Forum › Legionowo i Jabłonna
# marek Rafał 09.06.2021 17:44 |
|
1 lub 2. Najbardziej skracają przebieg linii, przy czym 1 fajniejszy ale tunel podroży znacznie roboty oba idą jednak śladem linii już kiedyś istniejącej.
7 dla odmiany to wariant porównawczy. Nic a nic nie skrociłby podróży. |
# Kierpoć 09.06.2021 23:13 |
|
Tylko wariant 2. Reszta jest od czapy.
|
# Leg 10.06.2021 15:09 |
|
Tylko 6 lub 7, bez tunelu, najmniejsze koszty, także te przyrodnicze i społeczne. Kolejne dzielenie przestrzeni między rzekami i kolejna wycinka lasów to jakaś masakra. Zwiększyć przepustowość nie niszcząc okolicy. 7 minut to żadna zmiana czasu przejazdu
|
# mmmieszkaniec 10.06.2021 23:49 |
|
Najlepsza trasa to ta z dużą wycinką! Będzie co robić. Dla mnie bomba to trasa przez pałac. Można wypromować przy okazji ciekawe miejsce z okien pociągów...
|
# RAZR 11.06.2021 22:19 |
|
Jak czytam te komentarze to mam wrażenie że piszą je osoby związane z obecną władzą. Zero argumentów nad celowością budowy nowej linii, argumenty od czapy, skrócenie czasu dojazdu nad morze o niecałe 20 minut kosztem wydania miliardów i zrujnowania środowiska, walory przyrodnicze kilkunastometrowego torowiska otoczonego ekranami, argument o trasie przez Pałac w Jabłonnie to jednak hit hitów
|
# norbitek 14.06.2021 14:19 |
|
#RAZR napisał(a) 11.06.2021 22:19 Skrócenie czasu dojazdu nad morze o 20 min to faktycznie mało istotne.Jak czytam te komentarze to mam wrażenie że piszą je osoby związane z obecną władzą. Zero argumentów nad celowością budowy nowej linii, argumenty od czapy, skrócenie czasu dojazdu nad morze o niecałe 20 minut kosztem wydania miliardów i zrujnowania środowiska, walory przyrodnicze kilkunastometrowego torowiska otoczonego ekranami, argument o trasie przez Pałac w Jabłonnie to jednak hit hitów Najważniejsze aby rozdzielić ruch lokalny od dalekobieżnego. Stąd potrzeba czwartego toru. Dzięki temu taka SKM-ka mogłaby odchodzić dajmy na to z Legionowa co 10 min (a nawet częściej) a nie 2-3 składy na godzinę jak jest teraz. Przypominałoby to kolej podmiejską w Gdańsku. |
# TAK dla Modlina 14.06.2021 16:40 |
|
Główną ideą przyświecającą kolejom dużych prędkości powinno być połączenie tras z lotniskami - tak aby tworzyć szybkie i wygodne dla pasażerów centra przesiadkowe. TYLKO trasa nr 7 nie omija Modlina, pozostałe nowe twory, w sposób celowy(?) wykluczają lotnisko tak kluczowe dla całego regionu. Poza tym, po co przecinać kolejnymi torami już gęsto zabudowane miejscowości podwarszawskie, które już i tak są mocno podzielone przez infrastrukturę kolejową. Lepiej poprowadzić dodatkowe tory "starym" kolejowym szlakiem. Ale... nic za darmo! Niech PKP w zamian za poszerzenie torowiska przez Legionowo i Chotomów zaproponuje budowę dodatkowych bezkolizyjnych przepraw dla poprawienia płynności komunikacyjnej przez miasto. Mam tutaj na myśli, co najmniej 3 dodatkowe przeprawy: tunel Polna-Kwiatowa, tunel/wiadukt na Kościuszki/osiedle Kozłówka i tunel/wiadukt na starym przejeździe z rogatkami a więc Parkowa-Wyszyńskiego.
|
# Olek 16.06.2021 14:00 |
|
Jedynka z tunelem to jedyny wariant w którym niektóre ekspresy będą mogły się zatrzymać w Legionowie.
|
# Olek 16.06.2021 14:05 |
|
Ah, no i 6 oprócz 1
|
# Garrot 17.06.2021 22:25 |
|
#Olek napisał(a) 16.06.2021 14:00 Jedynka z tunelem to jedyny wariant w którym niektóre ekspresy będą mogły się zatrzymać w Legionowie. Nowa trasa szykowana jest dla pociągów Pendolino które w Legionowie się nie zatrzymają, ekspresy pojadą starą trasą Tyle mieszkańcy Legionowa i całego powiatu będą mieli z tych pociągów |
# Jack89 22.08.2021 17:01 |
|
Korytarz 6 w przypadku protestów mieszkańców Legionowa powinien stanowić podstawową alternatywę dla najlepszych rozwiązań 1 i 2.
|
# Zielonomi 13.12.2021 05:44 |
|
Nie dla torów, tak dla przyrody. Kto biega, jeździ na rowerze, zbiera grzyby, chodzi na spacery i na grzyby do lasu położonego między Legionowem, Chotomowem i Skrzeszewem? To ten las w którym jest trasa MTB o długości 12,5 km. Budowa torów przez ten las, to będzie jego koniec. Ciężko będzie obronić przyrodę przed zakusami różnych grup interesów. Niestety...
|
# Użytkownik SKM 17.04.2023 11:48 |
|
Potrzeba dodatkowych torów.
Wszyscy zapominają o tym ile osób korzysta z SKM i KM dojeżdżając do pracy. Kilka wniosków. 1. Dodatkowe tory pomogą w tym aby SKM-i i KM-i jeździły częściej np. co dziesięć minut. W najlepszych latach z przestanku PKP legionowo Dobowa wymiana pasażerska 6500 osób Częstsze pociągi miej zatłoczona Modlińska itd. Pan Prezydent nie chce tego rozwiązania ponieważ musiałby rozbudować Centrum Komunikacyjne 2. W tej chwili jak jedzie Pendolino musi być 20 km wolnej trasy przed nim. Dlatego mamy maksymalną ilość SKM i KM która mówić szczerze aż tak często nie jeździ Pociąg na Wschodnią - Centralną tak zwany Lotniskowy jest raz na godzinę to zdecydowanie za mało ! Raz na godzinę to dojeżdża się z Bardzo daleka. 3. Dużo osób jest wprowadzanych w błąd ze Pendolino będzie jeździło 7 minut szybciej zapominając o innych argumentach 4. Legionowo ma tendencje do złych wyborów - jak robiono trasę nr 61 wybrano przez legionowo teraz widać jakie to problemy jak się wszystko korkuje na niemal każdych światłach 5. Przy centrum komunikacyjnym powinno być Centrum handlowe - ktoś spyta po co Po to ze jak jedziesz np. na 9 do pracy droga zajmuje ci 1 godzinę do pracy to w obie strony dwie Czas poza domem to już 10 - 11 godzin chciałbyś wszystko załatwiać po trasie. Dodatkowe miejsca pracy w Legionowie dla osób które by sprzedawały itd. 6. Stara trasa jest najrozsądniejsza dlatego ze poza Legionowem i Łajskami najmniej koliduje w teren. Centrum Policji, Grudzie i cześć Łajsk w tym korytarzu wcale nie jest gęsto zaludniona te kilkanaście domów to akurat nie jest problem. Kilkanaście domów=max 100osób a 6500 dojeżdżających dziś a być może dojdzie np. do 10 000 jak pociągi będą co 10 minut Mniejsze korki ekologia itd. Użytkownik SKM |
# Dariusz Nowak 18.04.2023 09:58 |
|
Drogi użytkowniku SKM szkoda że ani jednym słowem nie wspomniałeś że na te cuda będziesz czekał minimum 10 lat
Widocznie "użytkownicy" mają krótką pamięć i "zapomnieli" już jak wyglądał rozkład jazdy pociągów podczas poprzedniej ślimaczącej się przebudowy Przez kolejne lata czeka nas paraliż komunikacyjny, okrojony do minimum rozkład SKM i KM, czekają nas wyburzone i budowane od nowa stacje Choszczówka, Płudy, Zerań, Toruńska, Praga, wyburzone wiadukty i tunele Tak poczekajcie jeszcze kilka latek ale już będzie wspaniale |
LINKI SPONSOROWANE
Matura przed Tobą? Poznaj sprawdzone
Kursy Maturalne w Warszawie
Znajdź najlepszy kredyt samochodowy online w Finanse.rankomat.pl
Zapraszamy na zakupy
Najnowsze informacje na TuLegionowo
Misz@masz
Artykuły sponsorowane
Kup bilet
Znajdź swoje wakacje
Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.