176 znika z Pragi. Koniec dyskusji w Choszczówce
18 stycznia 2019
Po zaledwie roku autobusy z numerem 376 znikną z ulic Warszawy. Choszczówka i Białołęka Dworska tracą też bezpośredni dojazd na pl. Hallera.
W przyszłym miesiącu na Bródnie wystartuje karuzela, związana ze zmianami tras autobusów na czas budowy metra. Niespodziewanie zmiany dotkną także linii 176, od wielu lat łączącej Choszczówkę z Pragą. Jak zapowiada Zarząd Transportu Miejskiego, "ze względu na możliwe utrudnienia w ruchu" w rejonie ronda Żaba autobus pojedzie nową trasą:
CHOSZCZÓWKA - Przytulna - Henrykowska - Wyganowska - Raciborska (powrót: Raciborska) - Mehoffera - Polnych Kwiatów - Ołówkowa - Bohaterów - Czołowa - Marywilska - Wysockiego - Matki Teresy - BUDOWLANA (powrót: Matki Teresy - Rembielińska - Bartnicza - Wysockiego)
Jednocześnie zniknie linia 376, od roku kursująca na odcinku Choszczówka - Budowlana w godzinach szczytu.
Rusza budowa metra. Rewolucja na Bródnie
Czas nauczyć się od zera układu komunikacji miejskiej na prawym brzegu Wisły. Na swoim miejscu zostaną właściwie tylko tory tramwajowe.
Jak zapowiada ZTM, "nowe 176" będzie odjeżdżać co 15 minut w szczycie oraz co pół godziny poza szczytem i w weekendy.
Mogło być co 10 minut
Dyskusja nad taką zmianą trasy 176 trwała cztery lata. Podczas konsultacji społecznych, które odbyły się na początku 2015 roku, w Choszczówce ujawniły się dwa wyraźne obozy pasażerów. Jedni apelowali, by autobus pozostał na trasie do pl. Hallera, innym spodobała się propozycja skrócenia do Budowlanej, gdzie można było urządzić bardzo wygodną przesiadkę do tramwajów (pętla autobusowa byłaby fizycznie tym samym fragmentem chodnika, co przystanek tramwajowy w stronę Śródmieścia, Dworca Gdańskiego i Dworca Wileńskiego). Dzięki skróceniu linii autobusy 176 mogłyby kursować częściej, co 10 minut w godzinach szczytu, uniknęłyby korków w rejonie ronda Żaba i kursowały punktualniej. Mieszkańcy odrzucili propozycję.
(dg)
.