REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Komunikacja

Zabrak這 pr康u, autobus do holowania. K這poty z elektrykami
REKLAMA

廝鏚這: ZTM


REKLAMA

Zabrak這 pr康u, autobus do holowania. K這poty z elektrykami

Wraz z autobusami na pr康 pojawi這 si w Warszawie zjawisko, kt鏎e uwa瘸li鄉y za wyeliminowane dekady temu.

REKLAMA
Trolejbusy w Warszawie. Znikn窸y na zawsze?
Trolejbusy w Warszawie. Znikn窸y na zawsze? W豉郾ie min窸o 獞ier wieku, od kiedy z ulic Warszawy znikn窸y pojazdy b璠帷e poprzednikami wsp馧czesnych autobus闚 elektrycznych.
czytaj

Autobus stoi, bo zabrak這 paliwa? Gdyby do takiego zdarzenia dosz這 na ulicach Warszawy w latach 30. albo 50. ubieg貫go wieku, dziwiliby鄉y si mniej. Kryzys gospodarczy, socjalistyczna gospodarka, niski poziom rozwoju motoryzacji - wyt逝macze by這by a nadto. W XXI-wiecznej Warszawie niespodziewane przerwy w kursach komunikacji miejskiej brzmi jak 瘸rt, ale to ca趾iem powa積y problem. Problem 軼i庵ni皻y na pasa瞠r闚 za spraw zakup闚 autobus闚 z nap璠em elektrycznym, kilkakrotnie dro窺zych od tradycyjnych.

- Pierwsze koty za p這ty... Pierwszy m鎩 brak pr康u w elektryku i pierwsze holowanie - napisa w 鈔od 16 wrze郾ia wieczorem jeden z warszawskich kierowc闚-bloger闚. - Mia貫m lini 128. Mimo tego, 瞠 komputer pokazywa jeszcze 14 km zasi璕u, w霩 pad pod koniec kursu na skrzy穎waniu Dickensa z Bia這brzesk. Dobrze, 瞠 ostatni pasa瞠r wysiad na przystanku Dickensa.

Po restarcie autobus z trudem dojecha do p皻li, ale nie da rady dotrze do 豉dowarki w zajezdni przy Woronicza. Na miejsce przyby holownik a kierowca zosta przeszkolony przez mechanika z prowadzenia pojazdu na sztywnym holu. Przy Woronicza autobus zosta do豉dowany, ale nie do ko鎍a - musia wr鏂i do swojej zajezdni.

- Kursy na linii doko鎍zy kto z rezerwy - pisze kierowca. - Ponad dwa lata pracy bez holowania, to i tak dobry wynik chyba. Mora jest taki, 瞠 dzi poczu貫m si jak pierwszego dnia w pracy, ci庵le si ucz i wiele jeszcze przede mn.

Dostawy elektrycznych autobus闚 dla Miejskich Zak豉d闚 Autobusowych wci捫 trwaj. Do ko鎍a 2022 roku ma by 160 pojazd闚 nap璠zanych pr康em.

(dg)


  • Pole
  • Udost瘼nij
  • Polub Tu Stolica




17.09.2020 18:56 #nad
Oj b璠zie si dzia這.
18.09.2020 08:39 #Jak7
Transport zbiorowy sam w sobie jest ekologiczny. Lepiej pieni康ze, kt鏎e wydaje si na elektryki przeznaczy wi瘯sz liczb autobus闚 konwencjonalnych i pensje kierowc闚 oraz obs逝gi. Wi瘯sza cz瘰totliwo嗆 i mniejszy t這k, to przekona ludzi do komunikacji.
18.09.2020 14:01 #Baterejka
Wniosek? - Kierowca by niewystarczaj帷o do鈍iadczony. Do czego zreszt sam si przyzna...
19.09.2020 10:18 #Kierowca autobusu
Odnosz wra瞠nie 瞠 od ko鎍a kto zacz掖 zamawia autobusy elektryczne, a teraz buduje si dopiero 豉dowarki? I to jedna na Szcz窷liwicach wow, a gdzie reszta 豉dowarek? Wydaje si praktyczniejsze najpierw budowa 豉dowarek a p騧niej zakup autobus闚 elektrycznych, no bo jak maja funkcjonowa bez pr康u, 94min pauzy ma kierowca bo w tym czasie musi pojecha na豉dowa akumulatory aby m鏬 dalej pracowa, co widz ludzie? Jedzie pusty autobus i z這嗆 si璕a zenitu... Ale jak.ma by innaczej jak mo軼i Pa雟two w ZTMie zamiast zaj望 si tym problemem to wola siedzie i obra瘸 kierowc闚 na ich stronach serwisu spo貫czno軼iowego pisz帷 im i nie nadaj si do tej pracy... A Oni ? Pozdrawiam serdecznie
20.09.2020 09:58 #Docent Pokrzywka
Ju wiele lat temu m闚i貫m, 瞠 pojazdy elektryczne to tylko chwilowa (i do tego ma這 sensowna) moda, kt鏎a przeminie zanim si zorientujemy. Jak tylko upowszechni si bardziej ekologiczne paliwo (np. na bazie etanolu), to elektryki p鎩d w odstawk szybciej ni si pojawi造 - wspomnicie moje s這wa :)
REKLAMA
20.09.2020 11:45 #Jaro
W Krakowie przy 30-40 % baterii 豉duje si na p皻lach i jest spok鎩. Nie ma czego jak brak pr康u
20.09.2020 13:04 #alex
nie elektyryki tylko hybrydy a do stworzenia pradu do elektrykow trzeba spalic tony wegla i gdzie tu ekologia chyba dla niedouczonych
20.09.2020 20:15 #Qwerty
Czemu inne elektryki potrafi造 obs逝篡 t linie??
Problem polega z przepustowo軼i kilku stacji 豉dowania w konfrontacji z kilkunastoma pojazdami do obs逝gi.
Pojazd wyje盥瘸j帷y na linie powinien by w 100% sprawny i "zatankowany" a nie 瞠 trwa wojna o czas przy gniazdku na firmie!
20.09.2020 20:33 #Xar
#alex napisa(a) 20.09.2020 13:04

nie elektyryki tylko hybrydy a do stworzenia pradu do elektrykow trzeba spalic tony wegla i gdzie tu ekologia chyba dla niedouczonych
Do elektryk闚 trzeba spali tony w璕la ale proces spalania przechodzi przez elektrofiltry eliminuj帷e 99 procent zanieczyszcze sta造ch. W przypadku aut konwencjonalnych mamy katalizatory, dpfy, adblue ale przy takiej skali aut to zatruwamy skuteczniej nasze 鈔odowisko :(
20.09.2020 23:48 #hacker607
Autobusy z norm Euro 6 s ok. Problem tkwi w mniejszej cz窷ci w osob闚kach - te stare diesle np 1.9 TDi albo nowsze z powycinanymi dpf. W dostawczakach i mniejszych ci篹ar闚kach jest jeszcze gorzej. I na koniec ludzie pal帷y byle czym w piecach, a tak瞠 dzia趾owcy wypalaj帷y 鄉ieci i li軼ie.
W wielu miejscowo軼iach, zw豉szcza w tych ma造ch miasteczkach, wieczorem ci篹ko oddycha, jak wszyscy zaczynaj pali.
Stosunkowo dobre spaliny maj pojazdy zasilane LPG, ale odnosz wra瞠nie, 瞠 w og鏊e technologia odchodzi do lamusa, poprzez skomplikowanie uk豉dy benzynowe. Ka盥y producent m鏬豚y mie w ofercie pojazd zasilany ciek造m lpg i spory zbiornik zamiast tego benzynowego.
21.09.2020 10:12 #Mr鏹fka
Autobusy nie maj normy Euro 6, tylko Euro VI-D.
22.09.2020 00:04 #Kirowca
#Kierowca autobusu napisa(a) 19.09.2020 10:18

[...]
94min pauzy ma kierowca bo w tym czasie musi pojecha na豉dowa akumulatory aby m鏬 dalej pracowa潩...]
Czy to na pewno pauza w pracy?
02.10.2020 22:55 #michael112
Wida 瞠 ju postawione 豉dowarki na Szcz窷liwicach nie dzia豉j, bo inaczej kierowca tam by si pod陰czy i zdarzenia by nie by這.

  Wyra瘸m zgod na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, kt鏎y zapisze si automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzib w Legionowie, ul. Wsp鏊na 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artyku逝 i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporz康zeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony os鏏 fizycznych w zwi您ku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep造wu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe s przetwarzane w spos鏏 zapewniaj帷y ich bezpiecze雟two i poufno嗆. Z Inspektorem Ochrony Danych mo積a kontaktowa si mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe s przetwarzane wy陰cznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artyku逝 i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest mo磧iwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Maj Pa雟two prawo wniesienia skargi do Prezesa Urz璠u Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma si zaczyna pogrubienie i wpisz [b].
Na ko鎍u pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma si zaczyna kursywa i wpisz [i].
Na ko鎍u kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonk, kt鏎a chcesz wstawi w tre軼i w miejscu kursora: 
adres url:
tytu: 
adres e-mail:
tytu: 

nick: 
has這: 
powt鏎z has這: 
e-mail: 
data urodzenia: 
p貫: 

wi璚ej



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


wi璚ej


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Wyprzeda -55%!
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZE烙NE
U篡wamy informacji zapisanych za pomoc cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowa u篡tkowni­k闚. Mog te stosowa je wsp馧pracuj帷y z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotycz帷e cookies mo積a zmieni w przegl康arce. Korzystaj帷 ze strony wyra瘸sz zgod na u篡wanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przegl康arki.
REKLAMA
REKLAMA