Niechlubny rekord drogowców. Ile lat można budować ścieżkę rowerową?
16 stycznia 2024
Budowa czterokilometrowego tunelu metra z trzema stacjami na Bemowie może okazać się mniej problematyczna i czasochłonna niż realizacja dwóch ścieżek rowerowych na Bielanach. Jak to w ogóle możliwe?
Choć budżet obywatelski zakłada realizację każdego z projektów w ciągu jednego roku, to już wielokrotnie mieliśmy przypadki sporych, nawet kilkuletnich opóźnień. W tym przypadku jest wielce prawdopodobne, że mamy do czynienia z rekordem. Niechlubnym i niewiarygodnym.
Salon Audi Warszawa - wygoda i profesjonalizm
Samochody marki Audi od lat zaliczane są do kategorii marek premium. W związku z tym oprócz wysokiej jakości wykonania, czy bogatego wyposażenia, Audi dba także o profesjonalne podejście do klienta. Na co mogą liczyć osoby odwiedzające salon Audi Warszawa?
Ścieżka rowerowa na Marymonckiej
Niedawno w mediach społecznościowych pełnomocnik prezydenta Warszawy ds. komunikacji rowerowej poinformował o trwających pracach nad brakującym fragmentem trasy rowerowej na ulicy Marymonckiej. Chodzi o odcinek od Marymonckiej 127 do Lindego (po stronie zachodniej).
- To budowa częściowo drogi dla rowerów, a częściowo ciągu pieszo-rowerowego pomiędzy stacją benzynową a skrzyżowaniem z ulicą Lindego. Powstanie też wyniesione przejście dla pieszych i przejazd rowerowy na wysokości wjazdu na teren stacji. Inwestycja uzupełni dziurę w trasie, która w jedną stronę wymuszała przejazd przez stację, a następnie zjazd na jezdnię bez łatwej możliwości powrotu na pojawiającą się potem ponownie drogę dla rowerów. W drugą stronę trasa kończyła się na chodniku - wyjaśnia. Za inwestycję odpowiedzialny jest Zarząd Dróg Miejskich. Jeśli pogoda pozwoli, to prace powinny zakończyć się w lutym.
Dwa odcinki w ramach budżetu obywatelskiego
Inwestycja jest realizacją projektu "Uzupełnienie sieci tras rowerowych na Wrzecionie i Młocinach" w ramach budżetu obywatelskiego sprzed... siedmiu lat. Projekt zakładał, budowę dwóch odcinków drogi dla rowerów: po wschodniej stronie Kasprowicza na odcinku od Przy Agorze do Nocznickiego i po zachodniej stronie Marymonckiej, pomiędzy stacją paliw Orlen a ul. Lindego. Teraz trwa właśnie dokończenie drugiej części inwestycji. Łączny koszt budowy obu odcinków wyniesie 792 tys. zł. Dlaczego z pozoru banalna inwestycja, zajęła drogowcom tak wiele lat? Dla porównania budowa trzech stacji metra na Bemowie razem z czterokilometrowym tunelem zaplanowało na dwa lata.
Warszawski ZDM zaskakuje
Drogowcy tłumaczą, że przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej ogłoszono jeszcze w maju 2017 roku i unieważniono go z powodu braku ofert. Realizację projektu przesunięto ze względu na... "bardzo dużą liczbę zadań przekazanych do realizacji ZDM".
Ponowny przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej ogłoszono dopiero w grudniu 2019 roku i rozstrzygnięto go. Dokumentacja została ukończona w 2021 roku, zaś w styczniu 2022 roku ogłoszono przetarg na budowę. Po rozstrzygnięciu przetargu, budowa powinna zostać zakończona latem 2022 roku, jednak pomimo zawarcia umowy, wykonawca nie rozpoczął prac w terenie. Dopiero w czerwcu 2023 roku ponownie ogłoszono przetarg - tym razem ze szczęśliwym finałem, który właśnie obserwujemy.
DB
.