REKLAMA

marywilska mikolajki 2025 1marywilska mikolajki 2025 2marywilska mikolajki 2025 0
Bemowo

drogi »

 

Hałas na Lazurowej nie daje żyć. Będą badania

  4 listopada 2025

alt='Ulica Lazurowa. Badania natężenia hałasu'
Okna i balkony mieszkańców kilka metrów od ruchliwej dwujezdniowej i trzypasmowej ulicy. Zamiast ekranów czy chociażby drzew, są ledwo widoczne krzewy. Fot. Mikołaj Ojrzanowski

Problem nadmiernego hałasu dobiegającego od Lazurowej nie jest nowy. Choć ulica została przebudowana w 2018 roku, mieszkańcy okolicznych bloków wciąż narzekają na zbyt głośny ruch samochodowy.

REKLAMA

marywilska niedziele 2marywilska niedziele 0

Ulica zyskała wówczas dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, sygnalizację świetlną na głównych skrzyżowaniach oraz ograniczony dostęp z dróg wewnętrznych. Zdaniem Zarządu Dróg Miejskich, taka organizacja ruchu zwiększa bezpieczeństwo, ale sama geometria ulicy sprzyja łamaniu przepisów.

Do tego dochodzi głośna nawierzchnia i bliskość zabudowy mieszkalnej, oddalonej od jezdni często o zaledwie kilkanaście metrów. Bemowski radny Mikołaj Ojrzanowski zapytał Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta, czy zastosowana "cicha nawierzchnia" rzeczywiście spełnia swoje zadanie i dlaczego wzdłuż ulicy nie posadzono większej liczby drzew, które mogłyby tłumić dźwięki.

"Cicha nawierzchnia" nie zawsze cicha

Tak zwana cicha nawierzchnia to cienka warstwa mineralno-asfaltowa, która ma ograniczać hałas powstający przy kontakcie opon z jezdnią. Jej skuteczność zależy jednak od natężenia ruchu, prędkości pojazdów i właściwej konserwacji.

- Zastosowanie tego rozwiązania było zgodne z decyzją środowiskową - wyjaśnia wiceburmistrz Maciej Wójtowicz. - Nasadzenia drzew i krzewów wykonano zgodnie z harmonogramem, a obumarłe rośliny wymieniono w ramach gwarancji - dodaje.

Jak przyznaje wiceburmistrz, intensywny ruch ciężarówek związany z budową metra i nowych osiedli między ulicami Doroszewskiego a Sterniczą może chwilowo zwiększać poziom hałasu.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Kto winny - drogowcy czy deweloperzy?

Wiceburmistrz Wójtowicz odniósł się też do zarzutu, że przy analizie akustycznej przed przebudową Lazurowej nie uwzględniono planowanej zabudowy mieszkaniowej w jej pobliżu.

- Analizy akustyczne uwzględniały ówczesne zagospodarowanie terenów. Inwestorzy nowych osiedli powinni samodzielnie ocenić wpływ hałasu w swoich projektach - tłumaczy.

Jednak - jak zauważają mieszkańcy - miasto znało miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego i mogło wcześniej zabezpieczyć ulicę ekranami akustycznymi. Dziś łatwiej jest zrzucać odpowiedzialność na deweloperów.

REKLAMA

marywilska najlepszy adres 2marywilska najlepszy adres 0

Badania hałasu i nowe pomysły na jego ograniczenie

Jeszcze tej jesieni oraz wiosną mają zostać przeprowadzone pomiary poziomu hałasu, by ocenić skuteczność dotychczasowych rozwiązań.

Zgodnie z miejską mapą hałasu, przy Lazurowej natężenie dźwięku wynosi 65-70 dB, podczas gdy dopuszczalne normy dla terenów mieszkaniowych to 55 dB w dzień i 50 dB w nocy.

Radny Mikołaj Ojrzanowski zaproponował też montaż radarowych wyświetlaczy prędkości wzdłuż Lazurowej i Połczyńskiej, które - poprzez ograniczenie prędkości - mogą dodatkowo zmniejszyć poziom hałasu. Do tematu z pewnością będzie wracać nie tylko rada dzielnicy, ale i sami mieszkańcy.

DB

Dziękujemy, że czytasz nasze artykuły. Chcesz na bieżąco śledzić ważne sprawy w Twojej dzielnicy i w Warszawie?
 Zapisz się do naszego newslettera 
 Obserwuj nas na Google News 
 

REKLAMA

bck królowa śniegu 2025 2bck królowa śniegu 2025 0

Komentarze (13)

# Tubylec

04.11.2025 12:48

Radarowy wyświetlacz prędkości jest genialny. Powoduje naturalny u kierowcy odruch wyścigowy - chce się jechać szybciej niż ostatnim razem i bić poprzedni rekord. Niech zamontują, na pewno będzie ciszej. Co do hałasu, to winni oczywiście urzędnicy. Pozowili na zabudowę wzdłuż ruchliwej miejskiej autostrady i teraz zonk. Skończy się jak zwykle, fotoradary i progi zwalniające i szykany. Wszystki kierowcy będą teraz mieli tor przeszkód.

# KMB

04.11.2025 14:35

Dodajmy do tego coroczne remonty pasa na lotnisku Chopina, które trwają miesiąc lub dwa, jak było w ubiegłych latach. Szum jest nie do zniesienia, teraz właśnie skończył się remont ale widocznie administracja lotniska doszła do wniosku, że mieszkańcy Bemowa już się przyzwyczaili i już na stałe mamy samolot przelatujący nad moim domem między 23:30, a 1 w nocy. Nie rozumiem, dlaczego pozwala się przelatywać ciężkim samolotom pasażerskim tuż nad budynkiem mieszkalnym, przecież może dojść do awarii samolotu i nie chcę myśleć co się może stać z budynkem, konsekwencje będą katastrofalne.

# jkk

04.11.2025 16:50

Pamiętam Lazurową sprzed wielu lat. Bywało tak, że pojawiały się na ulicy samochody raz na kilka minut. Ale, niewiele lat temu, budowano już zatoki dla autobusów aby stojące na przystankach autobusy nie blokowały coraz większego ruchu na ulicy. Ulice w mieście muszą być, także takie jak Lazurowa. Za kilka lat posadzone przy ulicy drzewka staną się większe, wtedy lepiej będą tłumić uliczny hałas. Rozwiązanie typu radarowy wyświetlacz prędkości może pomóc ograniczyć hałas generowany przez pędzące pojazdy tylko wówczas, gdy wspomagany będzie przez towarzyszącego mu fotografa podłączonego do policyjnej sieci.

REKLAMA

moje bielany 004 2moje bielany 004 0

# evrt

04.11.2025 18:41

Problemem nie są samochody same w sobie chociaz ekrany akustyczne by pomogły , natomiast problemem są głównie samochody i motocykle ze zmienionymi tłumikami które generują grubo powyżej 100 db. Ruszając taki samochód czy motocykl nie musi przekroczyć 50km/h by było go słychać jak startujący samolot. Wystarczy postawić dzwiękoradary które działają na takiej samej zasadzie jak fotoradary tylko na hałas

# Bemofun

04.11.2025 21:03

Uroki duzego miasta. Kazdy narzeka na ruch, korki i halas, ale kazdy ma samochod, lub dwa, a niektorzy trzy. Przeszkadzaja nam startujace i ladujace samoloty, ale cieszymy sie ze na lot o 7 rano mozna wyjechac na lotnisko godzinie wczesniej :) Cos za cos.
Na Lazurowej i Czluchowskiej policja powinna zajac sie wyscigami aut, ktore czesto gromadza sie wieczorami przy stacji benzynowej przy Biedronce.

# Miasto moje a w nim

05.11.2025 05:27

Nie widzieli w co pieniądze z miedzy inwestują??? Uroki miasta to że jest hałas za to jest komunikacja miejska, wszędzie blisko. Widać że jednak nie są się w stanie do tego przyzwyczaić. Może pora wracać na wieś tak żeby kogut budził albo krowy, do pracy podjezdzam rowerem albo do pociągu rowerem lub przez łąki pieszo....
Zostaje jeszcze przeprowadzka na prestiżowy Wilanów.

REKLAMA

refleks chlodnictwo 2024-11-21 2refleks chlodnictwo 2024-11-21 0

# konfiturafan

05.11.2025 09:34

Geometria tego odcinka:
- dwa bardze szerokie pasy poprowadzone pod oknami
- 10m+ pas zielenie POMIĘDZY jezdniami (xd)
a można było:
- węższe pasy zniechęcające do szybkiej jazdy
- jezdnie obok siebie aby odsunąć je od bloków
ale "XD, Auteczka muszom mieć wygodnie i muszom móc robić brum brum, WoLnOśĆ !!!1111oneoneone)

# jkk

05.11.2025 09:38

Dla wielbicieli ciszy i spokoju polecam przeprowadzkę do Belize (dawny Honduras Brytyjski). Tam nie ma ulic gdzie można jechać szybciej niż 70 km/h, w dowolnym miejscu jezdni lokalny farmer może sobie ustawić garb a przy nim postawić np. budkę z bananami. Do tego dochodzi ciepły klimat.

# pZz

05.11.2025 17:45

Tak to jest jak ma sie pol mozgu i kupuje mieszkanie na ulicy. To byla tylko kwestia czasu jak nowi mieszkancy zaczna marudzic. Czekam na postulaty zwezenia do jednego pasa. Poczekajcie na SPP, to trzaskos jeden wykorzysta na platny parking.

REKLAMA

marywilska 7 dni w tygodniu 2marywilska 7 dni w tygodniu 0

# Nanook

05.11.2025 22:07

Zapewne nie będzie idealnego rozwiązania, ale dobrze, że jest taki Radny (tu Mikołaj Ojrzanowski), który przynajmniej próbuje jakoś tę całodobową uciążliwość zmniejszyć - kto nie doświaczył tego, to nie zrozumie; każdy decybel się liczy.

# Sowa1

06.11.2025 13:52

Po co kupowali mieszkania ( i kupują nadal) ?????. Wiedzieli i widzieli gdzie i w jakim miejscu. Tak samo jest na Odolanach czy na Mościskach. Tym ostatnim śmierdzi wysypisko ale jak kupowali dużo taniej za m2 to im jeszcze nie śmierdziało. :) :) :)

# myślący

13.11.2025 10:42

Jeżdżę codziennie Lazurową i dziwię się jakim trzeba być DEBILEM żeby kupić mieszkania za np. milion zł i kredytem na 30 lat z oknami na skrzyżowanie Człuchowskiej z Lazurową? Jakim trzeba być CWANIAKIEM i BEZCZELNYM PATODEWELOPEREM zachłannym na kasę tych DEBILI żeby budować mieszkania prawie w pasie drogowym. W mieście zawsze będzie głośno mniej lub bardziej w zależności od bliskości mieszkania od źródeł hałasu lub jakich sąsiadów mamy. Niestety pretensje tylko do siebie kochani zamieszkujący.

REKLAMA

san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 2san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 0

# Warszawiak99

18.11.2025 05:32

Chłopkom chalas przeszkadza? Zawsze można wrócić na banderoze i krowy paść... Aaaaa zapomniałem że to droga bez powrotu bo hektary sprzedaliśta innemu bambrowi...
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

autoreklama tustolica 3autoreklama tustolica 0
Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

cmp 09-2025 1cmp 09-2025 2cmp 09-2025 0

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

pan materac black week 2025 2pan materac black week 2025 0

REKLAMA

bck joga 2bck joga 0

REKLAMA

bck balwanek 3bck balwanek 0

REKLAMA

moje bielany 003 1moje bielany 003 2moje bielany 003 0

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

bck hip hop 3bck hip hop 0

REKLAMA

smaki zycia 2024-09-03 1smaki zycia 2024-09-03 2smaki zycia 2024-09-03 0

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

mazowsze bezpieczne 3mazowsze bezpieczne 0