REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Tarchomiński szybki tramwaj? "Skróciliśmy czas przejazdu o jedną czwartą"

  16 grudnia 2020

alt='Tarchomiński szybki tramwaj? "Skróciliśmy czas przejazdu o jedną czwartą"'

Według Tramwajów Warszawskich nowa technologia pozwoliła skrócić czas przejazdu z Nowodworów na Młociny aż o 25%.

REKLAMA

"Szybki tramwaj - rodzaj systemu transportu miejskiego łączącego w sobie cechy tramwaju i metra, a czasem określenie pojazdu szynowego kursującego w takim systemie. Linia szybkiego tramwaju jest w znacznym stopniu niezależna od pozostałej komunikacji (torowiska wydzielone, wiadukty, nasypy, podziemne i napowietrzne przejścia piesze), ewentualnie dopuszcza się skrzyżowania jednopoziomowe z układem sygnalizacji świetlnej dającej bezwzględne pierwszeństwo pojazdowi szynowemu" - tyle dowiemy się z Wikipedii. Czy którąkolwiek linię w Warszawie można określić mianem "szybkiego tramwaju"? Okazuje się, że. Dobre wychowanie w "dwójce" nie obowiązuje? Przepychanki przy drzwiach Dobre wychowanie w "dwójce" nie obowiązuje? Przepychanki przy drzwiach
Choć trasa tramwaju linii 2 jest stosunkowo krótka, pasażerowie potrafią zawzięcie walczyć o zajęcie miejsca siedzącego. Młociny to nie miejsce na sentymenty - tu trzeba działać szybko i bez zawahania.
.. prawie.

Szybki tramwaj w Warszawie

Jeśli nie liczyć rozjazdu przy Marymonckiej, na którym nigdy nie zamontowano sygnalizacji świetlnej, linia 2 spełnia wszystkie warunki, by nazywać ją "tarchomińskim szybkim tramwajem" - analogicznie do poznańskiego czy krakowskiego. Kierowcy czekający "w nieskończoność", by skręcić ze Światowida "przez tory" mogą zaświadczyć, że tramwaj ma na światłach absolutny priorytet. To skutek m.in. nowego, satelitarnego systemu wykorzystywanego na warszawskich torowiskach.

- System wykrywa nadjeżdżające wagony i przełącza sygnalizację na skrzyżowaniu tak, by tramwaj podjeżdżając do niego nie czekał na zmianę świateł - piszą Tramwaje Warszawskie. - Bardzo popularna linia 2 z Nowodworów do metra Młociny jedzie krócej o 5 minut, co oznacza skrócenie czasu przejazdu aż o jedną czwartą.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

SElon Musk byłby dumny?

Algorytmy, na podstawie których opracowywane są priorytety, samodzielnie przygotowują pracownicy Tramwajów Warszawskich. Dla każdego skrzyżowania jest to robione indywidualnie i testowane w środowisku komputerowym przed wdrożeniem. Dotychczas wprowadzanie zielonej fali wiązało się z zakładaniem na torach specjalnych czujników, a koszt budowy takiej instalacji na jednym skrzyżowaniu wynosił nawet kilkaset tysięcy. Oznaczało to także budowę podziemnych instalacji, a nawet rozkopywanie ulic.

- Obecnie system łączy ze sobą dane z czujników zamontowanych przy torach oraz korzysta z nadajników satelitarnych GPS, które są zamontowane we wszystkich tramwajach w Warszawie - wyjaśniają Tramwaje. - System zielonej fali oparty o nadajniki GPS i nasze oprogramowanie działa już na jedenastu skrzyżowaniach. Pierwsze trzy takie skrzyżowania uruchomiliśmy w wakacje. Nowością jest to, że system rozpoznaje teraz nawet numery li­nii, co w przypadku detektorów torowych nie jest możliwe. To z kolei sprawia, że system przełącza światła dla nadjeżdżających tramwajów z większą niż dotąd precyzją.

Dzięki nowemu systemowi udało się "odzyskać" aż 29 tramwa­jów i 90 etatów. Oznacza to mniejsze problemy z poszukiwaniem pracowników a tramwaje podjeżdżają na przystanki częściej.

(dg)

.
 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (15)

# xXx

16.12.2020 10:16

a o ile to zwiększyło korki ? Bo jakoś o tym się nie pisze, o tym że autobusy przez to stoją, też się nie wspomina.. ja widzę, że tutaj działa zasada, wypełnionej szklanki do połowy.. do połowy szklanka jest pełna.. Największa głupota pod słońce, zamiast od razu wybudować bezkolizyjne skrzyżowania, szczególnie przy wjeździe na most, to nie.. zaoszczędzono parę złotych, i przez to teraz są mega korki na mości i przed nim..

# axc

16.12.2020 15:56

W lutym 2017 gdy otwierano odcinek na Nowodwory podano czas 14 minut (http://bialoleka.waw.pl/aktualnosc-1353-zmiany_na_bialolece_mieszkancy_zabrali.htm). Dziś czas rozkładowy wynosi 13 minut (https://www.wtp.waw.pl/rozklady-jazdy/?wtp_dt=2020-12-16&wtp_md=3&wtp_ln=2). Gdzie jest te 5 minut różnicy między 14 a 13?

# axc

16.12.2020 15:59

Jeszcze raz http://bialoleka.waw.pl/aktualnosc-1353-zmiany_na_bialolece_mieszkancy_zabrali.html do poprzedniego komentarza, bo nie działa coś.

REKLAMA

# Marian

16.12.2020 18:13

A kiedy będzie szybki tramwaj na moście Poniatowskiego?
Jak bufetowa zrobiła remont torowiska to do tej pory 20km/h jadą.

# ankieter

16.12.2020 19:09

Jedno wielkie kłamstwo z tym szybkim tramwajem. Linia nie jest niezależna od pozostałej komunikacji.
Poza tym chciałbym zobaczyć jak jakiś de&il z TW czy ZTM policzył te 25%?
Czy radni Dzielnicy Białołęka mogą zainterweniować w TW i ZTM aby sprostować to oczywiste kłamstwo?
Czy tradycyjnie mają na wszystko wuje&ane?

# observer

16.12.2020 19:45

#ankieter napisał(a) 16.12.2020 19:09
...Czy radni Dzielnicy Białołęka mogą zainterweniować...Czy tradycyjnie mają na wszystko wuje&ane?

Jeśli nawet mogą, to tutaj raczej nie wypowiedzą się w tej sprawie. Kiedyś tak bywało, ale teraz chyba zabierają głos na facebooku.

REKLAMA

# Probe

17.12.2020 08:12

Nowe ustawienie świateł przy wyjeździe z Młocin wydłuża przejazd czasami o 2 minuty.

# zjelonek

17.12.2020 10:07

Czy to działa tak samo głupio jak na Bemowie , tzn. tramwaj dostaje zielone jak już się prawie zatrzyma , ale samochody i piesi na równoległych do torów jezdniach i przejściach mają czerwone ?

 drugastrona

17.12.2020 10:45

#axc napisał(a) 16.12.2020 15:56
W lutym 2017 gdy otwierano odcinek na Nowodwory podano czas 14 minut (http://bialoleka.waw.pl/aktualnosc-1353-zmiany_na_bialolece_mieszkancy_zabrali.htm). Dziś czas rozkładowy wynosi 13 minut (https://www.wtp.waw.pl/rozklady-jazdy/?wtp_dt=2020-12-16&wtp_md=3&wtp_ln=2). Gdzie jest te 5 minut różnicy między 14 a 13?

Pewnie im chodzi o to, że gdyby w ogóle nie było priorytetu, to czas przejazdu byłby 5 minut dłuższy niż teraz :D
A tak ogólnie to linia jak na warunki warszawskie jest szybka. Przystanki nie są rozmieszczone co 100 metrów, jak generalnie w innych dzielnicach, priorytet działa dobrze. Na razie jedynym problemem jest wyjazd z pętli Huta, ale to już inna bajka :)

REKLAMA

 drugastrona

17.12.2020 10:46

#Marian napisał(a) 16.12.2020 18:13
A kiedy będzie szybki tramwaj na moście Poniatowskiego?
Jak bufetowa zrobiła remont torowiska to do tej pory 20km/h jadą.

Zapomniałeś dopisać, że ograniczenie jest na życzenie okolicznych mieszkańców kamienic, którym tramwaj za bardzo hałasował.

# Rafał

17.12.2020 17:17

Proszę nie narzekajcie mieszkańcy Tarchomina, Nowodworów i Winnicy. Macie tramwaj a to już wielki sukces. Zielona Białołęka nie ma takiego szczęścia. Ta część Warszawy czeka na tramwaj już kilkanascie lat i będzie miała linie tramwajową dopiero po 2030 roku. Także Tarchomin, Nowodwory są w bardzo dobrej sytuacji jeśli chodzi o komunikację szynową. Metro na Tarchomin szacuje na rok 2045, no może 2050. Jednak większość z nas nie doczeka tego terminu. Więc mieszkańcy Tarchomina, Nowodworów i Winnicy cieszmy się tramwajem. Inne części Białołęki mają gorzej.

# axc

17.12.2020 18:08

drugastrona napisał 17.12.2020 10:45
Pewnie im chodzi o to, że gdyby w ogóle nie było priorytetu, to czas przejazdu byłby 5 minut dłuższy niż teraz :D
Tylko jaki sens ma porównywanie się do czegoś co nigdy nie zaistniało (linia 2 bez priorytetu)? Wtedy równie dobrze można napisać, że nowa technologia (elektryczna) pozwoliła zaoszczędzić 90% czasu w porównaniu do prowadzenia ruchu na linii 2 trakcją konną.

REKLAMA

# Czytelnik

17.12.2020 20:14

I to jest dopiero propaganda sukcesu. Podobnie ze ściekami - właśnie na dniach blisko 100% ścieków zaczęło trafiać pod dnem Wisły do oczyszczalni. "Brawo" dla Gronkiewicz-Waltz i Trzaskowskiego. A na poważnie, trasa mostu Północnego to bubel - od strony Tarchomina brak bezkolizyjnego wjazdu i zjazdu; od strony Wisłostrady, źle zaplanowane zjazdy z mostu w stronę Warszawy.

# Mieszkaniec Tarchomina

17.12.2020 23:24

Zajmijcie się tematem odrażającego smrodu na Tarchominie!
Znowu na Tarchominie śmierdzi goownem bardziej niż zwykle! Zjazd z mostu Północnego w Myśliborską przy policji, skrzyżowanie Ćmielowska - Myśliborska, skrzyżowanie Myśliborska - Botewa i od przejścia dla pieszych między Galerią a Biedronką aż do Biedronki (tu ciekawostka bo ostatnio tam goowna nie czuć, tylko coś jakby padlinę xd), pod Tarchominem, dokładnie pod Myśliborską płynie goowno z całej Warszawy od przepompowni Świderska przy moście do przepompowni Nowodwory na Mehoffera,
Spaceruję tamtędy codziennie wieczorkiem, codziennie śmierdzi!!!

# marcin_f

07.01.2021 12:51

#Mieszkaniec Tarchomina napisał(a) 17.12.2020 23:24
Wynoś się, spamerze, wszędzie tylko śmiecisz tymi swoimi kłamliwymi i nikogo nieinteresującymi wymysłami. Umyj się i wypierz ciuchy, wtedy wokół ciebie przestanie śmierdzieć szambem.

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA