REKLAMA

Bemowo

Komunikacja

 

Budują drogę rowerową za 10 milionów

  26 kwietnia 2016

alt='Budują drogę rowerową za 10 milionów'
Między Trasą Prymasa Tysiąclecia a Ordona już trwają prace budowlane.

Jeszcze w tym roku Jelonki powinny zyskać wygodne połączenie rowerowe z centrum Warszawy. Trwają konsultacje w sprawie budowy drogi na Połczyńskiej, Wolskiej i Kasprzaka.

REKLAMA

Jelonki są pustynią, jeśli chodzi o infrastrukturę dla rowerzystów. Krótkie odcinki na Muszlowej, Lazurowej i Powstańców Śląskich nie tworzą sieci, brakuje także bezpiecznego połączenia z sąsiednią Wolą i Śródmieściem. Obecnie najwygodniej jest dotrzeć do centrum miasta przez przejazd kolejowy na Strąkowej i mało ruchliwe ulice Ulrychowa. Połączeniem z prawdziwego zdarzenia będzie dopiero projektowana właśnie droga rowerowa w ciągu Połczyńskiej, Wolskiej i Kasprzaka.

- Po otwarciu w ubiegłym roku dróg rowerowych na Świętokrzyskiej i Prostej ciąg ten stał się głównym korytarzem wschód-zachód - mówi Tamas Dombi z Zarządu Dróg Miejskich. - Według pomiarów w kierunku centrum jedzie nim około 230 osób. Jesteśmy przekonani, że liczba ta znacznie wzrośnie po otwarciu odcinka na Jelonki.

Drogowcy chcą wykonać większość prac w tym roku, tak by następną wiosną zająć się sadzeniem wzdłuż drogi drzew i krzewów. Droga zostanie zbudowana po południowej stronie ulic na długim odcinku od granicy Warszawy do skrzyżowania Kasprzaka z Ordona. Dalszy odcinek, pomiędzy Ordona a Trasą Prymasa Tysiąclecia, buduje już deweloper. Z kolei dzięki spóźnionemu o rok projektowi do budżetu partycypacyjnego na odcinku między Szeligowską a Powstańców Śląskich drogi rowerowe będą po obu stronach ulicy.

- Założeniem jest, by podczas budowy drogi wyciąć jak najmniej drzew i krzewów, a następnie zasadzić ich jak najwięcej - mówili na spotkaniu konsultacyjnym projektanci. - Dla bezpieczeństwa wszystkie przejazdy przez wjazdy na posesję i drogi lokalne będą umieszczone na progach zwalniających.

Na odcinku na zachód od Powstańców Śląskich droga będzie mieć 2,5 metra szerokości, ale dalej będzie się rozszerzać do 3 metrów. Tam, gdzie szerokość pasa drogowego Połczyńskiej jest zbyt mała, powstanie asfaltowy chodnik z dopuszczonym ruchem rowerów. W niektórych miejscach rowery pojadą wyremontowanymi drogami serwisowymi, równoległymi do głównych jezdni. Nowa droga zostanie oczywiście połączona z istniejącą infrastrukturą: drogami na Lazurowej i Powstańców Śląskich, pasami na Ordona oraz z ciągiem pieszo-rowerowym na Morach. Na wszystkich skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną z wyjątkiem jednego powstaną przejazdy przez Połczyńską.

Z projektem można zapoznać się na stronie urzędu miasta. ZDM przyjmuje uwagi pod adresem rowery@um.warszawa.pl do 27 kwietnia.

(dg)

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (3)

# robson82

01.05.2016 12:03

jeszcze raz się zapytam po co ? Jak rowerzyści uparcie jeżdżą środkiem ulicy !!! Zacząć w końcu wlepiać mandaty rowerzystą...

# roweżysta tunelowy

05.05.2016 13:39

#robson82 napisał(a) 01.05.2016 12:03
jeszcze raz się zapytam po co ? Jak rowerzyści uparcie jeżdżą środkiem ulicy !!! Zacząć w końcu wlepiać mandaty rowerzystą...
Jak drogi dla rowerów będą równie gładkie i proste jak jezdnie to i mandaty nie będa potrzebne...
Naprawdę nie mogę zrozumiec , dlaczego droga dla samochodów ( wszystkie maja lepsze lub gorsze zawieszenie ) jest wygodniejsza od drogi dla w wiekszości nieresorowanych rowerów - co skrzyżowanie to krawężniki ( niby obniżone a ...upa boli ) , i jeszce te obniżenia wjazdów na posesje - przecież samochód bez trudu wjeżdza na każdy krawężnik !

# kibol

25.12.2016 03:22

No i co z tą drogą? Rok się skończył i co?

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA