REKLAMA

Wawer

komunikacja »

 

Wawer nie zgadza się na zmiany w 521 i 115

  23 kwietnia 2013

alt='Wawer nie zgadza się na zmiany w 521 i 115'
Jaka to logika i oszczędność, by likwidować autobus 521 i wprowadzać dodatkowy tramwaj? - pytał przewodniczący Rady Dzielnicy.

Jednogłośnie i z ogromnymi emocjami - radni Wawra i mieszkańcy protestują przeciwko planowanym zmianom w komunikacji: skrócenia 521 do pętli Wiatraczna i połączenia 115 z linią 215.

REKLAMA

Na wawerskiej sesji rady dzielnicy Zarząd Transportu Miejskiego reprezentowali panowie Adam Muth i Dobiesław Kadloff. Goście uzasadniali decyzję o zmianach bardzo trudną sytuacją ekonomiczną w mieście. - Rada Warszawy zamroziła 190 mln zł na komunikację - mówił Adam Muth. - Z taboru wypada nam ok. 100 autobusów na skutek wygaśnięcia umów z przewoźnikami i niepodpisywania nowych. W Wawrze wystąpiły tylko dwie zmiany, dotyczące linii 115 i 521. Linia 115 kursuje poza rozkładem, opóźnienia sięgają nawet jednej godziny. Doszło nawet do tego, że ZTM zarezerwował pięć autobusów, by stały na pętlach i niwelowały opóźnienia. Pojazdy te powinny być wykorzystane tak, by kursować, a nie czekać. Z kolei linia 521 od Wiatracznej do centrum dubluje komunikację tramwajową. Koszt jej kursowania na odcinku Wiatraczna-Szczęśliwice to 4 mln zł rocznie, które zostaną zaoszczędzone. Strategia rozwoju komunikacji w mieście mówi, że w jednym korytarzu transportowym nie mogą konkurować ze sobą różne rodzaje środków transportu - podsumował Muth.

Kolej ma wady

Tłumaczenia przedstawiciela ZTM nie przekonały radnych. Podkreślali, że rada dzielnicy wielokrotnie występowała przeciwko likwidacji 115 i 521. Zwracali uwagę, że perony linii otwockiej nie są przystosowane dla osób starszych, matek z dziećmi i osób na wózkach. Pociągi są często zatłoczone, zwłaszcza w godzinach szczytu. Przesiadki nie są łatwe, szczególnie dla osób starszych, a poza tym komplikują i wydłużają dojazd do miejsca docelowego.

- Tramwaj jedzie dłużej niż autobus. Przy rondzie de Gaulle'a tworzą się korki tramwajowe - przekonywał radny Maciej Kulesza. - Poza tym planowany jest remont mostu linii średnicowej. Zmiany komunikacyjne dla naszej dzielnicy nigdy nie były zbyt dobrze przemyślane przez ZTM - uważa radny Marcin Kurpios. Przez dłuższy czas pociągi będą jeździć ze Wschodniej na Centralną przez tory dalekobieżne, z ominięciem stacji Stadion i Powiśle. Dlaczego po skróceniu trasy 521 nie można utrzymać przystanku dla wysiadających przy rondzie Wiatraczna (tam, gdzie teraz jest normalny przystanek 521 w kierunku centrum)? - pytał Maciej Kulesza.

Wiceprzewodniczący rady Wiesław Domański podkreślał, że kasowanie linii 115 i 521, to nic innego, jak karanie pasażerów, którzy już wcześniej mieli podwyżkę cen biletów. - Czemu ZTM co chwila próbuje robić jakieś kombinacje i zmiany? - grzmiał.

Przewodniczący rady Norbert Szczepański przekonywał, że linia 115 ma opóźnienia, tak jak wszystkie autobusy jadące ul. Marsa. - Linia 115 jest potrzebna całej dzielnicy. Można nią dojechać do Ośrodka Pomocy Społecznej, szkół, bazarów na pl. Szembeka i na Wiatracznej, a dalej do szpitala na Szaserów, urzędu skarbowego i ZUS. Jeśli zaś chodzi o linię 521, to jaka to logika, by likwidować autobus i wprowadzać dodatkowy tramwaj? Gdzie ta oszczędność? - pytał przewodniczący rady.

- Nie ma przepełnienia w tramwajach - ripostował Adam Muth. - Na moście Poniatowskiego w tramwajach jest podaż 13 tys. miejsc na godzinę, a w autobusach 521 tylko 240 miejsc na godzinę. - Poza tym pojawią się dodatkowe kursy linii 25 - trzy na godzinę w godzinach szczytu - dodał Dobiesław Kadloff. - Do centrum można przesiadać się z 521 do tramwaju na pętli Gocławek. Przesiadka jest wygodna a tramwaje puste. Ceny biletów ustala rada Warszawy. Do niej trzeba kierować wszystkie pretensje. My mamy dany budżet, w którym musimy się zmieścić. Niestety, 521 nie zarabia na siebie - podsumował.

Kup bilet

Bronią jednogłośnie

Przyszłość obu linii radny Marcin Kurpios widzi w czarnych barwach. - Zmiany komunikacyjne dla naszej dzielnicy nigdy nie były zbyt dobrze przemyślane przez ZTM. W ostatnich latach doprowadzono do wygaszenia popytu na linii 521. Dziś połowa kursów tej linii kończy bieg na pętli Wiatraczna. Natomiast zmiana trasy linii 115 jest, według mnie, wstępem do definitywnego jej skasowania. Zaproponowana nowa trasa nie zadowoli nikogo i nie ma żadnego uzasadnienia. Po faktycznym wycofaniu jej z osiedla Ostrobramska, ulicy Marsa i Marysina straci rację bytu - ocenia Kurpios.

Radna Hanna Chodecka zadeklarowała: - To nie koniec sprawy! Nie chodzi o to, że się wygadamy, pójdziemy do domów i zapomnimy. Nie będziemy milczeć. To dopiero początek!

Wawerscy radni po raz drugi (po opłatach śmieciowych), jednomyślnie i ponad podziałami partyjnymi podjęli uchwałę, w której negatywnie zaopiniowali proponowane zmiany w układzie komunikacyjnym na terenie dzielnicy. Czy ZTM znów tę opinię zignoruje?

sb

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (6)

# jonasz

23.04.2013 14:16

"Przyszłość obu linii radny Marcin Kurpios widzi w czarnych barwach. - Zmiany komunikacyjne dla naszej dzielnicy nigdy nie były zbyt dobrze przemyślane przez ZTM. W ostatnich latach doprowadzono do wygaszenia popytu na linii 521. Dziś połowa kursów tej linii kończy bieg na pętli Wiatraczna. Natomiast zmiana trasy linii 115 jest, według mnie, wstępem do definitywnego jej skasowania. Zaproponowana nowa trasa nie zadowoli nikogo i nie ma żadnego uzasadnienia. Po faktycznym wycofaniu jej z osiedla Ostrobramska, ulicy Marsa i Marysina straci rację bytu" - to jeden z nielicznych momentów, kiedy zgadzam się z "bezradnymi radnymi" dzielnicy.
Ale co z tego radni dzielnicowi to w gruncie rzeczy maszynka do głosowania i przesuwania w budżecie 5 złotych z kieszeni do kieszeni. Miasto z p. Hanią na czele i tak zrobi, co co uważa za stosowne - stąd mimo wszystko proponuję odchudzenie radnych w dzielnicach do maks. 12 osób, redukcji urzędników o 50 % i podniesienie pozostałym pensji o 75 %...wszak proponować zawsze można, tak jak próbować zlikwidować SM, co w takim mieście jak Warszawa graniczy z cudem;(.

# Mieszkanka Wawra

23.04.2013 16:41

Pani Prezydent i jej świta niech mniej wezmą premii i komunikację w Wawrze zostawi w spokoju.

# Wawerczyk

23.04.2013 22:24

To dziwne, że Prezydent miasta mieszkająca w dzielnicy Wawer tak mało o nią dba. Trzeba byś wyjątkowym dup...iem aby w swoje gniazdo pluć.

REKLAMA

# raf4

23.04.2013 23:02

mnie zastanwia dlaczego jak tak walcza z kosztamie niezlikwiduja lini Z19 i nei puszcza Juhasow lini 305 zamiast zwolenska...dlaczego nie przesuna 521 na Centralny wszyscuy byliby zadowoleni...dlaczego nie zrobia w Wawrze wszystkich przystanokow na żądanie bedzie oszczednosc paliwa....mozna mnozyc pomysly...

# RACJONALIZATOR

26.04.2013 00:32

Dlatego, że tak sobie założyli chłopcy z ztmu przy pomocy komputerów, siskomu i jednej pani, która ma głos wiodący w Warszawie ale nie zna się na komunikacyjnych potrzebach mieszkańców oraz pasażerów korzystających z komunikacji i polega na zdaniu tzw. "specjalistów".

# Wanda Pradzioch

09.05.2013 22:08

Przesiadka na Wiatracznej to dodatkowy bilet, żeby dojechać do Śródmieścia trzeba skasować dwa bilety, a to jest 8,80zł, gdzie logika. Jak zwykle wyjmuje się z kieszeni mieszkańców, a wkłada do swoich.

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe