REKLAMA

Bemowo

inwestycje »

 

Sternicza ciągła i z autobusem? "Mała Połczyńska-bis"

  16 listopada 2017

alt='Sternicza ciągła i z autobusem? "Mała Połczyńska-bis"'

Temat 'brakującego" odcinka ulicy między Okrętową a Drzeworytników wraca jak bumerang.

REKLAMA

Mająca prawie 1,4 km długości Sternicza jest jedną z najdłuższych ulic w dzielnicy, łączącą Powstańców Śląskich z Lazurową. W całości można ją jednak pokonać tylko pieszo. Choć Jelonki zmieniają się z roku na rok, do dziś nie wybudowano krótkiego, brakującego fragmentu jezdni pomiędzy Okrętową a Drzeworytników. Dyskusja o tym, czy należy go budować, trwa na osiedlu od lat.

- 15 września przeprowadzono konsultacje społeczne, które miały zadecydować, czy Sternicza ma zostać połączona - pisaliśmy w 2011 roku. - Na spotkanie przybyło ponad trzysta osób. Tylko jedna trzecia chciała połączenia. 231 osób wolało rozdzieloną ulicę. Tym samym urząd dzielnicy postanowił nie uszczęśliwiać bemowian na siłę i pozostawić Sterniczą w dwóch częściach.

Czas na autobus?

Od tego czasu na południowych Jelonkach przybyło bloków, a więc także mieszkańców i ich samochodów. W miejskich dokumentach Sternicza przez cały czas jest określana jako droga klasy L, czyli lokalna. Większość budowanych współcześnie ulic tej kategorii ma ograniczenie prędkości do 30 km/h i progi zwalniające a rowerzyści korzystają z jezdni razem z samochodami - tak wyglądają np. Pełczyńskiego i Dywizjonu 303. Dla Sterniczej plany są nieco inne.

W wyłożonym właśnie projekcie planu zagospodarowania przestrzennego południowych Jelonek opisano ją jako ulicę wyposażoną w osobną drogę rowerową oraz w przystanki autobusowe (Rozłogi, Kontuszowa i Brygadzistów). Znalazł się w nim także brakujący odcinek ulicy od Okrętowej do Drzeworytników.

Wstąp do księgarni

Zdania są podzielone

- Jako mieszkaniec tej części Jelonek jestem wielkim przeciwnikiem łączenia Sterniczej - mówi radny Kacper Siwik. - Już teraz wielu kierowców omija skrzyżowanie Lazurowej z Połczyńską przez Sterniczą, Okrętową i Lustrzaną. Po wybudowaniu brakującego odcinka lokalna droga stałaby się małą Połczyńską-bis, bezpośrednio łączącą Lazurową z Powstańców Śląskich.

- Zobaczymy, jak ułoży się ruch po otwarciu przebudowanego odcinka Lazurowej, na którym będą cztery pasy - odpowiada wiceburmistrz Stanisław Pawełczyk. - W tym momencie mamy sytuację nietypową, w której kierowcy starają się unikać placu budowy.

REKLAMA

Spotkania w sprawie planu

Uchwalenie planu zagospodarowania w obecnej formie nie byłoby jeszcze równoznaczne z przebiciem Sterniczej i uruchomieniem na niej linii autobusowej. Plan miejscowy nie jest spisem inwestycji do realizacji, ale raczej formą zabezpieczenia przed chaotyczną zabudową. Innymi słowy: nie można złamać jego zapisów, ale nie ma obowiązku ich wykonywać.

REKLAMA

W najbliższych dniach odbędą się dwa spotkania, poświęcone planowi miejscowemu południowych Jelonek:

  • 25 listopada (sobota) o godz. 10:00 w szkole przy Brygadzistów 18 (spotkanie z projektantem),
  • 28 listopada (wtorek) o godz. 17:00 w ratuszu przy Powstańców Śląskich 70 (dyskusja publiczna).

    (dg)

  •  

    REKLAMA

    Komentarze (13)

    # AniaG.

    16.11.2017 13:47

    Budowanie, połączenia ulic lokalnych o uspokojonym ruchu (Tempo30, esowanie jezdni, progi wyspowe, wyniesione przejścia dla pieszych)-3 X TAK.Budowanie dróg ekspresowych, NS z ekranami i 6 pasami jezdni-3X NIE.Bzdura z tą osobną drogą dla rowerów a zatoki przystankowe-wiadomo, że to się leczy a nie buduję.

    # mirka

    16.11.2017 20:22

    Po co ma byc autobus na sterniczej, jak tam są domki ,Chyba się nudza urzednicy.ąle na Szeligowskiej to by się przydał bo tam powstalo duze osiedle i nie ma jak sie wydostać

    # Apap

    17.11.2017 12:53

    Wy od zatok to powinniście cos innego leczyć. Mitomani

    REKLAMA

    # z jelonek

    20.11.2017 18:14

    NIE przebijaniu Sterniczej. Były kiedyś konsultacje. Oborski zapomniał. Wiem bardzo chcieliście dać komuś zarobić, ale ludzie powiedzieli NIE. Autobus w środek osiedla??? Idiotyzm. 506 oddajcie lepiej.

    # kombatant

    21.11.2017 10:36

    Zupełnie nie rozumiem sensu tych planów. Dlaczego Sternicza ma mieć autobus i to z trzema przystankami?
    Odległości do istniejących linii autobusowych nie są takie duże. Lepiej wzmocnijcie istniejące linie na Połczyńskiej i Człuchowskiej.

     Babiczanin

    21.11.2017 23:05, wpis modyfikowany 1 raz,ostatnio 21.11.2017 23:06

    #z jelonek napisał(a) 20.11.2017 18:14
    NIE przebijaniu Sterniczej. Były kiedyś konsultacje. Oborski zapomniał. Wiem bardzo chcieliście dać komuś zarobić, ale ludzie powiedzieli NIE. Autobus w środek osiedla??? Idiotyzm. 506 oddajcie lepiej.

    105 to takie jakby 506 na odcinku do Powiśla, tylko puszczone przez Grzybowską i Krakowskie Przedmieście, bo na Prostej i Świętokrzyskiej metro, jak i przez Lazurową, bo Chrzanów. Brakuje tylko odcinka na Bródno, pod względem przystanków krótkiego zresztą.

    REKLAMA

    # mk77

    22.11.2017 15:45

    A na rogu Brygadzistów i Sterniczej można budować parking wielopoziomowy. Może to taki P+R będzie. Ten mpzp. projektował oczywiście zespół który na Jelonkach nie mieszka i nic go komfort mieszkańców nie interesuje.

    # Logiczne

    23.11.2017 15:59

    506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506 ...

    # 105 to nie 506

    23.11.2017 16:02

    '105 to takie jakby 506 na odcinku do Powiśla, tylko puszczone przez Grzybowską i Krakowskie Przedmieście, bo na Prostej i Świętokrzyskiej metro, jak i przez Lazurową, bo Chrzanów. Brakuje tylko odcinka na Bródno, pod względem przystanków krótkiego zresztą"
    NIE, chyba że go puścić przez Powstańców i Człuchowską

    REKLAMA

    # Taaaa

    23.11.2017 18:08

    @Babiczanin: nie mędrkuj jak ten ztm, bo też ci napiszę, że twój 714 można zlikwidować i zastąpić przez 713. Przecież to taki 714 tylko nie przez Babice, a przez Ożarów. Te parę kilosów przelecisz sobie polami.

    # Badzio

    29.11.2017 13:32

    Faktycznie nie ma co uszczęśliwiać ludzi na siłę, lecz połowa założeń - czyli chodnik ze ścieżką rowerową mógłby tam powstać i chyba nie byłoby głosów sprzeciwu! Co do puszczenia autobusu - chyba należałoby zapytać mieszkańców domków jednorodzinnych. Ze środka osiedla faktycznie może być daleko do najbliższego przystanku dla osób starszych lub inwalidów i zapewne niezaszkodziłby jakiś mały busik jeżdżący dość rzadko. Mnie akurat pasowałaby tam ulica, ale i bez niej też da się żyć.
    Natomiast zapewne jest to duży skrót dla pieszych i rowerzystów. Niestety na dzisiaj jest to pas krzaczorów i chaszczy przez który idzie dzika (po deszczu błotnista) ścieżka.

    # xxx

    23.02.2018 16:29

    linia autobusowa na ulicy Sterniczej to bzdura ! Nie ma takiej potrzeby, a znacznie obniży standard życia mieszkańców i zmieni charakter osiedla domków jednorodzinnych, nie mówiąc nawet o obniżeniu wartości nieruchomości przy tej ulicy. Kto za to zapłaci mieszkańcom Jelonek ?

    # proste

    23.02.2018 18:20

    #xxx napisał(a) 23.02.2018 16:29
    linia autobusowa na ulicy Sterniczej to bzdura ! Nie ma takiej potrzeby, a znacznie obniży standard życia mieszkańców i zmieni charakter osiedla domków jednorodzinnych, nie mówiąc nawet o obniżeniu wartości nieruchomości przy tej ulicy. Kto za to zapłaci mieszkańcom Jelonek ?

    Burmistrz Grodzki niech płaci bo bardzo lansował ten pomysł miasta. Ale koalicja i tak się rozpadła. Dąbrowszczaki też niech płacą, bo 5 lat temu to oni namawiali do przebicia.
    więcej na forum

    LINKI SPONSOROWANE

    REKLAMA

    Zapraszamy na zakupy

    REKLAMA

    AMBRA - Twoje Perfumy
    AMBRA - Twoje Perfumy

    Najnowsze informacje na TuBemowo

    REKLAMA

    REKLAMA

    Misz@masz

    Artykuły sponsorowane

    REKLAMA

    Kambukka Olympus
    Kambukka Lagoon

    REKLAMA

    City Break
    City Break

    Kup bilet

    Znajdź swoje wakacje

    Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

    Polecamy w naszym pasażu

    Wstąp do księgarni

    REKLAMA

    REKLAMA

    Top hotele na Lato 2024
    Top hotele na Lato 2024

    REKLAMA

    REKLAMA

    Wyjazdy sportowe
    Wyjazdy sportowe