REKLAMA

Bielany

inwestycje »

 

Trasa S7 coraz bliżej. "Budowa jest konieczna"

  24 października 2017

alt='Trasa S7 coraz bliżej. "Budowa jest konieczna"'
Wszystko wskazuje na to, że kolejny tunel drogowy w mieście powstanie między Chomiczówką a fortem Wawrzyszew.
źródło: Wikimedia Commons / Cezary Piwowarski

Nowa wylotówka na Gdańsk powstanie najprawdopodobniej w tunelu obok Chomiczówki, budowanym metodą odkrywkową.

REKLAMA

Którędy ma omijać Warszawę ogromny ruch tranzytowy z północy na południe Polski? Z pozoru to pytanie ma niewiele wspólnego z Bielanami, ale wystarczy przejść się na Pułkową, by zrozumieć problem. Historyczne Młociny są tam rozcięte na pół szeroką arterią, którą w granice miasta codziennie wjeżdżają tysiące samochodów, ciężarowych i osobowych. Znaczna ich część przejeżdża następnie estakadą nad Lasem Bielańskim, potem kierując się na Trasę Armii Krajowej, Trasę Prymasa Tysiąclecia, Al. Jerozolimskie i dalej na południe. Na odcinku bielańskim dodatkowym problemem jest duży ruch zza mostu Skłodowskiej-Curie, rozlewający się po Wisłostradzie i al. Reymonta. Jak temu zaradzić?

Nad Wisłą...

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad od lat ma w planach budowę odcinka drogi ekspresowej S7 - nowej wylotówki z Warszawy na Gdańsk. Jednym z rozważanych wariantów jest przebudowa bielańskiego odcinka Wisłostrady i Pułkowej, po której stara trasa z czasów PRL zyskałaby standard drogi ekspresowej. Wjazd na nią byłby możliwy w granicach Warszawy tylko na trzech węzłach: z Wóycickiego, z mostem Skłodowskiej-Curie i z Gwiaździstą. Ukrycie trasy w tunelach na wysokości Lasu Bielańskiego i Młocin byłoby bardzo kosztowne, ale rozwiązałoby jednocześnie trzy problemy: degradacji miasta-ogrodu, dojazdu do UKSW (mogłyby powstać przystanki autobusowe z windami) i hałasu drogowego w rezerwacie przyrody.

Z myślą o mieszkańcach warto jednak zadbać, aby tunel obok Chomiczówki był dłuższy i wyposażony w filtry zanieczyszczeń. Budowa trasy S7 jest konieczna, ale nie może ona się odbyć bez konsultacji z mieszkańcami Bielan - mówi wiceburmistrz Piątkowski. - Wariant z takimi tunelami nie był brany pod uwagę - mówi Małgorzata Tarnowska z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Przeprowadzone analizy nie wykazały konieczności zastosowania takich rozwiązań.

Kup bilet

...czy za Chomiczówką?

Ostatecznie GDDKiA uznała za optymalny wariant, w którym trasa S7 omija najgęściej zaludnione części dzielnicy od zachodu. Ekspresówka miałaby powstać obok muru Cmentarza Północnego, utworzyć węzły z Wóycickiego i planowanym przedłużeniem Nocznickiego (tzw. węzeł Janickiego) i ukryć się w tunelu na wysokości Chomiczówki i fortu Wawrzyszew. Według założeń GDDKiA byłby on budowany metodą odkrywkową.

Na wysokości Księżycowej S7 znowu wychodziłaby na powierzchnię, szła po płycie lotniska i ponownie chowała się w tunelu, tym razem dla ochrony przed hałasem bloków na Bemowie. Planowany do budowy odcinek kończyłby się wielkim węzłem z trasą S8. Na Bemowie plany GDDKiA spotkały się ze sprzeciwem rady dzielnicy i wzbudziły duże kontrowersje wśród mieszkańców. Z perspektywy Bielan sprawa wygląda zupełnie inaczej.

- Nasza dzielnica jest niszczona przez tranzyt, więc pilnie potrzebujemy trasy S7 - mówi wiceburmistrz Włodzimierz Piątkowski. - Jej budowa mogłaby odkorkować Bielany a zaproponowany przez GDDKiA przebieg, prowadzony w starej rezerwie terenu, jest najrozsądniejszy. Z myślą o mieszkańcach warto jednak zadbać, aby tunel obok Chomiczówki był dłuższy i wyposażony w filtry zanieczyszczeń. Budowa trasy S7 jest konieczna, ale nie może ona się odbyć bez konsultacji z mieszkańcami Bielan.

Szczegółowy rysunek wariantów trasy można ściągnąć ze strony stowarzyszenia SISKOM.

Swoje uwagi do inwestycji można zgłaszać do 25 października do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska - warszawa@rdos.gov.pl.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (63)

# grylaż

24.10.2017 09:15

18 lipca 2011 został opublikowany mój list do Redakcji Echa, który pomimo, że ze strony internetowej zniknęła zakładka "Listy od czytelników" nadal można przeczytać w Internecie wpisując kombinacje słów Tu Bielany - Co z trasą S7? Mówiąc krótko, wariant na który bez żadnego oporu przystają władze dzielnicy, jest najbardziej inwazyjny i najmniej korzystny dla mieszkańców osiedla mieszkaniowego Chomiczówka. Każdy kto mieszka po lewej stronie ulicy Conrada dobrze wie, że "tunel", a w rzeczywistości pewnie nasyp, bo o takim rozwiązaniu podyktowanym oszczędnościami się mówiło to taka marchewka w komplecie do kija. O sprawie pisała Gazeta Wyborcza i TVN Warszawa. W tym niby najlepszym wariancie trasa o znamionach autostrady przecina ulicę Maszewską, Kwitnącą i Księżycową. Już nawet Wyborcza stawiała pytania wprost, kto pozwolił na zbudowanie tych wszystkich bloków w międzyczasie na Rodziny Połanieckich, Bogusławskiego, Maszewskiej, Kwitnącej, Głowackiego, Żółwiej i Księżycowej. Jedno jest pewne ceny tutejszych mieszkań już spadają, a proponowana trasa nie ma wjazdu dla miejscowych. Na papierze zostajemy odcięci od Lasu Bemowskiego i od Nowego Bemowa autostradą w środku miasta. Wystarczy powiększyć "krzyżykiem" załączoną do artykułu mapkę, żeby zrozumieć, że S-7 przecina całą listę lokalnych ulic na Chomiczówce. Z przyjemnością przeczytam, co na ten temat ma do powiedzenia Forumowicz Cycu, który bardzo merytorycznie wypowiadał się na ten temat na Forum Echa już wcześniej. Jako mieszkaniec Chomiczówki od urodzenia mam prawo wyrazić swoje zdanie, a burmistrzowi Piątkowskiemu nieśmiało przypomnę, że od maja czekamy na reakcję władz dzielnicy, na propozycję podciągnięcia 171 z Nowego Bemowa na Chomiczówkę.

# BeMózg

24.10.2017 10:00

TAK dla trasy S7!!!
Ponieważ:
- wraz z budowanymi obecnie i w przyszłości drogami trasa ta zwiększy komfort podróżowania w Warszawie i okolicy;
- rezerwa terenu pod jej wybudowanie jest zapewniona, i to już od kilkudziesięciu lat;
- problem spalin jest problemem tymczasowym, jako że będzie stopniowo eliminowany w miarę wprowadzania do powszechnego użytku samochodów o napędzie elektrycznym - prawdopodobnie dojdzie do tego w okresie 30-50 lat, zaś drogę taką buduje się na co najmniej 100-200 lat;
- problem hałasu można zmniejszyć, budując ekrany i półtunele oraz wprowadzając na trasie przebiegającej przez miasto ograniczenie prędkości do 70 km/h i skutecznie je egzekwując, na przykład przez odcinkowy pomiar prędkości, można też wprowadzać ograniczenia ruchu dla samochodów ciężarowych i rozstrzeliwanie niektórych motocyklistów.
Odrębnym natomiast problemem jest budowa ringu autostradowego wokół aglomeracji stołecznej, który umożliwiałby omijanie Warszawy w ruchu tranzytowym - jest on niestety na razie w jakichś odległych koncepcjach.

# Zen

24.10.2017 16:50

A dlaczego nie wybrano wariantu II b ? Nie trzeba budować tuneli (mniejsze koszty), jest jeden jasny węzeł TMP - S8, trasa lokuje się dalej od osiedli.

REKLAMA

# grylaż

24.10.2017 17:10

Ile to bloków, ilu to to ludzi. Przecież to jest jakiś koszmar, jak z najczarniejszego snu. Na samej Maszewskiej, a raczej za nią są jedne wysokie bloki przy Rodziny Połanieckich bliżej Bogusławskiego i na drugim krańcu przy Kwitnącej plus "Kwadra Księżycowa" przy Księżycowej właśnie. Jaki tunel, chyba foliowy skoro na wszystkim, jak leci oszczędzają. Implementują autostradę na Chomiczówce i jeszcze mówią, że to w czymś pomoże. Nowe bloki i budynki wybudowano przy następujących ulicach: Kalinowej Łąki, Esej, Rodziny Połanieckich, Maszewskiej, Kwitnącej, Księżycowej, Głowackiego, Melioracyjnej, Żółwiej, Osikowej. Właśnie powstaje kolejny budynek przy Słonecznikowej obok Żółwiej. I gdzie będzie zaplecze techniczne pod tę budowę? No oczywiście, że u nas. Mamy gigantyczne problemy z przemieszaniem się z głębi ulicy Conrada na Bemowo, bo nam autobusy polikwidowali. Ruch samochodowy z Mostu Północnego, według narracji dzielnicy miał przejąć nowy fragment Reymonta, zbudowany za ciężkie pieniądze. Łączą nas z budową metra na Woli. No Ludzie Złoci, są chyba jakieś granice absurdu. Od wiosny czekamy na wydłużenie linii 171 do Conrada.

# Adamb

24.10.2017 20:59

Dobrze wiedziec o czym sie pisze drodzy Panstwo, poczytajcie dokumenty zwiazane z proponowanymi wariantami, wariant II w tunelu (tak jest w oficjalnych dokumentach przygotowanych do decyzji srodowiskowej) jest lepszy niz wariant IIB, ktory biegnie na poziomie terenu i jego oddzialywanie na osiedle Chomiczowka bedzie duzo wieksze bo ekrany nie wytlumia halasu a tunel jest w stanie to duzo skutecznie zniwelowac, nie mowiac o tym ze wariant IIB idzie wzdluz Ksiezycowej wiec miejsce ktore skuzy mieszkancom do spacerow zostalyby bezpowrotnie utracone, wariant IIB to bezczelne przepchniecie trasy na Bielany a dokladniej pid okna Chomiczowki i dranskie opowiadanie o oszczednosciach...na czym? Na zdrowiu ludzi? Nie dla wariantu IIB!

# grylaż

24.10.2017 21:25

Potrzebne nam tu oba te warianty, jak umarłemu kadzidło, a radni to raz mówią jedno, innym razem drugie, co stwierdzam na podstawie artykułów zamieszczanych w Echu na przestrzeni ostatnich lat. To samo ten cały tunel, przysłowiowy taniec pingwina na szkle. Nie mnie się wypowiadać za wszystkich, ale faktem jest, że na Chomiczówce w latach 2009 - 2017 przybyło słownie 40 nowych bloków. I to głównie po lewej stronie ulicy Conrada. Ktoś na to pozwolenia wydawał, mając świadomość bliskości trasy. Jak się kształtują ceny mieszkań w okolicy, wie doskonale Forumowicz Jeep. O immisjach ktoś słyszał? Hałas, spaliny, ścieki, niby wszystko będzie cacy, bo jakiś drugi inżynier Karwowski obiecał i wszyscy od razu uwierzyli. Trasa AK też miała być ekologiczna, a wyszło z tego jedno wielkie guano. I do kompletu, sam redaktor Gadomski, którego swoją drogą cenię stwierdził, że jak dla niego to miasto kończy się za S-8 z czego wysnuł wniosek, że Chomiczówka to takie miejsce pod Warszawą. Tytuł materiału dla Bemowa o S-7 głosi, że to tragedia. Tytuł materiału dla Bielan o S-7 głosi, że to konieczność. I co do samej treści, jakie usytuowanie poza Chomiczówką? Trasa pobiegnie przez Chomiczówkę. Nikt nas nie bronił to i wtrynili nam zbuka. O burmistrzu Piątkowskim Jeep kiedyś przytomnie zauważył na podstawie tablic rejestracyjnych samochodu, że jest napływowy. Nie moja to rzecz, ale może o tak istotnych sprawach, będą się wypowiadać autochtoni. Moja rodzina mieszka na Chomiczówce od 1976 roku, czyli od początku, wtedy nikt o żadnej trasie ludzi nie informował, więc skończmy raz na zawsze z tą durną argumentacją rodem z forum TVN Warszawa. Rzecz jest już pewnie klepnięta, jak przypomniał Forumowicz Cycu przy pomocy specustawy, ale tym bardziej jeżeli rozwalili całkowicie połączenie autobusem na Bemowo, należy myśleć o reaktywacji 520 do Śródmieścia, przecież nie każdy ma samochód.

REKLAMA

# Jeep

24.10.2017 21:44

Pisałem o tym wielokrotnie i ostrzegałem przed zakupem mieszkań po okazyjnej cenie około 6500zł/m2.
Budowle typu Maszewska 20 czy inne tego typu blokowiska mają chyba jakość chleba z Biedronki czy Lidla. Mam wrażenie że stoję pod tanimi TBSami..
Pisałem wielokrotnie:
1. najpierw wejdzie Developerka.
2. sprzedadzą mieszkania po okazyjnych cenach / pod tymi blokami rejestracje typu: EOP, ESI czy inne cuda /
3. spakują kasiorkę do walizki
4. WYBUDUJĄ TRASĘ
Taki scenariusz kroił się od początku 2005 roku na Chomiczówce - początek wielkiej budowy Nowej Napływowej Chomiczówki...

# grylaż

24.10.2017 22:30

Bodajże w lipcu 2010 roku, ukazał się w Echu tekst zatytułowany "W żółwim tempie". Wewnątrz czytamy, że remontu ulicy Żółwiej nie będzie, bo koliduje to z budową trasy S-7. I kto tej wypowiedzi udzielał? Burmistrz Grzegorz Pietruczuk. Konkretnie to jest tam mowa o węźle z trasą Mostu Północnego i wydłużona ulicą Maczka. Obecnie działacze stowarzyszenia Razem dla Bielan, którego liderem jest pan Pietruczuk, biegają po dzielnicy i opowiadają, jak to środki na remont Żółwiej załatwili, ale nikt nie wie kiedy i jak to ma nastąpić. Dlaczego o tym wspominam. Ja się do polityki nie mieszam, patrzę na te sprawy z perspektywy szarego mieszkańca Bielan. Dla mnie jeżeli burmistrz mówi publicznie, na otwartym spotkaniu, że sprowadzi 520 Bielany to jego słowa coś znaczą, bo ja mam go za człowieka poważnego. Dla mnie pan Grzegorz Pietruczuk może sobie być burmistrzem przez następne trzy kadencje, ale ma się wywiązać z danego ludziom słowa. W październiku 2018 roku, tuż przed wyborami samorządowymi, rzecz będzie już nieaktualna. I to samo dotyczy miejscowej PO i PiS. Liczyć wycięte drzewa to i ja potrafię. Już raz w 2010 roku pan Robert Banasiuk rozbudził nasze nadzieję i skończył na etacie przy basenie na Conrada, a my z niczym. Autobus na Dewajtis, ekoparking na Kasprowicza, autostrada S-7 przez środek Chomiczówki. Szwedzki stół, karczma samoobsługowa, każdy podchodzi i się częstuje bez pytania, a gdzie w tym wszystkim jesteśmy my mieszkańcy?! Na końcu łańcucha pokarmowego. Nawet tego co nam się prawnie należy nie potrafią załatwić. To człowiek z zewnątrz Forumowicz Babiczanin, trafnie zauważył, że ZTM załatwił całe Bielany stręcząc nam typowo studenckie 114, zamiast 520 na Broniewskiego. I uprzedzę wszystkich ewentualnych szczekaczy, ja naprawdę uważam burmistrza Pietruczuka za sympatycznego człowieka. Ostro i konkretnie to napisał o Grzegorzu Pietruczuku w Internecie Forumowicz Lidersynubeka. Kto chce z łatwością znajdzie i przeczyta, więc nie do mnie gorzkie żale i pretensje. Komunikacja miejska to nie jest temat polityczny i dotyczy wszystkich.

# Jeep

24.10.2017 22:40

Grześ już chyba wielkiej kariery w polityce nie zrobi więc został tylko Ratusz jakieś dzielnicy Warszawy. W sumie mało kogo interesuje autobus 520.
Martwmy się by nie budowali kolejnych blokowisk z napływową masą w słomianych butach...

REKLAMA

# grylaż

24.10.2017 23:00

Dotychczasowa praktyka pokazała, że zmieniali się burmistrzowie z PO, a pan Pietruczuk zostawał. Na Białołęce Razem dla Białołęki, jest w koalicji z PiS, co prawda jako opozycja, ale jednak. Także wszelkie scenariusze są możliwe, albowiem jak wspomniałem już w innym wątku, o dziwo pisma i interpelacje w sprawie komunikacji na Bielanach składają radne z RdB, więc aktywności nie można im odmówić. Mało kto powyżej 30-tki jedzie metrem, jeżeli nie musi. Nie pożyczaliśmy tego numeru na wieczne nieoddanie. Faktem jest, że na Bielanach nie ma linii przyśpieszonej w dzień powszedni, stanowiącej alternatywę dla metra. 409 została umieszczona ostatnio przez TVN Warszawa na liście najdłuższych tras w mieście, a i tak oznacza przymusową przesiadkę do metra przy Dworcu Gdańskim. Już o tym kiedyś wspominałem, ale powtórzę, że dziennikarka Echa pani Sadowska, zapytała jakich rozrywek kulturalnych oczekują mieszkańcy Bielan. Odpowiedziałem, że dostęp do dóbr kultury w centrum, zapewniał miejscowym autobus 520. Wszystkie parkingi społeczne wzdłuż ulicy Conrada to potencjalne przyszłe place budowy, bo Chomiczówka nie ma planu zagospodarowania przestrzennego. Rachunek jest prosty, zgadzacie się na kolejną rzecz niekorzystną dla mieszkańców patrz trasa S-7, co jest faktem to pomóżcie chociaż w kwestii wakujących autobusów w okolicy.

# Adamb

24.10.2017 23:02

Zauważyliście że grodzą teren po stronie Chomicżówk przy Wólczynskiej na przedłużeniu Nocznickiego? przy tym skrócie którym można dojść z Bogusłąwskiego w kierunku Nocznickiego? Jakiś kolejny blok? ciekaw jak będziemy dochodzić do tramwaju od tej strony...

# Księżycowy

24.10.2017 23:02

Kolego Adamb nię sądzę, abyś kiedyś próbował nawet spacerować domniemanym przebiegiem trasy
wariant IIB. Gwarantuję Ci że wali tam jak z murzyńskiej chaty, następnie hałas z lotniska też raczej nie skłania do romantycznych spacerów.
Poza tym tunele tej długości skutecznie wyłączają całą trasę w razie wypadku co dzieje się obecnie na S 8,
a ponieważ jest to status S trasy ograniczenie prędkości może być miejscami 90km/h .
Nie życzę Ci strzała w tunelu przy tych prędkościiach ...
Następnie kto powiedział, że wariant IIb nie może być w wykopie?
Przecież nikt tego jeszcze nie opracowywał, natomiast łatwiej jest zrobić węzeł na poziomie 0 i -1 , bo w tunelu jest to niemożliwe.
Duża część użytkowników tej trasy na co dzień będzie jeździła na Białołękę Tarchomin i dalej Jabłonna, Legionowo, Zegrze a węzeł Janickiego mimo, że jest usytułowany w terenie mało zurbanizowanym jednak wydłuża a co za tym idzie emisja spalin na tym terenie będzie dużo większa.
Jedyne kto na tym bardzo traci to osiedle willi wojskowych przy Kalinowej Łąki, ze względu na węzeł Chomiczówka, no i oczywiście nieuchronna wycinka drzew.

REKLAMA

# Adamb

24.10.2017 23:18

Kolego Księżycowy, mówmy o faktach a nie o pobożnych życzeniach, przejrzyj sobie dokładnie szczegółowe dokumenty przygotowane do decyzji środowiskowej, wariant IIB jest planowany na poziomie terenu a wariant II w tunelu i całość dokumentacji projektowej i wszystkie wyliczenia to zakładają więc jeśli myślisz że ktoś będzie dyskutował teraz nad wykopem wzdłuż Księżycowej (według wariantu IIB) to jesteś w błędzie
Tak się składa że byłem dość czynnym członkiem Stowarzyszenia Chomicżówka Przeciw Degradacji i coś wiem na ten temat, nie podoba mi się żaden z wariantów ale trzeba mieć w zanadrzu kompromisowe rozwiązanie inaczej decyzja zapadnie bez naszego udziału i najmniejszym kosztem!
tak się też składa, że regularnie chodzę na spacery wzdłuż Księżycowej do lasu Bemowskiego bo mieszkam przy Osikowej (od 1984 roku) więc wiem co mówię ale nie wiem o jakim smrodzie mówisz, chyba z góry śmieciowej jak wieje w naszą stronę ;)

# Adamb

24.10.2017 23:24

dodam jeszcze że wariant II powoduje że węzły znajdują się poza osiedlem w terenach niezurbanizowanych i to jest bardzo ważne bo każdy węzeł generuje nie tylko hałas ale i większy smród więc węzeł poza osiedlem jest w interesie mieszkańców, jego lokalizacja na lotnisku jest najlepszym rozwiązaniem bo jest odsunięta od zabudowy Chomicżówki i Bemowa, i proszę tu bez propagandy rodem z Siskomu ;)

# grylaż

25.10.2017 08:50

Panie Adamie, posiada Pan wiedzę, której nie podaje artykuł. Stąd moje trzy konkretne pytania, jako bezpośrednio zainteresowanego mieszkańca Chomiczówki. Który wariant, Pana zdaniem zostanie wybrany? Czy są na to zarezerwowane pieniądze? I najważniejsze, kiedy w przybliżeniu, ruszy właściwa budowa? W porównaniu do Pana to ja jestem może laikiem, ale patrząc na mapkę, której już nie można powiększać wariant II leży bliżej ścisłej zabudowy, konkretnie bloków na Chomiczówce. Wariant IIb idzie powiedzmy przez las i Księżycową. Te węzły mają być, jak rozumiem z Trasą Mostu Północnego i z przedłużeniem Maczka, czy z czymś jeszcze co w tej chwili nie istnieje. Ponieważ nasi radni, nie bardzo wiedzieli, jak ten problem ugryźć trasa coraz bardziej na papierze przesuwała się w naszą stronę. O czym świadczą np. artykuły w Echu z lat 2009-2010. Natomiast Forumowiczowi Księżycowemu, za pewne chodziło oto, że Księżycowa na odcinku od Mistrzowskiej, a w zasadzie to od żółtego wojskowego bloku przy Aspekt aż do Głowackiego, jest fatalnie zapuszczona. Jeżeli Pan mieszka przy Osikowej to odsyłam do artykułu w Echu z kwietnia 2012 roku, pod tytułem "Dewastują zabytkową Księżycową". Wewnątrz czytamy, iż dzielnica w osobie burmistrza Pietruczuka deklaruje, że developer, który budował bloki przy Żółwiej i rozjeździł nawierzchnię Księżycowej oraz w zasadzie polnej Melioracyjnej, doprowadzi nawierzchnie do stanu pierwotnego. Jak wszyscy dobrze wiemy, nic takiego się nie stało. Natomiast na blogu warszawskiebielany.pl znajduje się artykuł z wiosny tego roku, autorstwa pana Marcina Włodarczyka RdB, mówiący wprost, że cała okolica Księżycowej i Żółwiej, jest zaśmiecona, niedoinwestowana, pozostawiona sama sobie. Pada nawet określenie, że przypomina slumsy.

REKLAMA

# grylaż

25.10.2017 12:50

Uwaga bardzo ważna wiadomość dla wszystkich mieszkańców! Dziś, czyli we środę 25 października odbędzie posiedzenie Komisji Samorządowej i Dialogu Społecznego. Czas i miejsce to sala konferencyjna Urzędu Dzielnicy Bielany, V piętro godzina 16.30. Temat przewodni, budowa omawianej trasy S-7 na Bielanach. Będzie to połączone posiedzenie Komisji Samorządowej i Komisji Architektury. Przy okazji Drogi Jeepie, będzie doskonała okazja do zadania publicznie pytania, dlaczego Komisja nie wdraża w życie postanowień powziętych na majowym posiedzeniu, czyli 5 miesięcy temu. Konkluzja tamtego spotkania z mieszkańcami Bielan, była bowiem następująca, ZTM miał zaproponować lepsze połączenie komunikacyjne z Bemowem. Padła konkretna propozycja, wydłużenia linii 171 z Nowego Bemowa na pętle Chomiczówka. Druga kwestia to reaktywacja autobusu 520 na Bielanach, będącego przeciwwagą dla niewydolnego metra. Nic o nas bez nas. Każdy może przyjść i w kulturalny sposób zadawać pytania, związane z pracami dzielnicowej Komisji.

# Adamb

25.10.2017 19:08

I trzeba bylo przyjsc, wlasnie wrocilem, Dzielnica wyrazi poparcie jedynie dla wariantu II z koniecznym wydluzeniem tuneli z obu stron i kategorycznym sprzeciwem dla realizacji Wariantu I i IIB, innego wyjscia nie bylo

# Adamb

25.10.2017 19:10

Perspektywa realizacji tej trasy to lata 2022 - 2024, przewidywany koszt ok. 3 mld zl

REKLAMA

# Mątypajtą

25.10.2017 21:08

Projektować, budować, nie marudzić!

 cycu

25.10.2017 23:25

Okazuje się, że możecie sobie pogadać a i tak zrobią co będą chcieli i jak będą chcieli.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA