REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Budują nową stację SKM-ki. Miliony wydane w absurdalnym miejscu
REKLAMA

Na zdjęciu stacja Warszawa-Powiśle. Plany PKP PLK wobec niej też budzą wiele kontrowersji
źródło: ZTM


REKLAMA

Budują nową stację SKM-ki. Miliony wydane w absurdalnym miejscu

W grudniu ruszyły prace na budowie najmniej potrzebnego przystanku kolejowego w Warszawie. Nie będzie wygodnej przesiadki ani do metra, ani do autobusów.

REKLAMA

Metro w ogródku. Ten błąd zrozumiemy w 2023
Metro w ogródku. Ten błąd zrozumiemy w 2023 Im dalej sięga II linia metra, tym więcej osób zaczyna zauważać, jak źle został wyznaczony jej przebieg.
czytaj
W niedzielę 15 grudnia rozpoczęły się ogromne utrudnienia dla pasażerów SKM dojeżdżających do Śródmieścia z Bródna, Białołęki i Legionowa. Zamiast przez Dworzec Wschodni i ścisłe centrum Warszawy, pociągi jadą teraz przez stacje ZOO, Warszawa Gdańska, Powązki, Koło, Młynów, Wola, Warszawa Zachodnia (peron 8) i wracają na obecną trasę na przystanku Aleje Jerozolimskie. Powód? PKP Polskie Linie Kolejowe budują stację Targówek.


Stacja dla nikogo

Dodatkowy przystanek dla kolei miejskiej został zaprojektowany 100 metrów na zachód od Radzymińskiej, pomiędzy hipermarketem a ogródkami działkowymi. Chętnych do przesiadki z SKM-ki do metra - o ile tacy w ogóle będą - czekają kilkusetmetrowe spacery na stację Szwedzka. Nie będzie także wygodnej przesiadki do autobusów jadących Radzymińską (nie ma w planach nawet kładki na przystanek w stronę Marek).

Co więcej, budowa peronu w tym miejscu uniemożliwi budowę w przyszłości zarówno stacji przy rondzie Żaba, jak i dwupoziomowego węzła łączącego linię obwodową i wileńską. Przystanek obok ronda na styku Starzyńskiego, Odrowąża i Wincentego wymagałby zapewne przebudowy całego nasypu, ale nie ma wątpliwości, że cieszyłby się ogromną popularnością. Pasażerowie mogliby przesiąść się z SKM-ki do tramwajów jadących na Pragę i do Śródmieścia czy też autobusów w kierunku Bródna i Białołęki, zaś część Targówka Mieszkaniowego znalazłaby się w odległości spaceru od pociągów.


Stracone okazje

Z kolei dzięki stacji przy Radzymińskiej powstałaby możliwość przesiadki do autobusów jadących w stronę Zacisza, Białołęki i Marek, a po dodaniu peronu poniżej - także do pociągów na osiedle Wilno, do Ząbek, Zielonki czy Wołomina. Urzędnicy Ministerstwa Infrastruktury i kolejarze zdecydowali jednak, że zbudują nową stację pośrodku niczego z "niby przesiadką" do metra.

Wisienką na torcie będzie myląca nazwa, różniąca się od nazwy stacji metra Targówek Mieszkaniowy wyłącznie brakiem przymiotnika. Oba przystanki będzie dzielić w linii prostej pół kilometra, ale chętni do "przesiadki" pasażerowie pokonają aż 1,2 km, omijając ogródki działkowe.

Unia płaci

PKP PLK buduje stację Targówek w ramach wartej 126 mln zł przebudowy odcinka od Dworca Gdańskiego do Rembertowa, w ramach której wyremontowane zostaną także dwa wiadukty i wymienione zostaną tory oraz sieć trakcyjna. Część kwoty pokryje dotacja unijna, ale koszty eksploatacji przystanku będą ponosić już tylko polscy podatnicy. W ramach tej samej inwestycji kolejarze zbudują przejście podziemne, łączące rejon Starzyńskiego z całkowitym odludziem, na którym znajduje się XIX-wieczny cmentarz choleryczny.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Targówek




08.01.2020 16:12 #RJW
I to wszystko mimo że od lat piszę o tym w artykułach oraz pismach do PLK i Ratusza. Wszystko odbija się jak od ściany. Stacja miała się nazwać Stalowa. Potem zaczęli opowieści o tym jak to będzie węzeł z metrem (stacja Szwedzka). Nazw z nim nie uzgadniają co do zasady, co widać na stacji Stadion, ale też Zacisze-Wilno (środek Elsnerowa) sto kilometrów od przyszłej stacji metra Zacisze..... Ręce opadają!!!! @Grochow.Praga
08.01.2020 19:47 drugastrona
PKP. Tego rozum nie ogarnie. Relikt poprzedniego ustroju wiecznie żywy.
09.01.2020 08:28 #jan
metro na placu konstytucji bardziej niedorzeczne
09.01.2020 13:50 #sen
Dla mieszkańców Legionowa idealną przesiadkę do metra zapewnia niedoceniana linia S9 która kursuje do Dworca Gdańskiego. Nie dosyć że pociągi tej linii jadą do Gdańskiego dużo krócej niż linia S3 przez Centralny to przesiadka na Gdańskim do metra jest o wiele łatwiejsza niż przymusowy prawie kilometrowy spacer z Centralnego do metra
Nie wiem kto wpadł na pomysł aby preferować rozwiązanie z S3 przez Centralny które to pociągi jadąc po torach dalekobieżnych omijają przystanki w ścisłym centrum Warszawy
09.01.2020 17:20 drugastrona
Żeby z lotniska łatwo było się dostać na Centralny i odwrotnie.
REKLAMA
09.01.2020 22:49 #m68
Zaś co do metra to dwie dodatkowe stacje na linii M1 są przykładem wywalania pieniędzy na nieuzasadnione potrzeby komunikacyjne. Ale przecież Ratusz wie lepiej. Porażka.
10.01.2020 22:03 #qvertz
Bez przesady. Wystarczy zastosować, tak jak w Paryżu, specjalny podziemny taśmociąg dla pasażerów (nawet o długości kilkuset metrów), by cały ten problem przestał istnieć raz na zawsze. Takie rozwiązania sprawdziły się w najpiękniejszym mieście świata. Sprawdziłyby się również w Warszawie. Ale czy ktoś podejmie odważną decyzję, by połączyć w ten sposób dość oddalone od siebie ważne węzły komunikacyjne? Trzaskowski chyba nie. To go przerasta. Lepiej pluć na PiS.
11.01.2020 10:02 #tak sobie myślę
#qvertz napisał(a) 10.01.2020 22:03

Bez przesady. Wystarczy zastosować, tak jak w Paryżu, specjalny podziemny taśmociąg dla pasażerów (nawet o długości kilkuset metrów), by cały ten problem przestał istnieć raz na zawsze. Takie rozwiązania sprawdziły się w najpiękniejszym mieście świata. Sprawdziłyby się również w Warszawie. Ale czy ktoś podejmie odważną decyzję, by połączyć w ten sposób dość oddalone od siebie ważne węzły komunikacyjne? Trzaskowski chyba nie. To go przerasta. Lepiej pluć na PiS.
Podstawowe pytanie brzmi jednak: po co ten taśmociąg? Zastanówmy się, czy pasażerowie jadący SKM-ką z Legionowa i Białołęki do centrum będą chcieli skorzystać z taśmociągu? Zanim dojadą nim na stację metra, to pociągiem będą na Wschodnim. Zanim wsiądą do wagonu, będą na Warszawa-Stadion. Zanim dojadą na Stadion metrem, będą SKM-ką w Śródmieściu.
A może pasażerowie metra będą chcieli do SKM-ki? Też nie.
Zaraz powstanie osiedle na terenie starej fabryki, więc SKM-ka ma tu sens - czytam w komentarzach. Jaki? Przecież z tego osiedla będzie właśnie bliżej do metra!
Zabudowane zostaną ogródki działkowe - piszecie. Otóż nie. Ich posiadacze zostali lata temu uwłaszczeni przez SLD. Ale nawet gdyby, to mieszkańcy nowych bloków "na działkach" mieliby równie łatwe dojście spacerem do peronów na rondzie Żaba i na Radzymińskiej (i dwa przystanki do wyboru).
Jednym słowem autor ma 100% racji. Nie ma żadnych rozsądnych argumentów za przystankiem SKM w tym miejscu. Zmarnowana kasa.
13.01.2020 09:33 Daro
Całkowicie się zgadzam że są to gigantyczne pieniądze wywalone w możliwie najgłupszy sposób. Idealną przesiadkę do metra pierwszej linii jak i drugiej zapewnia pociąg SKM linii S9 na Dworcu Gdańskim, niestety linii całkowicie marginalizowanej i pomijanej
S9 z Legionowa jedzie na Gdański 20 minut, to jest krócej niż podróżują po swoim mieście warszawiacy. Linia nie cieszy się popularnością z powodu idiotycznie ułożonego rozkładu jazdy i tego że nie kursuje w święta i weekendy
Budowa nowej stacji z przesiadką do metra ma taki sam sens jak "idealne" przesiadki do metra na Dworcu Centralnym. Od peronów Centralnego do wejścia do metra jest do pokonania odcinek około 1000 metrów
31.05.2020 12:23 #praga północ
Przystanek jest bardzo potrzeby..nie bierzesz pod uwagę mieszkańców Pragi. Dla nas dojazd do np. Legionowa jest utrudniony przez dojazd tramwajem do stacji pkp Praga na Pożarowej. Ta lokalizacja znacznie ułatwi dostanie się do Legionowa, Nowego Dworu Mazowieckiego czy innych miejscowości. Inną sprawą jest mała częstotliwość przejazdu pociągów - S3 jeździ raz na godzinę, tak samo MODLIN - LOTNISKO czyli raz na pół godziny jest transport. Może to ulegnie zmianie po zrealizowaniu całego przedsięwzięcia. Pozdrawiam i życzę jak najszybszego zakończenia budowy.
REKLAMA

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA
Nowości do -45%
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!

Najczęściej czytane

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie


 
 
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA