REKLAMA

Puls Warszawy

drogi »

 

Odcinkowy pomiar prędkości na S8. Co z węzłem z Prymasa?

  27 kwietnia 2021

alt='Odcinkowy pomiar prędkości na S8. Co z węzłem z Prymasa?'
źródło: UD Wola

Umowa na montaż urządzeń mierzących prędkość jest już podpisana. Wolscy samorządowcy mają wątpliwości, czy drogowcy dobrze wybrali miejsca pomiarów.

REKLAMA

W połowie kwietnia Główny Inspektorat Transportu Drogowego podpisał umowę na dostawę i montaż dwóch systemów odcinkowego pomiaru prędkości na warszawskim odcinku trasy S8. Będą one kosztować 3,97 mln zł i zostaną zainstalowane pomiędzy węzłami Łabiszyńska i Piłsudskiego (Marki) oraz węzłami Konotopa i Bemowo (Lazurowa).

Pomiar prędkości na S8

Jak przypomina Urząd Dzielnicy Wola, według danych z 2019 roku warszawski odcinek trasy S8 to najniebezpieczniejsza droga w Polsce. Dochodzi na niej do pięciu tzw. zdarzeń drogowych dziennie, co przełożyło się na prawie 1900 kolizji tylko w ciągu jednego roku. W opinii burmistrza Krzysztofa Strzałkowskiego przyczyny są dwie.

- Nadmierna prędkość i olbrzymi ruch - wymienia. - Mostem Grota-Roweckiego w 2019 roku przejeżdżało każdego dnia ponad 200 tysięcy samochodów, ale trudno jednak znaleźć kierowców stosujących się do ograniczenia prędkości, które na warszawskim odcinku trasy wynosi 90 km/h.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Węzeł S8 z Prymasa

Według burmistrza Strzałkowskiego w pierwszej kolejności objęty pomiarem prędkości powinien być centralny odcinek północnej obwodnicy Warszawy, ponieważ najbardziej niebezpieczne są odcinki w rejonie węzła z trasą Prymasa Tysiąclecia.

- Władze dzielnicy zwracają również uwagę, że przekraczanie prędkości na miejskim odcinku trasy S8 to nie tylko zagrożenie związane ze zdarzeniami drogowymi - czytamy w komunikacie wolskiego ratusza. - To także uciążliwy problem dla mieszkańców m.in. Koła, w postaci nadmiernego hałasu.

(dg)

REKLAMA

 

REKLAMA

Komentarze (7)

# Jelonkowy

27.04.2021 15:22

Zwróci się w tydzień.

# edek

27.04.2021 19:30

Pan Burmistrz myśli trochę nie logicznie. Jeżeli dopuszczalna prędkość pozostanie na poziomie 120 km/h to i tak w dalszym ciągu będzie hałas. Na razie nie wiadomo, czy odcinkowy pomiar prędkości będzie związany z ograniczeniem prędkości np. do 90 km/h? Takie ograniczenie prędkości ma sens gdyż zauważalnie zrobiłoby się ciszej i tym samym nie byłoby konieczności stawiania nowych ekranów.

# Solo

28.04.2021 07:53

#edek napisał(a) 27.04.2021 19:30
Pan Burmistrz myśli trochę nie logicznie. Jeżeli dopuszczalna prędkość pozostanie na poziomie 120 km/h to i tak w dalszym ciągu będzie hałas. Na razie nie wiadomo, czy odcinkowy pomiar prędkości będzie związany z ograniczeniem prędkości np. do 90 km/h? Takie ograniczenie prędkości ma sens gdyż zauważalnie zrobiłoby się ciszej i tym samym nie byłoby konieczności stawiania nowych ekranów.

przecież na miejskim S8 jest ograniczenie do 90 km/h !! i to wynika z przepisów! Chłopie, nie wsiadaj do auta, jak nie znasz przepisów.

REKLAMA

# water

28.04.2021 18:12

#Solo napisał(a) 28.04.2021 07:53
przecież na miejskim S8 jest ograniczenie do 90 km/h !! i to wynika z przepisów! Chłopie, nie wsiadaj do auta, jak nie znasz przepisów.

Bardzo ciekawa teza. Prosimy o wskazanie tych przepisów Panie "znafco przepisów".

# WWO

29.04.2021 12:09

To obrazuję właśnie, jak polscy kierowcy zwracają uwagę na znaki z ograniczeniem prędkości i jak szanują przepisy ruchu drogowego.
Brawa dla najlepszych kierowców, jeżdżących szybko i bezpiecznie.
Codziennie widać to na wspomnianej trasie S-8

# znawca

30.04.2021 14:38

#Solo napisał(a) 28.04.2021 07:53
przecież na miejskim S8 jest ograniczenie do 90 km/h !! i to wynika z przepisów! Chłopie, nie wsiadaj do auta, jak nie znasz przepisów.
Nie opowiadaj bzdur. Na wysokości Lasku na Kole jest ograniczenie prędkości ale tylko dla ciężarówek. Kolejne ograniczenie to odcinek gdzie S8 łączy się z al.Prymasa Tysiąclecia. Ograniczenie dot. węzła drogowego, a nie całego odcinka miejskiego. Gdzie ty się uczyłeś przepisów prawa o ruchu drogowym? Zapewne na kursie korespondencyjnym w Lasach Kabackich. Wstyd.

REKLAMA

# zamik

01.05.2021 09:08

Zjazdy i wjazdy na S8 są zle zaprojektowane i żle oznakowane. Pomiary i ograniczenia spowoduja większy tłok, i wiecej kolizji co spowoduje większe korki. Ludzie na tej trasie nie widać znaków bo zasłaniaja je ciężarówki, informacje o zjazdach sa za małe i bzudne. Dlaczego nie ma dużych oznaczeń na rampach i na jezdnii? Jak jedziesz tam to po prawej masz ciąg cięzarówek i nie widzisz kiedy masz zjechać a potem nikt cie nie wpuści. S8 w Warszawie powinno być zamkniete dla cięzarówek a Tiry powinny mieść dodatkową obwodnicę
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024