REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Siedem wariantów tras kolejowych przez powiat legionowski. Konsultacje tylko online
REKLAMA

źródło: www.databout.pl


Siedem wariantów tras kolejowych przez powiat legionowski. Konsultacje tylko online

Ruszają kolejne konsultacje społeczne w sprawie budowy nowej linii dla kolei szybkich prędkości na odcinku Warszawa Wschodnia - Nasielsk. Tym razem kolejarze przedstawili siedem wariantów przebiegu nowo projektowanej linii kolejowej.

REKLAMA

Mieszkańców Białołęki i gmin powiatu legionowskiego najbardziej interesują spotkania online, które odbędą się dla mieszkańców Legionowa, Nowego Dworu Mazowieckiego i Wieliszewa - 15 czerwca 2021 r. o godz. 18, zaś dla mieszkańców Białołęki i gminy Jabłonna - 16 czerwca br. o godz. 18. Adres konsultacji: www.databout.pl/konsultacjespoleczne/.

Pierwsze trzy korytarze były już wcześniej przedstawione i omawiane. Kolejne trzy to nowe propozycje i wychodzą nieco naprzeciw oczekiwaniom zgłoszonym podczas pierwszych spotkań konsultacyjnych. Korytarz siódmy - w zasadzie nic nie zmienia - to poszerzenie o nowe tory dotychczasowej trasy Warszawa - Nasielsk.



REKLAMA

Pierwszy i drugi korytarz przecina Legionowo i Wieliszew

W propozycji nr 1 szlak pozostaje równoległy do istniejącej linii kolejowej, przechodzi następnie tunelem pod centrum Legionowa i odchodzi w kierunku wschodnim od linii kolejowej nr 9 przez m.in. Skrzeszew, Wólkę Kikolską i Cegielnię Psucką. Druga propozycja, to linia kolejowa wychodząca z istniejącej linii kolejowej nr 9 za przystankiem Warszawa Choszczówka, biegnąca następnie przez Legionowo pod Centrum Szkolenia Policji. Oba warianty podczas pierwszych konsultacji były mocno skrytykowane nie tylko przez samorządy, ale i mieszkańców Legionowa oraz Wieliszewa, którzy nie chcą dalszego dzielenia swoich terenów torami. Oba te warianty byłyby też niezwykle kosztowne ze względu na konieczność przeprowadzenia na dość długim odcinku torów kolejowych pod ziemią oraz wypłaty odszkodowań za wywłaszczenia wielu domostw. Czy warto ponieść te wielomilionowe koszty dla kilku minut szybszej podróży pasażerów linii dalekobieżnych?



REKLAMA

Trzeci korytarz przecina Białołękę Dworską oraz Jabłonnę

Tylko jeden z wariantów (korytarz nr 3) zakłada "rozjazd" z dotychczasowymi torami na wysokości Płud. Nowe tory poprowadzone zostałyby przez obok kościoła przy Klasyków, przez lasy i Dąbrówkę Szlachecką. Linia przeciąć by miała wiaduktem ulicę Modlińską, a następnie przebiegać wzdłuż wału wiślanego, przez teren zabytkowego parku pałacowego w Jabłonnie, potem z powrotem musiałaby przeciąć ulicę Modlińską, tym razem na wysokości Rajszewa. Dalej: Krubin, Czarnowo, Miękoszynek oraz Studzianki. Jak widać, wariant ten znacząco ingeruje w obszary zalesione Białołęki, Jabłonny i Wieliszewa i koliduje z zespołem pałacowo-parkowym w Jabłonnie. Przebieg blisko wałów oznacza, że ze względu na drgania, z czasem ta ważna przeciwpowodziowa bariera mogłaby popękać.



REKLAMA

Korytarze 4, 5 i 6

Czwarta propozycja to linia kolejowa przebiegająca wzdłuż istniejącej linii kolejowej nr 9, następnie na Bukowcu przy wjeździe do Legionowa odgałęziająca się w kierunku wschodnim i tunelem pod CSP. Potem w kierunku północnym przez Kikoły oraz Psucin i po zachodniej stronie stacji Nasielsk. Szlak ten łączy się z linią kolejową nr 9 w okolicy przystanku Kątne. Piąta propozycja jest dość podobna - za Kałuszynem linia skręca w kierunku zachodnim i włącza się w linię kolejową nr 9 w Studziankach Nowych. Oba warianty omijają przede wszystkim tereny cenne przyrodniczo w Topolinie, jak też tereny zurbanizowane w Skrzeszewie. Szósta propozycja to szlak kolejowy przebiegający wzdłuż linii nr 9, przez Legionowo w kierunku Chotomowa. Tuż za nim, a jeszcze przed Janówkiem, odbija od starych torów tworząc nową linię kolejową o przebiegu zbliżonym do korytarza nr 3, tj. po zachodniej stronie Krubina, Miękoszynka, włączając się w Studziankach Nowych w stary ślad. Wariant ten omija tereny jednostki wojskowej w Krubinie oraz cmentarz parafialny.

Korytarz nr 7 - bez zmian ale...

Siódma propozycja to rozbudowa linii kolejowej nr 9 do czterech torów od stacji Warszawa Praga do Nasielska, jednak zdaniem specjalistów ze spółki Databout nie spełnia ona oczekiwań projektu w zakresie uzyskiwanych parametrów technicznych linii kolejowej, powoduje konieczność znacznych wyburzeń istniejącej zabudowy, utrudnia też możliwość modyfikacji przebiegu linii, co może powodować duże utrudnienia w prowadzeniu ruchu kolejowego na istniejącej linii kolejowej nr 9.

(DB)


  • Poleć
  • Polub Tu Legionowo
  • Udostępnij





09.06.2021 17:44 #marek Rafał
1 lub 2. Najbardziej skracają przebieg linii, przy czym 1 fajniejszy ale tunel podroży znacznie roboty oba idą jednak śladem linii już kiedyś istniejącej.
7 dla odmiany to wariant porównawczy. Nic a nic nie skrociłby podróży.
09.06.2021 23:13 #Kierpoć
Tylko wariant 2. Reszta jest od czapy.
10.06.2021 15:09 #Leg
Tylko 6 lub 7, bez tunelu, najmniejsze koszty, także te przyrodnicze i społeczne. Kolejne dzielenie przestrzeni między rzekami i kolejna wycinka lasów to jakaś masakra. Zwiększyć przepustowość nie niszcząc okolicy. 7 minut to żadna zmiana czasu przejazdu
10.06.2021 23:49 #mmmieszkaniec
Najlepsza trasa to ta z dużą wycinką! Będzie co robić. Dla mnie bomba to trasa przez pałac. Można wypromować przy okazji ciekawe miejsce z okien pociągów...
11.06.2021 22:19 #RAZR
Jak czytam te komentarze to mam wrażenie że piszą je osoby związane z obecną władzą. Zero argumentów nad celowością budowy nowej linii, argumenty od czapy, skrócenie czasu dojazdu nad morze o niecałe 20 minut kosztem wydania miliardów i zrujnowania środowiska, walory przyrodnicze kilkunastometrowego torowiska otoczonego ekranami, argument o trasie przez Pałac w Jabłonnie to jednak hit hitów
14.06.2021 14:19 #norbitek
#RAZR napisał(a) 11.06.2021 22:19

Jak czytam te komentarze to mam wrażenie że piszą je osoby związane z obecną władzą. Zero argumentów nad celowością budowy nowej linii, argumenty od czapy, skrócenie czasu dojazdu nad morze o niecałe 20 minut kosztem wydania miliardów i zrujnowania środowiska, walory przyrodnicze kilkunastometrowego torowiska otoczonego ekranami, argument o trasie przez Pałac w Jabłonnie to jednak hit hitów
Skrócenie czasu dojazdu nad morze o 20 min to faktycznie mało istotne.
Najważniejsze aby rozdzielić ruch lokalny od dalekobieżnego.
Stąd potrzeba czwartego toru.
Dzięki temu taka SKM-ka mogłaby odchodzić dajmy na to z Legionowa co 10 min (a nawet częściej) a nie 2-3 składy na godzinę jak jest teraz.
Przypominałoby to kolej podmiejską w Gdańsku.
14.06.2021 16:40 #TAK dla Modlina
Główną ideą przyświecającą kolejom dużych prędkości powinno być połączenie tras z lotniskami - tak aby tworzyć szybkie i wygodne dla pasażerów centra przesiadkowe. TYLKO trasa nr 7 nie omija Modlina, pozostałe nowe twory, w sposób celowy(?) wykluczają lotnisko tak kluczowe dla całego regionu. Poza tym, po co przecinać kolejnymi torami już gęsto zabudowane miejscowości podwarszawskie, które już i tak są mocno podzielone przez infrastrukturę kolejową. Lepiej poprowadzić dodatkowe tory "starym" kolejowym szlakiem. Ale... nic za darmo! Niech PKP w zamian za poszerzenie torowiska przez Legionowo i Chotomów zaproponuje budowę dodatkowych bezkolizyjnych przepraw dla poprawienia płynności komunikacyjnej przez miasto. Mam tutaj na myśli, co najmniej 3 dodatkowe przeprawy: tunel Polna-Kwiatowa, tunel/wiadukt na Kościuszki/osiedle Kozłówka i tunel/wiadukt na starym przejeździe z rogatkami a więc Parkowa-Wyszyńskiego.
16.06.2021 14:00 #Olek
Jedynka z tunelem to jedyny wariant w którym niektóre ekspresy będą mogły się zatrzymać w Legionowie.
16.06.2021 14:05 #Olek
Ah, no i 6 oprócz 1

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najczęściej czytane

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Winter Sale do -60%
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA