REKLAMA

Wawer

inwestycje »

 

Wawer rozkopany na lata. Kolejarze zmieniają plany

  26 listopada 2019

alt='Wawer rozkopany na lata. Kolejarze zmieniają plany'
źródło: Wikimedia Commons / Adrian Grycuk

Wiaduktu kolejowego między Radością a Międzylesiem na razie nie będzie. Do 2023 roku przebudowany zostanie tylko fragment przecinającej dzielnicę linii.

REKLAMA

Na początku miesiąca informowaliśmy, że PKP Polskie Linie Kolejowe zleciły projekt czwartego toru na całej długości linii otwockiej. Teraz okazuje się, że przebudowa została podzielona na dwa odcinki.

- Projekt jest już gotowy, żeby jednak rozpocząć budowę, kolejarze muszą pozyskać nową decyzję środowiskową, co potrwa - mówi wiceburmistrz Jacek Wiśnicki. Kilkaset miejsc parkingowych do likwidacji. Co w zamian? Kilkaset miejsc parkingowych do likwidacji. Co w zamian?
Mieszkańcy Wawra stracą niebawem wszystkie parkingi z ekokratki, zbudowane w bezpośrednim sąsiedztwie SKM-ki.
- W związku z tym podzielili inwestycję na dwa etapy, pierwszy od Warszawy Wschodniej do przystanku Anin (rozjazdy skończą się tuż przed anińskimi peronami).

Do 2023 roku PKP PLK chce wyremontować stacje Wawer Olszynka Grochowska, przesunąć Gocławek pod wiadukt Marsa oraz zbudować stację Wiatraczna. Mieszkańcy Anina, Międzylesia, Radości, Miedzeszyna i Falenicy poczekają na odświeżone stacje jeszcze długo. Opóźni się także budowa tunelu drogowego w Radości oraz szeregu przejść podziemnych w centralnej i południowej części dzielnicy.

Mieszkańcy się ucieszą?

"Zły projekt - stop", "Kolej nie widzi potrzeb mieszkańców", "Nie dzielcie nam Radości", a nawet "PKP morduje Wawer" - transparenty z takimi hasłami można było zobaczyć 12 czerwca. Grupa kilkudziesięciu osób postanowiła wówczas zaprotestować przeciwko planom PKP Polskich Linii Kolejowych.

- Nie chcemy, aby tory prowadzone były 6-metrowym nasypem pomiędzy Międzylesiem i Radością - wyjaśniała radna Anna Ojer. - Nie chcemy likwidacji parkingów przy dworcach. Chcemy, aby nasz Wawer pozostał zieloną i spokojną dzielnicą. Chcemy, aby tory zostały osłonięte roślinnością, co wygłuszy hałas pociągów pędzących 160 km/h i pozostawi naszą dzielnicę zieloną.

Opóźnienie remontu odcinka na południe Anina nie jest oczywiście równoznaczna z rezygnacją z nasypu, ale daje kolejarzom kilka lat na ewentualną zmianę projektu. PKP PLK chce zacząć prace na południowym odcinku w 2023 roku. Oznacza to, że pasażerowie będą musieli liczyć się z utrudnieniami dwukrotnie dłużej, niż sądziliśmy do tej pory. Największych utrudnień można spodziewać się podczas przesuwania stacji Gocławek oraz budowy tunelu w Radości i przejść podziemnych.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (5)

# Antoś

26.11.2019 15:20

Nazwa Wiatraczna powinna nazywać się Emilianów.

# skrupulatność dziennikarzu

26.11.2019 15:44

dlaczego autor nie zająknął się w sprawie tunelu w Falenicy?

# Tirli

26.11.2019 16:46

#skrupulatność dziennikarzu napisał(a) 26.11.2019 15:44
dlaczego autor nie zająknął się w sprawie tunelu w Falenicy?
z artykułu wynika, że od Anina do Falenicy projekt może się jeszcze całkowicie zmienić.

REKLAMA

# parkingowy

27.11.2019 20:42

Odświeżenie stacji w Międzylesiu miało miejsce niedawno, więc chwilę mogą zaczekać.

# nick hej

02.07.2020 15:59

gdzie można znaleźć aktualne plany tej inwestycji?
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024