REKLAMA

Białołęka

inwestycje »

 

Złote Kaczki odfrunęły. Druga jezdnia nie powstała

  18 maja 2018

alt='Złote Kaczki odfrunęły. Druga jezdnia nie powstała'
Jedną z ofiar zmniejszenia bazaru padł bardzo popularny bar wietnamski.

Minęły cztery lata, od kiedy Tarchomin stracił znaczną część bazarku, a ludzie miejsca pracy, zlikwidowane pod inwestycję, która prawdopodobnie nie powstanie.

REKLAMA

Młodsi stażem mieszkańcy Tarchomina mogą nie wiedzieć, że popularny bazar na rogu Światowida i Ćmielowskiej był stopniowo zmniejszany w latach 2012-14, by ustąpić miejsca istniejącej dziś linii tramwajowej i planowanej drugiej jezdni głównej ulicy osiedla. Jedną z ofiar padł najpopularniejszy na osiedlu bar wietnamski Złote Kaczki, do którego ustawiały się kolejki wracających z pracy mieszkańców. Znikły też inne punkty handlowe i usługowe.

Stracili miejsca pracy...

- Musimy wynieść się do końca tego miesiąca - mówiła w marcu 2014 roku właścicielka pawilonu z odzieżą, zburzonego miesiąc później. - Z prawnego punktu widzenia może wszystko jest w porządku, bo taką mieliśmy umowę, podpisywaną na rok, z miesięcznym wypowiedzeniem. Jestem jednak ciekawa, gdzie jest ten "czynnik ludzki"? Nikt się nie zastanowi, co będzie z nami. Tyle lat miałam tu swój pawilon, a teraz gdzie mam się wynieść?

O tym, że bazar czeka częściowa likwidacja, było wiadomo od dawna. Gdyby druga jezdnia Światowida już powstała, zapewne niewielu właścicieli sklepów i ich klientów miałoby żal do urzędników, bo - niezależnie od tego, co sądzić o przebudowie ulicy - widać byłoby jakiś sens.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

...ale dlaczego?

Druga jezdnia jednak nie powstała i nic nie wskazuje na to, by miała powstać. 8 maja w białołęckim ratuszu pokazano aktualny projekt przebudowy ulicy, ale Zarząd Transportu Miejskiego nie ma na to pieniędzy. Nieoficjalnie wiadomo, że w warszawskim ratuszu nie ma też woli politycznej, by dokończyć inwestycję. Z pewnością powstanie przedłużenie linii tramwajowej na Winnicę i sąsiadujący z nią nowy, dwujezdniowy odcinek Światowida. Na istniejącym odcinku pozostanie jedna jezdnia. Chyba, że po jesiennych wyborach samorządowych w ratuszu dojdzie do jakiejś rewolucji i plany zostaną odkurzone.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (6)

 drugastrona

18.05.2018 11:03

Przede wszystkim pawilony kolidowały z infrastrukturą podziemną, którą wymieniono przy okazji budowy linii tramwajowej. Druga jezdnia Światowida nie ma tutaj większego znaczenia.

# Slawek

19.05.2018 12:55

Hura,wspaniala wiadomosc=mniej smrodu i spalin z samochodow ktore by wjechaly tutaj z Legionowa i sasiednich gmin!Niech dalej pchaja sie Modlinska a nie beda robily pieklo w miare spokojnej i wzglednie czystej okolicy.
Moja dozgonna wdziecznosc-
Czytelnik z astma i innymi alergiami wziewnymi.

# z tarcho

19.05.2018 14:51

O, proszę jaki piękny egoista.

REKLAMA

# Xxxx

20.05.2018 07:30

#z tarcho napisał(a) 19.05.2018 14:51
O, proszę jaki piękny egoista.
wy....dalaj

# ddd

20.05.2018 08:54

Nie rozumiem wypowiedzi ludzi, którzy chcą na siłę, teraz, poszerzenia Światowida na całej długości.
To musi być chyba jakiś kompleks; Przekonanie, że wielkomiejskość, to asfalt, beton i kamień.
Tarchomin i Nowodwory, to dzielnice mieszkalne. Niech więc będą przyjazne ludziom, którzy tu mieszkają, chodzą na spacery z dziećmi, do szkoły, sklepów, parków, kościoła... A jak ktoś nie ma innego pomysłu na życie niż popołudnia i weekendy w tłoku centrum handlowego, to też pomieści się na tej ulicy co jest, albo skorzysta z komunikacji miejskiej.
Czy na Światowida tworzą się obecnie korki? Jaki jest sens budowy szerokiej ulicy, gdy już teraz jest problem z wjechaniem na Modlińską i zjazdem z Myśliborskiej?
Dużo większy sens moim zdaniem ma optowanie za rozwojem zbior-komu w całym mieście, plus parkingi na obrzeżach i stacjach SKM - Zmniejszy się problem z korkami, smrodem, hałasem i parkowaniem. Uważam, że konsekwentne działanie w tym kierunku przyniesie pozytywne efekty. Miasto, zamiast stawać się komunikacyjnym ściekiem, może stać się przejezdne, zielone i bezpieczne.
Rezerwa pod drugą jezdnię Światowida powinna zostać, ale budować teraz szeroką ulicę, bez perspektywy efektywnych zjazdów z niej, nie ma sensu.
Dużą poprawę przyniosło by moim zdaniem, gdyby władze dzielnicy już teraz, poprzez władze miasta, lobbowały w GDDiA za budową wiaduktów na Modlińskiej u obecnego wylotu ulicy Światowida i u przyszłego wylotu w Winnicy.
Budową, a nie planowaniem...

# Czyżby?

20.05.2018 11:58

#Slawek napisał(a) 19.05.2018 12:55
Hura,wspaniala wiadomosc=mniej smrodu i spalin z samochodow ktore by wjechaly tutaj z Legionowa i sasiednich gmin!Niech dalej pchaja sie Modlinska a nie beda robily pieklo w miare spokojnej i wzglednie czystej okolicy.
Moja dozgonna wdziecznosc-
Czytelnik z astma i innymi alergiami wziewnymi.
Niestety przedwczesna radość. Z tekstu wynika, że nie zrezygnowali z dwupasmowej Swiatowida na odcinku od planowanej pętli do Strumykowej... Ewidentnie resztę chcą odbudować w następnym kroku...

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe