REKLAMA

moje bielany 003 1moje bielany 003 2moje bielany 003 0
Białołęka

społeczeństwo »

 

Warzywniak daje radę. Internauci pomogli

  13 kwietnia 2017

alt='Warzywniak daje radę. Internauci pomogli'

- Chciałem podziękować wszystkim, którzy mnie wsparli. Czy pisząc o moim sklepie w Internecie, czy robiąc zakupy. To była ważna pomoc w trudnym momencie - mówi właściciel budki.

REKLAMA

autoreklama tustolica 2autoreklama tustolica 0

O tej historii z Dąbrówki Wiślanej pisaliśmy kilka tygodni temu. Właściciel warzywniaka na rogu ulic Mikołaja Trąby i Aluzyjnej w obliczu sprzedażowego bezruchu zamierzał zamknąć biznes. Miało to nastąpić na początku kwietnia. Pytany o powody umiarkowanego ruchu w swoim sklepiku Mikołaj Tarczyński podawał kilka przyczyn. Za najważniejszą uznał konkurencję dyskontów, w których zaopatrują się mieszkańcy osiedla. To była jedna grupa, która go omijała. Kolejni to ci, którzy po prostu nie wiedzieli, że taki sklepik funkcjonuje. Chociaż wydawałoby się to dziwne - budka jest dobrze widoczna i sąsiaduje z pętlą autobusową. Kolejni nieobecni to - jak sądzi - ci, którzy nie wiedzieli, że zmienił się właściciel, a pod zarządem poprzedniego podobno miejsce nie cieszyło się dobrą renomą. Ile by nie było przyczyn - ich suma wydawała się składać na niemal nieuchronny finał w postaci zwinięcia działalności. Wtedy na scenę wkroczyli internauci z lokalnych facebookowych grup. Podkreślając, że poziom obsługi i oferta warzywniaka trzymają poziom, zachęcali do robienia tam zakupów i wspierania drobnego przedsiębiorcy przegrywającego walkę z wielkimi sieciami.

"Lubię to" nie wystarczy

Czy internetowy zryw pociągnął za sobą realne działania? Od kliknięcia "lubię to" do wyjazdu na niemal koniec dzielnicy droga jest długa. Okazuje się jednak, że im bardziej akcja się rozkręcała, tym szybciej rosła liczba klientów osiedlowego warzywniaka.

- Próbowałem obliczyć, ilu klientów mi przybyło. No i jest wyraźna różnica. W każdym razie dla mnie odczuwalna - cieszy się pan Mikołaj. Szacuje, że kupuje u niego średnio 7-10 osób dziennie więcej niż w czasach, gdy myślał o zakończeniu działalności.

- Chciałem podziękować wszystkim, którzy mnie wsparli. Czy pisząc o moim sklepie w Internecie, czy robiąc zakupy. To była ważna pomoc w trudnym momencie - mówi. Jednak w tym biznesie sukces nie jest dany raz na zawsze. Konkurencja nie śpi, a sklepy wielkopowierzchniowe nie znikną nagle z tras dojazdowych. Czy lokalny sklepik zdoła się wyróżnić i wygra na tym trudnym rynku? O tym zdecydują sami klienci.

(AS)

Dziękujemy, że czytasz nasze artykuły. Chcesz na bieżąco śledzić ważne sprawy w Twojej dzielnicy i w Warszawie?
 Zapisz się do naszego newslettera 
 Obserwuj nas na Google News 
 

REKLAMA

refleks chlodnictwo 2024-11-21 2refleks chlodnictwo 2024-11-21 0

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 1san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 2san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 0

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

cmp 09-2025 2cmp 09-2025 0

REKLAMA

olowkowa kraina 003 2olowkowa kraina 003 0

REKLAMA

moje bielany 004 3moje bielany 004 0

REKLAMA

olowkowa kraina swiatowida 10-25 1olowkowa kraina swiatowida 10-25 2olowkowa kraina swiatowida 10-25 0

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni