REKLAMA

Białołęka

drogi »

 

Coraz ciaśniej na mostach. A będzie tylko gorzej

  23 września 2019

alt='Coraz ciaśniej na mostach. A będzie tylko gorzej'
źródło: Wikimedia Commons / Panek

Czasy pustego mostu Skłodowskiej-Curie dawno minęły. Aut jadących na lewy brzeg Wisły przybywa z roku na rok.

REKLAMA

W 2012 roku, zaraz po otwarciu most Skłodowskiej-Curie zrobił furorę jako jedyna w Warszawie, która "nigdy się nie korkuje". Z czasem sytuacja zmieniła się na tyle, że dziś na trasie z Tarchomina na Młociny tramwaje są bezkonkurencyjne. Jak wynika z pomiarów Zarządu Dróg Miejskich, ruch na najmłodszym warszawskim moście wzrósł w trzy lata o 13,2%. Ścieki popłyną... mostem. "Rurociąg na jezdni" Ścieki popłyną... mostem. "Rurociąg na jezdni"
Tymczasowy kolektor do Czajki zostanie ułożony na moście Skłodowskiej-Curie, zajmując pas ruchu.
Wiosną roku 2016 odnotowano tam 63 tys. samochodów dziennie, w tym roku już ponad 71 tys.

Most numer 1

Drugi most łączący Białołękę z lewym brzegiem Wisły - most Grota-Roweckiego - od lat pozostaje najbardziej zatłoczoną przeprawą w mieście. Na dziesięciu pasach ruchu ruch lokalny między Bródnem i Żeraniem a Żoliborzem miesza się z tranzytem, w sumie dając wynik rzędu 205 tys. samochodów na dobę. W ciągu trzech lat ruch na "Grocie" wzrósł ze 182 tys., dokładnie o 12,7%.

Wstąp do księgarni

Co teraz?

Wszystko wskazuje na to, że jeden pas mostu Skłodowskiej-Curie (prawdopodobnie na jezdni w stronę Tarchomina) zajmie tymczasowy, awaryjny kolektor do oczyszczalni ścieków Czajka. W przyszłym roku część tranzytu powinien przejąć tzw. most południowy w ciągu trasy S2, czyli południowej obwodnicy Warszawy. Budowa mostu Krasińskiego została odłożona na nieokreśloną przyszłość a most między Jabłonną a Łomiankami pozostaje w sferze marzeń. Mostów jest za mało, czy samochodów za dużo?

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (5)

# RJW

24.09.2019 10:51

Samochodów u nas wielokrotnie więcej niż w Berlinie. Za tym nie można nadążyć. Można jeszcze zbudować most śliwicki, co go żoliborzanie tak nienawidzą. Trzeba odchodzić od samochodów. To już trwała tendencja światowa....

# jwd

24.09.2019 11:54

Miasto ma się rozwijać, czy trwać w stagnacji? Oczywiście, że potrzeba więcej mostów, więcej parkingów wielopoziomowych, skrzyżowań wielopoziomowych itp. Inaczej czekają nas tylko korki... Natomiast "tendencja do odchodzenia od samochodów" pozostaje strefą marzeń każdego aktywisty :) Na szczęście to co się już wiadomo, że nie sprawdziło na zachodzie, u nas nigdy nie wejdzie.

# Coś jest nie tak

24.09.2019 13:00

Dlaczego most między Jabłonną i Łomiankami pozostaje w strefie marzeń? Przecież rząd obiecał dofinansowanie na tę przeprawę w wysokości 80%. Zatem, czy rząd kłamał, czy też budowa jest blokowa przez Jabłonnę/ Łomianki lub przez Mazowsze, którym kieruje PSL-owiec , Marszałek Struzik?

REKLAMA

# Craig

24.09.2019 21:53

#jwd napisał(a) 24.09.2019 11:54
Miasto ma się rozwijać, czy trwać w stagnacji? Oczywiście, że potrzeba więcej mostów, więcej parkingów wielopoziomowych, skrzyżowań wielopoziomowych itp. Inaczej czekają nas tylko korki... Natomiast "tendencja do odchodzenia od samochodów" pozostaje strefą marzeń każdego aktywisty :) Na szczęście to co się już wiadomo, że nie sprawdziło na zachodzie, u nas nigdy nie wejdzie.
W tych swoich pro-samochodowych urojeniach zatrzymaleś się w latach 60-tych ubiegłego wieku. Cywilizowany świat, jak ktoś wcześniej napisał, już dawno przestał stymulować rozwój indywidualnej motoryzacji w miastach. Warszawa nie będzie tu wyjątkiem.

# Sly

25.09.2019 18:30

Przeciez kolektora nie bedzie ostatecznie na moscie, tylko pod Wisłą.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy