REKLAMA

refleks chlodnictwo 2024-11-21 1refleks chlodnictwo 2024-11-21 2refleks chlodnictwo 2024-11-21 0
Legionowo

komunikacja »

 

Budują most

  20 marca 2009

Nie ma protestów firm uczestniczących w przetargu. Jeżeli Urząd Zamówień Publicznych nie dopatrzy się błędów w postępowaniu przetargowym, będzie można budować most Północny.

REKLAMA

moje bielany 2moje bielany 0
Wszystko wskazuje na to, że w kwietniu ruszą prace. Stolica prawdopodobnie otrzyma 340 mln dofinansowania z Unii. Firma Pol-Aqua zbuduje przeprawę za 977 mln. Ma na to 32 miesiące. Przedstawiciele firmy zapewniają, że zdążą. Optymis-tyczny wariant zakłada oddanie mostu do użytku pod koniec 2011. Bardziej realny mówi o początku roku 2012. To już nie ma większego znaczenia dla mieszkańców. Most byłby pięknym prezentem na gwiazdkę 2011, ale jeśli pojedziemy w styczniu 2012 - też świetnie.

Kierowców niepokoi co innego. Zgłaszają mnóstwo uwag do rozwiązań drogo-wych, jakie przyjęli urzędnicy. Najwięcej kontrowersji budzi rondo na skrzyżowaniu z Modlińską. - Przecież tam zawsze będzie korek - irytuje się jeden z kierowców. - Poza tym jak można w XXI wieku w tak wielkim mieście planować skrzyżowanie jednopoziomowe na dwóch wielkich arteriach? Moim zdaniem nasi drogowcy nie mają wyobraźni.

Niestety wraz z oddaniem mostu Północnego nie zostaną rozwiązane nasze problemy komunikacyjne. Zaraz potem ruszy wielka przebudowa mostu Grota do parametrów mostu autostradowego. Trasa Toruńska po zmodernizowaniu i zbudo-waniu nowych dróg wylotowych na Bemowie, w Łomiankach i obwodnicy Marek ma przejąć cały ruch tranzytowy. Niestety to również nie gwarantuje wyzwolenia się od codziennych korków. Wciąż nie wiadomo, kiedy będzie budowana trasa mostu Pół-nocnego od Modlińskiej do Płochocińskiej. O kolejnym jej odcinku do Marek nawet nie wspomina się w żadnych realnych planach. Podobnie w sprawie planowanej tra-sy Olszynki Grochowsiej, która połączyłaby Trasę Toruńską w okolicach CH Targó-wek i trasę mostu Północnego z drogą krajową Legionowo - Serock, czyli stworzyła alternatywę w połączeniu ze stolicą.

Alternatywy nie ma, a może nie być też kolejnego planowanego od lat rozwią-zania, bo w ciągu ostatniego roku władze Łomianek kilkakrotnie wystąpiły o skreś-lenie z planu zagospodarowania województwa trasy mostu legionowskiego plano-wanego od lat pomiędzy Jabłonną a Łomiankami. Przed wyborami obecni łomian-kowscy radni mówili o alternetywnym skierowaniu ruchu z planowanego mostu na tereny położone na północ od ich miasta z węzłem z trasą Warszawa-Gdańsk w Pieńkowie.

Tymczasem rzecznik urzędu w Łomiankach Wojciech Asiński poinformował "Echo", że wniosek o skreślenie z planu województwa trasy mostowej nie zawiera żadnej alternatywy. - Chcemy, aby zrezygnowano z tych planów - twierdzi Asiński.

Nie ma wątpliwości, że dopiero zbudowanie mostu Jabłonna - Łomianki wpłynie na poprawę naszej korkowej rzeczywistości. Mieszkańcy Łomianek od lat walczą o obwodnicę nad Wisłą. Gdyby wygrali, ruch z mostu zostałby skierowany na nią. Ta-kie rozwiązanie lansowały poprzednie władze Łomianek. Obecne odrzuciły nadwiś-lańską obwodnicę, chcą trasy Warszawa-Gdańsk (S7) pod Puszczą Kampinoską, ale też nie chcą trasy mostu legionowskiego. Ostatnio wojewoda Jacek Kozłowski (PO) poparł wariant trasy S7 pod puszczą. Ostateczna decyzja nie zapadła, a miesz-kańcy Łomianek wciąż walczą o referendum w tej sprawie, któremu przeciwna jest ekipa burmistrza Wiesława Pszczółkowskiego (PO). Burmistrz i jego ludzie przed wyborami proponowali skierowanie ruchu z mostu w prawo, z węzłem z trasą S7 w okolicach Pieńkowa. Tymczasem słyszymy, że Łomianki w ogóle nie chcą nowego mostu.

Działania Łomianek mogą przynieść zupełnie nieobliczalne zmiany w planowa-nym od lat układzie drogowym. W interesie mieszkańcow powiatu legionowskiego warto przyjrzeć się działaniom władz tej podwarszawskiej gminy i potencjalnym skutkom tych działań.

Starosta powiatu legionowskiego Jan Grabiec 23 marca ma m.in. w tej sprawie spotkać się z wiceministrem infrastruktury i przedstawicielami wojewody. - Będzie-my namawiać nie tylko na utrzymanie tego mostu w planach wojewódzkich, lecz także przedstawimy argumenty za zdecydowanym przyspieszeniem tej inwestycji - powiedział "Echu" starosta legionowski. ­- Niestety korki nie znikną wraz z wybudo-waniem mostu Północnego. Most Jabłonna - Łomianki jest niezbędny. Nawet jeśli miałaby wygrać opcja objeżdżania przez Pieńków do Warszawy, to nastąpi znaczna poprawa w układzie drogowym.

bw, oko

 

REKLAMA

smaki zycia 2024-09-03 2smaki zycia 2024-09-03 0

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

cemat box 3cemat box 0
Wstąp do księgarni

REKLAMA

olowkowa kraina 002 1olowkowa kraina 002 2olowkowa kraina 002 0

Najnowsze informacje na TuLegionowo

REKLAMA

biedronka 016 2

REKLAMA

atal 002 2atal 002 0

REKLAMA

REKLAMA

san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 1san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 2san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 0

Najchętniej czytane na TuLegionowo

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Majówka 2025 za granicą
Majówka 2025 za granicą
Majówka 2025 za granicą

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl

REKLAMA

Lato 2025
Lato 2025
Lato 2025