REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Rząd planuje most z Jabłonny do Łomianek. Stać nas na to?
REKLAMA

Jak długo most Północny będzie najbardziej na północ wysuniętą przeprawą w aglomeracji warszawskiej?


REKLAMA

Rząd planuje most z Jabłonny do Łomianek. Stać nas na to?

- Chcemy budować mosty, aby łączyć Polskę - powiedział we wtorek 22 maja premier Mateusz Morawiecki. W tym celu rząd przygotował program budowy 22 mostów m.in. na Wiśle łączący Jabłonnę z Łomiankami, który ma być gotowy do 2025 roku.

REKLAMA

Koniec złudzeń? Mostu z Jabłonny do Łomianek nie będzie?
Koniec złudzeń? Mostu z Jabłonny do Łomianek nie będzie? Most Północny na długie dziesięciolecia pozostanie najbardziej na północ wysuniętą przeprawą w aglomeracji warszawskiej. To nie jest dobra wiadomość dla Białołęki, bo samochodów w powiecie legionowskim...
czytaj
- Rozpoczynamy dzisiaj program budowy mostów, nazywamy go umownie Mosty Plus. I bardzo się cieszę, że w wielu regionach, w wielu województwach, powiatach będziemy mogli zaproponować mieszkańcom dużo lepszą komunikację. I mogę powiedzieć, że będzie to dla nas jeden z kluczowych programów rozwojowych - powiedział premier Mateusz Morawiecki.

- Zaproponujemy program budowy 22 mostów. To będą mosty na Wiśle, Odrze, Bugu, Pilicy i Warcie, w wielu miejscach Polski - poinformował premier Morawiecki. Wyjaśnił, że mosty powstaną zwłaszcza tam, gdzie są długie odcinki rzek bez przepraw stałych. Dodał, że przez poprzednie 25 lat mieliśmy do czynienia z rozwojem niezrównoważonym, gdzie wielkie aglomeracje rozwijały się szybciej. Budowa mostów w ramach programu Mosty Plus będzie dofinansowana nawet w 80 proc., a minimalny wkład własny samorządów wyniesie 20 proc. - Oferujemy bardzo dobre warunki finansowe - powiedział minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński podczas wspólnej konferencji prasowej z premierem oraz ministrem infrastruktury Andrzejem Adamczykiem.


Trzy mosty na Wiśle na Mazowszu

- Wspólnie z ekspertami rekomendujemy już w tej chwili 20 priorytetowych przepraw - powiedział Jerzy Kwieciński. W samym województwie mazowieckim wytypowanych zostało pięć lokalizacji, w tym trzy na Wiśle. - W województwie mazowieckim są trzy rekomendowane inwestycje na Wiśle. W okolicach Kozienic i Maciejowic, w okolicach Konstancina Jeziorny, Otwocka i Karczewa oraz na wysokości Jabłonny i Łomianek - wymienił szef resortu inwestycji i rozwoju. Zaznaczył, że program będzie skutecznie realizowany do 2025 roku. Czy zatem w ciągu siedmiu lat powstanie most łączący Jabłonnę z Łomiankami?


Stać nas na to?

Plany rządu brzmią szumnie, ale czy samorządy stać na takie wydatki, nawet jeśli mają dołożyć "tylko" 20 proc.? Czy wkrótce nie okaże się, że to tylko rządowa akcja propagandowa? Porównując z kosztami wybudowanych ostatnio i aktualnie budowanym mostem Południowym w stolicy, trzeba się liczyć z tym, że do budowy przeprawy na Wiśle samorządy będą musiały dorzucić 300-400 mln zł! To ogromny wydatek. Czy będzie je na to stać? A to przecież nie wszystkie koszty, gdyż most trzeba będzie jeszcze połączyć trasą, w przypadku Łomianek do krajowej "siódemki", w przypadku Jabłonny do drogi wojewódzkiej nr 630.

Eksperci podważają też terminy podawane przez premiera i ministrów i mówią, że nie da się w ciągu kilku lat zbudować tylu mostów w Polsce. Najzwyczajniej zabraknie na rynku firm, które będą w stanie to wykonać.

(db)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Legionowo




23.05.2018 11:01 #Bartek84
Nieważne czy nas na to stać. Ważne, że idea jest wzniosła ;-)
23.05.2018 11:17 #dąbrowianin
Poza tym by się na pewno ten most przydał,rezerwa pod niego jest, i pewnie za 10 - 20 lat i tak by był budowany.
23.05.2018 11:24 #IPN
Jezu, czy to można nazwać rzetelnym, merytorycznym dziennikarstwem?! W mojej opinii hańba redaktorze. Na jakiej podstawie sugerujesz Pan czytelnikom, że ten most będzie kosztował 1,5 do 2 mld zł ( 20% to według tego, co jest napisane, to w tym przypadku 300 - 400 mln. zł). Redaktorze! Most Południowy ma kosztować ok. 750 mln. zł. A to most z czterema pasami w każdym kierunku, ścieżką rowerową, chodnikiem. To na jakiej podstawie do diabła redaktorze podajesz dane, które sugerować mogą, że most, który zapewne będzie mniejszy, najpewniej dwupasmowy, będzie 2,5-3 razy droższy od czteropasmowego!
Całkiem niedawno śmiałeś redaktorze napisać na tym forum, że metro na Tarchominie, jest tak samo potrzebne jak lotnisko na Polu Mokotowskim. Moim zdaniem skompromitowałeś się tą tezą kompletnie, ale ok. Twoja twarz, twój problem i jeżeli masz takie same zdanie na temat tego mostu, to napisz to wprost, a nie podajesz jakieś nieprzemyślane dane.
23.05.2018 11:26 #głosowałem na trumpa
juz byl jeden rudy ch*j co obiecywal mosty
23.05.2018 11:41 #IPN
Ok, wypada mi przeprosić redaktora dg, bo krytykowany przeze mnie tekst napisał redaktor db.
REKLAMA
23.05.2018 11:51 #Głupota i matactwo
#IPN napisał(a) 23.05.2018 11:41

Ok, wypada mi przeprosić redaktora dg, bo krytykowany przeze mnie tekst napisał redaktor db.
No właśnie, namieszałeś. Opinię o metrze napisał dg, a o moście db. Prócz tego wszystko się zgadza. Oba przypadki są dla mnie kompromitujące
23.05.2018 11:54 #Głupota i matactwo
#IPN napisał(a) 23.05.2018 11:41

Ok, wypada mi przeprosić redaktora dg, bo krytykowany przeze mnie tekst napisał redaktor db.
To nie ten sam autor: dg napisał o metrze, a db o moście. Reszta się zgadza.
23.05.2018 12:10 #IPN
Zgadza się. dg o metrze, a db o moście.
23.05.2018 12:11 #nie głosowałem na trumpa
do IPN

Na wysokości Jabłonny i Łomianek powstanie most, którzy ma być częścią ogromnej inwestycji zapowiadanej od niepamiętnych lat - Legionowskiej Trasy Mostowej. To nie będzie most na dwa pasy - jak napisałeś, tylko to musi być most co najmniej tej samej klasy co budowany właśnie most Południowy. Most Południowy kosztuje 760 mln zł, ale zauważ, że koszty przy tego typu inwestycjach niemalże zawsze rosną i to znacznie! Ten most jest w trakcie budowy, więc tak naprawdę nie znane są jego pełne koszty do czasu ukończenia inwestycji. To, że wykonawca mówi, że zbuduje coś za 760 mln zł to nie znaczy, że.... tak będzie. Przypominam koszty pobliskiego mostu Skłodowskiej-Curie otwartego w 2012 za ponad 1 mld zł! Ten na wysokości Jabłonna-Łomianki może być droższy, gdyż nie jest tajemnicą, że brakuje rąk do pracy i z tego tytułu znacząco wzrastają koszty pracy w niemalże każdej branży - zwłaszcza budowlanej. Dlatego koszt 300 mln zł dla samorządów Legionowa i Łomianek jest jak najbardziej realny.
23.05.2018 12:19 #xxx
#IPN napisał(a) 23.05.2018 11:24

Na jakiej podstawie sugerujesz Pan czytelnikom, że ten most będzie kosztował 1,5 do 2 mld zł ( 20% to według tego, co jest napisane, to w tym przypadku 300 - 400 mln. zł). Redaktorze! Most Południowy ma kosztować ok. 750 mln. zł.
Udział samorządów jest określony na minimum 20%, więc rząd może równie dobrze oczekiwać 40%.
REKLAMA
23.05.2018 12:21 #Fraida
- cieszmy się że planuje budowę mostów - a nie powstanie niezliczonej ilości fundacji dla POmiotowej gawiedzi.
23.05.2018 12:41 #IPN
#xxx napisał(a) 23.05.2018 12:19

Udział samorządów jest określony na minimum 20%, więc rząd może równie dobrze oczekiwać 40%.
Po pierwsze rozważania w artykule są prowadzone dla 20%, proszę przeczytać. To w tym kontekście padają liczby 300-400 mln, jako udział samorządu. Kropka. To jeżeli chodzi o sam artykuł.
A teraz jeżeli chodzi o Twoje wątpliwości. Skoro czteropasmowy Most Południowy, z nawierzchnią autostradową, ma kosztować 750 mln zł. to ile może kosztować mniejszy, zwykły most kilkanaście kilometrów dalej? 300 - 400 mln. zł.? Czyli nawet gdyby miał udział samorządu wynieść 40%, to byłoby to 120 - 160 mln zł, a nie 300 -400 mln zł.
23.05.2018 12:55 #Ojciec Mateusz
#IPN napisał(a) 23.05.2018 12:41

Po pierwsze rozważania w artykule są prowadzone dla 20%, proszę przeczytać. To w tym kontekście padają liczby 300-400 mln, jako udział samorządu. Kropka. To jeżeli chodzi o sam artykuł.
Zacznijmy od tego, że mosty na drogach krajowych są w stu procentach obowiązkiem państwa, więc program Mosty Plus to sprytny zabieg propagandowy i próba przerzucenia odpowiedzialności politycznej na wójtów i burmistrzów. Jak wójt Jabłonny powie 'sorry, nie stać nas na 20% udziału", to lokalni działacze PiS będą go rozjeżdżać, że 'zły wójt', choć budowę mostu w 100% powinna sfinansować GDDKiA
23.05.2018 13:15 #IPN
#Ojciec Mateusz napisał(a) 23.05.2018 12:55

Zacznijmy od tego, że mosty na drogach krajowych są w stu procentach obowiązkiem państwa, więc program Mosty Plus to sprytny zabieg propagandowy i próba przerzucenia odpowiedzialności politycznej na wójtów i burmistrzów. Jak wójt Jabłonny powie 'sorry, nie stać nas na 20% udziału", to lokalni działacze PiS będą go rozjeżdżać, że 'zły wójt', choć budowę mostu w 100% powinna sfinansować GDDKiA
Co ma piernik do wiatraka. Ja napisałem o wydaje się ogromnej nierzetelności (?), nieuczciwości (?) barku kompetencji (?) dziennikarza, który operuje, jak się wydaje ogromnie zawyżonymi kosztami, czyli chyba nas po prostu oszukuje! Hańba i tyle. A polityka, to zupełnie inna sprawa.
23.05.2018 13:23 #Flip
Zacznijmy od tego, że to, czy to będzie 200 mln, 300, czy nawet 400 mln zł do dorzucenia przez samorządy to nie ma żadnego znaczenia bo i tak Łomianki, Jabłonna, a nawet Legionowo takiej kasy nie mają! Całoroczny budżet Jabłonny to coś ok. 110 mln zł, budżet Legionowa to 225 mln zł, a Łomianek ok. 149 mln zł. Pomyślcie teraz z czego te samorządy miałyby sfinansować skromnie licząc nawet te 200 mln zł na most? Nie zgadzam się z IPN, że most będzie aż ta tani. Ta przeprawa musi być minimum trzy pasmowa w każdym kierunku ruchu, musi też posiadać chodnik i ścieżkę rowerową. Właśnie dlatego, że most ma być częścią większego projektu o którym się mówi już chyba od ponad 40 lat, a więc legionowskiej trasy mostowej.
REKLAMA
23.05.2018 13:55 #IPN
#Flip napisał(a) 23.05.2018 13:23

Zacznijmy od tego, że to, czy to będzie 200 mln, 300, czy nawet 400 mln zł do dorzucenia przez samorządy to nie ma żadnego znaczenia bo i tak Łomianki, Jabłonna, a nawet Legionowo takiej kasy nie mają! Całoroczny budżet Jabłonny to coś ok. 110 mln zł, budżet Legionowa to 225 mln zł, a Łomianek ok. 149 mln zł. Pomyślcie teraz z czego te samorządy miałyby sfinansować skromnie licząc nawet te 200 mln zł na most? Nie zgadzam się z IPN, że most będzie aż ta tani. Ta przeprawa musi być minimum trzy pasmowa w każdym kierunku ruchu, musi też posiadać chodnik i ścieżkę rowerową. Właśnie dlatego, że most ma być częścią większego projektu o którym się mówi już chyba od ponad 40 lat, a więc legionowskiej trasy mostowej.
To niech ten dziennikarz napisze uczciwie, że niechby 100 mln zł (20% od 500 mln), to przekracza możliwości tych gmin i niech to wykaże. Wówczas byłby ok. Ale jeśli dezawuuje ten projekt zaczynając od kilkakrotnego zawyżenia kosztów, to po prostu życzę mu jak najgorzej, nie idzie drań precz.
23.05.2018 14:35 #IPN
#nie głosowałem na trumpa napisał(a) 23.05.2018 12:11

do IPN

Na wysokości Jabłonny i Łomianek powstanie most, którzy ma być częścią ogromnej inwestycji zapowiadanej od niepamiętnych lat - Legionowskiej Trasy Mostowej. To nie będzie most na dwa pasy - jak napisałeś, tylko to musi być most co najmniej tej samej klasy co budowany właśnie most Południowy. Most Południowy kosztuje 760 mln zł, ale zauważ, że koszty przy tego typu inwestycjach niemalże zawsze rosną i to znacznie! Ten most jest w trakcie budowy, więc tak naprawdę nie znane są jego pełne koszty do czasu ukończenia inwestycji. To, że wykonawca mówi, że zbuduje coś za 760 mln zł to nie znaczy, że.... tak będzie. Przypominam koszty pobliskiego mostu Skłodowskiej-Curie otwartego w 2012 za ponad 1 mld zł! Ten na wysokości Jabłonna-Łomianki może być droższy, gdyż nie jest tajemnicą, że brakuje rąk do pracy i z tego tytułu znacząco wzrastają koszty pracy w niemalże każdej branży - zwłaszcza budowlanej. Dlatego koszt 300 mln zł dla samorządów Legionowa i Łomianek jest jak najbardziej realny.
Dyskusję, czy Most Południowy będzie kosztował tak jak w kontrakcie zapisano 760 mln zł, czy nie uważam za bezsensowną. Proponuję trzymać się faktów, a nie kombinować z nimi.
Co do kosztów Mostu Północnego, to 1,1 mln zł kosztował nie tylko most, ale pewien odcinek Trasy Skłodowskiej - Curie, łącznie z mostem. I co bardzo ważne, składową tego mostu i trasy jest most (trasa) tramwajowa (niedawno HGW chwaliła się, że to są wręcz 2 mosty - drogowy i tramwajowy). Tej chyba nikt w Łomiankach nie planuje. I jeszcze jedno. Ta trasa była w dużej części budowana w mocno zurbanizowanym obszarze, z dwoma węzłami z tak dużymi trasami jak Modlińska i Wisłostrada, i jeszcze z dwoma kolejnymi węzłami na Tarchominie i przy Marymonckiej. Więc, Twoje porównanie, to trochę kulą w płot. Jeszcze raz, jeżeli chcesz szacować koszt tego mostu, to proponuję w kontekście kontraktowego kosztu Mostu Południowego. Również z tego względu, że kontrakt świeży, a więc bliski dzisiejszym realiom.
23.05.2018 18:28 #tadek
Trasa jest w planach od kilkudziesięciu lat, grunty są zarezerwowane, przeprawa musi powstać. I na 100% powstanie, tylko czy do 2025, czy dopiero 2028...tu bym się zastanowił. Ale 2 miasta ponad 50-tysięczne polączone musza być i będą...to bez dyskusji, plus Jabłonna
24.05.2018 09:31 #AK2
Most południowy to szeroki most autostradowy. W Jabłonnej wystarczy 1x2, góra 1x4. A nie autostradowe 2x4. To ma być most lokalny, a nie połączenie tranzytowe. I będzie, w związku z tym, odpowiednio węższy, skromniejsz i tańszy.
24.05.2018 09:37 #AK2
"Zacznijmy od tego, że mosty na drogach krajowych są w stu procentach obowiązkiem państwa, więc program Mosty Plus to sprytny zabieg propagandowy i próba przerzucenia odpowiedzialności politycznej na wójtów i burmistrzów. Jak wójt Jabłonny powie 'sorry, nie stać nas na 20% udziału", to lokalni działacze PiS będą go rozjeżdżać, że 'zły wójt', choć budowę mostu w 100% powinna sfinansować GDDKiA".

Na krajowych tak, na wojewódzkich, powiatowych i gminnych nie. Skoro mowa jest o udziale samorządu, to chyba jasne że chodzi o niższą kategorię dróg. Wystarczy spojrzeć na mapę, że w takim Konstancinie most powstanie w miejscy przerwy na Drodze Wojewódzkiej 721. W wypadku Konstancina to mogłoby być przedłużenie DW730 albo wręcz most na drodze gminnej, tak jak np. Trasa Łazienkowska w Warszawie. Czytajcie proszę ze zrozumieniem.
REKLAMA

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA

Najczęściej czytane

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Otwarcie granic

Najnowsze wydanie

REKLAMA

 
 
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA