REKLAMA

Wawer

drogi »

 

Czy są szanse na otwarcie przejazdu w Aninie?

  6 grudnia 2012

alt='Czy są szanse na otwarcie przejazdu w Aninie?'

Chodzi o zamknięty 20 lat temu przejazd kolejowy w Aninie, zlokalizowany na wysokości ul. Lucerny i VIII Poprzecznej. Gdyby udało się go ponownie otworzyć, mógłby stanowić ciekawą alternatywę objazdów korków dla kierowców z Wawra. No właśnie - mógłby...

REKLAMA

Przejazd kolejowo-drogowy w Aninie z całą pewnością ułatwiłby życie kierowcom w Międzylesiu, gdzie w 2013 roku ma rozpocząć się wielokrotnie przekładana i długo oczekiwana budowa tunelu pod torami przy stacji PKP. Już dziś wszyscy obawiają się ogromnych utrudnień w ruchu. Skorzystaliby też na pewno pacjenci w karetkach jadących do Centrum Zdrowia Dziecka i Instytutu Kardiologii. Sprawa jednak cały czas trafia na opór kolejarzy: - PKP Polskie Linie Kolejowe nie planują budowy przejazdu kolejowego w Aninie. Przejazd został zamknięty z chwilą udostępnienia wiaduktu drogowego - mówi rzecznik prasowy PKP PLK Mirosław Siemieniec.

W opisywanej sprawie, niestety, nic nie może zrobić urząd dzielnicy. Jego rzecznik Andrzej Murat wyjaśnia, że sprawa dotyczy infrastruktury kolejowej, która jest w wyłącznej gestii PKP PLK. Jednocześnie przyznaje, że uruchomienie przejazdu w Aninie - choćby czasowo - bardzo ułatwiłoby życie mieszkańcom.

Co mówią przepisy?

Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z 26 lutego 1996 roku mówi, że "nie należy projektować nowego przejazdu na skrzyżowaniu istniejącej linii kolejowej z drogą publiczną, gdy w odległości do 3 km od niego znajduje się przejazd. Nie dotyczy to projektowania przejazdu na okres przejściowy".

Koszt budowy przejazdu wraz z urządzeniami to około 1,5 mln zł - mówi rzecznik PKP PLK i odrzuca pomysł budowy przejazdu tymczasowego.
Ta ostatnia część przepisu jest szczególnie istotna.

- W przypadku przejazdu w Aninie, odległość od najbliższego przejazdu, do którego istnieje dogodny dojazd ulicą Patriotów, po obu stronach torów wynosi 1,2 km - zauważa Mirosław Siemieniec. - Ponadto w odległości 1,6 km znajduje się wiadukt drogowy. Jest również w pobliżu bezpieczne przejście pod torami na stacji Warszawa Wawer.

Jeśli zatem nie ma możliwości wybudowania stałego przejazdu, to może udałoby się otworzyć w Aninie przejazd na okres przejściowy, o czym mowa w Rozporządzeniu? Taka inwestycja jest jednak dla kolei zupełnie nieopłacalna. - Koszt budowy przejazdu wraz z urządzeniami to około 1,5 mln zł - wyjaśnia rzecznik Siemieniec. - Jednocześnie przejazd wymaga zatrudnienia obsługi i utrzymania. Zwiększenie liczby przejazdów i przejść przez tory powoduje utrudnienia w prowadzeniu ruchu kolejowego i drogowego - mówi.

Wstąp do księgarni

Przejazdów ci u nas dostatek?

Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe, na odcinku linii kolejowej Warszawa Gocławek - Warszawa Wawer - Warszawa Falenica liczącym około 11 km, tj. na obszarze dzielnicy Wawer, znajduje się obecnie 14 przejazdów kolejowych. Są też dwa przejścia pod torami.

- W lokalizacji istniejącego przejazdu kolejowego Warszawa Międzylesie planowana jest budowa tunelu i podziemnego przejścia dla pieszych. Takie rozwiązania są optymalne i zapewniają bezpieczeństwo w ruchu drogowym i kolejowym - podsumowuje dyskusję na temat przejazdu w Aninie rzecznik PKP PLK.

Kierowcom nie pozostaje zatem nic innego, jak uzbroić się w cierpliwość. Wielką cierpliwość...

sb

 

REKLAMA

Komentarze (4)

# jonasz

06.12.2012 09:54

"Jeśli zatem nie ma możliwości wybudowania stałego przejazdu, to może udałoby się otworzyć w Aninie przejazd na okres przejściowy, o czym mowa w Rozporządzeniu? Taka inwestycja jest jednak dla kolei zupełnie nieopłacalna. - Koszt budowy przejazdu wraz z urządzeniami to około 1,5 mln zł - wyjaśnia rzecznik Siemieniec. - Jednocześnie przejazd wymaga zatrudnienia obsługi i utrzymania. Zwiększenie liczby przejazdów i przejść przez tory powoduje utrudnienia w prowadzeniu ruchu kolejowego i drogowego - mówi."
- I tu jest odpowiedź.
Dotad PKP broniło się twardym przepisem, że odległość pomiedzy czynnymi przejazdami nie może być mniejsza niż 3 km. Dziś kolej mięknie i pada kwota 1,5 mln plus "bonusy", co dawałoby dawne 3 mln. złotych. PKP się to nieopłaca, dla miasta/ dzielnicy to wyrzucone pieniądze, których cały czas brakuje. I tak oto powstaje węzeł gordyjski - nie ma pieniędzy na porządne drogi ( wyżej Panny Wodnej w budowie od ponad 7 lat). Pieniądze można by wyciągnąć od prywatnych inwestorów ( speców od galerii handlowych), ale to burzy obecne interesy i grozi "paraliżem' dzielnicy ( czy można sparaliżować sparaliżowanego?). Pozostaje wielka cierpliwość, uprzejmość i solidarność ( rondo pokonujemy 1:1) oraz radio na full:)

# ppp

06.12.2012 19:24

Przejazdu w Aninie to nie ma dłużej niż 20 lat o ile dobrze pamiętam. A jeszcze dawniej istniał przejazd w Radości przy Montażowej - przy obecnym przejściu pieszym. Ktoś pamięta szczegóły?

# jonasz

07.12.2012 08:31

Przejazd w Aninie zamknięto rzeczywiście wcześniej, bo już w 1978 roku, ale kto by dbał o taki szczegół:). Rzeczywiście w Radości też był jeszcze jeden przejazd, ale wtedy Patriotów było jeszcze drogą szutrową (po wschodniej stronie) - jednym słowem w tamtych czasach przejazdy nie musiały trzymać parametru " 3 km", ale to były zupełnie inne czasy :)

REKLAMA

# miłośnik_motyk

18.12.2012 14:36

Otwarcie tego przejazdu to wysoce niezręczny pomysł. To co się dzieje obecnie w Międzylesiu stałoby się w Aninie. Tylko z tą róznicą że:
1. Po wschodniej stronie torów nie ma możliwości zrobienia ronda.
2. Mrówcza nie ma przedłużenia w stronę Płowieckiej więc kierowcy jadący z Lucerny w lewo "nie uciekną" z korka.
3. Po wschodniej stronie nie ma bezpośredniej ulicy porównywalnej z Żegańską.
4. Kadetów nie jest przygotowana do przyjęcia takiego ruchu.
5. Jadący od płowieckiej nie mają możliwości ominięcia ronda na Lucerny tak jak to czynią w Międzylesiu korzystając z Mrówczej.
Idea piękna, ale należy pomyśleć o konsekwencjach. To sparaliżuje Sadul wcale nie rozwiązując problemów Międzylesia.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024