REKLAMA

Puls Warszawy

komunikacja »

 

Zabrakło prądu, autobus do holowania. Kłopoty z elektrykami

  17 września 2020

alt='Zabrakło prądu, autobus do holowania. Kłopoty z elektrykami'
źródło: ZTM

Wraz z autobusami na prąd pojawiło się w Warszawie zjawisko, które uważaliśmy za wyeliminowane dekady temu.

REKLAMA

Autobus stoi, bo zabrakło paliwa? Gdyby do takiego zdarzenia doszło na ulicach Warszawy w latach 30. albo 50. ubiegłego wieku, dziwilibyśmy się mniej. Trolejbusy w Warszawie. Zniknęły na zawsze? Trolejbusy w Warszawie. Zniknęły na zawsze?
Właśnie minęło ćwierć wieku, od kiedy z ulic Warszawy zniknęły pojazdy będące poprzednikami współczesnych autobusów elektrycznych.
Kryzys gospodarczy, socjalistyczna gospodarka, niski poziom rozwoju motoryzacji - wytłumaczeń byłoby aż nadto. W XXI-wiecznej Warszawie niespodziewane przerwy w kursach komunikacji miejskiej brzmią jak żart, ale to całkiem poważny problem. Problem ściągnięty na pasażerów za sprawą zakupów autobusów z napędem elektrycznym, kilkakrotnie droższych od tradycyjnych.

- Pierwsze koty za płoty... Pierwszy mój brak prądu w elektryku i pierwsze holowanie - napisał w środę 16 września wieczorem jeden z warszawskich kierowców-blogerów. - Miałem linię 128. Mimo tego, że komputer pokazywał jeszcze 14 km zasięgu, wóz padł pod koniec kursu na skrzyżowaniu Dickensa z Białobrzeską. Dobrze, że ostatni pasażer wysiadł na przystanku Dickensa.

Po restarcie autobus z trudem dojechał do pętli, ale nie dał rady dotrzeć do ładowarki w zajezdni przy Woronicza. Na miejsce przybył holownik a kierowca został przeszkolony przez mechanika z prowadzenia pojazdu na sztywnym holu. Przy Woronicza autobus został doładowany, ale nie do końca - musiał wrócić do swojej zajezdni.

- Kursy na linii dokończy ktoś z rezerwy - pisze kierowca. - Ponad dwa lata pracy bez holowania, to i tak dobry wynik chyba. Morał jest taki, że dziś poczułem się jak pierwszego dnia w pracy, ciągle się uczę i wiele jeszcze przede mną.

Dostawy elektrycznych autobusów dla Miejskich Zakładów Autobusowych wciąż trwają. Do końca 2022 roku ma być 160 pojazdów napędzanych prądem.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (13)

# nad

17.09.2020 18:56

Oj będzie się działo.

# Jak7

18.09.2020 08:39

Transport zbiorowy sam w sobie jest ekologiczny. Lepiej pieniądze, które wydaje się na elektryki przeznaczyć większą liczbę autobusów konwencjonalnych i pensje kierowców oraz obsługi. Większa częstotliwość i mniejszy tłok, to przekona ludzi do komunikacji.

# Baterejka

18.09.2020 14:01

Wniosek? - Kierowca był niewystarczająco doświadczony. Do czego zresztą sam się przyznał...

REKLAMA

# Kierowca autobusu

19.09.2020 10:18

Odnoszę wrażenie że od końca ktoś zaczął zamawiać autobusy elektryczne, a teraz buduje się dopiero ładowarki? I to jedna na Szczęśliwicach wow, a gdzie reszta ładowarek? Wydaje się praktyczniejsze najpierw budowa ładowarek a później zakup autobusów elektrycznych, no bo jak maja funkcjonować bez prądu, 94min pauzy ma kierowca bo w tym czasie musi pojechać naładować akumulatory aby mógł dalej pracować, co widzą ludzie? Jedzie pusty autobus i złość sięga zenitu... Ale jak.ma być innaczej jak mości Państwo w ZTMie zamiast zająć się tym problemem to wola siedzieć i obrażać kierowców na ich stronach serwisu społecznościowego pisząc im iż nie nadają się do tej pracy... A Oni ? Pozdrawiam serdecznie

# Docent Pokrzywka

20.09.2020 09:58

Już wiele lat temu mówiłem, że pojazdy elektryczne to tylko chwilowa (i do tego mało sensowna) moda, która przeminie zanim się zorientujemy. Jak tylko upowszechni się bardziej ekologiczne paliwo (np. na bazie etanolu), to elektryki pójdą w odstawkę szybciej niż się pojawiły - wspomnicie moje słowa :)

# Jaro

20.09.2020 11:45

W Krakowie przy 30-40 % baterii ładuje się na pętlach i jest spokój. Nie ma czegoś jak brak prądu

REKLAMA

# alex

20.09.2020 13:04

nie elektyryki tylko hybrydy a do stworzenia pradu do elektrykow trzeba spalic tony wegla i gdzie tu ekologia chyba dla niedouczonych

# Qwerty

20.09.2020 20:15

Czemu inne elektryki potrafiły obsłużyć tą linie??
Problem polega z przepustowością kilku stacji ładowania w konfrontacji z kilkunastoma pojazdami do obsługi.
Pojazd wyjeżdżający na linie powinien być w 100% sprawny i "zatankowany" a nie że trwa wojna o czas przy gniazdku na firmie!

# Xar

20.09.2020 20:33

#alex napisał(a) 20.09.2020 13:04
nie elektyryki tylko hybrydy a do stworzenia pradu do elektrykow trzeba spalic tony wegla i gdzie tu ekologia chyba dla niedouczonych

Do elektryków trzeba spalić tony węgla ale proces spalania przechodzi przez elektrofiltry eliminujące 99 procent zanieczyszczeń stałych. W przypadku aut konwencjonalnych mamy katalizatory, dpfy, adblue ale przy takiej skali aut to zatruwamy skuteczniej nasze środowisko :(

REKLAMA

# hacker607

20.09.2020 23:48

Autobusy z normą Euro 6 są ok. Problem tkwi w mniejszej części w osobówkach - te stare diesle np 1.9 TDi albo nowsze z powycinanymi dpf. W dostawczakach i mniejszych ciężarówkach jest jeszcze gorzej. I na koniec ludzie palący byle czym w piecach, a także działkowcy wypalający śmieci i liście.
W wielu miejscowościach, zwłaszcza w tych małych miasteczkach, wieczorem ciężko oddychać, jak wszyscy zaczynają palić.
Stosunkowo dobre spaliny mają pojazdy zasilane LPG, ale odnoszę wrażenie, że w ogóle technologia odchodzi do lamusa, poprzez skomplikowanie układy benzynowe. Każdy producent mógłby mieć w ofercie pojazd zasilany ciekłym lpg i spory zbiornik zamiast tego benzynowego.

# Mróffka

21.09.2020 10:12

Autobusy nie mają normy Euro 6, tylko Euro VI-D.

# Kirowca

22.09.2020 00:04

#Kierowca autobusu napisał(a) 19.09.2020 10:18
[...]
94min pauzy ma kierowca bo w tym czasie musi pojechać naładować akumulatory aby mógł dalej pracować[...]

Czy to na pewno pauza w pracy?

REKLAMA

# michael112

02.10.2020 22:55

Widać że już postawione ładowarki na Szczęśliwicach nie działają, bo inaczej kierowca tam by się podłączył i zdarzenia by nie było.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy