REKLAMA

Białołęka

inwestycje »

 

Na Annopolu rośnie zajezdnia tramwajowa. Zajmie prawie 12 hektarów

  15 listopada 2022

alt='Na Annopolu rośnie zajezdnia tramwajowa. Zajmie prawie 12 hektarów'
źródło: Tramwaje Warszawskie

"Prace przy budowie zajezdni idą pełną parą!" - donoszą Tramwaje Warszawskie. Zakład na Annopolu ma być najnowocześniejszą i najbardziej zieloną zajezdnią tramwajową w Polsce. W wyposażonym w inteligentny system sterowania obiekcie serwisowanych będzie 150 niskopodłogowych tramwajów. Otwarcie zaplanowano na 2024 rok.

REKLAMA

Annopol to piąta zajezdnia tramwajowa w Warszawie i pierwsza zbudowana od 1963 roku, kiedy na Młocinach otwarta została zajezdnia Żoliborz. Zajmie powierzchnię niemal 12 hektarów, a długość wszystkich torów w zajezdni, po których będą się poruszać serwisowane tramwaje, wyniesie ponad 14 km.

Nowa zajezdnia w Warszawie

Na terenie zajezdni stanie łącznie 14 budynków. Gigantyczny koszt "wypasionej" zajezdni na Annopolu. Ratusz zapłaci 655 mln Gigantyczny koszt "wypasionej" zajezdni na Annopolu. Ratusz zapłaci 655 mln
Tramwaje Warszawskie zdecydowały się ponieść ogromny ciężar budowy zajezdni na Annopolu. Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, ofiarą inwestycji padną planowane na najbliższe lata remonty torowisk.
Trzy z nich będą przeznaczone dla tramwajów: hala remontowa, hala obsługi technicznej i hala postojowa. Znajdą się tam stanowiska diagnostyczne, lakiernia, myjnie oraz tokarka podtorowa do regeneracji kół, dzięki której tramwaje nie hałasują na warszawskich torowiskach. Reszta zabudowań to pomieszczenia biurowe, techniczne i socjalne.

Obiekt wykorzystywał będzie proekologiczne rozwiązania. Zajezdnia na Annopolu, jako pierwsza w Polsce, zasilana ma być w dużym stopniu z odnawialnych źródeł energii. Powstaną pompy ciepła i ogniwa słoneczne. W specjalnych zbiornikach będzie gromadzona deszczówka, która zostanie wykorzystana do celów gospodarczych: spłukiwania toalet, mycia pojazdów oraz podlewania zieleni. Woda opadowa z dachów budynków trafi do podziemnych zbiorników.

Nie zabraknie również zieleni. Powierzchnia zajmowana przez rośliny wyniesie ok. 20 proc. terenu zajezdni. Będzie to m.in. roślinność na budynkach i na ekranach akustycznych oraz zielone torowiska.

Kup bilet

Budują zajezdnię za 655 mln zł

Zajezdnia na Annopolu otrzyma system informatyczny, który zautomatyzuje wiele czynności wykonywanych dotychczas ręcznie przez pracowników. System zidentyfikuje każdy tramwaj wjeżdżający i wyjeżdżający z zajezdni i sprawdzi, na którym torze się on znajduje i na który ma wjechać. Sterowanie zwrotnicami i semaforami będzie odbywało się automatycznie bez udziału motorniczych. Do systemu podłączona zostanie także myjnia i stanowiska diagnostyczne. W nowej zajezdni pracownicy zajmujący się serwisowaniem tramwajów będą używali w tym celu tabletów i smartfonów.

Jak zapewniają Tramwaje Warszawskie, automatyczna zajezdnia oznacza oszczędności. W Annopolu powstanie 100 zwrotnic, z czego ponad 70 proc. będzie przekładanych automatycznie przez system. Dzięki temu tramwaje będą jechały z jednostajną prędkością bez zatrzymań, co pozwoli zaoszczędzić energię podczas ruszania. Automatyka oszczędzi też czas pracowników, bo ręczne przekładanie zwrotnic w takiej zajezdni mogłoby zająć każdego dnia blisko siedem godzin pracy. Całkowity koszt budowy zajezdni wyniesie aż 655 mln zł brutto.

(jok)

.
 

REKLAMA

Komentarze (11)

# Joe

16.11.2022 08:16

Pracownicy będą tu zbędni .. takie duże oszczędności .

# Madbutcher

16.11.2022 10:16

A jak na Bródnie ktoś postanowi wleźć pod tramwaj, wpakować się pod niego samochodem, albo zwyczajnie tramwaj się zepsuje, to wszystkie składy z tej zajezdni będą sobie mogły w niej pozostać, bo na miasto nie dojadą (ewentualnie do niej nie wrócą, jak problem będzie w drugą stronę). A to dlatego, że jedyne połączenie tego obiektu z resztą miasta wiedzie właśnie przez Bródno. Niby coś tam się mówi o przedłużeniu nitki biegnącej wzdłuż Annopolu dalej na północ i połączeniu jej z pętlą na Żeraniu i ewentualnie z torami na Tarchominie, ale żaden termin nie padł jak na razie, więc na moment uruchomienia nowej zajezdni raczej będzie tak, jak teraz.
No ale co tam... najważniejsze że Najwspanialszy Prezydent Warszawy Wszech Czasów i Narodów będzie mógł założyć gorsecik, buty na obcasie i przed kamerami bardzo ładnie opowiadać o ekologii i przyjazności dla środowiska.

# pZz

17.11.2022 21:15

Mam nadzieje, ze ta zajezdnia jest finansowana z zysku ze sprzedazy biletow.

REKLAMA

# pFf

17.11.2022 23:52

#pZz napisał(a) 17.11.2022 21:15
Mam nadzieje, ze ta zajezdnia jest finansowana z zysku ze sprzedazy biletow.
Czemu ma służyć takie przypie**alanie się?

# EvilD

20.11.2022 16:52

#Madbutcher napisał(a) 16.11.2022 10:16
Niby coś tam się mówi o przedłużeniu nitki biegnącej wzdłuż Annopolu dalej na północ i połączeniu jej z pętlą na Żeraniu i ewentualnie z torami na Tarchominie, ale żaden termin nie padł jak na razie [..]
Dokładnie tak, jak zwykle u nas inwestycje w wariancie minimum, czyli mosty do nikąd, zajezdnia tylko z jednym dojazdem, bez żadnej alternatywy, przekop przez mierzeję bez wejścia do portu (poniekąd też bez żadnej modernizacji). To są pseudo inwestycje z doopy, których efektywność jest dużo niższa od tego co mogłoby być.

# Urzędniczy smród bezmózgowia

25.11.2022 08:59

JAK W TYM KRAJU MA BYĆ NORMALNIE: NA BIAŁOŁĘCE BUDOWANA JEST NAJWIĘKSZA W KRAJU ZAJEZDNIA TRAMWAJOWA, KTÓRA W ŻADEN SPOSÓB NIE ZWIĘKSZY (CZYT. NIE ZREWOLUCJONIZUJE) SYTUACJI KOMUNIKACJI TRAMWAJOWEJ WŁAŚNIE W TEJ DZIELNICY? CZUJECIE TEN TOTALNY ABSURD???

REKLAMA

# WWO

25.11.2022 10:55

Proszę jak szybko można 14 km torów wybudować. Wersja dla frajerów natomiast jest taka, że kilometrowy tor na Nowodwory budowało się 10 lat. Buahahaha

# jonatan

26.11.2022 14:00

#Urzędniczy smród bezmózgowia napisał(a) 25.11.2022 08:59
JAK W TYM KRAJU MA BYĆ NORMALNIE: NA BIAŁOŁĘCE BUDOWANA JEST NAJWIĘKSZA W KRAJU ZAJEZDNIA TRAMWAJOWA, KTÓRA W ŻADEN SPOSÓB NIE ZWIĘKSZY (CZYT. NIE ZREWOLUCJONIZUJE) SYTUACJI KOMUNIKACJI TRAMWAJOWEJ WŁAŚNIE W TEJ DZIELNICY? CZUJECIE TEN TOTALNY ABSURD???

Brawo! Wreszcie zauważyłeś jaką funkcję w miejskim organiźmie pełni Białołęka. Zaplecza, schowka na szczotki, gdzie upycha się wszystkie mało reprezentacyjne obiekty. Elektrownia, Czajka, magazyny, fabryki, składowiska śmieci, kompostownie, zlewnie szamba i cała reszta.

# NIC

18.11.2023 20:40

Jak za komuny tylko sama reklama, w jedną stronę. A wy piszecie bez sprawdzenia faktycznego stanu. Fakty są inne. Siarkowodór czuć na calym Bródnie. Walczą z kanalizacją od pół roku bez efektów.Prace wykonywane na zasadzie projektuj i buduj przez konsorcjum ZUE wykonywane są nieudolnie, wręcz fatalnie. W zakresie przebudowy sieci kanalizacyjnej, sieci elektrycznej. Brak doświadczonego, wykwalifikowanego projektanta, kierownika koordynatora, oraz nadzoru nad robotami, wykonywanymi przez firmy podwykonawcze.
Od maja br. roku do chwili obecnej, każda wykonana robota w zakresie : robót: kanalizacyjnych, elektrycznych i drogowych na skrzyżowaniu ul. Annopol i Inowłodzkiej, wykonywane były co najmniej po trzy razy. Odcinek 500m.

REKLAMA

# NIC

18.11.2023 20:48

Począwszy od Faktory,tj od zajezdni tramwajowej, z wylotem chodnika na ul. Inowłodzką, gdzie wysokość jezdni jest obniżona w stosunku do istniejącego chodnika o 30cm. Po opadach deszczu występuje tam zlewnia wody. Utrudnia to pokonanie pieszym, jedynego chodnika o szer. do 2m., usytuowanego po lewej stronie ogródków działkowych. Z chodnika korzystają zarówno piesi, transport samochodowy budowy, oraz samochody MZK. Nowy chodnik zdewastowany z zapadlinami po przekopach. Brak oznakowania poziomego i pionowego, Powyższe stanowi zagrożenie dla użytkowników pieszych chodnika.
Skrzyżowanie ulicy Annopol z torowiskiem, jest podwyższone o 40cm w stosunku do ulicy Inowlodzkiej. Brak kratki ściekowej odprowadzającej wodę do kanalizacji deszczowej z ul. Inowłodzkiej. Przekonany jestem że zakres prac projektowych nie uwzględnia takiego opracowania. Przecież koń ma klapki na oczach.

# Sari

04.01.2024 17:54

Mieszkam na Annopolu i to co się wyprawia za pieniądze podatników to tragedia.Ciagle latana ul.Inowłodzka,parking który ogranicza widoczność przez stojące naczepy Tirów wyjeżdżającym z ul.Weneckiej.Zmiana organizacji ruchu gdzie wcześniej było skrzyżowanie równorzędne....komu to przeszkadzało.No i budowa wypasionej zajezdni ,która trwa i niewiadomo jak długo będzie trwała ,która utrudnia nam dojazd z i do ul.Odlewniczej i Kondratowicza .Masakra....I jeszcze jedno pozbawienie wielu osób hotelu Annopol ,który był super sprawą dla przyjezdnych i alternatywą dla drogiego Hotelu Partner.Ktoś miał dobry pomysł...
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break