REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

"W 20 minut do metra". Finisz na budowie torowiska tramwajowego
REKLAMA

źródło: TW


REKLAMA

"W 20 minut do metra". Finisz na budowie torowiska tramwajowego

Przed nami ostatnie miesiące prac na budowie przedłużenia torowiska do Winnicy. Trasa "dwójki" będzie dłuższa o dwa przystanki.

REKLAMA

- Tramwaj na Winnicę już wkrótce! - ogłosiły 17 listopada Tramwaje Warszawskie. - Stawiamy słupy, spawamy tory. Za nami są już wszystkie prace ziemne i wszystkie roboty przygotowawcze, gotowe są też wszystkie fundamenty pod słupy do sieci trakcyjnej i pod te z systemem informacji dla pasażerów.



REKLAMA

Tramwajem do Winnicy

Według wyliczeń Tramwajów na nowym odcinku ułożono już 3000 metrów szyn, a także ustawiono 29, czyli połowę z planowanych słupów. Na placu budowy między Dzierzgońską a Dionizosa pracuje teraz ok. 70 osób, których uwaga skupia się na układaniu ostatnich metrów torów oraz spawaniu szyn i zalewaniu ich betonem. Trwa także wylewanie asfaltu na przejazdach i przy przystankach.

W dalszej kolejności czeka nas rozwieszanie sieci trakcyjnej, przygotowanie trawiastego torowiska oraz pierwsze przejazdy techniczne. W najnowszym komunikacie w praktyce oficjalnie potwierdzono to, czego można było się domyślać od dawna: do Winnicy zostanie wydłużona zarówno linia 2, jak i 17.

- Planujemy, że pierwsze tramwaje będą mogły wjechać na trasę w połowie przyszłego roku, ale będzie to w znacznym stopniu uzależnione od sytuacji epidemicznej w kraju, która wpływa na wiele inwestycji - zapowiada miejska spółka. - Wydłużona trasa tramwajowa pozwoli pasażerom w około 20 minut dojechać do stacji metra na Młocinach a bezpośrednio do centrum w około 40 minut.



REKLAMA

Czy P+R Winnica powstanie?

Za budowę nowego odcinka Światowida i torów tramwajowych odpowiada hiszpańska firma Balzola, która otrzyma za swoje usługi ponad 67 mln zł. Budowany fragment trasy zakończy się ok. 200 metrów przed Modlińską. Docelowo przy wylotówce do Jabłonny ma powstać jeszcze jedna pętla tramwajowo-autobusowa, a nad nią kilkupoziomowy parking P+R. Zgodnie z zapisami planu zagospodarowania przestrzennego garaż miałby pomieścić od 300 do 1000 samochodów. Na dziś ani ostatni odcinek trasy tramwajowej, ani parking nie mają zapewnionego finansowania.

(dg)


  • Poleć
  • Polub Tu Białołęka
  • Udostępnij





18.11.2020 23:02 #ankieter
I tak do znudzenia powtarzanej są androny...
"Budowany fragment trasy zakończy się ok. 200 metrów przed Modlińską. Docelowo przy wylotówce do Jabłonny ma powstać jeszcze jedna pętla tramwajowo-autobusowa, a nad nią kilkupoziomowy parking P+R. "
Przy Modlińskiej będzie zawrotka dla składów wyjeżdżających z właśnie budowanego krańca. I powstanie tam co najwyżej parking P+R... może. A jak nam pis załatwi polexit to nieprędko cokolwiek więcej powstanie.
19.11.2020 07:44 Matka_Sławka_z_Gdańska
Dzisiejsze wydanie Gazety Wyborczej poświęca sporo niejsca tej pożałowania godnej inwestycji ilustrując materiał zdjęciami. Wrażenia? Przecudowny "syf", który teraz pudruje się różnymi "koncepcjami typu wicie-rozumicie", wśród których zawrotka umieszczona tuż za zakrętem toru odbiegajacego do "przyszłej" pętli, raduje najbardziej. Jak perła w koronie. Ta zawrotka oznacza, że ci z Legionowa i Nasielska, aby przesiąść się do tramwaju będą musieli iść w krzaki i łazić, jak poplątani, by do tramwaju się dostać! A o to chodziło i chodzi nadal, aby to chore rozwiązanie jakim jest tramwaj przy Modlińskiej i P-R obok, nie ujrzało światła dziennego, jak najdlużej! Dołóżmy więc do tego te dwie ślepo zakończone jezdnie i radujmy się świadomością, że jeszcze długo cieszyć się będziemy nowodworsko-tarchomińskim, własnym smrodem w tłoku "naszej 2-ki"! I ciszą na osiedlowej arterii. Tej samej, która kończy się tak pięknym wjazdem na most, że nawet bydło gnane na łąki przez komfortowe upusty pod autostradami nam tego nie zazdrości! Takiego czegoś, jak most i skrzyżowanie z ulicą i tramwajami pod nim.

Przy okazji jakby, ma Matka pytanie do radnych tutejszych. Szczerze powiedzcie?

Udało wam się już krzyż przenieść z powrotem do sali balowej (czy jak ją tam zwał?) w ratuszu?
Czy wciąż rozkminiacie nad tym w histerycznych emocjach?
wpis modyfikowany 5 razy, 19.11.2020 12:00 
19.11.2020 16:49 #observer
Brawo Matka!
19.11.2020 22:06 #bezimienny86
Matka_Sławka_z_Gdańska godny pożałowania to jest tu co najwyżej Twój wąski tok myślenia. O tym, że finał tej inwestycji miał znajdować się przy Modlińskiej wiadomo było chociażby z Uchwały Nr LXXXII/2746/2006 Rady Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 10 października 2006 r. Ale tak to jest jak się planów zagospodarowania przestrzennego nie czyta. Wielu ludzi kupiło właśnie tam swoje mieszkania ze względu na tę inwestycję. Poza tym trudno o racjonalność budowy bloków w miejscu pozbawionym komunikacji. Co do GW to nie komentuję, ponieważ jeszcze pół roku temu zachwycali się tą inwestycją. Tak więc oszczędź swoje swoich egoistycznych żali.
20.11.2020 11:58 #observer
#bezimienny86 napisał(a) 19.11.2020 22:06

O tym, że finał tej inwestycji miał znajdować się przy Modlińskiej wiadomo było chociażby z Uchwały Nr LXXXII/2746/2006 Rady Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 10 października 2006 r. Ale tak to jest jak się planów zagospodarowania przestrzennego nie czyta. Wielu ludzi kupiło właśnie tam swoje mieszkania ze względu na tę inwestycję.
Było wiadomo i wiadomo jest nadal. I co z tego wynika oraz skąd wniosek, że nie czyta się PZP?
Jak to klasyk powiedział: plany są po to, aby były, a jeszcze inny: aby je omijać.
Przyznaj się, że jesteś w grupie tych "wielu ludzi" i zrobili Cię tak jak Tarchomin z metrem, a jeszcze innych z Trasą Olszynki Grochowskiej.
Nie dawaj się nabierać, nie ufaj bezgranicznie rzucanym gawiedzi ochłapom w rodzaju: "rząd chce," "przypuszczam, że zrobimy to w przyszłym tygodniu" i innym, które z pewnością nieraz słyszałeś.
A co do Matki_Sławka_z_Gdańska to nie dziw się, że trzyma się obietnicy "Tramwaj na Tarchomin" i nie chce abyś raptem Ty i Twoi dalsi sąsiedzi do tego tramwaju się wpakowali. Podobnie jak Ty nie chcesz, aby Matka i jej sąsiedzi nie mogli już z niego korzystać.
21.11.2020 09:46 Matka_Sławka_z_Gdańska
Cytują Matka Sławka z Gdańska nick #bezimienny86 , kóry napisał między innymi:

"Matka_Sławka_z_Gdańska godny pożałowania to jest tu co najwyżej Twój wąski tok myślenia. O tym, że finał tej inwestycji miał znajdować się przy Modlińskiej wiadomo było chociażby z Uchwały Nr LXXXII/2746/2006 Rady Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 10 października 2006 r. Ale tak to jest jak się planów zagospodarowania przestrzennego nie czyta..." Tak więc oszczędź swoje swoich egoistycznych żali.

Gdyby nick bezimienny86 czytał (nawet pobieżnie) to Forum, w tym tutejsze archiwa, to z łatwością by dostrzegł, że Matka_Sławka_z_Gdańska już od 2005 roku, co jakiś czas w wielu wybranych z 1807 wpisow, wielokrotnie sygnalizowała o problemach tej inwestycji, nie tylko pod kątem jej realizacji, ale również całego spektrum uciążliwości, jakie przyniesie mieszkańcom Tarchomina i Nowodworów. Wśród ktorych obciążenie naszej protezy komunikacyjnej w postaci linii tramwajowej pasażerami przyjezdnymi spoza Warszawy wydaje się być jednym z naistotniejszych... jednak nie aż tak, jak problem posadowienia krzyża w sali USC naszego ratusza.

Co do czytania, jeszcze dwa słowa. Otóż wielokrotnie Matka czytały o niemożności wykonania metra na Tarchomin, co spadło z planów i zakończyło się na Młocinach... i go przedłużyc nie można.
Niemoc! Nie da się ! Bóg tak chciał.....(...bo zdanie zaczynamy od dużej litery) A tymczasem?

Tunele na rury z "g...wnem" drąży się migusiem pod rzeką. Bo "g...wno" na Białołękę ma lepszy transport, niż mleko w Polsce! O ludziach Matka już nie wspomni. Gdybyś zatem wrócil kiedyś do dyskusji o metrze, to pamiętaj, że Matka też o tym pisały, przy okazji recenzowania pracy tutejszych radnych.

"Tak więc oszczędź sobie tych uzasadnionych żali" - cytuję. Do Matki... że się tak Matka wyrażą.
wpis modyfikowany 3 razy, 23.11.2020 08:10 
21.11.2020 14:00 #Czytelnik
A' propos metra na Nowodwory - obecna linia na Młociny powinna się rozgałęziać w okolicy placu Wilsona (może Parku Żeromskiego), w stronę Wisły i przebiegać pod nią w tunelu (lub po moście, ale zabudowanym) i dalej biec wzdłuż Wisły do ul. Myśliborskiej (przy Dorodnej/Instytucie Chemii i Techniki Jądrowej), aż do jej skrzyżowania ze Światowida, no i dalej pod Światowida do jej końca.
REKLAMA

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!

Najczęściej czytane

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA