REKLAMA

Białołęka

Komunikacja

 

Tramwaj na Derby dopiero za 15 lat?

  4 listopada 2015

alt='Tramwaj na Derby dopiero za 15 lat?'

Według aktualnych planów inwestycyjnych linia tramwajowa na wschodnią Białołękę powstanie do 2030 roku.

REKLAMA

W ciągu najbliższych piętnastu lat Tramwaje Warszawskie - dzięki pomocy dotacji unijnych - zamierzają wydać miliardy złotych na budowę nowych linii. Na liście znalazło się m.in. torowisko na Matki Teresy, Wincentego i wzdłuż planowanej Trasy Olszynki Grochowskiej w kierunku osiedla Derby. Niestety oczekiwana przez mieszkańców wschodniej Białołęki inwestycja planowana jest w okresie "do 2030 roku". Wcześniej mają powstać linie tramwajowe między innymi na Gocław oraz Stegny i Wilanów.

Docelowo na wschodniej Białołęce tramwaje mają jeździć wzdłuż Trasy Olszynki Grochowskiej i Trasy Mostu Skłodowskiej-Curie na północ od osiedla Derby, ale te odcinki istnieją tylko na papierze (w studium uwarunkowań przestrzennych Warszawy) i powstaną najwcześniej po 2030 roku, prawdopodobnie dopiero razem z obiema trasami ruchu.

Dominik Gadomski

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (35)

# Lew II

04.11.2015 09:37

to może szybciej TOG powstanie? :)

# Taltos2

04.11.2015 09:59

Cała TOG już przeszła do lamusa, patrz odcinek w Wawrze i brak połączenia z POW. Podobnie zresztą na Gocławiu, gdzie w rezerwie TOG pewnie puszczą tramwaj. Paradoksalnie, rezygnacja z budowy potężnej trasy przecinającej CAŁE miasto może być dla nas korzystna. Bo łatwiej będzie zając się lokalnymi odcinkami, takimi jak ten na ZB. Ciekawie są rozrysowane warianty TOG przy okazji projektu linii tramwajowej, tam dopuszczają wariant - początkowo - tylko z jedną jezdnią dwukierunkową od Ronda Jesiennych Liści do Berensona. Skoro metro - NIESTETY - przepadło, trzeba zmobilizować radnych do jak najszybszego rozpoczęcia prac nad tramwajem i budową TOG, choćby i okrojoną.
PS. Tramwaj DO 2030 nie MUSI oznaczać W 2030....

# Lew II

04.11.2015 11:02

budowa TOG w wersji okrojonej od węzła Głębocka do Nieporętu dla mieszkańców ZB byłaby wystarczająca, niech będzie nawet w przekroju 1x1 - ta inwestycja na tym odcinku jest koniecznością... już dziś Głębocka jest zapchana, SzG łatana kostka brukową, Kąty tak kręte i w tak złym stanie, ze nie można tego nazwać drogą - nie tak powinny wyglądać drogi na ZB.
TOG od węzła Głębocka - natychmiast powinna powstać.

REKLAMA

# zawiedzony wyborca PO

04.11.2015 11:59

Burmistrz Jaworski jest temu winien w kampanii PO chwalił się metrem i tramwajem na Zieloną Białołękę, nie ma ani jednego, ani drugiego, ale wybory wygrane! Nic dziwnego, że radni chcą go pognać z ratusza i słusznie dla takiego burmistrza co nie umie zadbać o interesy mieszkańców.

# mieszkaniec ZB

04.11.2015 12:06

JAWORSKI POŁOŻYŁ WIELE TEMATÓW - METRO, GAZOCIĄG, TERAZ TEN TRWAJ! TOTALNY SKANDAL! ZERO SKUTECZNOŚCI W DZIAŁANIU PRZECIEŻ GHW JEST Z TEGO SAMEGO KLANU POLITYCZNEGO CO JAWORSKI - PO I NAWET POMIMO TEGO NIE UMIAŁ NIC ZAŁATWIĆ DLA TEJ DZIELNICY. TOTALNA PORAŻKA! METRA NIE MA, A OBIECYWAŁO PO I RADNY ROSZAK! TRAMWAJU NIE MA, A OBIECYWAŁO PO I RADNY ROSZAK! JEST ZA TO MEGA GAZOCIĄG PRZEZ CAŁĄ DZIELNICĘ, KTÓRY SPUSTOSZY NAJLEPSZE TERENY W DZIELNICY, KTÓRY ZAWDZIĘCZAMY BIERNOŚCI I NIEUDOLNOŚCI RATUSZA ZARZĄDZANEGO PRZE BURMISTRZA JAWORSKIEGO. APELUJE DO BURMISTRZA JAWORSKIEGO MIEJ HONOR I PODAJ SIĘ DO DYMISJI, A NIE BLOKUJESZ RATUSZ PRZED RADNYMI.

# Lew II

04.11.2015 14:28

ale po co ten tramwaj? jest to najwolniejszy środek transportu a do tego hałaśliwy.
Trzeba nadal trzymać się metra na Białołękę, za trzy lata zmieni się władza, może na taką która nie będzie Białołęki traktować po macoszemu - tak jak to jest obecnie.
a teraz postulować o budowę TOGu od węzła Głębocką do granic miasta.
TOG w zarządzie miasta, wiec ślijmy pisma do Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych - zmid@zmid.waw.pl
http://www.zmid.waw.pl

REKLAMA

# Lew II

04.11.2015 14:39

W pliku planowane zgodnie z Wieloletnią Prognozą Finansową dla m. st. Warszawy w kompetencjach ZMID: przebudowa Marywilskiej do 2023 r. Głębockiej do 2017 r. i tyle jeśli chodzi o lata 2015-2023 dla Białołęki.

# Taltos2

04.11.2015 15:01

TOG NIE JEST w zarządzie miasta, ani nawet GDDKiA, na dziś to wojewoda ma tu najwięcej do powiedzenia. To zresztą problem, bo nie wiadomo, KTO MA podejmować ostateczne decyzje, wojewoda skłaniał się do przekazania sprawy GDACe i zrobienia z TOG drogi krajowej, ale ta nie pali się do podjęcia tematu - kasa, misiu, kasa... Czy ma być to nowa wylotówka z Wawy, miejska obwodnica, czy wreszcie normalna miejska ulica, tego na dziś nie wie nikt...
Co do metra, nie ma szans na zmianę koncepcji w 2018 roku, chyba, że w ogóle wstrzyma się prace za stacją "Trocka". Ale wtedy przepadnie kasa z funduszy UE, a bez nich budżet miasta nie dźwignie tej budowy. Projekty, decyzje środowiskowe, to parę lat obsuwy czasowej
Niestety, ale wybudowanie odcinka do Rembielińskiej położy nawet wybudowanie odnogi na ZB, bo to będzie ekonomiczny absurd, "wąs" dla 1 odcinka i 1 stacji metra, czyli dla Rembielińskiej.
Tramwaj WCALE nie musi być najwolniejszy, zwłaszcza na odcinku ZB - Ratusz Targówka, gdzie będzie miał wydzielone torowisko. Korki na Głębockiej przy SP 356,a potem od CH Targówek na pewno objedzie szybciej... Tym bardziej, ze na odcinku Głębockiej od S8 do ratusza drastycznie przybędzie aut z Radzymina, Marek i Zielonki dojeżdżających do metra.
Na dziś realniejsze jest skoncentrowanie się na tramwaju, wybudowanie białołęckiego odcinka TOG i poszerzenie Głębockiej do Kondratowicza

# Lew II

04.11.2015 15:16

czyli TOG nie ma właściciela?
Moim zdaniem TOG w granicach miasta jest w kompletacjach Miasta st. Warszawa, a wiec Prezydent miasta i ZMID.
Trasa Olszynki Grochowskiej jako droga krajowa to tylko propozycja, nie ma na to wiążących ustaleń:
W marcu 2009 roku wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski przedstawił propozycję włączenia Trasy Olszynki Grochowskiej w sieć dróg krajowych (S17 i S7). "Należy przestać mówić o Trasie Olszynki Grochowskiej, jako projekcie lokalnym. Rezerwowany na trasę korytarz powinien być włączony w sieć dróg krajowych (S17 - S7), który w przyszłości przejąłby ruch na trasie Gdańsk - Warszawa - Lublin - Lwów" - powiedział Jacek Kozłowski, wojewoda mazowiecki na spotkaniu z samorządowcami powiatu legionowskiego 23 marca 2009 r.
Z uwagi na duże obciążenie trasy wyjazdowej z Warszawy w kierunku północnym, szczególnie z prawobrzeżnej części miasta, istnieje duża potrzeba stworzenia nowych rozwiązań. Wojewoda Mazowiecki wystąpił do Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z prośbą o rozważenie budowy dodatkowego wyjazdu z prawobrzeżnej części Warszawy, m.in. w stronę Nowego Dworu Mazowieckiego i Mazowieckiego Portu Lotniczego Modlin - do drogi krajowej nr 7, jako nowego elementu sieci dróg krajowych.
Wojewoda zaproponował, by trasa ta, o docelowych parametrach drogi ekspresowej, była powiązana z układem dróg krajowych stanowiących Ekspresową Obwodnicę Warszawy (np. z planowaną do rozbudowy do parametrów drogi ekspresowej Trasą Armii Krajowej). Ponadto, powinna być logicznym przedłużeniem drogi S17, która w obecnych planach kończy się na węźle "Drewnica" zlokalizowanym w Markach. Pozwoli to jadącym z południowego wschodu naszego kraju dotrzeć do lotniska w Modlinie oraz dalej do trasy S7 na północ Polski - omijając od wschodu Warszawę.
#Taltos2 napisał(a) 04.11.2015 15:01
TOG NIE JEST w zarządzie miasta, ani nawet GDDKiA, na dziś to wojewoda ma tu najwięcej do powiedzenia. To zresztą problem, bo nie wiadomo, KTO MA podejmować ostateczne decyzje, wojewoda skłaniał się do przekazania sprawy GDACe i zrobienia z TOG drogi krajowej, ale ta nie pali się do podjęcia tematu - kasa, misiu, kasa... Czy ma być to nowa wylotówka z Wawy, miejska obwodnica, czy wreszcie normalna miejska ulica, tego na dziś nie wie nikt...

REKLAMA

# Taltos2

04.11.2015 15:31

Na dziś Szefem dla TOG jest MZDW, dlatego woj. Kozłowski - który nie ma takich pieniędzy, chciał podrzucić "gorącego" kartofla GDACE...
Miasto mogłoby przejąć wybrane fragmenty w samym mieście, np. odcinek na ZB, gdyby MZDW/GDDKiA zrezygnowały z mocarstwowych planów budowy tej trasy - klasy GP. Na dziś mamy pat decyzyjny...

# żałość

04.11.2015 17:04

Nie miejmy złudzeń. Całe pokolenie wyrośnie stojąc w autobusie w korku lub gnijąc w tym samym korku na tylnym siedzeniu RAV4 czy innej skody...
Jest to w istocie przykre i żałosne, że bogate, nowoczesne miasto, finansowane przez mieszkańców, państwo, unię przez ćwierć wieku będzie budowało kilka kilometrów torów tramwajowych. Naprawdę dla mnie to jest tak upokarzające, że aż mi wstyd. Na miejscu władz bym się spalił ze wstydu, ale oni wstydu nie mają. Chodzi im tylko, żeby się przyspawać do stołków i ciągnąć jak długo się da, bo na wolnym rynku by sobie pracy nie znaleźli. Rządzi nami pazerne średniactwo, które nie potrafi myśleć, planować, przewidywać. Jedyne co umie, to wykrzywiać ryje w durnych uśmiechach i udawać, że im zależy. Pudruje się to miasto, stawia potiomkinowskie domki, które mają pokazać nam, że jest dobrze, ale nie jest dobrze! Jest źle! Jest tak źle, jak dawno nie było. Sorry, ale w latach 80 chyba było łatwiej żyć, pomijając oczywiście zaopatrzenie sklepów. Może nie było tak kolorowo, może był wszędzie paździerz i badziew, ale szkoła była, autobus był, przedszkole było, przychodnia była, chodniki na ówczesnych przedmieściach też były i nie czekało się 10 lat na namalowanie pasów na jezdni. Nasza Zielona Białołęka to od ponad 10 lat blokowisko. I nadal każą nam czekac kolejne 10 lat na normalność.
Jeśli ktoś ma samochód i lubi nim jeździć, to jakoś wytrzyma. Jest most, jest Wisłostrada, jest trasa, jakoś się dojedzie.
Ja jestem przeciwnikiem nadmiernej eksploatacji samochodów i dlatego wyzbyłem się złudzeń i się po prostu wyprowadziłem.
Panie Burmistrzu Jaworski, burmistrzu Kaznowski, drodzy radni miejscy i dzielnicowi, szefowie ZTM, ZMID, ZDM, MPWiK, MPO.... pocałujcie się w doopę.

# Lewandow III

04.11.2015 17:52

Pan Hajduk powinien być burmistrzem, nikt nie zrobił i nie robi tyle co on dla ZB!

REKLAMA

# Lew II

05.11.2015 08:02

fakt, wyróżnia się zaangażowaniem.
Z oświadczenia na fb, wiemy ze jego działalność społeczna kończy się wraz z końcem roku, wiec pewnie do polityki się "nie zaciągnie" ;)
może ktoś wie co Piłsudski mówił o politykach? :)
#Lewandow III napisał(a) 04.11.2015 17:52
Pan Hajduk powinien być burmistrzem, nikt nie zrobił i nie robi tyle co on dla ZB!

# Lewandow III

05.11.2015 09:34

To może poprosić jednak by kontynuował swoją działalność? Może warto do niego napisać?
#Lew II napisał(a) 05.11.2015 08:02
fakt, wyróżnia się zaangażowaniem.
Z oświadczenia na fb, wiemy ze jego działalność społeczna kończy się wraz z końcem roku, wiec pewnie do polityki się "nie zaciągnie" ;)
może ktoś wie co Piłsudski mówił o politykach? :)

# Lew II

05.11.2015 14:35

Można spróbować, ale p. Kamil spotkał się z głosami "wiecznie niezadowolonych" i chyba stąd ta decyzja.
#Lewandow III napisał(a) 05.11.2015 09:34
To może poprosić jednak by kontynuował swoją działalność? Może warto do niego napisać?

w kwestii TOG:
Stronka http://mzdw.pl/ nieaktualizowana od 2014 r. i zero info o TOG. widzę, że ta sprawa to jeden wielki beton i ciężko o jakiekolwiek informacje.

REKLAMA

# kolejarz

05.11.2015 15:22

p. Kamil wykonał sporo dobrej pracy, zebrał te podpisy, przekazał miastu. Ale raczej nie jest to osoba zdolna cokolwiek konkretnego w tym temacie zrobić. Konkretnego, czyli skutecznego. Po jego wypowiedziach niestety widać, że może i dobrze chce, ale pojęcie ma niestety niewielkie, o błędach ortograficznych i logicznych w jego pismach nie wspomnę. Nie chcę się czepiać szczegółów, ale jeśli ktoś chce o coś poważnie zawalczyć, w imieniu kogoś występować, negocjować, podwążać skutecznie opinię innych, to powinien jednak, no cóż, reprezentować nieco wyższy poziom. Tego niestety p. Kamilowi brakuje.
Ale stokrotne brawa za zebranie podpisów.

# Lewandow III

06.11.2015 07:43

p. Kamil wykonał kawał dobrej roboty, w którą włożył serce. Należą mu się za to brawa, nie wiem czy ktokolwiek inny, poświęciłby tak dużo swojego prywatnego czasu, żeby zająć się problemami innych osób. Myślę, że p. Kamilowi nie brakuje poziomu tylko doświadczenia, którego z czasem nabierze. Nie popełnia błędów ta osoba, która nic nie robi :) Jeżeli p. Kamil będzie chciał startować w wyborach na radnego, ma mój głos!
Ps. Wysłałem do niego wiadomość, mam nadzieję, że zastanowi się i będzie dalej walczył o nasze interesy.
#kolejarz napisał(a) 05.11.2015 15:22
p. Kamil wykonał sporo dobrej pracy, zebrał te podpisy, przekazał miastu. Ale raczej nie jest to osoba zdolna cokolwiek konkretnego w tym temacie zrobić. Konkretnego, czyli skutecznego. Po jego wypowiedziach niestety widać, że może i dobrze chce, ale pojęcie ma niestety niewielkie, o błędach ortograficznych i logicznych w jego pismach nie wspomnę. Nie chcę się czepiać szczegółów, ale jeśli ktoś chce o coś poważnie zawalczyć, w imieniu kogoś występować, negocjować, podwążać skutecznie opinię innych, to powinien jednak, no cóż, reprezentować nieco wyższy poziom. Tego niestety p. Kamilowi brakuje.
Ale stokrotne brawa za zebranie podpisów.

# Zolwik

06.11.2015 08:06

2030??? Toż to szybciej dałoby radę METRO dociągnąć...

REKLAMA

# Neron

07.11.2015 20:42

Brawo, za 15 lat będzie idealny dojazd na cmentarz bródnowski.Władza myśli perspektywicznie i przewiduje potrzeby mieszkańców.

# gosc

28.06.2016 15:23

dziś wpłynął wniosek o sesje nadzwyczajna w sprawie Tramwaju na ZB
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break