REKLAMA

Białołęka

inwestycje »

 

Złote Kaczki odfrunęły. Druga jezdnia nie powstała

  18 maja 2018

alt='Złote Kaczki odfrunęły. Druga jezdnia nie powstała'
Jedną z ofiar zmniejszenia bazaru padł bardzo popularny bar wietnamski.

Minęły cztery lata, od kiedy Tarchomin stracił znaczną część bazarku, a ludzie miejsca pracy, zlikwidowane pod inwestycję, która prawdopodobnie nie powstanie.

REKLAMA

Młodsi stażem mieszkańcy Tarchomina mogą nie wiedzieć, że popularny bazar na rogu Światowida i Ćmielowskiej był stopniowo zmniejszany w latach 2012-14, by ustąpić miejsca istniejącej dziś linii tramwajowej i planowanej drugiej jezdni głównej ulicy osiedla. Jedną z ofiar padł najpopularniejszy na osiedlu bar wietnamski Złote Kaczki, do którego ustawiały się kolejki wracających z pracy mieszkańców. Znikły też inne punkty handlowe i usługowe.

Stracili miejsca pracy...

- Musimy wynieść się do końca tego miesiąca - mówiła w marcu 2014 roku właścicielka pawilonu z odzieżą, zburzonego miesiąc później. - Z prawnego punktu widzenia może wszystko jest w porządku, bo taką mieliśmy umowę, podpisywaną na rok, z miesięcznym wypowiedzeniem. Jestem jednak ciekawa, gdzie jest ten "czynnik ludzki"? Nikt się nie zastanowi, co będzie z nami. Tyle lat miałam tu swój pawilon, a teraz gdzie mam się wynieść?

O tym, że bazar czeka częściowa likwidacja, było wiadomo od dawna. Gdyby druga jezdnia Światowida już powstała, zapewne niewielu właścicieli sklepów i ich klientów miałoby żal do urzędników, bo - niezależnie od tego, co sądzić o przebudowie ulicy - widać byłoby jakiś sens.

Wstąp do księgarni

...ale dlaczego?

Druga jezdnia jednak nie powstała i nic nie wskazuje na to, by miała powstać. 8 maja w białołęckim ratuszu pokazano aktualny projekt przebudowy ulicy, ale Zarząd Transportu Miejskiego nie ma na to pieniędzy. Nieoficjalnie wiadomo, że w warszawskim ratuszu nie ma też woli politycznej, by dokończyć inwestycję. Z pewnością powstanie przedłużenie linii tramwajowej na Winnicę i sąsiadujący z nią nowy, dwujezdniowy odcinek Światowida. Na istniejącym odcinku pozostanie jedna jezdnia. Chyba, że po jesiennych wyborach samorządowych w ratuszu dojdzie do jakiejś rewolucji i plany zostaną odkurzone.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (6)

 drugastrona

18.05.2018 11:03

Przede wszystkim pawilony kolidowały z infrastrukturą podziemną, którą wymieniono przy okazji budowy linii tramwajowej. Druga jezdnia Światowida nie ma tutaj większego znaczenia.

# Slawek

19.05.2018 12:55

Hura,wspaniala wiadomosc=mniej smrodu i spalin z samochodow ktore by wjechaly tutaj z Legionowa i sasiednich gmin!Niech dalej pchaja sie Modlinska a nie beda robily pieklo w miare spokojnej i wzglednie czystej okolicy.
Moja dozgonna wdziecznosc-
Czytelnik z astma i innymi alergiami wziewnymi.

# z tarcho

19.05.2018 14:51

O, proszę jaki piękny egoista.

REKLAMA

# Xxxx

20.05.2018 07:30

#z tarcho napisał(a) 19.05.2018 14:51
O, proszę jaki piękny egoista.
wy....dalaj

# ddd

20.05.2018 08:54

Nie rozumiem wypowiedzi ludzi, którzy chcą na siłę, teraz, poszerzenia Światowida na całej długości.
To musi być chyba jakiś kompleks; Przekonanie, że wielkomiejskość, to asfalt, beton i kamień.
Tarchomin i Nowodwory, to dzielnice mieszkalne. Niech więc będą przyjazne ludziom, którzy tu mieszkają, chodzą na spacery z dziećmi, do szkoły, sklepów, parków, kościoła... A jak ktoś nie ma innego pomysłu na życie niż popołudnia i weekendy w tłoku centrum handlowego, to też pomieści się na tej ulicy co jest, albo skorzysta z komunikacji miejskiej.
Czy na Światowida tworzą się obecnie korki? Jaki jest sens budowy szerokiej ulicy, gdy już teraz jest problem z wjechaniem na Modlińską i zjazdem z Myśliborskiej?
Dużo większy sens moim zdaniem ma optowanie za rozwojem zbior-komu w całym mieście, plus parkingi na obrzeżach i stacjach SKM - Zmniejszy się problem z korkami, smrodem, hałasem i parkowaniem. Uważam, że konsekwentne działanie w tym kierunku przyniesie pozytywne efekty. Miasto, zamiast stawać się komunikacyjnym ściekiem, może stać się przejezdne, zielone i bezpieczne.
Rezerwa pod drugą jezdnię Światowida powinna zostać, ale budować teraz szeroką ulicę, bez perspektywy efektywnych zjazdów z niej, nie ma sensu.
Dużą poprawę przyniosło by moim zdaniem, gdyby władze dzielnicy już teraz, poprzez władze miasta, lobbowały w GDDiA za budową wiaduktów na Modlińskiej u obecnego wylotu ulicy Światowida i u przyszłego wylotu w Winnicy.
Budową, a nie planowaniem...

# Czyżby?

20.05.2018 11:58

#Slawek napisał(a) 19.05.2018 12:55
Hura,wspaniala wiadomosc=mniej smrodu i spalin z samochodow ktore by wjechaly tutaj z Legionowa i sasiednich gmin!Niech dalej pchaja sie Modlinska a nie beda robily pieklo w miare spokojnej i wzglednie czystej okolicy.
Moja dozgonna wdziecznosc-
Czytelnik z astma i innymi alergiami wziewnymi.
Niestety przedwczesna radość. Z tekstu wynika, że nie zrezygnowali z dwupasmowej Swiatowida na odcinku od planowanej pętli do Strumykowej... Ewidentnie resztę chcą odbudować w następnym kroku...

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe