REKLAMA

Bielany

komunikacja »

 

Dlaczego tak mało tramwajów niskopodłogowych na linii 22?

  30 grudnia 2022

alt='Dlaczego tak mało tramwajów niskopodłogowych na linii 22?'
źródło: Tramwaje Warszawskie

Linia tramwajowa 22 jest ważna dla mieszkańców Bielan i Woli. Jej pasażerowie uważają, że obsługuje ją dużo przestarzałych składów. Osoby niepełnosprawne, ograniczone ruchowo, seniorzy czy matki z dziećmi oczekują tramwajów niskopodłogowych. Co na to warszawski ratusz?

REKLAMA

- Linia 22 jest jedną z kluczowych w funkcjonowaniu komunikacji publicznej w Warszawie - na wstępie swojej interpelacji przypomina miejski radny Maciej Binkowski.

"Brakuje niskopodłogowców"

- Jako jedyna łączy "centralno-biurową" część Woli z niemal całymi Bielanami oraz stanowi bezpośrednie połączenie z kluczowymi węzłami komunikacyjnymi na prawym brzegu Wisły (rondo Wiatraczna i Waszyngtona oraz ul. Targowa). Inwestycja obok metra wstrzymana. Wykonawcy schodzą z placu budowy Inwestycja obok stacji metra wstrzymana
Miał być akademik, potem dwa hotele, a po czterech latach od rozpoczęcia budowy jest tylko wielka betonowa dziura przy bielańskim Serku. Co dalej z inwestycją przy Sacharowa?
Od lat jest obsługiwana niemal wyłącznie przez najstarsze składy z rodziny Konstal 105N, a osoby niepełnosprawne i z małymi dziećmi skazane są na nieliczne kursy kilku składów z częściowo obniżoną podłogą, wyprodukowanych przez Konstal w latach dziewięćdziesiątych i pozostających technologicznie daleko w tyle za obecnymi standardami - przekonuje radny Binkowski, który zapytał władze miasta, z jakiej przyczyny składy niskopodłogowe na tej linii w dni robocze jeżdżą tylko sporadycznie i czy w ramach aktualnie realizowanego harmonogramu dostaw koreańskich Hyundaiów jakaś ich część przydzielona zostanie do obsługi linii 22.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Czy nowe Hyundaie obsłużą linię 22?

Warszawski ratusz informuje, że tabor niskopodłogowy stanowi ok. 60% ogólnej liczby dostępnych tramwajów. Rozdysponowanie poszczególnych typów pojazdów na dane linie obarczone jest pewnymi ograniczeniami (projekty unijne, liczebność taboru w zajezdni obsługującej daną linię, infrastruktura, konieczność dopasowania pojemności taboru do liczby pasażerów, itp.).

- Z tego powodu przyjęto założenie, że na każdej linii tramwajowej połowa brygad całodziennych obsługiwana jest taborem niskopodłogowym. Jeśli chodzi o linię 22, to 5 z 11 brygad całodziennych w dni powszednie obsługuje tabor niskopodłogowy - wyjaśnia sekretarz miasta Włodzimierz Karpiński, który przyznał, że obecnie nie ma szczegółowego planu rozdysponowania nowych pojazdów Hyundaia. W pierwszej kolejności dostarczane są pojazdy dwukierunkowe, które będą przeznaczone do obsługi linii wymagających zmiany kierunku ruchu na pętlach czołowych. Z powodu dofinansowania zakupu tego taboru ze środków Unii Europejskiej, pewna partia wozów przeznaczona będzie do obsługi linii na Tarchomin i do Winnicy oraz - po wybudowaniu infrastruktury - do pętli Wilanów.

- Część pojazdów, dla których nie ma ograniczenia wynikającego z finansowania Unii Europejskiej, będzie można skierować na trasę linii 22 - dodaje Włodzimierz Karpiński.

(db)

.
 

REKLAMA

Komentarze (1)

# assfdsfgetwewg

22.01.2023 18:28

To bardzo proste. Na Pragę ma jeździć sam najgorszy tabor, koniec, kropka. Taka polityka miasta.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Lato 2025
Lato 2025
Lato 2025