie skomentował plotek. Zaznaczył tylko, że Trakcja jest spółką akcyjną i dlatego "kontakty z nią" są obwarowane specjalnymi przepisami.
Linia otwocka - remont
Zgodnie z umową Trakcja ma czas do końca 2023 roku, by przebudować odcinek od Dworca Wschodniego do Wawra. Na modernizowanym fragmencie powstanie stacja Grochów, zlokalizowana w pobliżu szpitala przy Szaserów. Na Olszynce Grochowskiej zbudowany zostanie nowy peron a kładka nad torami zostanie wyremontowana i wyposażona w windy.
Stacja Gocławek zostanie przysunięta do wiaduktu Marsa. Obok powstanie przejście podziemne z pochylniami i schodami oraz windy ułatwiające dostęp na estakadę. Na stacji Wawer peron zostanie przebudowany, przejście podziemne wyposażone w windy a zabytkowa wiata peronowa odrestaurowana. Na odcinku od Gocławka do Wawra dobudowane zostaną dwa tory, dzięki czemu możliwe będzie oddzielenie Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich od pociągów dalekobieżnych.
Jak zapowiada PKP PLK, prace będą prowadzone z zachowaniem ruchu pociągów.
(dg)
.