REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Białołęka

komunikacja

 

Szalony pomysł radnej czy bardzo dobra koncepcja? Ten tramwaj jest potrzebny

  18 listopada 2022

Szalony pomysł radnej czy bardzo dobra koncepcja? Ten tramwaj jest potrzebny
źródło: ZTM

Wybrana na Białołęce radna stolicy Agnieszka Borowska proponuje uwzględnienie w trwających pracach nad studium wykonalności tramwaju wzdłuż Modlińskiej połączenia linii na ul. Annopol z przystankiem Płochocińska poprzez most nad Kanałem Żerańskim i wzdłuż Płochocińskiej. To byłaby rewolucja w komunikacji miejskiej na Żeraniu.

REKLAMA

Od pewnego czasu trwają prace nad studium wykonalności oczekiwanej od wielu lat linii tramwajowej na Modlińskiej. Pierwszy element prac to studium budowy trasy tramwajowej na odcinku od pętli Żerań FSO do ul. Płochocińskiej, drugi - na odcinku od Płochocińskiej do al.

płk. Kuklińskiego (trasa mostu), zaś trzeci - wzdłuż Płochocińskiej od Modlińskiej do stacji kolejowej Żerań.

Tramwajem wzdłuż Płochocińskiej

W pracach nad studium nie uwzględniono odcinka od stacji kolejowej Żerań do pętli Żerań Wschodni. Jak przypomina radna Agnieszka Borowska, w 2013 roku na zlecenie władz Warszawy wykonano analizę 107 możliwych przebiegów nowych tras tramwajowych w Warszawie i okolicach. Na tej podstawie powstał raport rekomendujący do zbudowania w perspektywie 2040 roku różnych linii tramwajowych. Wśród nich odcinek Annopol - Modlińska został wskazany jako jeden z priorytetowych.

- Od przystanku kolejowego PKP Żerań pozostaje jedynie 800 metrów do planowanej przeprawy mostu tramwajowego w ciągu ul. Annopol, a po drugiej stronie Kanału Żerańskiego znajduje się istniejąca linia tramwajowa - przypomina radna Borowska. - Połączenie z tramwajem na ul. Modlińskiej może znacznie poprawić obsługę komunikacyjną rejonu wschodniej Białołęki, a środkowej i zachodniej części dzielnicy umożliwi dodatkowe połączenie z drugą linią metra - dodaje.

Radna zwróciła się do prezydenta Rafała Trzaskowskiego z wnioskiem o rozważenie połączenia linii tramwaju na ul. Modlińskiej z tramwajem na Annopolu.

- Czy jest możliwe, aby w obecnym studium wykonalności budowy trasy tramwajowej ująć to połączenie? - zapytała.

Ratusz nie powiedział "nie"

Wniosek radnej Borowskiej zyskał w miejskim ratuszu akceptację. Urzędnicy mają dokonać "analizy możliwości połączenia wspomnianych tras tramwajowych". Możliwość wykonania takiego opracowania jest jednak rzekomo uzależniona od terminu uchwalenia planów miejscowych (rejonu ul. Marywilskiej i Płochocińskiej oraz Żerania Wschodniego w rejonie ulicy Annopol) oraz zawartych w nich zapisów.

- W planach tych otwarta pozostaje kwestia budowy połączenia ul. Annopol z ul. Płochocińską i ewentualnego przebiegu potencjalnej ulicy (zwłaszcza w zakresie sposobu przejścia nad Kanałem Żerańskim i ul. Płochocińską), a także możliwość wykorzystania dla potrzeb tramwaju nieczynnego mostu i wiaduktu kolejowego na osi ul. Szlacheckiej - poinformował sekretarz miasta Włodzimierz Karpiński. - Mając jednak na uwadze potencjał tego połączenia, zobowiązałem Tramwaje Warszawskie, aby w obecnie opracowywanym studium techniczno-ekonomicznym została dokonana analiza układu zasilania z uwzględnieniem rezerw (np. w zakresie lokalizacji podstacji trakcyjnych) dla potrzeb budowy tego łącznika tramwajowego - dodał.

Nie bez znaczenia jest fakt, że linia ta dałaby alternatywny wyjazd z budowanej zajezdni na Annopolu.

(db)

.
 

Polecamy

Komentarze (11)

# mic

18.11.2022 08:09

Zróbmy pierwszy etap. Ok?
Później możemy marzyć o tramwaju na Annopol czy nawet nad Zalew Zegrzyński.
Teraz skupmy się na zbudowaniu torów omijających pętlę Żerań nad Wisłą skoro przy przebudowie S8 nie zostawiliśmy miejsca na tory, powróćmy obok elektrociepłowni na gotowy wiadukt nad Kanałem Żerańskim i zakończmy jak najdalej się da.

 Taltos2

18.11.2022 08:34

Ten pomysł jest świetny, daje fajne połączenie nowopowstających osedli przy Płochocińskiej i z Tarchominem i Bródnem (M2) i daje drugi wyjazd z zajezdni na Annopolu. Wystarczy jakaś poważniejsza awaria (podmycie torowiska), chy chociażby wypadek i zostaje odcięte 150 tramwajów od miasta... A jakby się udało wykorzystać istniejące tory kolejowe/miejsce po nich i most i wiadukt to

# Marcin W.

18.11.2022 12:02

W głowie mi sie nie mieści, że zajezdnia, która kosztuje kilkaset milionów ma tylko jeden wyjazd na miasto. To nawet nie jest skandaliczne niedopatrzenie, to brak kompetencji osób podejmujących decyzje, projektujących i zatwierdzających projekt i urzędników UE, którzy dali na niego kasę

REKLAMA

# obywatelK

19.11.2022 15:51

#Marcin W. napisał(a) 18.11.2022 12:02
W głowie mi sie nie mieści, że zajezdnia, która kosztuje kilkaset milionów ma tylko jeden wyjazd na miasto. To nawet nie jest skandaliczne niedopatrzenie, to brak kompetencji osób podejmujących decyzje, projektujących i zatwierdzających projekt i urzędników UE, którzy dali na niego kasę
Takie samo jak oparcie komunikacji Nowodworów z Metrem Młociny na jednej linii tramwajowej. Jak jest wypadek to albo z buta albo czekanie na kom. zastępczą. Co prawda zdarza się ale żadko. Większą niedogodnością jest to że 509, 518 czy 186 łapią duże opóźnienia z powodu priorytetu dla 2ki.

# zostawcie509

20.11.2022 19:49

509 powinno mieć zmienioną trasę skoro będzie ten tramwaj na modlińskiej
Broń boże NIE likwidacja tej linii !!!!

# Agnieszka b

20.11.2022 21:57

Wybory idą, i pojawiają się absurdalne pomysły, Zielona Białołęka jest tak zakorkowana ze poranny wyjazd godzinę, jeszcze parę ulic rozkopią i nie skończą, wyłącza parę mostków lub wiaduktów, a aaaa jeszcze kilka świateł dla bezpieczeństwa :) oto recepta radnych na uorzykrzenie życia mieszkańców,
Metra też nie umieli doprowadzić bo lepiej było zakończyć gdzie tramwaj i setka autobusów.
Pani radna ... ale nie na następną kadencję.

REKLAMA

# pytam

22.11.2022 00:10

A co z wodolotem na Kanale Żerańskim? Temat upadł?

# Vvv

22.11.2022 10:50

A tak z ciekawości gdzie konkretnie jest ten istniejący fragment niewykorzystywanej linii tramwajowej.
Na papierze ciekawie wyglądałoby przejazd przez Familijną do Myśliborskiej, które mogłoby jednocześnie połączyć z Nowodworami lub też dojechać do tej zajezdni tramwajowej na modlińskiej.

# Rodowity

25.11.2022 10:50

Kiełbasa biały wyborcza. Kto jeszcze wierzy w te wypociny. Najpierw zróbcie to o czym bajacie od 20 lat: TOG, TMP, 2 jezdnia Światowida, Trakt Nadwiślański ... Przegrywy, partacze i fantaści.

REKLAMA

# gra

01.12.2022 19:30

A gdzie tramwaj na Zieloną Białołękę? był priorytetem w poprzedniej kampanii wyborczej ( zamiast metra) miał za chwilę jeździć, bo metra nie chciano tu budować. Ehh!

# pepe2

07.12.2022 23:07

Dobre Pomysły Pani Radnej
więcej na forum

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze informacje

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Artykuły partnerskie

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje
Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl    Stanowią one własność prawnie chronioną należącą do Wakacje.pl S.A. i/lub jej partnerów.

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy w naszym pasażu

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA