Kilkaset miejsc parkingowych do likwidacji. Co w zamian?
7 listopada 2019
Mieszkańcy Wawra stracą niebawem wszystkie parkingi z ekokratki, zbudowane w bezpośrednim sąsiedztwie SKM-ki.
O tym, że istnienie kolei miejskiej bez zapewnienia miejsc parkingowych w pobliżu peronów ma połowiczny sens, nie trzeba nikogo przekonywać - a już na pewno nie w Wawrze, gdzie P+R Wawer i Anin sprawdzają się doskonale. Popularnością cieszą się także parkingi z ekokratki, zbudowane przez urząd dzielnicy przy stacjach Międzylesie, Radość i Gocławek. Te ostatnie zostaną jednak zamknięte na zawsze w związku z przebudową linii kolejowej.
- PKP wypowiedziały nam wszystkie miejsca parkingowe na swoich terenach - mówi wiceburmistrz Leszek Baraniewski. - Te parkingi stopniowo będą zamykane, ale jest też pozytywna informacja, gdyż prowadzimy rozmowy z Zarządem Transportu Miejskiego w sprawie budowy parkingu P+R na rogu Zwoleńskiej i Patriotów, naprzeciwko stacji benzynowej. Myślę, że w jakimś stopniu pozwoli on rozładować to natłoczenie w centrum dzielnicy.
ZTM się rozgląda
Już podczas budowy parkingów było wiadomo, że miejsca postojowe wyznaczone bezpośrednio przy peronach będą musiały zniknąć podczas przebudowy linii kolejowej. Wydawało się wtedy oczywiste, że docelowy parking P+R powstanie w ramach jakiegoś porozumienia między PKP PLK, ZTM i urzędem dzielnicy. Niestety kolejarze nie przewidują w swoim projekcie miejsca dla samochodów. Okazuje się także, że prace nad P+R Międzylesie nie są tak zaawansowane, jak wynikałoby z wypowiedzi wiceburmistrza.
- Było spotkanie z burmistrzem na ten temat, ale to nawet nie są wstępne przygotowania - mówi Tomasz Kunert, rzecznik ZTM.
30 października prezydent Rafał Trzaskowski ogłosił pakiet nowości transportowych, takich jak rozszerzenie strefy płatnego parkowania czy nowe buspasy. Zapowiedział także budowę parkingów P+R przy stacjach Żerań i Jeziorki. O Wawrze mowy nie było.
(dg)