Al. Reymonta: kiedyś klepisko, dziś rodzi się dwupasmówka
25 sierpnia 2014
Przebudowa alei Władysława Reymonta, mająca poprawić bezpieczeństwo i usprawnić ruch drogowy, planowo miała rozpocząć się w 2013 roku, a zakończyć w roku obecnym. Prace trwają, ale czy uda się wszystko dopiąć w terminie?
- Inwestycja polega na rozbudowie al. Reymonta na odcinku długości około tysiąca metrów, od skrzyżowania z Żeromskiego i Wólczyńską do skrzyżowania z Kasprowicza oraz budowie wlotu ul. Lindego - przypomina rzecznik dzielnicy Bielany Tadeusz Olechowski. - Nowy układ drogowy ma poprawić bezpieczeństwo i usprawnić ruch i obsługę komunikacyjną tej części miasta.
Droga, która kiedyś przypominała klepisko, powoli zmienia się w jezdnię z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Takie rozwiązanie cieszy na pewno kierowców.
- Już nie mogę doczekać się otwarcia, mam nadzieję, że żadnej "obsuwy" nie będzie - podkreśla jeden z nich.
Ponadto w ramach inwestycji zaplanowano m.in. przebudowę starych i budowę nowych chodników, ścieżek dla rowerów, zatoczek autobusowych, placu do zawracania, miejsc postojowych wzdłuż Reymonta i Oczapowskiego, a także przebudowę kilku skrzyżowań - z ulicami Schroegera, Oczapowskiego i Fukierów. Zaprojektowano również skrzyżowanie z odcinkiem ul. Wergiliusza oraz połączenie z drogą wewnętrzną Andersena i innymi dwoma drogami wewnętrznymi, stanowiącymi dojazd do osiedla Wawrzyszew.
- Łączny koszt prac budowlanych wynosi 15,8 mln zł, a ich zakończenie przewidywane jest na koniec bieżącego roku - dodaje Tadeusz Olechowski.
Rzecznik podkreśla, że termin nie wydaje się być zagrożony. - Jezdnia zachodnia Reymonta jest praktycznie na ukończeniu, niemal skończona jest już także droga dla rowerów oraz ciąg pieszy wzdłuż niej. 29 sierpnia wieczorem planowane jest przekierowanie na nową jezdnię ruchu samochodowego - mówi Tadeusz Olechowski. - Jednym z elementów realizowanej inwestycji są zatoki autobusowe - pięć z nich zostało już wykonanych, na ulicach dochodzących do Reymonta - Wergiliusza, Lindego i Andersena - ustawiono krawężniki oraz układana jest nawierzchnia - wylicza. Gotowe są też chodniki przy ulicach Wergiliusza i Lindego, trwają prace przy budowie oświetlenia ulicy - podkreśla.
Rondo Haliny Szwarc?
W wakacje zakończyła się natomiast inna bielańska inwestycja - budowa ronda u zbiegu ul. Żeromskiego z ul. Sacharowa i Duracza. Prowadzone są tam tylko drobne prace wykończeniowe. Padła propozycja, aby nowo powstałe rondo nazwać imieniem Haliny Szwarc i tym samym upamiętnić założycielkę pierwszego Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Polsce.
Decyzję na ten temat podejmą miejscy radni.
ak