REKLAMA

Bemowo

Komunikacja

 

Co tramwaj na Kasprzaka da Jelonkom?

  30 października 2015

alt='Co tramwaj na Kasprzaka da Jelonkom?'
źródło: materiały inwestora

Najpóźniej za pięć lat tramwaje wrócą na Kasprzaka. Czas dojazdu z Jelonek do Śródmieścia skróci się, ale pod jednym warunkiem...

REKLAMA

...którym jest wprowadzenie priorytetu dla tramwajów na Połczyńskiej. W roku 2020 metro będzie dojeżdżać pod Górczewską już do stacji Księcia Janusza, ale dla mieszkańców Jelonek nie będzie to miało większego znaczenia. Głównym ciągiem komunikacyjnym, zapewniającym im połączenie z centrum, będzie obsługiwana przez tramwaje i autobusy Połczyńska. Na trasie do ronda Daszyńskiego autobus (105) jest obecnie szybszy od tramwaju o ok. 5 minut - wszystko przez brak torowiska między Redutową a Skierniewicką.

W tegorocznych konsultacjach społecznych większość mieszkańców opowiedziała się za odtworzeniem torowiska na Kasprzaka i przeprowadzeniem go pod skrzyżowaniem z Redutową w miejscu dzisiejszej północnej jezdni. Oznacza to, że przystanek Reduta Wolska znajdzie się na poziomie -1 (będzie dostępny dzięki rampom), natomiast samochody pojadą w kierunku Jelonek górą, przez skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. Nowy odcinek tramwaje mają pokonywać z prędkością handlową 24 km/h, która jest uznawana za dolną granicę prędkości szybkiego tramwaju. Po wprowadzeniu priorytetu na Połczyńskiej składy mogłyby jechać jeszcze szybciej, sprawnie dowożąc do zagłębi biurowych przy rondach Daszyńskiego i ONZ. Bez priorytetu na Połczyńskiej nowy odcinek linii tramwajowej będzie służyć tylko Odolanom.

Dominik Gadomski

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (8)

# ZA333

30.10.2015 10:40

Ważne by jak najmniej odolaończyków wybierało samochód.I niech w końcu miasto zepnie drogę dla rowerów Jelonki-Kasprzaka.

# juzef

30.10.2015 10:53

I będzie jak w ich rodzinnej wsi. Na rowerku do pegeerku.

# ZA333

30.10.2015 11:23

#juzef Dokładnie!Pracuję przy Rondzie Daszyńskiego i inaczej tego nie widzę.Moje dzieciństwo to rower i stąd nie ma we mnie tyle jadu co u tych co od małego słyszą przekleństwa rodziców,stojących w korku.A ma być w Centrum jeszcze gorzej z parkowaniem.Coraz mniej miejsc do parkowania a coraz więcej chętnych i niedługo opłata za parkowanie porządnie wzrośnie.Lubię mój rowerek:)

REKLAMA

# darq

30.10.2015 12:15

Co ciekawe, sporo głosów w konsultacjach pochodziło od ludzi, którzy jeszcze nie wprowadzili się na Odolany, a już domagają się inwestycji miejskich w swej przyszłej okolicy. Problem w tym, że jeśli ma to być tramwaj dla Odolan, to nic nie wyjdzie z likwidacji mało uczęszczanych przystanków, których na tej linii jest zwyczajnie zbyt dużo. Albo tramwaj ma być szybki, albo obsługiwać ruch lokalny. A tu wyjdzie takie coś do wszystkiego, czyli do niczego. To już lepiej niech wróci 506.

# popielarz

31.10.2015 07:06

Ważne , żeby znajomy owcy zarobił kolejne kilkaset milionów

# Tomek

31.10.2015 20:52

Dlaczego "tylko" Odolanom? Jelonki mają swoje E-5, które Odolany omija. Poza tym jak uruchomią ten tramwaj za 4-5 lat to na Odolanach będzie więcej mieszkańców niż na Jelonkach, więc proszę się już tak nie rozczulać nad tymi Jelonkami.

REKLAMA

# darq

01.11.2015 22:40

@Tomek
Powiedz to ZTM-owi, który w ostatnich latach zdemolował komunikację na Jelonkach i wykorzysta linię na Kasprzaka do dalszego pocięcia autobusów. Jeśli zadeklarują: "tak, budujemy tramwaj dla Odolan, innym nie ruszamy połączeń", to wszystko OK. Ale dobrze wiesz , że tak nie będzie.

# Ybki

09.11.2015 11:25

@juzef
Pegeer == Korporacja
Ja jestem za wprowadzeniem opłat / winiet za jeżdżenie po mieście autem np. 1000 zł. abonament miesięczny. Jednodniowy np. 100 zł.
Soboty i Niedziele za FREE.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA