REKLAMA

Wola

drogi »

 

Trwa poszerzanie Prostej. Tylko po co?

  1 kwietnia 2014

alt='Trwa poszerzanie Prostej. Tylko po co?'

Trwa poszerzanie jezdni na Prostej do czterech pasów ruchu. Tymczasem pojawia się coraz więcej głosów mówiących, że to inwestycja sprzeczna z polityką transportową miasta i zdrowym rozsądkiem.

REKLAMA

- Poszerzanie jezdni na ulicy, leżącej w obrębie obwodnicy śródmiejskiej, jest sprzeczne z polityką transportową Warszawy - mówi Aleksander Buczyński z Zielonego Mazowsza. - Ruch z Kasprzaka powinien być zmniejszany już na rondzie Daszyńskiego. W centrum Warszawy przekroczone są normy zanieczyszczenia powietrza, a zachęcanie kierowców do wjeżdżania aż na rondo ONZ na pewno nie poprawi sytuacji. Na Prostej jeszcze w tym roku pojawi się linia metra i powrócą tramwaje. W londyńskim City czy na nowojorskim Manhattanie samochodami porusza się mniej niż 10% ludzi.

Dlaczego w Warszawie jest inaczej?

- Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych kieruje się wytycznymi sprzed dekady - komentuje przedstawiciel Zielonego Mazowsza. - Dziś już wiadomo, że bezkolizyjna Trasa Świętokrzyska nie powstanie. Skoro Świętokrzyska jest zwężana, to również Prosta nie powinna być ważną arterią dla samochodów. Jej poszerzenie zakorkuje rondo ONZ.

Urząd m.st. Warszawy pytany o poszerzenie - odpowiada na temat zmiany profilu jezdni, zaś pytany o strategię transportową w kontekście Prostej - mówi o Świętokrzyskiej.

- "Wyprostowanie" jezdni nie będzie generowało dodatkowego ruchu, natomiast likwidacja wąskiego gardła upłynni ruch w tym miejscu i wręcz pozwoli szybciej opuścić rondo ONZ - odpowiada Tomasz Kunert z biura prasowego urzędu miasta, nie powołując się niestety na ekspertyzy. Również pytanie o to, jak poszerzenie jezdni usprawni ruch tramwajów, rowerów i pieszych, pozostaje bez odpowiedzi. - Świętokrzyska, będąca przedłużeniem Prostej, która na odcinku od al. Jana Pawła II do Marszałkowskiej przed zamknięciem miała po trzy pasy ruchu, zostanie zwężona do dwóch pasów ruchu w każdym kierunku. Jest to zatem działanie zgodne z polityką transportową miasta - dodaje Kunert.

Skoro zarówno zwężanie jezdni, jak i ich poszerzanie jest zgodne z polityką transportową, to na czym ona właściwie polega?

DG

 

REKLAMA

Komentarze (13)

# Darek

01.04.2014 15:26

o ekoterroryści znowu szczekają

# ekolog

01.04.2014 17:18

Hau,hau

# gość

01.04.2014 19:38

Wreszcie to dziadostwo po fabryce Norblina zniknie. Będzie wreszcie porządek a nie obskurne mury szpecące okolice tak jak na Młynarskiej po fabryce Czajkowskiego.

REKLAMA

# bza

02.04.2014 09:00

wreszcie mądra decyzja ratusza, czyżby wybory?

# zielony

02.04.2014 09:09

ekoterroryści do lasu, z czym do miasta

# POChP

02.04.2014 14:47

A uduście się spalinami, "miastowi", i żryjcie beton.

REKLAMA

# Maciek

02.04.2014 17:45

Miasto niestety lubi wyrzucać pieniądze na zachęcanie do tworzenia korków. W końcu rok bez zmarnowania kilku miliardów to rok stracony.

# Robert Frw

02.04.2014 19:10

oby nie wyszło autostradowo czyli samochody prują ile się da z setkami słupków i zagrodzeń kilkusetmetrowych jak na polu .

# skbart

03.04.2014 08:00

ile ja się tam nastałem w korkach do pracy..... szkoda że tak późno ale super że w końcu to robią.
p.s. To że Wołoską poszerzają też dobrze, wreszcie komitety blokowe przegrały batalie....
Jak jest im za głośno to proponuję wyprowadzkę pod Warszawę tylko nie na moją wioskę.....

REKLAMA

# Gość

03.04.2014 10:36

Poszerzenie OK ale dlaczego dla samochodów, skoro wzdłuż Prostej będzie metro? Kolejny fragment miasta nie do mieszkania tylko przejeżdżania w drodze do pracy. Miałam nadzieję (nie da się ukryć tu właśnie mieszkam), że Prosta i Świetkorzyska będą ładną arterią z dużymi chodnikami i ścieżką rowerową prowadzącą do ścieżki rowerowej nad Wisłę a tu kurde czytam, że powstaje jakaś przelotówka dla samochodów.

# PunkSkeleton

04.04.2014 07:12

To nie żadni ekoterroryści tylko przedstawiciele koncernów paliwowych, Kolei Mazowieckich itp. Dzięki temu można będzie zarobić więcej na sprzedaży paliwa (przejazd w korku powoduje zużycie większej ilości paliwa) oraz podnieść jeszcze bardziej ceny biletów.

# kcin

05.04.2014 20:29

Ekolewacy i w ogóle lewacy chcieliby, żeby z miasta było jak najtrudniej wyjechać, bo wtedy dzieciaki zamiast pojechać za miasto na weekend z rodzicami szlajałyby się jeszcze większymi tabunami po ulicach i właziły do ich lokali, gdzie robiliby im wodę z mózgu. sami się nie chcą rozmnażać, to innym krecią robotę robią. A niezależnie od budowy obwodnic poszerzać trzeba i ulice wewnątrz miasta, i na obrzeżach, i wszędzie -- choćby na wypadek ewakuacji (w miastach, gdzie dopuszczono tak wysoką zabudowę jak w Wwie, to chyba jasne). Tylko wtedy politycy musieliby przestać kraść...

REKLAMA

# wspaniale

06.04.2014 22:47

świetna wiadomość. chyba tylko pojedynczy ekoterroryści maja wątpliwości odnośnie poszerzenia prostej
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA