REKLAMA

Bemowo

drogi »

 

W tym roku nie będzie drogi dla rowerów na Połczyńskiej. To dobrze

  7 października 2015

alt='W tym roku nie będzie drogi dla rowerów na Połczyńskiej. To dobrze'

Ponad 1900 osób głosowało za ścieżkami pieszo-rowerowymi, które prawie na pewno nie powstaną w tym roku. I jest to wiadomość raczej dobra niż zła.

REKLAMA

Sytuacja rowerzystów z Jelonek jest nie do pozazdroszczenia. Olbrzymie osiedle nie ma ani jednej drogi rowerowej łączącej je ze światem, a najbardziej brakuje połączenia z Wolą i Śródmieściem. Jest tylko jedno miejsce, w którym taka droga mogłaby przekroczyć tory kolejowe: na wiadukcie Połczyńskiej.

1900 głosów za bublem

W ubiegłym roku 1908 osób oddało głos za projektem do budżetu partycypacyjnego, zatytułowanym "Budowa ścieżek rowerowo-pieszych wzdłuż ulicy Połczyńskiej". W ubiegłym roku 1908 osób oddało głos za projektem do budżetu partycypacyjnego, zatytułowanym "Budowa ścieżek rowerowo-pieszych wzdłuż ulicy Połczyńskiej". Zakładał on budowę na odcinku od Powstańców Śląskiej do Szeligowskiej... metrowego chodnika z zielonego asfaltu i również metrowej drogi rowerowej z asfaltu czerwonego. To rozwiązanie niezgodne z przyjętymi w Warszawie standardami oraz z prawem. Zostało także ostro skrytykowane podczas dyskusji nad projektami przez specjalistę transportu. Zagadką pozostaje, jak tak wadliwy projekt przeszedł weryfikację.

- Dwukierunkowa droga rowerowa musi mieć co najmniej dwa metry szerokości - mówił w lipcu ubiegłego roku Mariusz Gruza, ówczesny rzecznik urzędu dzielnicy Bemowo. - Na etapie weryfikacji Zarząd Dróg Miejskich, z którym konsultowaliśmy złożony projekt, zwracał uwagę na tę kwestię. Zamierzamy zrealizować wybrany przez mieszkańców projekt w zgodzie z obowiązującymi przepisami i jednocześnie bez przekraczania pierwotnej kwoty 360 tys. zł. Powstanie dwukierunkowa droga rowerowa o wymaganej prawem szerokości.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Droga i tak powstanie

W tym roku urząd dzielnicy przystąpił do realizacji projektu, ogłaszając przetarg na projekt i budowę. A później kolejne trzy. Za każdym razem brakowało ofert albo potencjalny wykonawca przekraczał kosztorys. Trudno uwierzyć, że uda się uratować ten projekt do końca roku, ale droga i tak powstanie.

Do 2017 roku ZDM wybuduje drogę rowerową (oczywiście o przepisowej szerokości i z czarnego, nie czerwonego asfaltu) w ciągu Kasprzaka-Wolska-Połczyńska od Trasy Prymasa Tysiąclecia aż do zachodniej granicy Bemowa. Jeśli powstanie także przejazd przez skrzyżowanie Kasprzaka z Płocką, za dwa lata dojedziemy z Jelonek prosto do centrum.

Dominik Gadomski

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (8)

# skafanderek

07.10.2015 08:47

To po co jest budżet partycypacyjny - jeżeli nie można go potem realizować....

# Veto

07.10.2015 09:59

Za akceptację tego bubla projektowego jest odpowiedzialna Pani Izabella Krajowska-Kukiel.
Ta sama Pani bez mrugnięcia okiem zaakceptowała pozytywną weryfikację projekt budowy "kontenerów na uboczu Bemowa".Cała Polska się teraz nas śmieje.

# kas

07.10.2015 14:31

Juupi a wzdłuż Powstańców też nie będzie? co z budzetem za tamten rok?

REKLAMA

# VW Garbus

07.10.2015 19:59

Przecież wszystkie drogi prowadzące z Jelonek do Centrum do drogi wielopasowe więc zamiast kosztownej budowy nowej infrastruktury wystarczyłoby prawy pas zamienić w pas dla rowerów.

# paulina_f

07.10.2015 20:36

jeśli faktycznie będzie tak, jak pisze autor, czyli droga dla rowerów zostanie wybudowana ale nie przez dzielnicę w ramach budżetu partycypacyjnego a przez ZDM w ramach ZIT to co stanie się z niewykorzystanymi pieniędzmi na BP2015?

# ergh

07.10.2015 21:32

A kiedy będzie aktualizacja statusu projektów BP 2015? Póki co info chyba z lipca...
Idzie zima, a nawet łopaty w ziemię nie wbili, żeby zacząć budowę ścieżek.
A co z 1 jedyną latarnią na Bemowo 5? Przetarg na latarnie?:P
Chyba poza zabetonowaniem Parku Górczewska, wykładami z medycyny naturalnej i lekcjami angielskiego nic nie udało się zrobić...
A kiedy ruszą działania na projekty BP 2016? Przetargi i inne kwestie?

REKLAMA

# Kim54

08.10.2015 12:45

I to jest piekne - Uprzywilejowani rowerzyści muszą mieć minimum 2 METRY a pieszym ma wystarczyć 1,5 metra podczas gdy średnia szerokość wózka dziecinnego to 70 cm - dodać do tego drugie dziecko obok i już sie rodzina nie mieści na chodniku - ale ROWERZYŚCI to kasta nadludzi im się należy - piesi do kanałów

# rowerzysta tunelowy

08.10.2015 13:32

#Kim54 napisał(a) 08.10.2015 12:45
I to jest piekne - Uprzywilejowani rowerzyści muszą mieć minimum 2 METRY a pieszym ma wystarczyć 1,5 metra podczas gdy średnia szerokość wózka dziecinnego to 70 cm - dodać do tego drugie dziecko obok i już sie rodzina nie mieści na chodniku - ale ROWERZYŚCI to kasta nadludzi im się należy - piesi do kanałów
2 metry to tylko w Warszawie bo takie bogate miasto na to stać !
Na prowincji wystarczają DDR 1,2 - 1,5 m ale u nas w Warszawie rowery są szersze !
W ogóle wszystko jest większe , a największe na świecie mamy kasowniki i automaty sprzedaży biletów ZTM !
A poważnie - pas asfaltu szerokości 2m wg BP byłby znakomitym ciągiem pieszo-rowerowym , wesołym bo dwukolorowym - zmieszczą się i piesi i rowerzyści , bo wzdłuż Połczyńskiej mało kto spaceruje.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA