REKLAMA

Bielany

komunikacja »

 

Bielany przerażone wizją otwarcia mostu

  2 lutego 2012

alt='Bielany przerażone wizją otwarcia mostu'

Mieszkańcy Bielan są przerażeni kataklizmem drogowym, który nastąpi po otwarciu trasy mostu Marii Skłodowskiej-Curie (Północnego). - Być może część pojazdów pojedzie w kierunku południowym Wisłostradą, część ucieknie na Marymoncką, ale tych, którzy zdecydują się pojechać w stronę węzła Młociny, czeka komunikacyjny horror - prognozuje nasz czytelnik. - Po co robić szum medialny i otwierać most z nieprzygotowaną infrastrukturą rozprowadzenia ruchu w kierunku centrum i na północ? - pyta.

REKLAMA

Według czytelników, gdy po otwarciu łącznika do autostrady na Konotopie kierowcy tirów zorientują się, że można zjechać na Żoliborz i wjechać na trasę mostu Północnego, ulice gen. Maczka, Wrocławska, Conrada, Sokratesa i równoległa Reymonta zostaną rozjechane przez samochody ciężarowe. Kierowcom bowiem trudno sobie wyobrazić zjazd z trasy mostu Skłodowskiej przez ul. Kasprowicza czy Marymoncką przy tej liczbie sygnalizacji świetlnych. - Pierwsze 3-4 światła na wjeździe w ul. Kasprowicza spowodują początek korka.
13 skrzyżowań z sygnalizacją świetlną jest od zjazdu z trasy mostu Północnego do Marymonckiej.
Następne są przy Sokratesa oraz przy przejściu dla pieszych na Wolumenie. Dalej skrzyżowanie z Oczapowskiego, gdzie wyjeżdżający na Kasprowicza bez świateł nie mają żadnych szans. Następna sygnalizacja to ul. Przybyszewskiego, potem przy przejściach dla pieszych przy Lipińskiej, al. Zjednoczenia, Podczaszyńskiego, Duracza i dojeżdżamy do Żeromskiego na Słodowcu, i ostatnie przy Marymonckiej. W sumie 13 - wylicza czytelnik. - Jeżdżę często Trasą Toruńską i al. Prymasa Tysiąclecia, a tam są tylko jedne światła przy rondzie Zesłańców Syberyjskich, mimo to korek zaczyna się już na wysokości cmentarza Powązkowskiego. Drugi przykład to światła na Wisłostradzie przy moście Śląsko-Dąbrowskim. Korek w kierunku Łomianek zaczyna się już przy Torwarze. Nie wyobrażam sobie jazdy trasą mostu Północnego, a potem Kasprowicza lub Marymoncką przy tej liczbie świateł - mówi pan Roman.

Nie ma alternatywy

Miejski inżynier ruchu przypomina, że obecne spiętrzenie ruchu w Al. Prymasa Tysiąclecia jest wynikiem zamknięcia ul. Dźwigowej. - Obecnie realizowana jest ulica Nowolazurowa, która będzie alternatywnym połączeniem ul. Połczyńskiej z Al. Jerozolimskimi - zapewnia Robert Trzaska z urzędu miasta. Po otwarciu trasy mostu Północnego podstawowym węzłem rozprowadzającym ruch z mostu po stronie lewobrzeżnej oprócz Wisłostrady będzie ul. Marymoncka. Jednak miasto nie przewiduje wprowadzania tu żadnych korekt w sygnalizacji świetlnej. Biuro miejskiego inżyniera ruchu jedynie uspokaja kierowców. - Na terenie Warszawy obowiązują ograniczenia ruchu ciężarowego. Nie przewidujemy więc "najazdu" ciężarówek na Bielany - prognozuje Robert Trzaska z urzędu miasta. - Natomiast przekazany do ruchu odcinek trasy mostu od Modlińskiej do Kasprowicza to jedynie niewielki fragment, ważny z uwagi na przeprawę mostową przez Wisłę - szacuje urzędnik. Jednocześnie nie ukrywa, że po zakończeniu budowy drugiej jezdni ul. Kasprowicza na odcinku Oczapowskiego - węzeł "Młociny", to właśnie ul. Kasprowicza przejmie część ruchu samochodowego w tym rejonie miasta, zwiększonego po oddaniu do użytku mostu.

Jak widać miasto nie ma w tej chwili żadnej alternatywy. Mieszkańcom nie pozostaje nic innego, jak do wzmożonego ruchu na ul. Kasprowicza po prostu przywyknąć.

Anna Przerwa

 

REKLAMA

Komentarze (13)

# observer

02.02.2012 13:25

to jest filozofia naszych "planistów" - uszczęśliwianie Białołęki kosztem Bielan. Nowy most jest jak najbardziej potrzebny Warszawie i to pewnie więcej niż jeden ale sytuacja kiedy buduje się go bez rozbudowy ulic dojazdowych i rozprowadzających ruch samochodowy jest niedopuszczalna. Przez dwa lata dużo ulic sąsiadujących z placem budowy trasy mostu północnego była nieprzejezdna, w tym np. dojazd do metra drogą AK Kampinos przez wiele miesięcy. gdzie tu korzyść dla mieszkańców? teraz po zbudowaniu mostu nawet nie ma w planach napraw rozjeżdżonych ulic przez ciężki sprzęt wykonawcy TMP. a kto będzie musiał je remontować i za czyje pieniądze? bielany za pieniądze mieszkańców. i czemu nie zrobili parkingu przed mostem na Białołęce? na Bielanach dało się a tam nie? może niech ktoś policzy też światła przy metrze młociny, jest ich kilkanaście, już teraz można tam nieźle postać trafiając na czerwoną falę świateł

# zmartwiony

02.02.2012 14:39

Koszmar się szykuje dla Bielan, nie tylko z uwagi na gigantyczne korki i wzmożony ruch, ale i z powodu tłoku w komunikacji miejskiej, który jest nieunikniony gdy cały Tarchomin dojedzie do pętli przy Hucie. Szczęście mają ci, którzy zdążyli się pozbyć mieszkań na Bielanach. Teraz Bielany staną się "równie atrakcyjne" jak Tarchomin i przyległości:(
Szkoda, bo była to naprawdę fajna dzielnica.

# Maciek B

02.02.2012 15:10

Po stronie praskiej most Swiętokrzyski do dziś nie ma dróg rozprowadzających ruch, Trasa Siekierkowska nie miała przez parę lat, a Północny skończy sie na Modlińskiej i nie ma na razie planów budowy trasy dalej, wiec na Bielanach i tak nie jest źle, bo ruch rozkłada sie na Wisłostrade, Marymoncką, Żeromskiego i Broniewskiego. Wiekszym problemem bedzie parkowanie wzdluż trasy metra, bp P+R na pewno bedzie niewydolny

REKLAMA

# zmartwiony

02.02.2012 15:35

@Maciek
Wszystko OK, Świętokrzyski nie ma rozprowadzenia ruchu, to fakt, ale to most lokalny, raczej mało obłożony (najmniej z warszawskich mostów, nawet przed zamknięciem). Porównaj natężenie ruchu, a jeszcze wczoraj p. prezydent powiedziała, że "Grota" będzie zamknięty już po Euro 2012. Naprawdę uważasz, że nie będzie tragedii? O planowanym zamknięciu "Serka" nawet nie wspomnę, wtedy odpadnie Kasprowicza. Na Tarchominie mieszka bardzo dużo ludzi, widać to po ruchu na Modlińskiej, teraz ten ruch będziemy mieć u siebie. Miasto dało ciała i tyle, zauważ, że od węzła Młociny nie ma żadnej normalnej drogi. Parkowanie zostanie rozwiązane tak, że część osiedli pewnie zamknie swoje parkingi, władza dorzuci trochę zakazów, a reszta ratusza nie interesuje. Jedynymi, którzy mają problem są mieszkańcy Bielan.

# alam

02.02.2012 20:24

A co mamy powiedzieć my, mieszkańcy bloków wzdłuż ul. Kasprowicza? Będziemy mieli smród i hałas pod samymi oknami, dodatkowo miasto chce zlikwidować nam jedyny parking, który obecnie znajduje się na środku Kasprowicza, za wyjściem z metra. Gdzie będziemy parkować? Już podwórka są zastawione, a chodnikiem nie da się przejść po osiedlu. Dlaczego nie puścili drugiej nitki po stronie Wolumenu, jak planowano? Będziemy protestować!!!

# eRDe

02.02.2012 21:03

Obawiam się, że na protesty jest już za późno Alam. Niestety miasto nas wystawiło, zrobiło poważny problem i ani myśli w jakikolwiek sposób go rozwiązać. My jesteśmy potrzebni raz na 4 lata jako wyborcy, przez resztę czasu mają nas w d...

REKLAMA

# Kasprowiczanka

02.02.2012 23:23

Do #alam Popieram Cię całkowicie. Może by tak Kasprowiczanie się zjednoczą i zaczną działać? Trzeba wylać kubeł zimnej wody na te zgrzane głowy bezmózgowców...

# wawasawa

03.02.2012 08:45

A to "miasto" samo się wybrało? Przecież warszawiacy - także ci z Bielan - w ostatnich wyborach pokazali, że wizja HGW oraz PO im bardzo odpowiada. Wszak już dawno nikt nie miał bezwzględnej większości w radzie tak jak teraz ma PO. To w czym problem? Przypomnę jeszcze zapominalskim, że TMP miała lecieć na estakadach przy hucie, potem przez Wólczyńską, ewentualny tunel i dalej do trasy S7/S8. Co z tego zostało? Nic, bo "nie ma pieniędzy". Na wszystko inne jest - nagrody dla urzędasów to dziesiątki milionów złotych. Tajne umowy ratusza, biuro promocji co nic nie robi itd. to także kolejne "sztaby złota" w błoto. A wizja TMP, która tworzyła logiczną całość została okrojona do propagandowego mostu, który i tak powstał z opóźnieniem, 100mln zł drożej niż przewidywała umowa i jak się teraz okazuje bez tramwajów bo te będą dopiero za rok, może dwa. Czy to czegoś warszawiaków nauczy? Otóż nie - przecież to "miasto", a nie konkretni politycy...

# zmartwiony

03.02.2012 10:35

Wawasawa, masz niestety sporo racji

REKLAMA

# ojtam

03.02.2012 14:31

co do Kasprowicza to plany poszerzenia ulicy były od wielu lat i to dużo wcześniej niż zaczęli budować tam bloki, niestety ale wystarczyło spojrzeć na plany albo poczytać lokalnych gazet a nie kupować okazyjnie mieszkania z nadzieją że nic tu nie zbudują... jeżeli już to można mieć żal do developera że budował tak blisko planowanego poszerzenia ulicy. co do trasy po drugiej stronie ulicy to jakoś sobie nie wyobrażam jakby miało to wyglądać, prosta ulica i miejsce na drogę a tu nagle zygzaki żeby w blokach było ciszej? chyba ta przebudowa ma na celu usprawnienie ruchu i zwiększenie przepustowości? a problem z parkingiem jest na całych bielanach...

# eRDe

05.02.2012 00:36

@Ojtam, bloki na Kasprowicza stoją tam od bardzo dawna (na pewno od początku lat 70-tych XX w.). Większość osób mieszka tam od dawna, deweloperka to jedynie Mariposa oraz tzw. Nowe Bielany i faktycznie tam mieszkańcy powinni byli wiedzieć, ale mieszkańcy starych bloków zostali niestety "wystawieni do wiatru". Poza tym kłopoty Bielan po otwarciu mostu to nie tylko hałas na Kasprowicza. Korki będą wszędzie i na dodatek tłok w komunikacji.

# FIMA

05.02.2012 11:23

Drugą nitkę Kasprowicza planowano od zawsze w tym miejscu gdzie ja budują. Nikt nigdy nie planował jej budowy po stronie Wolumenu. A że dewelopper głupot wam naopowiadał, a wy nie sprawdziliście planów w urzędzie to już wasz ból...

REKLAMA

# rodzic

07.02.2012 09:34

Oto pełna lista likwidatorów szkół na Bielanach. Mieszkańcy zastanówcie się na kogo "oddać" swój głos w najbliższych wyborach.
Zarząd: burmistrz - Rafał Miastowski PO, z-ca burmistrza Marek Lipiński PO, z-ca burmistrza Kacper Pietrusiński PO, z-ca burmistrza Piotr Rudzki PO, z-ca burmistrza Grzegorz Pietruczuk SLD, radni którzy oddali swoje głosy za likwidacją: Robert Wróbel PO, Jarosław Wąsik PO, Sławomir Umiński PO, Ilona Soja-Kozłowska PO, Michał Sikorski PO, Joanna Radziejewska PO, Małgorzata Poręba PO, Ilona Popławska PO, Elżbieta Neska PO, Robert Kropacz PO, Maciej Chmielewski PO, Teresa Renata Banasiak PO, Anna Czarnecka SLD.
To oni mają w głębokim poważaniu mieszkańców Bielan, byli maszynką do głosowania, aparatczyki i ignoranci. Nie dla PO na Bielanach.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy