REKLAMA

Wawer

drogi »

 

Szerzej na Wale Miedzeszyńskim ma być najdalej w 2018 roku

  10 października 2013

alt='Szerzej na Wale Miedzeszyńskim ma być najdalej w 2018 roku'
Skrzyżowanie Wału Miedzeszyńskiego i Traktu Lubelskiego

Wał Miedzeszyński musi być poszerzony najpóźniej do 2018 roku, inaczej południowa obwodnica Warszawy będzie zakorkowana - Warszawa musi przyspieszyć prace nad projektami zmian w układzie drogowym.

REKLAMA

Jeśli zmiany nie nastąpią, w Wawrze powtórzy się sytuacja z Marynarskiej, gdzie po oddaniu do użytku trasy ekspresowej korki nie tylko się nie zmniejszyły, ale urosły - niedrożna ulica nie radzi sobie z odprowadzeniem dodatkowego ruchu z ekspresówki.

Tego scenariusza chce uniknąć Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych. Urzędnicy zapewniają, że przedłużana - według zapowiedzi premiera - południowa obwodnica Warszawy nie spowoduje kolejnych korkowań. Dlaczego? Choćby z tego względu, że ma powstawać etapami, a ZMID będzie odpowiednio wcześniej poszerzał drogi dojazdowe do niej. Zanim POW dotrze do naszej dzielnicy - co ma nastąpić w 2018 roku - Wał Miedzeszyński musi zostać poszerzony. ZMID planuje sfinansować tę inwestycję z pieniędzy unijnych - otwarto właśnie oferty w przetargu na projekt poszerzenia Wału od ronda z Traktem Lubelskim po węzeł z trasą S2, czyli projektowaną wylotówką na Lublin. Po poszerzeniu Wał Miedzeszyński ma mieć dwa pasy ruchu w każdym kierunku, chodniki i obustronne, dwukierunkowe ścieżki rowerowe. Po poszerzeniu Wał Miedzeszyński ma mieć dwa pasy ruchu w każdym kierunku, chodniki i obustronne, dwukierunkowe ścieżki rowerowe. Zgłosiły się cztery firmy, ale tylko jedna zaoferowała za projekt sumę poniżej możliwości ZMID. - Obecnie weryfikujemy te oferty, a następnie, jeśli wszystko okaże się zgodne z dokumentacją i naszymi specyfikacjami, podpiszemy umowę. Wykonawca do końca przyszłego roku będzie musiał przedstawić gotowy plan - mówi Agata Choińska, rzeczniczka ZMID.

A spieszyć się trzeba - zostało już tylko pięć lat do dnia, gdy obwodnica dotrze do Wawra. Pytanie tylko czy w rzeczywistości, czy w marzeniach premiera?

(wt)

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (11)

# dajan55

11.10.2013 19:32

Pewnie tak się pospieszą jak na Górczewskiej gdzie obiecanki sobie a rzeczywistość sobie - dopiero niedawno ukończono z wielkim mozołem !!!

# MarksSl

13.10.2013 16:21

Ale trzeba pewnie będzie wysadzić tulipany Babci Gieni z ogródlka,
protestujących zaraz będę setki!

# wawa

14.10.2013 10:55

Przecież ten Wał możne zrobić duuużo szybciej, a tak to fajnie się tam będzie jeździło: budowa S2 i poszerzenie Wału w jednym czasie = syf totalny.

REKLAMA

# nokorkom

17.10.2013 22:16

A co z odcinkiem na południe od ul. Czarnuszki? Ma zostać jednoszosówka po wybudowaniu POW? Na ul. Solec w dniu 16.10.2013 słyszałem, że tak, bo NIE MA PIENIĘDZY. Niemal cały ruch z Otwocka powinien się skierować w związku z tym na dwie jezdnie ciągu ul. Patriotów, a nie na tę wąską DW 801. Istnieje ryzyko, że pod wpływem ogromnego ruchu od strony Otwocka zapchają się zarówno DW 801, most na Kołłątaja oraz ulica Patriotów. Jeżeli ludzie nie ograniczą korzystania z samochodów w sposób naprawdę wyraźny, to mogą być wielkie korki.

# nokorkom

26.10.2013 00:35

Precz z korkami! 21.10.2013 na Wale Miedzeszyńskim były duże kałuże, rano był też spory korek w stronę centrum. Jednojezdniowość drogi bardzo przeszkadza. Podczas budowy POW powinien powstać wiadukt w ciągu ulicy Tawułkowej. Ma być na Mozaikowej, ale następny by się przydał.

# nokorkom

26.10.2013 20:44

A wszyscy siedzą w sprawie poszerzenia Wału Miedzeszyńskiego i DW 801 na południe od S2 cicho jak myszki pod miotłą. Może poszerzą tę drogę dopiero wtedy, kiedy Józefów będzie przyłączony do Warszawy? Jak nie będziecie mieli dwujezdniówki, to nie jeździjcie samochodami po drodze, która nie pomieści takiej ich liczby!

REKLAMA

# nokorkom

26.10.2013 23:34

Wielu mówi, że od strony Otwocka do Warszawy można dojechać przez Wiązownę... Ma być S17... Po co nadkładać tyle drogi, spalać więcej paliwa i emitować tyle zanieczyszczeń? Jak pojawią się korki po wybudowaniu S2 na południe od niej (DW 801, ciąg ul. Patriotów), to będzie skandal. Wstyd. Rozkładane są ręce, mówi się, że nie ma pieniędzy. Precz z korkami! Powiat otwocki - "Lider sosnowych klimatów". Żeby się nie stał liderem korkowych czy spalinowych. S17 niewiele daje Otwockowi, upraszcza dojazd do Warszawy przede wszystkim mieszkańcom wschodnich dzielnic Otwocka. Z centrum Otwocka przez Wiązownę to co najwyżej na Białołękę będzie można pojechać, ale nie na Ursynów czy do Poznania, Katowic! Nie róbmy kólska. Korków na DW 801 nie ma prawa być, nawet jak będzie jednojezdniowa. Obecnie na DW 801 w niektórych miejscach nawet nie ma porządnych zatok autobusowych, a pomiar ruchu dobowego ADR-ZDM na wylocie z Warszawy w 2009 r. wykazał ponad 24 tys. pojazdów na dobę.

# oburzony

22.11.2013 13:00

Korki z DW 801 mają zniknąć po wybudowaniu S2 i basta. Jk tak nie będzie, to skandal i absurd przedniej marki.

# pozdrawiam

22.11.2013 18:05

Tu się nie ma o co oburzać. Ten 2018 to wersja optymistyczna. Wiadomo, ze opóźnienia były są i będą.

REKLAMA

# nokorkom

25.12.2013 17:17

Południowy Wał Miedzeszyński to paranoja. W zasadzie co rano w dzień roboczy korki od Józefowa. Za dużo samochodów. To, że tak wiele samochodów tam jeździ pomimo tego, że droga jest nieprzepustowa, to po prostu głupota. Ile benzyny stracone, ile spalin zanieczyściło środowisko przez te głupie korki! To głównie jadący od strony Otwocka korkują drogę. Wyjeżdżają na południu Józefowa od strony mostu na przedłużeniu ul. Kraszewskiego w Otwocku. Zdaje się, że wyraźnie mniej samochodów jedzie obwodnicą Otwocka i Karczewa niż skręca na Otwock na południu Józefowa. Dojazd z Otwocka do Warszawy jest słaby. Denerwują mnie propozycję jazdy przez Wiązownę z centrum Otwocka do Mostu Południowego po wybudowaniu S17 i S2. To głupi i toksyczny pomysł. Do 2018 r. powinna być dwujezdniowa droga 801 od S2 do skrętu na Otwock w Józefowie, nie tylko od Traktu Lubelskiego do S2! Podobno nie ma pieniędzy... A Otwock poddał się... Takie ekologiczne miasto, ekologiczny powiat... Pchanie się w korki świadczy o czymś zupełnie przeciwnym. Podobno Józefów chce dwujezdniowej nadwiślanki, a Otwock nowego mostu na wschód od linii kolejowej (nad Świdrem). Wał Miedzeszyński na południe od TL nadaje się może na 15 tys. pojazdów na dobę. W godzinach szczytu jest niewydolny.

# tymczasowy

25.12.2013 17:42

#nokorkom napisał(a) 25.12.2013 17:17
Południowy Wał Miedzeszyński to paranoja. W zasadzie co rano w dzień roboczy korki od Józefowa. Za dużo samochodów. To, że tak wiele samochodów tam jeździ pomimo tego, że droga jest nieprzepustowa, to po prostu głupota... Wał Miedzeszyński na południe od TL nadaje się może na 15 tys. pojazdów na dobę. W godzinach szczytu jest niewydolny.

Dlatego należy wprowadzić stuprocentowy bezwzględny zakaz jadzy samochodami osobowymi i konsekwentnie go przestrzegać a łamiących ten zakaz skutecznie dyscypilować środkami uzywanymi przez policję (mandaty + punkty karne).
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break