Umowa podpisana. Kiedy koniec korków na wiadukcie?
22 września 2017
W wakacje podpisano umowę na modernizację ostatniego fragmentu drogi krajowej nr 61.
Umowa zawarta pomiędzy Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie oraz firmą Skanska opiewa na 45,7 mln zł. W ramach kontraktu powstanie odcinek o długości 1,8 km. Obecnie fragment od wiaduktu do Wolskiej stanowi bardzo kłopotliwe i generujące ogromne korki wąskie gardło na szlaku wiodącym od strony Warszawy w kierunku Zegrza.
Co i jak przebudują?
Skanska wykona dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, każdy o szerokości 3,5 m. Powstaną także oddzielne pasy do skrętów w boczne ulice. Wedle projektu, przebudowany odcinek będzie też odgrodzony ekranami dźwiękochłonnymi, tak jak ma to miejsce na południowej części miasta, przez którą przebiega DK 61. Spowoduje to zmniejszenie uciążliwości hałasu w najbliższym sąsiedztwie "krajówki", ale może też sprawić trudności przedsiębiorcom prowadzącym w tym miejscu swoje interesy. Ponadto, mieszkańcy "za ekranami" będą bezpośrednio odcięci od Zegrzyńskiej, ponieważ większość ulic, które do tej pory łączyły się z "krajówką" teraz będą miały drogę wewnętrzną biegnącą do niej równolegle. To oznacza, że niekiedy dopiero po przejechaniu kilkuset metrów będzie można włączyć się do ruchu w ul. Zegrzyńską. Dotyczy to m.in. Długiej, Tatrzańskiej, Krętej, Partyzantów, czy też Grudzie. W sposób bezpośredni z DK 61 będą się łączyły ul. Buka, al. Sybiraków, Strużańska, Piaskowa i Wolska w Stanisławowie Drugim, na której kończy się trzeci etap przebudowy legionowskiego odcinka DK 61.
Finisz prac w sierpniu 2020 roku
Na wykonanie zadania wykonawca ma aż 31 miesięcy, liczone od zawarcia umowy. Pierwsze 10 miesięcy to czas projektowania drogi. Następnie firma wystąpi o zezwolenie na realizację inwestycji, a po jego uzyskaniu (proces wydawania decyzji to przeciętnie ok. 6 miesięcy) ruszą prace budowlane. Nastąpi to najprawdopodobniej jesienią 2018 roku. Z czasu realizacji w fazie budowy wyłączone są okresy zimowe. DK 61 na całym odcinku legionowskim powinna być zatem gotowa w sierpniu 2020 roku.
(DB)