REKLAMA

Legionowo

komunikacja »

 

Budują most

  20 marca 2009

Nie ma protestów firm uczestniczących w przetargu. Jeżeli Urząd Zamówień Publicznych nie dopatrzy się błędów w postępowaniu przetargowym, będzie można budować most Północny.

REKLAMA

Wszystko wskazuje na to, że w kwietniu ruszą prace. Stolica prawdopodobnie otrzyma 340 mln dofinansowania z Unii. Firma Pol-Aqua zbuduje przeprawę za 977 mln. Ma na to 32 miesiące. Przedstawiciele firmy zapewniają, że zdążą. Optymis-tyczny wariant zakłada oddanie mostu do użytku pod koniec 2011. Bardziej realny mówi o początku roku 2012. To już nie ma większego znaczenia dla mieszkańców. Most byłby pięknym prezentem na gwiazdkę 2011, ale jeśli pojedziemy w styczniu 2012 - też świetnie.

Kierowców niepokoi co innego. Zgłaszają mnóstwo uwag do rozwiązań drogo-wych, jakie przyjęli urzędnicy. Najwięcej kontrowersji budzi rondo na skrzyżowaniu z Modlińską. - Przecież tam zawsze będzie korek - irytuje się jeden z kierowców. - Poza tym jak można w XXI wieku w tak wielkim mieście planować skrzyżowanie jednopoziomowe na dwóch wielkich arteriach? Moim zdaniem nasi drogowcy nie mają wyobraźni.

Niestety wraz z oddaniem mostu Północnego nie zostaną rozwiązane nasze problemy komunikacyjne. Zaraz potem ruszy wielka przebudowa mostu Grota do parametrów mostu autostradowego. Trasa Toruńska po zmodernizowaniu i zbudo-waniu nowych dróg wylotowych na Bemowie, w Łomiankach i obwodnicy Marek ma przejąć cały ruch tranzytowy. Niestety to również nie gwarantuje wyzwolenia się od codziennych korków. Wciąż nie wiadomo, kiedy będzie budowana trasa mostu Pół-nocnego od Modlińskiej do Płochocińskiej. O kolejnym jej odcinku do Marek nawet nie wspomina się w żadnych realnych planach. Podobnie w sprawie planowanej tra-sy Olszynki Grochowsiej, która połączyłaby Trasę Toruńską w okolicach CH Targó-wek i trasę mostu Północnego z drogą krajową Legionowo - Serock, czyli stworzyła alternatywę w połączeniu ze stolicą.

Alternatywy nie ma, a może nie być też kolejnego planowanego od lat rozwią-zania, bo w ciągu ostatniego roku władze Łomianek kilkakrotnie wystąpiły o skreś-lenie z planu zagospodarowania województwa trasy mostu legionowskiego plano-wanego od lat pomiędzy Jabłonną a Łomiankami. Przed wyborami obecni łomian-kowscy radni mówili o alternetywnym skierowaniu ruchu z planowanego mostu na tereny położone na północ od ich miasta z węzłem z trasą Warszawa-Gdańsk w Pieńkowie.

Tymczasem rzecznik urzędu w Łomiankach Wojciech Asiński poinformował "Echo", że wniosek o skreślenie z planu województwa trasy mostowej nie zawiera żadnej alternatywy. - Chcemy, aby zrezygnowano z tych planów - twierdzi Asiński.

Nie ma wątpliwości, że dopiero zbudowanie mostu Jabłonna - Łomianki wpłynie na poprawę naszej korkowej rzeczywistości. Mieszkańcy Łomianek od lat walczą o obwodnicę nad Wisłą. Gdyby wygrali, ruch z mostu zostałby skierowany na nią. Ta-kie rozwiązanie lansowały poprzednie władze Łomianek. Obecne odrzuciły nadwiś-lańską obwodnicę, chcą trasy Warszawa-Gdańsk (S7) pod Puszczą Kampinoską, ale też nie chcą trasy mostu legionowskiego. Ostatnio wojewoda Jacek Kozłowski (PO) poparł wariant trasy S7 pod puszczą. Ostateczna decyzja nie zapadła, a miesz-kańcy Łomianek wciąż walczą o referendum w tej sprawie, któremu przeciwna jest ekipa burmistrza Wiesława Pszczółkowskiego (PO). Burmistrz i jego ludzie przed wyborami proponowali skierowanie ruchu z mostu w prawo, z węzłem z trasą S7 w okolicach Pieńkowa. Tymczasem słyszymy, że Łomianki w ogóle nie chcą nowego mostu.

Działania Łomianek mogą przynieść zupełnie nieobliczalne zmiany w planowa-nym od lat układzie drogowym. W interesie mieszkańcow powiatu legionowskiego warto przyjrzeć się działaniom władz tej podwarszawskiej gminy i potencjalnym skutkom tych działań.

Starosta powiatu legionowskiego Jan Grabiec 23 marca ma m.in. w tej sprawie spotkać się z wiceministrem infrastruktury i przedstawicielami wojewody. - Będzie-my namawiać nie tylko na utrzymanie tego mostu w planach wojewódzkich, lecz także przedstawimy argumenty za zdecydowanym przyspieszeniem tej inwestycji - powiedział "Echu" starosta legionowski. ­- Niestety korki nie znikną wraz z wybudo-waniem mostu Północnego. Most Jabłonna - Łomianki jest niezbędny. Nawet jeśli miałaby wygrać opcja objeżdżania przez Pieńków do Warszawy, to nastąpi znaczna poprawa w układzie drogowym.

bw, oko

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuLegionowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuLegionowo

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe