REKLAMA

Wawer

drogi »

 

Czy są szanse na otwarcie przejazdu w Aninie?

  6 grudnia 2012

alt='Czy są szanse na otwarcie przejazdu w Aninie?'

Chodzi o zamknięty 20 lat temu przejazd kolejowy w Aninie, zlokalizowany na wysokości ul. Lucerny i VIII Poprzecznej. Gdyby udało się go ponownie otworzyć, mógłby stanowić ciekawą alternatywę objazdów korków dla kierowców z Wawra. No właśnie - mógłby...

REKLAMA

Przejazd kolejowo-drogowy w Aninie z całą pewnością ułatwiłby życie kierowcom w Międzylesiu, gdzie w 2013 roku ma rozpocząć się wielokrotnie przekładana i długo oczekiwana budowa tunelu pod torami przy stacji PKP. Już dziś wszyscy obawiają się ogromnych utrudnień w ruchu. Skorzystaliby też na pewno pacjenci w karetkach jadących do Centrum Zdrowia Dziecka i Instytutu Kardiologii. Sprawa jednak cały czas trafia na opór kolejarzy: - PKP Polskie Linie Kolejowe nie planują budowy przejazdu kolejowego w Aninie. Przejazd został zamknięty z chwilą udostępnienia wiaduktu drogowego - mówi rzecznik prasowy PKP PLK Mirosław Siemieniec.

W opisywanej sprawie, niestety, nic nie może zrobić urząd dzielnicy. Jego rzecznik Andrzej Murat wyjaśnia, że sprawa dotyczy infrastruktury kolejowej, która jest w wyłącznej gestii PKP PLK. Jednocześnie przyznaje, że uruchomienie przejazdu w Aninie - choćby czasowo - bardzo ułatwiłoby życie mieszkańcom.

Co mówią przepisy?

Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z 26 lutego 1996 roku mówi, że "nie należy projektować nowego przejazdu na skrzyżowaniu istniejącej linii kolejowej z drogą publiczną, gdy w odległości do 3 km od niego znajduje się przejazd. Nie dotyczy to projektowania przejazdu na okres przejściowy".

Koszt budowy przejazdu wraz z urządzeniami to około 1,5 mln zł - mówi rzecznik PKP PLK i odrzuca pomysł budowy przejazdu tymczasowego.
Ta ostatnia część przepisu jest szczególnie istotna.

- W przypadku przejazdu w Aninie, odległość od najbliższego przejazdu, do którego istnieje dogodny dojazd ulicą Patriotów, po obu stronach torów wynosi 1,2 km - zauważa Mirosław Siemieniec. - Ponadto w odległości 1,6 km znajduje się wiadukt drogowy. Jest również w pobliżu bezpieczne przejście pod torami na stacji Warszawa Wawer.

Jeśli zatem nie ma możliwości wybudowania stałego przejazdu, to może udałoby się otworzyć w Aninie przejazd na okres przejściowy, o czym mowa w Rozporządzeniu? Taka inwestycja jest jednak dla kolei zupełnie nieopłacalna. - Koszt budowy przejazdu wraz z urządzeniami to około 1,5 mln zł - wyjaśnia rzecznik Siemieniec. - Jednocześnie przejazd wymaga zatrudnienia obsługi i utrzymania. Zwiększenie liczby przejazdów i przejść przez tory powoduje utrudnienia w prowadzeniu ruchu kolejowego i drogowego - mówi.

Kup bilet

Przejazdów ci u nas dostatek?

Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe, na odcinku linii kolejowej Warszawa Gocławek - Warszawa Wawer - Warszawa Falenica liczącym około 11 km, tj. na obszarze dzielnicy Wawer, znajduje się obecnie 14 przejazdów kolejowych. Są też dwa przejścia pod torami.

- W lokalizacji istniejącego przejazdu kolejowego Warszawa Międzylesie planowana jest budowa tunelu i podziemnego przejścia dla pieszych. Takie rozwiązania są optymalne i zapewniają bezpieczeństwo w ruchu drogowym i kolejowym - podsumowuje dyskusję na temat przejazdu w Aninie rzecznik PKP PLK.

Kierowcom nie pozostaje zatem nic innego, jak uzbroić się w cierpliwość. Wielką cierpliwość...

sb

 

REKLAMA

Komentarze (4)

# jonasz

06.12.2012 09:54

"Jeśli zatem nie ma możliwości wybudowania stałego przejazdu, to może udałoby się otworzyć w Aninie przejazd na okres przejściowy, o czym mowa w Rozporządzeniu? Taka inwestycja jest jednak dla kolei zupełnie nieopłacalna. - Koszt budowy przejazdu wraz z urządzeniami to około 1,5 mln zł - wyjaśnia rzecznik Siemieniec. - Jednocześnie przejazd wymaga zatrudnienia obsługi i utrzymania. Zwiększenie liczby przejazdów i przejść przez tory powoduje utrudnienia w prowadzeniu ruchu kolejowego i drogowego - mówi."
- I tu jest odpowiedź.
Dotad PKP broniło się twardym przepisem, że odległość pomiedzy czynnymi przejazdami nie może być mniejsza niż 3 km. Dziś kolej mięknie i pada kwota 1,5 mln plus "bonusy", co dawałoby dawne 3 mln. złotych. PKP się to nieopłaca, dla miasta/ dzielnicy to wyrzucone pieniądze, których cały czas brakuje. I tak oto powstaje węzeł gordyjski - nie ma pieniędzy na porządne drogi ( wyżej Panny Wodnej w budowie od ponad 7 lat). Pieniądze można by wyciągnąć od prywatnych inwestorów ( speców od galerii handlowych), ale to burzy obecne interesy i grozi "paraliżem' dzielnicy ( czy można sparaliżować sparaliżowanego?). Pozostaje wielka cierpliwość, uprzejmość i solidarność ( rondo pokonujemy 1:1) oraz radio na full:)

# ppp

06.12.2012 19:24

Przejazdu w Aninie to nie ma dłużej niż 20 lat o ile dobrze pamiętam. A jeszcze dawniej istniał przejazd w Radości przy Montażowej - przy obecnym przejściu pieszym. Ktoś pamięta szczegóły?

# jonasz

07.12.2012 08:31

Przejazd w Aninie zamknięto rzeczywiście wcześniej, bo już w 1978 roku, ale kto by dbał o taki szczegół:). Rzeczywiście w Radości też był jeszcze jeden przejazd, ale wtedy Patriotów było jeszcze drogą szutrową (po wschodniej stronie) - jednym słowem w tamtych czasach przejazdy nie musiały trzymać parametru " 3 km", ale to były zupełnie inne czasy :)

REKLAMA

# miłośnik_motyk

18.12.2012 14:36

Otwarcie tego przejazdu to wysoce niezręczny pomysł. To co się dzieje obecnie w Międzylesiu stałoby się w Aninie. Tylko z tą róznicą że:
1. Po wschodniej stronie torów nie ma możliwości zrobienia ronda.
2. Mrówcza nie ma przedłużenia w stronę Płowieckiej więc kierowcy jadący z Lucerny w lewo "nie uciekną" z korka.
3. Po wschodniej stronie nie ma bezpośredniej ulicy porównywalnej z Żegańską.
4. Kadetów nie jest przygotowana do przyjęcia takiego ruchu.
5. Jadący od płowieckiej nie mają możliwości ominięcia ronda na Lucerny tak jak to czynią w Międzylesiu korzystając z Mrówczej.
Idea piękna, ale należy pomyśleć o konsekwencjach. To sparaliżuje Sadul wcale nie rozwiązując problemów Międzylesia.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe