REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Veturilo na Białołęce: będą kolejne stacje

  2 marca 2016

alt='Veturilo na Białołęce: będą kolejne stacje'
źródło: www.veturilo.waw.pl

W 2017 roku zmieni się system rowerów miejskich. Warszawa wybierze nowego operatora, zmieni się liczba stacji i wygląd oraz działanie terminali.

REKLAMA

Veturilo było jedną z największych rewolucji w komunikacji miejskiej w ostatnich latach. Pod względem rozmachu konkuruje z nim chyba tylko wspólny bilet. Rower błyskawicznie zdobył popularność i dziś, cztery lata po uruchomieniu (system ogólnomiejski ruszył 1 sierpnia 2012, na Bemowie - jako Bemowo Bike - 1 kwietnia tego samego roku), chyba nikt nie wyobraża sobie, by stacje systemu zniknęły z Warszawy. Tylko w 2015 roku rowery wypożyczano blisko 2 miliony razy przez ponad 82,5 tysiąca użytkowników. Ubiegły sezon zamknięto w listopadzie - teraz rozpoczął się kolejny, z 204 stacjami i 3000 rowerów.

Ale zmiany dopiero przyjdą - ten sezon to ostatni z obowiązującą umową, a miasto szykuje się do umowy z nowym operatorem. Następca NextBike będzie musiał obsłużyć setkę nowych stacji w stolicy, 4 tysiące rowerów, w tym elektryczne, tandemy i dziecięce. Zmienią się też same stacje, w których pojawią się kolorowe, czytelne wyświetlacze i możliwość płatności kartą.

Na Białołęce planowane są dwie nowe stacje - na Światowida przy ośrodku sportu oraz przy skrzyżowaniu Berensona i Skarbka z Gór. Dlaczego tylko tyle? Warszawę podzielono na obszary funkcjonalne, w których stacje mają być rozlokowane w określonych odległościach. Im dalej od śródmieścia, tym rzadziej - nawet co kilometr. ZDM stawia bowiem na efektywność systemu, a im dalej od centrum, tym droższe utrzymanie stacji - trzeba bowiem doliczyć koszty serwisowania punktów czy dowożenia rowerów.

(wt)

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (25)

# wars

02.03.2016 11:20

Brakuje jeszcze stacji w okolicach Zielonej Biblioteki, wówczas duże osiedla Derby + Lewandów byłyby zabezpieczone przez system Veturilo. Jest to dobry punkt przesiadkowy, zakupowy itp. Nikt z Lewandowa nie będzie z buta drałował 1,5 km do stacji. 500 metrów już tak.
Ewentualnie dodatkowo stacja na Kobiałce umożliwiłaby wycieczki krajoznawcze. Komunikacyjnie chyba nikt tam nie będzie tam się wybierał. Pomijam prawdziwych rowerzystów na własnych rowerach, bo dla nich 20 km do pracy to pikuś.

# Mania rowerzystka

02.03.2016 12:03

brakuje faktycznie ale na ZB nie ma sciezek rowerowych a ulice sa wąskie to rowerzyści by jeszcze bardziej spowolniali ruch a po polach to faktycznie nie da się jezdzic - a wiec wniosek najpierw ulice , sciezki rowerowe a później platny rower

# Rower

02.03.2016 12:04

Ratusz zmieni operatora i zmieni stawki -

REKLAMA

# drugastrona

02.03.2016 16:29

A nie miała być koło bazarku na Światowida/Ćmielowskiej? To lepsza lokalizacja, zdecydowanie...

# Żerańka

02.03.2016 17:47

Modlińska-Kowalczyka aby przedostać sie na Most Polnocny albo Trase Torunska albo dojechać do tramwajów Petli Żerań albo centrum Marywilska albo pkp żerań

# rowerzystka

02.03.2016 18:42

Białołęka po raz kolejny została koncertowo olana. Ludzie się zaangażowali w konsultacje, najwięcej zgłoszeń z całej Warszawy było u nas. Stacja o której pisze Żerańka, najwięcej głosów ze wszystkich. I co? I nic, jak zwykle. Nędzne dwie stacje na prawie sto (!) które powstaną w innych dzielnicach. Bhawo HGW i urzędasy!

REKLAMA

# miki3

03.03.2016 10:40

a wiecie co wam powiem. mam gdzieś to veturilo. 2 lata doświadczenia, pewnie setka prób. Wnioski:
połowa rowerów jest uszkodzona: zaciśnięte lub niedziałające hamulce, niesprawny napęd, niedopompowane gumy, scentrowane koła, niewskakujace przerzutki. W tej połowie z 10% wad grozi śmiertelnym niebezpieczeństwem, bo jeśli np. na skrzyżowaniu zatnie się łańcuch, to kaplica. Reszta utrudniająca poruszanie się i zero przyjemności. Kwestia wypożyczenia: połowa prób nie powiodła się: roweru nie można wypiąć, wyłączony z użytku, awaria terminala. Każda próba bardzo czasochłonna.
Skasowałem konto, wróciłem do mojego starego, 15-letniego górala i mam gdzieś to veturilo.

# nala

06.03.2016 14:21

Konwaliowa!
Najbliżej cywilizacji ale jak zwykle zapomniana przy jakichkolwiek inwestycjach. Brak myślenia o nas władz dzielnicy - brak słów...

# Lewandow Brzezinski

07.03.2016 15:12

#nala napisał(a) 06.03.2016 14:21
Konwaliowa!
Najbliżej cywilizacji ale jak zwykle zapomniana przy jakichkolwiek inwestycjach. Brak myślenia o nas władz dzielnicy - brak słów...
jeśli cywilizacją nazywamy hałdy węgla i żwiru, komin elektrociepłowni i rzeczny port towarowy to rzeczywiście najbliżej.

REKLAMA

# Meggggg

07.03.2016 15:21

Wyjdź czasem zza komputera :) Z portu niewiele co zostało za to w kwartale Modlińska Kowalczyka Krzyżówki Płochocińska już stoi albo zaraz stanie kilka tysięcy mieszkań, już dziś masz 3 nowe osiedla i bloczysko JW Construction, bloki przy Modlińskiej, po drugiej stronie też zabudowa mieszkaniowa. B. dużo ludzi. Obok tereny sprzyjające rekreacji (Kanał Żeranski). Poza tym stacja Konwaliowa byłaby pośrednia między ratuszem Białołęki a stacją Rondo Starzyńskiego. Mało?

# Lewandow Brzezinski

07.03.2016 16:53

#Meggggg napisał(a) 07.03.2016 15:21
Wyjdź czasem zza komputera :) Z portu niewiele co zostało za to w kwartale Modlińska Kowalczyka Krzyżówki Płochocińska już stoi albo zaraz stanie kilka tysięcy mieszkań, już dziś masz 3 nowe osiedla i bloczysko JW Construction, bloki przy Modlińskiej, po drugiej stronie też zabudowa mieszkaniowa. B. dużo ludzi. Obok tereny sprzyjające rekreacji (Kanał Żeranski). Poza tym stacja Konwaliowa byłaby pośrednia między ratuszem Białołęki a stacją Rondo Starzyńskiego. Mało?
bez przesady z tymi tysiacami. Kilka bloków tam postawiono, dominuje i tak zabudowa poprzemysłowa.
Stację veturilo może warto by tam postawić, ale nie nazywajmy tego kwartału ulic osiedlem najbliżej cywilizacji. Wszystko w promieniu 2 km od Żerania powinno pozostać kwartałem biurowo-przemysłowo-logistycznym. Tworzenie tam na siłę miasta wydaje się lekko chore. Ale to moje zdanie.

# Meggggg

07.03.2016 19:21

Zabudowa poprzemysłowa która już znika ustępując mieszkaniowej. Na terenie dawnego SPEC zaczynają budować osiedle na prawie 1000 mieszkań. Obok osiedle Atal, prawie 200 mieszkań stoi i przynajmniej 2xtyle w budowie. Osiedle Nadwiślańskie, stoi, ponad 150 mieszkań. Przy Modlińskiej kolejne osiedle na ponad 250 mieszkań z czego 100 już zamieszkane i kolejne w budowie. Bloki Kowalczyka 16, 1, 3 po 10-12 pięter (najstarsze), ile tam osób może mieszkać? Mam dalej wymieniać czy sam policzysz? Tylko po tej stronie ulicy. Biura? Nie ten adres :)

REKLAMA

# Mel

07.03.2016 22:06

Oczywiście Konwaliowa bez dwóch zdań!

# Lewandowski

08.03.2016 12:12

#Meggggg napisał(a) 07.03.2016 19:21
Biura? Nie ten adres :)
No właśnie. I szkoda, bo to byłaby świetna przeciwwaga dla Służewca i miejsca pracy dla Białołęki, Bródna, Żoliborza. Trochę biur jest przy Annopolu i w tym kierunku powinno się to rozwijać, a nie że pół Białołęki płacze, bo musi na Służewiec dojechać.
Tym bardziej, że okolice jednak są średnio atrakcyjne do zamieszkania. Ten poprzemysłowy charakter jednak się mocno odciska na okolicy i nawet Kanał Żerański, opasany rurami, torami, składami, halami, bazarem nie jest w stanie pomóc tej okolicy. Że o syfie na Zarzeczu nawet nie wspomnę.
Brrrr :)

# Lew II

08.03.2016 12:38

Popieram!!!
zdecydowanie brakuje na Białołęce powierzchni biurowych.
#Lewandow Brzezinski napisał(a) 07.03.2016 16:53
Wszystko w promieniu 2 km od Żerania powinno pozostać kwartałem biurowo-przemysłowo-logistycznym. Tworzenie tam na siłę miasta wydaje się lekko chore. Ale to moje zdanie.

REKLAMA

# Meggggg

08.03.2016 13:33

#Lewandowski napisał(a) 08.03.2016 12:12
No właśnie. I szkoda, bo to byłaby świetna przeciwwaga dla Służewca i miejsca pracy dla Białołęki, Bródna, Żoliborza. Trochę biur jest przy Annopolu i w tym kierunku powinno się to rozwijać, a nie że pół Białołęki płacze, bo musi na Służewiec dojechać.
Tym bardziej, że okolice jednak są średnio atrakcyjne do zamieszkania. Ten poprzemysłowy charakter jednak się mocno odciska na okolicy i nawet Kanał Żerański, opasany rurami, torami, składami, halami, bazarem nie jest w stanie pomóc tej okolicy. Że o syfie na Zarzeczu nawet nie wspomnę.
Brrrr :)

No widzisz, jak to mówią punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Też mi się tak wydawało ale zamieszkałam i jest całkiem nieźle, okolice Kanału to przede wszystkim zieleń (tylko niech jej nie wycinają!!), mieszka się całkiem przyjemnie. Generalnie co kto lubi, ale śmiesznie też się słucha tych mitów o "industrialnych okolicach". Zarzecze to fakt, ale to raczej wyjątek niż reguła. Na minus na pewno planowane zagęszczenie blokami, bo też co za dużo to nie zdrowo. Z biurami to wiemy jak jest, nie ma chętnych to nie budują. Możeto wynika z mniejszej atrakcyjności (odległość od centrum?) dla inwestorów, nie wiem. Faktem jest że tam była i będzie mieszkaniówka, reszte miejmy nadzieje ze jakoś sensownie zagospodarują. Kanał póki co ma totalnie niewykorzystany potencjał jeżeli chodzi o rekreację. Przydałby się też jakiś park z prawdziwego zdarzenia - terenu jest aż nadto

# Lewandowski

08.03.2016 14:24

#Meggggg napisał(a) 08.03.2016 13:33
No widzisz, jak to mówią punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Też mi się tak wydawało Przydałby się też jakiś park z prawdziwego zdarzenia - terenu jest aż nadto
prawda obiektywna jest jednak nieubłagana.
Jest odrobina zieleni w trójkącie Modlińska, Kowalczyka, Kanał, ale to są chaszcze, nie park. Nawet jeśli zrobią park, a pewnie gdzieś koło 2022 zrobią, to niewiele to zmieni. Nawet przy Krzyżówki są jakieś skupy złomu i hale magazynowe. Po drugiej stronie kanału jakieś hałdy żwiru, czy wysypisko betonu. Już sobie wyobrażam ciężarówki tam jeżdżące i walące gruzem. Dalej za hałdami kolejowe eldorado. A na północ, przy Płochocińskiej to już w ogóle, przedmieścia Szanghaju.
Jeśli spojrzy się na Twoje osiedle z lotu ptaka, to leży ono centralnie pomiędzy: EC Żerań, gruzami Fabryki Domów przy Myśliborskiej, halami przy Płochocińskiej i halami na Marywilskiej i Annopolu.
Tam nie powinna powstać żadna mieszkaniówka. Może z wyjątkiem hoteli robotniczych. Poważnie.

# Lewandowski

08.03.2016 14:28

no i myslisz się, bo na Annopolu biura są.
ABC Data - największy dystrybutor sprzętu elektronicznego, Coca-Cola, Mercedes-Benz, Intercars, L'Oreal, Agora, DPD, Farutex i inne.

REKLAMA

# Kowalczyka

08.03.2016 14:36

Mowa była o Konwaliowej i okolicach. Annopol to "troszkę" dalej

# Lewandowski

08.03.2016 14:50

#Kowalczyka napisał(a) 08.03.2016 14:36
Mowa była o Konwaliowej i okolicach. Annopol to "troszkę" dalej
tja :)
z urbanistycznego, społecznego, komunikacyjnego, ekologicznego i ekonomicznego punktu widzenia Konwaliowa = Kowalczyka. I nadal jest to dziwna wyspa wśród postindustrialu i centr logistycznych.
Ale róbta, co chceta :)
Jedyna szansa na mieszkaniówkę w tej okolicy, to całkowita "rekultywacja" terenu od Wisły do Świderskiej, ale na samo uprzątnięcie fizyczne i w papierach potrzeba 10 lat. 10 kolejnych to budowa. Wzdłuż Modlińskiej powinny powstać biura. Ale róbta, co chceta.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

REKLAMA