Za rok zaczynamy parking, dworzec i obwodnicę?
22 listopada 2011
Centrum komunikacyjne, na budowę którego Legionowo miałoby otrzymać dofinansowanie ze Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy, obejmuje: parking park&ride przy torach, od strony osiedla Piaski, dworzec kolejowy, autobusowy i wewnętrzną obwodnicę miasta wzdłuż torów, łączącą ulicę Piaskową z Polną. Władze Legionowa liczą, że inwestycja mogłaby ruszyć pod koniec przyszłego roku.
34-milionowa inwestycja zakłada budowę dworca, parkingów oraz obwodnicy wewnętrznej miasta. - Mamy gotową koncepcję, ale wszystkie dane techniczne są w przygotowaniu - mówi Anna Szwarczewska, rzeczniczka urzędu miasta w Legionowie.
Jak będzie wyglądało centrum komunikacyjne?
Projekt zakłada budowę trzypiętrowego dworca na końcu ulicy Piłsudskiego. Na parterze zostaną wygospodarowane miejsca pod działalność usługową oraz komercyjną. Na parterze znajdzie się też poczekalnia oraz kasy biletowe. Obok budynku powstanie parking na 100 miejsc oraz pętla autobusowa.W planach jest również budowa wewnętrznej obwodnicy miasta, łączącej wzdłuż torów PKP ulicę Polną z Piaskową. Będzie to jezdnia o szerokości sześciu metrów wraz z chodnikiem, zatokami autobusowymi, zjazdami do posesji oraz odwodnieniem.
Powstanie też wielopoziomowy garaż od strony osiedla Piaski, który pomieści ponad tysiąc samochodów. - Ma mieć trzy wjazdy i osiem zamkniętych klatek schodowych z windami.
Budowa etapami
W lipcu przyszłego roku będzie wiadomo, czy legionowski projekt otrzyma dotację. - Jeśli nie pozyskamy pieniędzy ze Szwajcarsko-Polskiego Programu, wówczas poszukamy innych źródeł - zapewnia Anna Szwarczewska.W pierwszej kolejności powstanie dworzec oraz parking przy dworcu. Koncepcja zakłada rozpoczęcie budowy tych obiektów pod koniec przyszłego roku, a zakończenie w trzecim lub czwartym kwartale 2013. Wewnętrzna obwodnica miasta oraz wielopoziomowy parking, to plan na drugi kwartał 2013 roku.
Co z galerią?
Wcześniej władze zapowiadały, że budowa obwodnicy będzie skoordynowana z budową Galerii Legionowo. Powód - podczas budowy hipermarketu pojazdy budowlane miały nie niszczyć nowej drogi. Nowa jezdnia miała ułatwić dojazd do centrum handlowego, dlatego też była mowa o propozycji częściowego pokrycia kosztów przez inwestora. Jak na razie jednak planowana z wielkim rozmachem budowa legionowskiej Galerii stanęła w miejscu. Inwestor - Reinhold Polska - jest w trakcie wewnętrznych zmian, co spowodowało, że na razie o centrum handlowym nic się nie mówi. - Dokładnych informacji będę mogła udzielić na początku przyszłego roku. Zmienia się układ władz z ramienia inwestora. Na razie mogę powiedzieć tylko tyle, że mamy dwóch najemców, którzy podpisali umowy, jest to Castorama i Tesco - mówi Lucyna Śliż z DTZ.Suplement po konsultacjach
Na stronie Urzędu Miasta można znaleźć wnioski, do jakich doszli urzędnicy po spotkaniach z mieszkańcami. Ci ostatni wnioskowali o niższy parking - powstaje zatem koncepcja zmniejszająca go do 900 miejsc z planowanych czterech kondygnacji i 1800 miejsc postojowych oraz zwrócono się również z prośbą do projektantów o rozwiązanie kwestii dojazdów do centrum, które planowane jest tylko od strony torów - od strony osiedla Piaski mają powstać tylko drogi ewakuacyjne.Kolejne spotkanie konsultacyjne - na początku grudnia.
Ewelina Kurzak