REKLAMA

Puls Warszawy

inwestycje »

 

Wyrzucą auta z ruchliwego skrzyżowania. "Wizytówka stolicy"

  8 września 2020

alt='Wyrzucą auta z ruchliwego skrzyżowania. "Wizytówka stolicy"'

Drogowcy są o krok od rozpoczęcia kontrowersyjnej przebudowy. Zapłacimy za nią co najmniej 12,8 mln zł.

REKLAMA

Plac pięciu rogów - taką nieoficjalną nazwę wymyślił Zarząd Dróg Miejskich dla ruchliwego skrzyżowania Chmielnej, Kruczej, Zgody, Brackiej i Szpitalnej. Jak piszą drogowcy, obecny sposób zagospodarowania terenu jest daleki od pełnego wykorzystania jego walorów. Większość powierzchni zajmują jezdnie i fragmenty niezagospodarowane, choć aż dwie trzecie użytkowników tego miejsca to piesi, głównie przechodzący między dwoma odcinkami Chmielnej.

Po przebudowie "plac" stanie się przestrzenią bez wydzielonych chodników i jezdni a przejazd zostanie zachowany tylko dla autobusów i rowerów w ciągu Kruczej i Szpitalnej. Posadzka placu zostanie wykonana z dużych betonowych płyt wzmocnionych włóknami i wykończonych kruszywem.

- Ważnym elementem koncepcji jest wprowadzenie zieleni - drzew liściastych o ukształtowanej wysokości i koronie, a także fontanny - zapowiada ZDM. - Uwzględniono również spójną stylistycznie małą architekturę z licznymi siedziskami. Plac stanie się dzięki temu przestrzenią bardziej zieloną, przyjazną i zachęcającą do spędzania tu czasu. Na placu i w jego okolicach pojawią się latarnie stylizowane na historyczne pastorały.

O umowę na przebudowę skrzyżowania stara się sześć firm; najtańsza oferta opiewa na 12,8 mln zł. Wszystko wskazuje na to, że prace rozpoczną się jeszcze w tym roku.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (8)

# Marian

08.09.2020 16:30

Zostawienie autobusów to będzie taki sam syf jak na Nowym Świecie i Krakowskim. Autostrada dla autobusów i cierpów. Porażka. Siedzę, piję kawę a pod nosem przejeżdża mi autobus. Albo kto ma mieć pierwszeństwo na takim placu? Pieszy czy autobus?

# pZz

08.09.2020 21:51

Bardzo wazny lacznik dla ruchu miejskiego. Jak sie dolozy do tego planowane przejscia naziemne przy rotundzie, to beda korki gigant. Ale chyba wlasnie o to chodzi kolejnemu zarzadcy Warszawy. Pan powyzej od picia kawy licze, ze z obrzeznych dzielnic do centrum i po nim zasuwa z buta. To juz paranoja co sie wyprawia z knajpami na chodnikach i ulicach - patrz Plac Zbawiciela.

# MDL

09.09.2020 08:40

Brawo, tak trzymać!
Koniec z samochodozą , aby jak najwięcej takich inwestycji.

REKLAMA

# Solo

09.09.2020 09:26

#pZz napisał(a) 08.09.2020 21:51
Bardzo wazny lacznik dla ruchu miejskiego. Jak sie dolozy do tego planowane przejscia naziemne przy rotundzie, to beda korki gigant. Ale chyba wlasnie o to chodzi kolejnemu zarzadcy Warszawy. Pan powyzej od picia kawy licze, ze z obrzeznych dzielnic do centrum i po nim zasuwa z buta. To juz paranoja co sie wyprawia z knajpami na chodnikach i ulicach - patrz Plac Zbawiciela.

a komunikacją to nie łaska?

# pZz

09.09.2020 15:41

@Solo Pewnie, ze mozna, ale ruch samochodowy w miescie rowniez powinien funkcjonowac. Sztuka jest pogodzic wszystkie strony. Niestety nastaly dziwne czasy, ze w imie wolnosci jednych ogranicza sie wolnosc drugich. Zalezy kto glosniej krzyczy. Poza tym komunikacja miejska jest w Warszawie slaba i, to co dla mnie kluczowe, niepunktualna. Ruch w centrum powinien byc ograniczany, ale nie bezmyslnym zwezaniem ulic. Jedynym tego efektem sa korki.

# edek

09.09.2020 15:47

#pZz napisał(a) 08.09.2020 21:51
Bardzo wazny lacznik dla ruchu miejskiego. Jak sie dolozy do tego planowane przejscia naziemne przy rotundzie, to beda korki gigant. Ale chyba wlasnie o to chodzi kolejnemu zarzadcy Warszawy. Pan powyzej od picia kawy licze, ze z obrzeznych dzielnic do centrum i po nim zasuwa z buta. To juz paranoja co sie wyprawia z knajpami na chodnikach i ulicach - patrz Plac Zbawiciela.

To jest samo centrum miasta, nie trzeba tu dojeżdżać samochodem pod same drzwi, można się kawałek przespacerować.
Może 50 lat temu takie drogi w samym centrum nie były problemem, bo było mało samochodów, ale teraz to jest jakiś horror, samochód na samochodzie i rozwiązaniem tego problemu nie jest dokładanie nowych pasów samochodziarzom, tworząc autostrady przez centrum miasta w każdą stronę, tylko wyrzucenie samochodziarzy na główne arterie.
Jak ktoś nie widzi problemu, to zapraszam na to skrzyżowanie żeby sobie je obejrzał, obraz nędzy i rozpaczy, ani jednego drzewa, po 3 pasy w każdym kierunklu, nieustannie trąbioce bezmózgi, wszędzie dookoła zaparkowane samochody.
Tragiczny obraz, nie polecam nikomu takiego obrazu z okna, depresji można dostać.

REKLAMA

# Zielono mni

10.09.2020 12:56

A co w tym kontrowersyjnego? Że zrobią plac dla ludzi?

# Goebbels stanu wojennego

10.09.2020 16:11

#pZz napisał(a) 09.09.2020 15:41
@Solo Pewnie, ze mozna, ale ruch samochodowy w miescie rowniez powinien funkcjonowac. Sztuka jest pogodzic wszystkie strony. Niestety nastaly dziwne czasy, ze w imie wolnosci jednych ogranicza sie wolnosc drugich. Zalezy kto glosniej krzyczy. Poza tym komunikacja miejska jest w Warszawie slaba i, to co dla mnie kluczowe, niepunktualna. Ruch w centrum powinien byc ograniczany, ale nie bezmyslnym zwezaniem ulic. Jedynym tego efektem sa korki.
Prywatnego ruchu samochodowego w centrum w ogóle nie powinno być, ot co <3
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy