REKLAMA

Bielany

inwestycje »

 

S7 bez zjazdu na Bielany i most Północny? Wiceburmistrz Włodzimierz Piątkowski: "Kompletny absurd"

  24 listopada 2021

alt='S7 bez zjazdu na Bielany i most Północny? Wiceburmistrz Włodzimierz Piątkowski: "Kompletny absurd"'
źródło: GDDKiA

Rada osiedla Młociny chce, żeby drogowcy wykreślili z projektu trasy szybkiego ruchu połączenie z Wólczyńską i Wóycickiego.

REKLAMA

Po wielu latach przymiarek i przygotowań budowa trasy S7 wreszcie zaczyna nabierać realnych kształtów. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma już decyzję środowiskową dla odcinka mającego połączyć Łomianki z trasą Obrońców Grodna (S8), którego elementami będą tunele pod Chomiczówką i Bemowem.

Trasa S7 - gdzie będą zjazdy?

Na warszawskim odcinku trasy S7 powstaną zaledwie trzy węzły: Wólka Węglowa (z Wólczyńską i Wóycickiego), Maczka (z przedłużeniem istniejącej ulicy) oraz z trasą Obrońców Grodna (S8). Trasa S7 o krok bliżej. Powstaną tunele pod Chomiczówką i Bemowem Trasa S7 o krok bliżej. Powstaną tunele pod Chomiczówką i Bemowem
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma już ostateczną decyzję środowiskową dla odcinka trasy szybkiego ruchu, która połączy trasę Obrońców Grodna (S8) z Łomiankami.
Pierwotnie drogowcy rozważali jeszcze budowę węzła w rejonie Rodziny Połanieckich, a także węzła Janickiego. Trasa S7 powinna połączyć się na nim z planowanym przedłużeniem Nocznickiego, która docelowo ma być ulicą dwujezdniową i częścią długiej trasy mostu Północnego (Skłodowskiej-Curie), łączącej Bielany z Białołęką.

- Nie budujemy węzła Janickiego, a tylko pozostawiamy rezerwę terenu - potwierdza Małgorzata Tarnowska z GDDKiA. - Realizacja wynika wprost z połączenia S7 z przyszłą trasą mostu Północnego, która jest inwestycją Warszawy. Węzeł będzie mógł być realizowany po m.in. uzyskaniu przez miasto decyzji środowiskowej na realizację trasy mostu Północnego i włączenia jej do drogi S7. Nie mamy szczegółowych informacji dotyczących miejskiej inwestycji, w tym terminu jej realizacji i finansowania.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Trasa S7 - protest na Młocinach

Rezygnacja z budowy węzła Janickiego oznacza, że cały ruch z Bielan na trasę S7 będzie kumulować się w jednym miejscu. Rada osiedla Młociny obawia się zakorkowania Wólczyńskiej i Wóycickiego do tego stopnia, że proponuje... skreślenie także węzła Wólka Węglowa. Gdyby drogowcy przychylili się do tej propozycji, dostęp do trasy S7 byłby możliwy dopiero na Bemowie, na przedłużeniu Maczka.

- Dla Młocin odłożenie budowy węzła Janickiego oznacza, że ogromny ruch z węzła Wólka zjedzie na skrzyżowaniu Wólczyńskiej i Wóycickiego do metra, strefy przemysłowej, na Bielany - pisze rada osiedla. - Według tabel z analiz GDDKiA mają to być tysiące samochodów. Wystąpiliśmy o czasowe wstrzymanie budowy węzła Wólka, bo nasze uliczki nie zmieszczą tylu aut.

REKLAMA

Trasa S7 - powtórka z historii?

Wszystko wskazuje na to, że na Bielanach szykuje się powtórka historii, która wydarzyła się przed laty na Bemowie. Część mieszkańców protestowała przeciwko budowie węzła S8 z Powstańców Śląskich do tego stopnia, że zniknął on z planów inwestycyjnych. W wyniku tej decyzji cały ruch z Jelonek i Bemowa kumuluje się na wąskim gardle Lazurowej, gdzie kierowcy mają do dyspozycji po jednym pasie w każdą stronę a całe Górce stoją w korkach.

- Z perspektywy Bielan rezygnacja z budowy zarówno węzła Janickiego, jak i węzła Wólka Węglowa oznaczałaby dokładnie tyle, że mieszkańcy dzielnicy nie skorzystają z trasy S7 - mówi wiceburmistrz Włodzimierz Piątkowski. - Budowa trasy szybkiego ruchu, na którą można wjechać w Łomiankach, a następnie dopiero na Bemowie, to kompletny absurd. Uważam, że warszawski ratusz powinien przyspieszyć prace nad trasą mostu Północnego i porozumieć się z GDDKiA w sprawie budowy węzła Janickiego, dopóki jeszcze jest na to czas. To jedyna szansa, żeby ruch tranzytowy zniknął z takich ulic, jak al. Reymonta.

Jak przekazała nam Małgorzata Tarnowska, na ten moment GDDKiA zamierza zbudować węzły Wólka Węglowa i Maczka, ponieważ będą one stanowić "dowiązanie" do istniejących ulic miejskich.

REKLAMA

Trasa S7 - kiedy powstanie?

- Harmonogram realizacji będziemy mogli podać po uzyskaniu środków finansowych - zapowiada GDDKiA. - Przygotowujemy dokumentację niezbędną do ogłoszenia przetargu na kolejny etap realizacji inwestycji.

Przyszły odcinek drogi ekspresowej S7 pomiędzy Kiełpinem a trasą Obrońców Grodna, ułatwiający dojazd do stolicy od północy, będzie miał po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. Przez mocno zurbanizowane tereny Warszawy (Bemowo i Bielany) droga przejdzie dwoma tunelami. Trasa o długości około 12,9 km w początkowej części przebiegać będzie po istniejącym śladzie ulicy Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie, za węzłem Kolejowa w kierunku Kanału Młocińskiego, zaprojektowana będzie na nasypie.

Dalej będzie biegła wschodnim skrajem Kampinoskiego Parku Narodowego do węzła z Wóycickiego, a za Arkuszową zejdzie do kilometrowego tunelu, planowanego obok bloków Chomiczówki. Połączenie z ulicami Bemowa zapewni węzeł z przedłużoną Maczka. Następnie trasa znów zejdzie pod ziemię, do długiego na 1100 metrów tunelu pod Bemowem. Zakończeniem odcinka będzie wielki węzeł z trasą Obrońców Grodna (S8), planowany obok ogródków działkowych między Księcia Janusza a Maryninem. Powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe i ekrany akustyczne.

(dg)

Chcesz wiedzieć więcej o Warszawie, decyzjach samorządu stolicy i swojej dzielnicy? Zapisz się na newsletter..

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (41)

# Chris

24.11.2021 19:45

Ręce opadają jak to się czyta. Wywalić dwa miliardy , zatruć tysiącom mieszkańców życie i jeszcze nie robić planowanych zjazdów. A do tego Trzaskowski woli wydać nasze pieniądze na kładki zamiast rozbić rzeczy niezbędne dla miasta.

# Marek_W

24.11.2021 19:56

Co to za bzdury napisane przez autora artykułu?? Kto puścił takiego gniota? Chyba jakiś miłośnik oszołomów z Siskom ;) węzeł Janickiego miał być przy Nocznickiego i Rokokowej a nie Rodziny Pałanieckich....wstyd publikować taki artykuł bo świadczy o tym że autor nie ma pojęcia o historii planowania trasy S7 na Bielanach ;) masakra droga Redakcjo!

# Marek_W

24.11.2021 20:07

Były jeszcze przymiarki do przesunięcia węzła Janickiego na teren pomiędzy Wólczyńską a Arkuszową ze względu na kolizję z zabudowę w rejonie Rokokowej ale miasto od lat nic nie robi żeby poszerzyć Wólczyńską na odcinku od ronda z Arkuszową do Reymonta :(
To nawet lepsza lokalizacja bo to teren poprzemysłowy i nie wymagalby wiekszych wyburzeń...poziom tego artykułu fatalny a wlodarz z Bielan też nie zabłysnął wiedzą, kogo my wybieramy? :(

REKLAMA

# Reszka

24.11.2021 20:19

Rzady Platformy w Warszawie to dramat...

# Białas

24.11.2021 20:27

Przoduje w wymyślaniu kładek i palet Rafał, tuż za nim kroczą "mędrcy" z Bielan !

# Dziadek parkingowy

24.11.2021 22:54

Tak to jest, jak się stetryczałych dziadersów dopuści do głosu. Budować, nie marudzić!!!

REKLAMA

# Kiciuś

25.11.2021 00:26

Dlaczego wybraliście Rafalale ? Dlaczego w Warszawie musi rządzić zawsze peło ? Mam nadzieję, że teraz wystawią Bielana, albo Ociepę, kogokolwiek, byle wygrał ktoś nie z PO-Hołowni-SLD-Lewicy.

# Batko

25.11.2021 04:52

#Reszka napisał(a) 24.11.2021 20:19
Rzady Platformy w Warszawie to dramat...
A to platforma tę trasę buduję?

# Bartek7

25.11.2021 07:28

#Reszka napisał(a) 24.11.2021 20:19
Rzady Platformy w Warszawie to dramat...

Fakt, za rządów PIS, za Kaczora przynajmniej nic nie budowali to i nie był co komentować.

REKLAMA

# Solo

25.11.2021 08:26

#Białas napisał(a) 24.11.2021 20:27
Przoduje w wymyślaniu kładek i palet Rafał, tuż za nim kroczą "mędrcy" z Bielan !

A co do tego ma Trzaskowski? Przecież to inwestycja rządowa PIS

# Lolo

25.11.2021 08:27

#Chris napisał(a) 24.11.2021 19:45
Ręce opadają jak to się czyta. Wywalić dwa miliardy , zatruć tysiącom mieszkańców życie i jeszcze nie robić planowanych zjazdów. A do tego Trzaskowski woli wydać nasze pieniądze na kładki zamiast rozbić rzeczy niezbędne dla miasta.

A co do tego ma Trzaskowski? GDDKiA via PIS robi wszystko po swemu i nikogo nie pyta o zdanie.

# ABCDE

25.11.2021 08:29

#Batko napisał(a) 25.11.2021 04:52
A to platforma tę trasę buduję?

A ty przeczytałeś artykuł?

REKLAMA

# Monter

25.11.2021 08:41

Priorytetowo potraktować włączenie trasy Mostu Północnego do S-7. Jak nie będzie tej inwestycji będzie kibel. W każdym razie trzymam kciuki za realizację S-7 i spięcie jej Mostem Północnym. Pozdrowienia z północy.

# Mieszkaniec Piasków

25.11.2021 10:40

Wszystko to jest bez sensu. Po co prowadzić "obwodnicę" przez miasto?!? Nie wystarczy S8 między Żoliborzem i Bielanami? To jeszcze trzeba dodać spaliny z Węzła Maczka? Jak będzie można z niego zjechać, skoro jedyną drogą jest Powązkowska, która już teraz stoi w godzinach szczytu i nie jest w stanie przyjąć dodatkowego ruchu z "obwodnicy". To samo dotyczy zjazdu z Maczka na S8 (al. Armii Krajowej) - jaki inwalida umysłowy wymyślił stwarzanie węzła komunikacyjnego "obwodnic" między Żoliborzem, Wolą, Bemowem i Bielanami?!?
Obwodnica północna powinna iść poza miastem!

# Miszczyn

25.11.2021 11:20

Nie chcą zjazdów żeby korki były większe. Gdzie tu logika.

REKLAMA

# Kiciuś

25.11.2021 12:51

A co do tego ma Trzaskowski? Przecież to inwestycja rządowa PIS
On niepotrzebnie miesza jak Tusk, powinni wyjechać na wczasy i nie wracać.

# S777isbe

25.11.2021 13:01

Ewentualne poprowadzenie S7 przez miasto i spięcie z S8 w Warszawie natychmiast spowoduje wyłączenie S8 z ruchu, wydłużą się wielokrotnie korki na S8 i będą 24h na dobę.
Totalnym błędem było poprowadzenie tranzytu S8 przez Warszawę widać jak na węzłach się blokuje Wisłostrada, Powązkowska, Lazurowa, a jak do tego dojdzie jeszcze węzeł na Bemowie no to już gorzej osiągnie apogeum nieprzejezdności.
Takie trasy powinny być wyniesione poza miasto. Jakie korzyści maja mieszkańcy z faktu, że główny ruch ciężarowy przewala się przez miasto. No jakie?
Nie miałbym nic przeciwko takim rozwiązaniom nic, ale tylko w przypadku gdyby zabronić wjazdu ciężarowemu transportowi. Niech wjeżdżają tak naprawdę do miasta tylko osobówki wszystkie i transport uprawniony np tylko zaopatrujący lokalne sklepy, magazyny, budowy. Reszta poza miasto. A może wprowadzić opłaty dla ciężarówek na tych trasach w Warszawie, wtedy częściowo się ograniczy potok tych pojazdów.
S8 pięknie się przytkała po otwarciu wjazdu od strony Marek. Teraz już po piątej rano nie ma płynnego przejazdu w kierunku zachodnim na wysokości Targówka, kiedyś swobodnie 7 godzina i przejazd w miarę płynny.
Powiedziałbym nawet, że szybciej się jeździło kiedy trwała przebudowa trasy i mostu i była otwarta tylko jedna nitka w każdym kierunku.
Także, będzie się działo ŹLE, oj ŹLE.
Zatem pytanie jaki to ma sens wprowadzać zmiany, które zamiast polepszyć, popsują sytuację drogową. To już lepiej nie wprowadzać takich zmian.

# Aniela

25.11.2021 13:19

Mam nadzieje ze przy okazji budowy S7 przez Bemowo zamkna Lotnisko Babice. Przynajmniej tyle dobrego z tej inwestycji.

# Pablos

25.11.2021 14:40

Powstaje kolejny bubel bez zjazdów....

# Pablos

25.11.2021 14:41

Aniela Wara, ręce precz od lotniska....
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break