Zmiany na Połczyńskiej. Wszyscy zyskają?
29 stycznia 2018
Zazwyczaj interesy pieszych, rowerzystów i kierowców są na tyle różne, że za jedną inwestycję drogowców krytykują... wszyscy. Tym razem może być zupełnie inaczej.
Brak drogi rowerowej na Wolę i do Śródmieścia, korki, hałas i spaliny, a do tego jeszcze chodniki w fatalnym stanie - Połczyńska to jedna z nazbyt wielu warszawskich ulic, którą trudno lubić za cokolwiek. W ostatnich miesiącach sporo się jednak zmienia. Praktycznie gotowa jest droga rowerowa i wyremontowany chodnik między Powstańców Śląskich a Szeligowską - to realizacja pomysłu radnego Jarosława Oborskiego, który poparło ponad 1900 osób.
Sternicza ciągła i z autobusem? "Mała Połczyńska-bis"
Temat 'brakującego" odcinka ulicy między Okrętową a Drzeworytników wraca jak bumerang.
Więcej nowości zaplanowano na skrzyżowaniu z Powstańców Śląskich i Dźwigową.
Będzie łatwiej skręcić
Po przebudowie sygnalizacji świetlnej, korekcie geometrii i zmianie oznakowania - kierowcy jadący od strony Woli do Ursusa będą mieli do skrętu w lewo całe dwa pasy ruchu. Powstanie także wydzielony prawoskręt od strony Ożarowa do Ursusa i przejazdy rowerowe, zaś azyle dla pieszych zostaną poszerzone. Sygnalizacja świetlna zostanie skoordynowana z sąsiednimi skrzyżowaniami w taki sposób, by zapewnić możliwie dużą płynność ruchu. Już teraz docierają do nas głosy, że przebudowa skrzyżowania co prawda upłynni skręcanie i poprawi bezpieczeństwo, ale zakorkuje Połczyńską. Czy tak się stanie? Przekonamy się po kilku tygodniach, gdy ruch się ułoży.
Na dwóch kołach do centrum
Równolegle powstaje oczekiwana od wielu lat droga rowerowa po południowej stronie Połczyńskiej, będąca dalszym ciągiem jednej z najważniejszych tras w Warszawie, przecinającej centrum w ciągu Świętokrzyskiej. Do tej pory kończyła się ona na wysokości Ordona. Teraz zostanie doprowadzona aż do Powstańców Śląskich, dzięki czemu powstanie wreszcie ciągła droga rowerowa z Jelonek do Śródmieścia. Budowa potrwa do czerwca.
Co dalej?
Z punktu widzenia rowerzystów bardzo ważny jest także dalszy odcinek trasy, pomiędzy Powstańców Śląskich a granicą Warszawy. Pozwoli on połączyć w sieć istniejące już fragmenty dróg dla jednośladów na Lazurowej, w al. Czerwca 1989 i na Gierdziejewskiego. Po jego otwarciu pełną przejezdność zyska też wspomniany na początku odcinek z budżetu partycypacyjnego, na którym brakuje kilku przejazdów. Zarząd Dróg Miejskich podpisał już umowę z firmami Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów oraz Planeta, które dociągną drogę do granicy Warszawy. Prace zakończą się w lipcu.
(dg)
.