REKLAMA

Bielany

komunikacja »

 

Elektryki zakorkowały Chomiczówkę. Powód? Zepsuta ładowarka

  11 maja 2021

alt='Elektryki zakorkowały Chomiczówkę. Powód? Zepsuta ładowarka'
źródło: UM Warszawa

W poniedziałkowym szczycie rozkład linii 116 i 180 rozsypał się jak domek z kart.

REKLAMA

Do nietypowej sytuacji doszło w poniedziałek 10 maja po godz. 17:00 na pętli Chomiczówka. Kolejka czekających na ładowanie autobusów z napędem elektrycznym była tak długa, że spowodowała utrudnienia w ruchu na Conrada.

Problemy z elektrykami

W odróżnieniu od autobusów z napędem spalinowym, "elektryki" potrzebują do funkcjonowania specjalnej infrastruktury. W Warszawie za budowę ładowarek odpowiadają Miejskie Zakłady Autobusowe, a w rytm ustawiania urządzeń Zarząd Transportu Miejskiego "elektryfikuje" kolejne linie. Z początkiem miesiąca dołączyły do nich 116 i 180. Pasażerowie pożałowali tego już 10 maja, gdy na Chomiczówce doszło do awarii jednej z ładowarek. Szybko utworzyła się kolejka złożona z kilkunastu pojazdów, które nie były w stanie odjechać w stronę Śródmieścia bez doładowania.

Zapraszamy na zakupy

Autobusy na Chomiczówce opóźnione

- Mieliśmy zgłoszenie o awarii urządzeń ładujących - mówi Tomasz Kunert, rzecznik ZTM. - Został wprowadzony tryb sterowania bezpośredniego, czyli autobusy wyjeżdżały z pętli na sygnał nadzoru ruchu. Maksymalne odnotowane opóźnienie odjazdu z pętli wyniosło ok. 20 minut.

(dg)

REKLAMA

 

REKLAMA

Komentarze (3)

# tatko

12.05.2021 05:55

ZTM ładowarka nie działał a nie lepiej było autobusy na gaz zakupić.Prąd drożeje ,ładowarki też nie mało kosztowały .Cykl ładowania 20 minut to jeśli przyjedzie spóźniony autobus to jeszcze doliczyć trzeba czas ładowania .

# Brrrym

12.05.2021 09:50

"W odróżnieniu od autobusów z napędem spalinowym, "elektryki" potrzebują do funkcjonowania specjalnej infrastruktury". Nieprawda. Autobusy z napędem spalinowym też potrzebują specjalnej infrastruktury - stacji obsługi i stacji tankowania paliwem.

# ekolog liberał

12.05.2021 10:00

#Brrrym napisał(a) 12.05.2021 09:50
"W odróżnieniu od autobusów z napędem spalinowym, "elektryki" potrzebują do funkcjonowania specjalnej infrastruktury". Nieprawda. Autobusy z napędem spalinowym też potrzebują specjalnej infrastruktury - stacji obsługi i stacji tankowania paliwem.

Ale stacja tankowania nie musi być na każdej pętli. Jest też kwestia ceny. Elektryki są kilka razy droższe. Od kilku lat w Warszawie nie przybywa autobusów, nie ma nowych tras i nie poprawia się częstotliwość, bo... płacimy za "ekologię". Zakup elektrycznych autobusów to w naszej rzeczywistości absurd, nie tylko dlatego, że prąd jest z węgla. Najbardziej irytujące jest to, że ta "ekologia" nie ma i nie będzie miała wpływu na stan powietrza w mieście. Bo jeśli nie ma postępu w rozwoju komunikacji (nowe trasy, częstotliwość), to nadal będzie jeździć po Warszawie ponad milion samochodów.

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy