REKLAMA

Bemowo

inwestycje »

 

Szeroką ulicę na Chrzanowie zbudują deweloperzy

  6 grudnia 2023

alt='Szeroką ulicę na Chrzanowie zbudują deweloperzy'
Fot. PIK

Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta uzyskał pozwolenie na budowę nowej ulicy na Chrzanowie. - Czekamy na nią, jak na wybawienie - mówią mieszkańcy tej części Bemowa.

REKLAMA

Chodzi o przedłużenie ulicy Człuchowskiej między Lazurową a Szeligowską. W miejscu jej docelowego przebiegu hula wiatr, ale już niedługo się to zmieni.

Szeroka dwujezdniowa ulica

Nowoczłuchowska, jak nazywana jest technicznie nowa ulica, będzie miała dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Jak zapakować paczkę, aby dotarła bezpiecznie? Najlepsze praktyki pakowania paczek Jak zapakować paczkę, aby dotarła bezpiecznie? Najlepsze praktyki pakowania paczek
Pakowanie i nadawanie paczeki to nie tylko umieszczenie przedmiotów w pudełku. Ważne jest, aby paczka była odpowiednio zabezpieczona, aby uniknąć uszkodzeń w trakcie transportu. Poniżej przedstawiamy najlepsze praktyki pakowania paczek, które pomogą zapewnić bezpieczną dostawę paczki.
Po obu stronach powstaną ścieżki rowerowe, chodniki, a także posadzone zostaną drzewa. Mając na względzie szybko rozbudowujący się Chrzanów i wstępnie wytyczone na mapach ulice, nie zabraknie tu także sygnalizacji świetlnej przy zbiegach z przyszłymi drogami. Budowa ma rozpocząć się w ciągu pół roku i potrwać półtora - to znaczy, że Nowoczłuchowska będzie gotowa pod koniec 2025 roku. Koszt jej budowy pokryją w całości deweloperzy stawiający tu kolejne bloki - m.in. Robyg, Bouygues Immobilier oraz Dom Development.

- To bardzo dobre rozwiązanie - mówi Jarosław Dąbrowski, przewodniczący Rady Dzielnicy Bemowo. - Dzięki artykułowi 16 ustawy o drogach to nie samorząd musi zbudować ulicę za grube miliony, ale deweloperzy, którzy budują niemal nową dzielnicę i mają ogromne zyski ze sprzedaży mieszkań. Dlatego inwestorzy z Chrzanowa zostali zobligowani do tego, by w całości pokryć koszt budowy przedłużenia ulicy Człuchowskiej - dodaje.

Kup bilet

Ciasno na Chrzanowie

W tej części Bemowa powstaje bardzo dużo nowych osiedli, a jedyne połączenie z ulicą Lazurową - Szeligowska - jest wąską wiejską drogą. Dodatkowo nie ma przejazdu przez ul. Rayskiego do Batalionów Chłopskich, ponieważ część jezdni zajęło zaplecze budowy metra.

- Nowoczłuchowska jest niezbędna. Już teraz wyjazd z osiedla o poranku to horror - mówi Kacper Marciniak z ulicy Rayskiego. Pozostaje mieć nadzieję, że budowa faktycznie ruszy w ciągu pół roku i nie będzie żadnych kłopotów z realizacją inwestycji.

(pik)

.
 

REKLAMA

Komentarze (23)

# Madbutcher

06.12.2023 08:25

Mówimy "partia", myślimy "Lenin". Mówimy "deweloperzy zbudują ulicę", myślimy "przyszli mieszkańscy zbudują ulicę za własne pieniądze rękami dweloperów". No bo chyba dla każdego, kto ma więcej, niż 5 lat jest oczywiste, że koszty budowy tej ulicy deweloper doliczy do ceny m2 mieszkania.
No i fajnie, tylko po co w takim razie płaci się podatki?

# Deda

06.12.2023 08:31

#Madbutcher napisał(a) 06.12.2023 08:25
Mówimy "partia", myślimy "Lenin". Mówimy "deweloperzy zbudują ulicę", myślimy "przyszli mieszkańscy zbudują ulicę za własne pieniądze rękami dweloperów". No bo chyba dla każdego, kto ma więcej, niż 5 lat jest oczywiste, że koszty budowy tej ulicy deweloper doliczy do ceny m2 mieszkania.
No i fajnie, tylko po co w takim razie płaci się podatki?
Skoro my wszyscy dokładamy się z podatków do odsetek ich kredytu 2%, to w sumie niech oni płacą za ulicę, z której sami będą korzystać.

# Blablabla

06.12.2023 11:16

#Deda napisał(a) 06.12.2023 08:31
Skoro my wszyscy dokładamy się z podatków do odsetek ich kredytu 2%, to w sumie niech oni płacą za ulicę, z której sami będą korzystać.
Proszę o podanie danych i ich źródła, jaki procent kupujących mieszkania w rejonie ul. Nowoczłuchowskiej finansuje to z kredytu 2 %.

REKLAMA

# Tubylec

06.12.2023 11:59

Ptologii ciąg dalszy. Brak planu zagospodarowania, skutkował budową długich jak wagony i ogrodzonych osiedli. Cieżko się przedostać na sąsiednią ulicę i trzeba nadrabiać kilometry. Wąskie chodniki, brak ścieżek rowerowych i ruch samochdów jak na Marszałkowskiej z powodu braku komunikacji miejskiej. A teraz jeszcze miasto przerzuciło koszt budowy ulicy na mieszkańców. Po co są ci urzędnicy są? Nic ich nie interesuje, za nic nie odpowiadają i jeszcze rządzą się nieswoim portfelem. Warszawa w pigułce.

# zjelonek

06.12.2023 12:09

A czy na tej ulicy z 4 pasami dla samochodów i 2 drogami dla rowerów zmesci się tramwaj

# Rozwiązanie

06.12.2023 12:14

#zjelonek napisał(a) 06.12.2023 12:09
A czy na tej ulicy z 4 pasami dla samochodów i 2 drogami dla rowerów zmesci się tramwaj
NIE MARTW SIE. DEWELOPER ZBUDUJE. MIASTO ZWĘZI

REKLAMA

# jkk

06.12.2023 14:22

Z jednej strony patrząc, budowa ulic jest zadaniem własnym miasta, z drugiej ulice buduje inwestor. Jednak w powołanym art. 16 ustawy o drogach publicznych nie ma mowy o tym, kto płaci za teren pod drogi publiczne których zbudowanie jest niezbędne dla zapewnienia dojazdu do inwestycji. Te kwestie reguluje umowa między władzami miasta a inwestorem. Wydaje się najsprawiedliwszym rozwiązaniem takie, w którym to miasto płaci za teren pod ulice a inwestor je buduje. Przecież z tych ulic korzystać będą wszyscy, nie tylko mieszkańcy przyległych bloków. Tak zbudowano m.inn. spory kawałek Batalionów Chłopskich oraz większość Coopera. Miasto oszczędza na wydatkach, odbija się to później np. w postaci wąziutkich ulic bez możliwości zaparkowania samochodu czy też minięcia się dwóch wózków z dziećmi na chodniczku. Kłaniają się tutaj wspomniane wyżej ulice.

# SzybkiLopez

06.12.2023 14:28

Od dawna tak powinno być, że deweloper partycypuje w kosztach infrastruktury miejskiej.

# jkk

06.12.2023 14:57

Jeszcze przez dwa lata mieszkańcy Chrzanowa męczyć się będą z dojazdem do i z miejsca zamieszkania. Większość ruchu nie odbywa się jednak Szeligowska, to Batalionów Chłopskich obsługuje mieszkańców Batalionów, części Coopera, w większości Rayskiego a także pacjentów przychodni i klientów pobliskiego centrum handlowego. Do tego należy też uwzględnić ruch pojazdów związany z budową metra przy Coopera i Rayskiego.
Niesamowicie tłoczno potrafi być na wąskich chodniczkach. Przed 5 laty, przed wyborami samorządowymi, jakiś geniusz wpadł na pomysł aby zlikwidować ścieżkę rowerową zarówno na Coopera jak i na Batalionów. Na Batalionów w miejsce ścieżki zrobiono parking. Nie muszę dodawać, że autorzy tego pomysłu oraz ci, którzy go zatwierdzili nie zadali sobie trudu sprawdzić czy to jest zgodne z prawem miejscowym oraz z wydanymi dla okolicznych inwestycji warunkami zabudowy - te przewidywały obowiązek zapewnienia miejsc parkingowych na terenach inwestorów. W efekcie mamy najczęściej na byłej ścieżce długi szereg parkujacych pojazdów, często poza wyznaczonymi dla nich miejscami, czasem stwarzającymi niebezpieczne sytuacje np. ograniczając widoczność przy wjazdach na posesje. O tym, że dla pieszych pozostaje wąski przesmyk zwany chodnikiem, nie wspominam. Policja nie interesuje się tematem, SM jest w stanie realnie obsłużyć 1 promil potrzeb. A miejsca parkingowe są lub powinny być na terenach osiedli lub na osiedlowych dróżkach, poza pasem Batalionów Chłopskich.
Nie dajmy urzędnikom spieprzyc sytuacji na kolejnych chrzanowskich ulicach, których jest naprawdę zbyt mało w stosunku do potrzeb. A kiedy jeszcze powstaną tutaj stacje metra...

REKLAMA

# warszawska

06.12.2023 15:26

A co z Warszawską-Bis? Ona nie miała być połączona z Człuchowską?

# jasne gwarancja jest

06.12.2023 17:21

no ciekawe, chyba przepustowośc będzie większa niz np. przyszłe Aleje Jerozolimskie.
Póki co to gruszki na wierzbie są.
Pamiętajmy, że w perspektywie są wybory samorządowe w Warszawie na wiosnę 2024.
Poprzednio też byliśmy mamieni obietnicami, druga linia metra, trzecia linia metra, tramwaj na Gocław, itp.
I co z tego wyszło - zobaczmy.
Także wiaderko warszawskiej chłodnej wody przefiltrowanej w czajece i wrócmy do rzeczywistości

# nnn

06.12.2023 19:29

Trzeba natychmiast powołać komisję śledczą, która sprawdzi czy wszyscy jednakowo rozumieją pojęcie "szeroka ulica".

REKLAMA

# jkk

06.12.2023 19:33

#warszawska napisał(a) 06.12.2023 15:26
A co z Warszawską-Bis? Ona nie miała być połączona z Człuchowską?
Warszawska-Bis to nieśmiała propozycja przedłużenia Batalionów w stronę Babic. Taka ulica budowana była by od strony Babic i wymagała by stworzenia wiaduktu nad S8. Chwilowo to tylko czyjeś marzenie.

# jkk

06.12.2023 19:41

#jasne gwarancja jest napisał(a) 06.12.2023 17:21
no ciekawe, chyba przepustowośc będzie większa niz np. przyszłe Aleje Jerozolimskie.
Póki co to gruszki na wierzbie są.
Pamiętajmy, że w perspektywie są wybory samorządowe w Warszawie na wiosnę 2024.
Poprzednio też byliśmy mamieni obietnicami, druga linia metra, trzecia linia metra, tramwaj na Gocław, itp.
I co z tego wyszło - zobaczmy.
Także wiaderko warszawskiej chłodnej wody przefiltrowanej w czajece i wrócmy do rzeczywistości
Rzeczywiście, zbliżają się wybory samorządowe i zaczną się dziać cuda niczym przed laty z okazji 22 lipca. Tym razem jednak to nie władze miasta składają obietnice lecz deweloperzy, urzędnicy chcą się jedynie wpisać na listę zasłużonych w temacie. Przedłużenie Człuchowskiej wydaje się niezagrożone w prognozowanym terminie.

# Rym

06.12.2023 21:55

Chyba czuję tu zawód pięknym Rafałem? Jak to możliwe? Przecież będzie sala kongresowa za 400 mln. To tak jak bufetowa stadion chuliganom na Marszałkowskiej zrobiła. Więc o co wam chodzi? Jest super jest super super

REKLAMA

# Rym

06.12.2023 21:56

Na Łazienkowskiej ofkors. A potem 6 kładek przez Wisłę zamiast mostu Krasińskiego bo Żoliborz otwiera się na ludzi ....

# Rym

06.12.2023 21:57

Miasto ma żyć a nie być politycznym łupem. To ludzie mają decydować a nie polityczne miernoty z popisu który niszczy Polskę od 18 lat

# Jelonkowy

06.12.2023 22:24

Skoro deweloperzy będą budować drogę za pieniądze przyszłych właścicieli mieszkań, to może niech urzędnicy od razu zdecydują, że metro też musi deweloper wybudować. Można od razu zaplanować z 10 linii metra i ogłosić sukces. Ciekawe w takim razie na co idą podatki, jak nie na drogi. Może na remont kongresowej? Bo za 400 milionów, to pewnie stację metra dałoby się wybudować, albo cztery szkoły, albo kilkadziesiąt kilometrów dróg...

REKLAMA

# Typ

09.12.2023 00:08

Cwaniactwo wladz czy juz bieszczelność.
Od lat jest tak ze urzedy wydajac pozwolenia na budowe uwzgledniajac inwestycje jakie musza poniesc na ich przylaczenie do cywilizacji: droga , prad kanalizacja. Od granicy dzialki inwestor.
Miasto w ramach podatkow w najbliższych latach zrefinansuje poniesone naklady. A tu... Czyste zlodziejstwo. Wybuduj sobie dom, droge, zaplac za wszystko i opodatkuj...a wladza co?..... znowu opodatkuje

# Kaczordwa

12.12.2023 08:36

Jak to korupcja? Czy ktoś sugeruje że w ratuszu jest korupcja? Nie....to chyba nie jest możliwe gdy Rafaello takie pyszne....
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA