REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Białołęka

inwestycje

 

Koniec złudzeń? Mostu z Jabłonny do Łomianek nie będzie?

  14 listopada 2017

Koniec złudzeń? Mostu z Jabłonny do Łomianek nie będzie?
Most Północny na długie dziesięciolecia pozostanie najbardziej na północ wysuniętą przeprawą w aglomeracji warszawskiej.

Most Północny na długie dziesięciolecia pozostanie najbardziej na północ wysuniętą przeprawą w aglomeracji warszawskiej. To nie jest dobra wiadomość dla Białołęki, bo samochodów w powiecie legionowskim przybywa lawinowo.

REKLAMA

Jeszcze kilka lat temu głośno było o planach budowy mostu łączącego Jabłonnę z Łomiankami. Czy wciąż mamy szansę na tę trasę? Legionowska trasa mostowa (LTM), to planowana od blisko 40 lat droga wraz z przeprawą przez Wisłę łącząca Łomianki z Jabłonną, a następnie tworząca tzw. obwodnicę Legionowa.

REKLAMA

Jak miałaby wyglądać obwodnica?

LTM połączy drogę ekspresową S7 w Łomiankach z drogą wojewódzką nr 630 na skraju Jabłonny i właśnie w tym miejscu najpewniej powstałoby duże rondo. Dalej trasa miałaby dwa "odnóża". Jedno z nich, nazywane przyszłą "obwodnicą Legionowa", przebiegałoby na skraju Lasów Chotomowskich i osiedla Hepi w Chotomowie, przecięłoby ul. Partyzantów, ul. Piusa XI, tory kolejowe na granicy Chotomowa z Legionowem i prowadziło przez Lasy Legionowskie w kierunku Łajsk, gdzie połączyłoby się z planowaną trasą Olszynki Grochowskiej i z drogą wojewódzką nr 632.

Drugie "odnóże" miałoby połączyć przyszłe skrzyżowanie na ul. Modlińskiej na skraju Jabłonny z rondem przy markecie OBI, będącym zarazem częścią drogi krajowej nr 61.

Formalne rozpoczęcie inwestycji umożliwiłoby wypłatę odszkodowań dla właścicieli działek za zarezerwowane od wielu lat grunty pod budowę trasy. Jednak nie są nam znane koszty, ani tym bardziej szczegółowe opracowania dotyczące rozwiązań technicznych całej trasy.

REKLAMA

Samorządowcy odrzucili inną koncepcję

Podczas zorganizowanego w lipcu spotkania wójt gminy Jabłonna Jarosław Chodorski rozmawiał na temat trasy z przedstawicielami powiatu legionowskiego, Łomianek, Serocka, Wieliszewa i Nieporętu. W wakacje mijał bowiem termin składania wniosków w sprawie zmian planu zagospodarowania przestrzennego województwa mazowieckiego i trzeba było wypracować wspólne stanowisko odnośnie ostatecznego przebiegu trasy. Jak się okazuje, rozważana była poważna korekta, która zupełnie zmieniłaby wcześniejszy projekt. Padła propozycja, by trasa mostowa, a właściwie sam most pomiędzy Jabłonną a Łomiankami, zaczynał się od pierwszego ronda w Jabłonnie na granicy z Warszawą. Założeniem tej koncepcji było niewprowadzanie do Jabłonny ruchu samochodowego i przekierowanie go do Łomianek po terenach obecnie niezabudowanych.

- Z tą propozycją nie zgodził się wiceburmistrz Łomianek wskazując, że przebieg trasy mostowej jest utrwalony w Łomiankach zarówno w uchwalonych planach miejscowych, jak i w rzeczywistych rezerwach terenowych. Również przedstawiciel Nieporętu nie zgodził się na dalsze poprowadzenie trasy przez lasy nieporęckie - informuje Michał Smoliński, rzecznik prasowy Urzędu Gminy Jabłonna.

REKLAMA

Koniec złudzeń?

- Wspólne, wypracowane przez nas stanowisko, które przesłaliśmy do marszałka województwa, zakłada pozostawienie trasy mostowej w dotychczasowej formie. Postulujemy również o jak najszybsze wykupienie przez województwo gruntów pod budowę drogi oraz pilną realizację inwestycji - podsumował spotkanie wójt Jarosław Chodorski.

Jednak informacje, które otrzymaliśmy z urzędu marszałkowskiego, pozbawiają nas jakichkolwiek złudzeń. - W planie zagospodarowania przestrzennego województwa mazowieckiego uwzględniona jest "Legionowska Trasa Mostowa", jednak nie ma ona przypisanej kategorii drogi wojewódzkiej. Z tego względu w Wieloletniej Prognozie Finansowej Województwa Mazowieckiego na lata 2017-2039 nie uwzględniono funduszy na ten cel - tłumaczy Marta Milewska, rzeczniczka prasowa urzędu, która dodaje: - Przebieg tej trasy, budowa przeprawy mostowej i ogromne koszty realizacji tej inwestycji wykraczają obecnie poza możliwości samorządu województwa. Tej skali inwestycje realizowane są przez stronę rządową, która dysponuje znacznie większymi funduszami na inwestycje drogowe. Być może również i w tym przypadku strona rządowa powinna zainteresować się tą inwestycją - kwituje.

(DB)

 

Komentarze (6)

# Łukasz-PKS

16.11.2017 08:28

Buduje się nowe drogi bez poprawy funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego.
Nie ma linii autobusowej z Legionowa do Łomianek ani z Otwocka do Piaseczna.
Odnoszę wrażenie, że wszelkimi dostępnymi sposobami zachęca się ludzi do jeżdżenia samochodami

# qvertz

21.08.2018 21:42

Mosty są niedobre zdaniem Trzaskowskiego, bo generują korki i za dużo ludzi chce po nich wjechać do Wawy. Dlatego jako nowo już namaszczony przez hgw prezydent stolicy, mostów budował nie będzie.

# Kierowca

27.08.2018 16:48

z tymi mostami to już HGW nakręciła wmawiając, że wybudowała 6 mostów... no to teraz skoro mamy aż 6 dodatkowych mostów przez Wisłę to mostek z Jabłonnej do Łomianek jest zbędną fanaberią rozwydrzonych mieszkańców.

# Marcjusz

21.05.2019 11:51

odszkodowań? teren pod drogę zabezpieczono dając ziemię w użytkowanie wieczyste. teraz gmina nie przedłużyła i nie pozwoliła na wykup. kolejne machloje w Jabłonnie na działkach

 Pani Wiosna

24.05.2019 20:28

Wyczyścimy Polskę ze smogu i z nieuczciwych polityków! #wiosna @wiosnabiedronia @KGawkowski
https://imgbbb.com/image/emzjZ

REKLAMA

# Wiosna

24.05.2019 20:29

Dzięki Wiośnie dostaniesz się do lekarza specjalisty najdłużej w ciągu miesiąca, a nie jak obecnie trzeba czekać rok czy dwa lata... #wiosnabiedronia @KGawkowski
https://imgbbb.com/image/emzjZ
więcej na forum

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze informacje

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Artykuły partnerskie

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy w naszym pasażu

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA