REKLAMA

Bielany

komunikacja »

 

Trzynaście lat metra na Bielanach. Miało jechać na Tarchomin

  25 października 2021

alt='Trzynaście lat metra na Bielanach. Miało jechać na Tarchomin'
źródło: Metro Warszawskie

25 października 2008 roku otwarto stacje Stare Bielany, Wawrzyszew i Młociny, co było oficjalnym zakończeniem budowy pierwszej linii. Pomysły budowy przedłużenia na prawy brzeg Wisły trafiły tego dnia do kosza.

REKLAMA

Trzynaście lat temu mapa komunikacyjna północnej Warszawy wyglądała zupełnie inaczej. Pierwsza linia metra kończyła się wówczas na Słodowcu, nie było mostu Skłodowskiej-Curie a mieszkańcy Tarchomina i Nowodworów regularnie stali w korkach na moście Grota-Roweckiego, próbując dostać się autobusem na Marymont i z powrotem. Wszystko zmieniło się 25 października 2008. Zepsuty węzeł. Młociny do przebudowy Zepsuty węzeł. Młociny do przebudowy
Nowe wejścia na stację, większy parking P+R, dworzec autobusowy? Trwają przymiarki do naprawienia tego, co zepsuto dziewięć lat temu.

Metro dotarło na Młociny

Pierwszy pociąg wjechał na stację Młociny dokładnie o godz. 16:03. Tego samego dnia otwarto również Wawrzyszew i Stare Bielany, zaś pełną funkcjonalność zyskał Słodowiec, obsługiwany wcześniej przez pociągi kursujące wahadłowo na Marymont.

Zakończenie budowy na Młocinach było niezgodne z obietnicą wyborczą, złożoną przez Hannę Gronkiewicz-Waltz zaledwie dwa lata wcześniej. Ówczesna kandydatka na prezydenta miasta zaprezentowała wówczas mapę sieci metra i szybkiej kolei miejskiej, na której linia M1 skręcała za Nocznickiego na północny wschód, przekraczała Wisłę oraz docierała na Tarchomin, Nowodwory i Winnicę.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Piąta linia z Młocin?

W 2018 roku ubiegający się o fotel prezydenta Warszawy poseł Rafał Trzaskowski przedstawił zaskakujący pomysł na... piątą linię metra. W rzeczywistości byłaby ona po prostu przedłużeniem pierwszej o stacje Huta, Cmentarz Północny, Pułkowa i Mehoffera.

- To ciekawa propozycja (jedna z niewielu, w których metro nie dubluje tramwaju), ale budząca kilka poważnych wątpliwości - pisaliśmy wówczas. - Czy warunki gruntowe na Tarchominie obok wału wiślanego pozwolą na budowę tuneli? Czy da się bezpiecznie ominąć zabytkowy kościół św. Jakuba i obszar Natura 2000? Czy uda się przekonać radnych reprezentujących inne dzielnice, by przyznali 1,5 mld zł na przedłużenie metra na osiedle, mające już linię szybkiego tramwaju?

Po trzech latach wiemy już, że pierwsza linia metra nie zostanie przedłużona w dającej się przewidzieć przyszłości. Warszawski samorząd zamierza dobudować na niej stacje Muranów i Plac Konstytucji, ale oczkiem w głowie ratusza jest teraz metro ze Stadionu przez rondo Wiatraczna na Gocław. Analiza wykazała, że trasa jest nieefektywna, ale urzędnicy nie zamierzają jej zmieniać.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (8)

# Chris

25.10.2021 18:47

Poczytajcie jak wygląda współpraca w Krakowie , M. Wasserman z Majchrowskim wspólnie załatwiają i lobbują za kasę na inwestycje w mieście. A Warszawie jak zwykle wojna o wszystko, ideologia, chciejstwo Trzaska. Żenada.

# fefe

25.10.2021 20:39

Puenta w sumie mówi, że Trzaskowski zwyczajnie łgał w kampanii obiecując gruszki na wierzbie. Oczywiście kłamał mniej niż Jaki i był przystojniejszy, co przyczyniło się do wygranej, ale problemów Warszawy to nie rozwiązuje. Dalej mieszkańcy Tarchomina stoją w koreczkach, dalej w tym rejonie jest masa obiecanych i niezrealizowanych inwestycji drogowych. I dalej władza ma to w pompie, bo kampania to jedno a w sumie ważniejszy jest most pieszy.

# Tarcho

26.10.2021 06:44

I między innymi dlatego Panu Trzaskowskiemu w najbliższych wyborach dziękuję.

REKLAMA

# Szenko

26.10.2021 10:52

#Tarcho napisał(a) 26.10.2021 06:44
I między innymi dlatego Panu Trzaskowskiemu w najbliższych wyborach dziękuję.

Spacznij, abywatielu, kampanii jeszcze niet.

# kashpir

26.10.2021 13:32

#Chris napisał(a) 25.10.2021 18:47
Poczytajcie jak wygląda współpraca w Krakowie , M. Wasserman z Majchrowskim wspólnie załatwiają i lobbują za kasę na inwestycje w mieście. A Warszawie jak zwykle wojna o wszystko, ideologia, chciejstwo Trzaska. Żenada.

Nie jestem na bieżąco - możesz mnie poinformować ile już mają linii metra?

# Hajduk

26.10.2021 13:44

W Krakowie? Pół metra metra.

REKLAMA

# qvertz

26.10.2021 20:08

I ta głupawa decyzja o postawieniu nikomu niepotrzebnych i zupełnie zbędnych bramek z kołowrotkami...

# Chris

27.10.2021 14:12

Nie chodzi o metro czy mają czy nie. Może tam się nie opłaca. Chodzi o współprace w pozyskiwaniu środków na ważne dla miasta inwestycje pomimo różnic politycznych.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA