REKLAMA

Puls Warszawy

drogi »

 

Rusza zwężanie Marszałkowskiej. Zero zapowiedzi, ekspresowe tempo

  6 sierpnia 2021

alt='Rusza zwężanie Marszałkowskiej. Zero zapowiedzi, ekspresowe tempo'
źródło: ZDM

W najbliższych dniach drogowcy przeprowadzą prace na skrzyżowaniu z Królewską. Jeden pas Marszałkowskiej w tym rejonie zostanie zlikwidowany.

REKLAMA

Zarząd Dróg Miejskich niemal z dnia na dzień zapowiedział dużą przebudowę skrzyżowania Marszałkowskiej z Królewską. Wprowadzanie zmian rozpoczęło się od usuwania awarii sygnalizacji i prac przygotowawczych. Przebudowa pełną parą ruszy 14 sierpnia i potrwa zaledwie dziewięć dni. Wielkie zmiany w centrum Warszawy. Koniec schodzenia pod ziemię Wielkie zmiany w centrum Warszawy. Koniec schodzenia pod ziemię
Naziemne przejścia dla pieszych, przebudowane przystanki tramwajowe i znacznie więcej zieleni - to główne zmiany, jakie czekają Marszałkowską i Al. Jerozolimskie.

Zwężenie Marszałkowskiej

- Docelowe prace ruszą w sobotę 14 sierpnia około godz. 7:00 - zapowiada ZDM. - W ich trakcie zmienimy nieco geometrię skrzyżowania. Północny wlot zachodniej jezdni Marszałkowskiej zostanie przesunięty o metr w stronę zachodnią. Po to, aby w przyszłości również na zachód przesunąć pas dzielący i jezdnię wschodnią pod poszerzenie przystanku tramwajowego Królewska 05 o około półtora metra.

Na jezdni Marszałkowskiej w kierunku pl. Bankowego zamiast czterech będą trzy pasy ruchu: do skrętu w prawo lub jazdy na wprost, do jazdy na wprost i do skrętu w lewo. Czwarty pas, służący do lewoskrętu, ustąpi miejsca azylowi na przejściu dla pieszych. Po co? Jak wyjaśniają drogowcy: "aby tramwaje nie poruszały się tuż przed nosem przechodniów przekraczających jezdnię". Azyl na tym samym przejściu po zachodniej stronie torowiska zostanie nieco poszerzony. Piesi zyskają jeszcze dwa azyle: pierwszy na przejściu przez północny wlot Marszałkowskiej i drugi na zebrze na zachodnim wlocie Królewskiej. Z kolei na wlocie wschodnim o 30 metrów przesunięty zostanie przystanek autobusowy w kierunku pl. Małachowskiego. Dzięki temu zatrzymujące się autobusy nie będą sprawiać, że auta za nimi będą częściowo stały na przejściu dla pieszych.

- Na skrzyżowaniu i w jego obrębie wymienimy nawierzchnię - zapowiadają drogowcy. - Marszałkowską zaasfaltujemy na odcinku 170 metrów, a Królewską na 70 metrach. Nowy asfalt przed osiadaniem zabezpieczymy specjalną siatką z włókna szklanego, którą ułożymy między warstwami wiążącą a ścieralną. Całość zmian dopełni zieleń. W trzech narożnikach skrzyżowania rozpłytujemy zbędną kostkę, a w jej miejscu posadzimy ostnicę i ożankę.

Wstąp do księgarni

Marszałkowska - co się zmieni?

Dzisiejsza Marszałkowska powstała w latach pięćdziesiątych XX wieku kosztem znacznej części zniszczonej zabudowy Śródmieścia. W zamyśle ówczesnych planistów miała być jedną z trzech szerokich arterii, biegnących przez dzielnicę z północy na południe, obok al. Jana Pawła II (d. Marchlewskiego) i Krakowskiego Przedmieścia, na którym były wówczas cztery pasy ruchu. Odcinek między pl. Konstytucji a pl. Defilad miał dodatkowo funkcję propagandowo-reprezentacyjną: łączył dwa zespoły socrealistycznej zabudowy i był przystosowany do organizacji parad wojskowych. Teraz Marszałkowska ma stać się aleją pełną drzew. Zarząd Dróg Miejskich jest w trakcie wyboru firmy, która zaprojektuje przebudowę odcinków od pl. Konstytucji do Nowogrodzkiej i od Królewskiej do pl. Bankowego.

- Koncepcja zakłada wprowadzenie w przestrzeni ulicy znacznie więcej zieleni - pisze ZDM. - Pojawi się ona m.in. w pasie dzielącym pomiędzy jezdniami a torowiskiem. Projekt będzie przewidywał w tym miejscu nasadzenia drzew (tam, gdzie to możliwe) oraz krzewów i żywopłotów. Jezdnie będą miały po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, zaś na prawym pasie wyznaczone zostanie parkowanie.

Na obu odcinkach chodnik zostanie przebudowany i oddzielony od drogi rowerowej. Po stronie wschodniej przejazd rowerem będzie możliwy od pl. Konstytucji do ronda Dmowskiego, a po stronie Pałacu Kultury - od pl. Konstytucji do pl. Bankowego. Dla pieszych powstaną dodatkowe przejścia przy Żurawiej i Wilczej. Przewidziana jest też rezerwa pod nową zebrę na wysokości parku Saskiego i pomnika Kościuszki. Przebudowane zostaną również przystanki tramwajowe, a sygnalizacja na całej ulicy będzie ustawiona na priorytet dla komunikacji zbiorowej.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (16)

# Asa

07.08.2021 00:13

Krok w dobra stronę! Przestrzeń zostaje zwrócona ludziom - jak było przed wojna. Zieleń to nasze wybawienie.

# Kaktus525

07.08.2021 14:48

Jak najszybciej odsunąć lewackich oszołomów od władzy w Warszawie, póki nie zdewastują całego układu komunikacyjnego miasta!

# Marian

07.08.2021 17:15

Masakra. Lewactwo zniszszy miasto. Tylko PIS. To jest wybawienie.

REKLAMA

# max

08.08.2021 15:58

Jesli wladzą miasta zalezy na zieleni niech miedzy tymi wszystkimi nowymi osiedlami tworza jakies ogolno dostepne tereny zielone. Od jakuegos czasu nowe osiedla to betonowe pustymie gdzie w promieniu kilkuset metrow nie ma rzadnej wolnej przestrzeni.

# WEF

08.08.2021 22:04

Zieleń zabudują żeby deweloperom krzywda się nie działa, a ulice zamieni się na zieleńce. Hura. Niech żyje Agenda 2030.

# ŻelaznA

09.08.2021 17:04

=>Asa "Przestrzeń zostaje zwrócona ludziom - jak było przed wojna."
A liczba samochodów, autobusów i tramwajów też zmniejszy się do poziomu przedwojennego?

REKLAMA

# Marian

09.08.2021 17:40

Ratuszowe lewactwo walczy o zieleń tylko kosztem kierowców. Deweloperzy bez ograniczeń mogą budować coraz cieśniej

# gosc

09.08.2021 18:01

#Asa napisał(a) 07.08.2021 00:13
Krok w dobra stronę! Przestrzeń zostaje zwrócona ludziom - jak było przed wojna. Zieleń to nasze wybawienie.
Przed wojną zbudowano AUTOSTRADĘ Żwirki i Wigury, planowano obwodnicę Warszawy, której elementem była aleja Krasińskiego i most na jej przedłużeniu.
To co robią obecne władze, to przywracanie Warszawy z czasów zaborów i twierdzy Warszawa - gdy nie wolno było budować poza murem fortecznym. II RP to okres budowy szerokich dróg dla samochodów.

# Leon

09.08.2021 20:46

PIS buduje tysiące kilometrów dróg, PO jedynie niszczy. Taka jest między nimi różnica.
Program PO polega na niszczeniu dróg i ***** ***. To wszytko na co ich stać.

REKLAMA

# Asa

10.08.2021 09:29

Do #ŻelaznA: Ale tu nie ma czego porównywać - bo postęp jaki dokonał się w różnych dziedzinach (np. metalurgii) jest olbrzymi. Ludzie mają natomiast złe nawyki, a centrum miasta jest nieprzyjazne pieszym (za duzo architektonicznych barier).
Do #gosc: To istna demagogia i wróżbiarstwo - nie wiesz jak wyglądałaby przyszłość. Wszystkie inwestycje w zieleń sprawiają, ze żyje się przyjemniej. Zastępowanie np. bruku/asfaltu warstwami przepuszczalnymi powoduje zbieranie się wody,a tym samym rozrost zieleni. Nie myśl z poziomu samochodu, a z poziomu człowieka - to dla Twojego zdrowia. Mam nadzieje, ze w ślad za ta inwestycja na poszczególnych dzielnicach zaczną powstawać biurowce aby dywersyfikować miejsca pracy. Centrum w obecnym ksztalcie nie jest przyjazne.

# Leon

10.08.2021 12:53

#Asa napisał(a) 10.08.2021 09:29
Do #ŻelaznA: Ale tu nie ma czego porównywać - bo postęp jaki dokonał się w różnych dziedzinach (np. metalurgii) jest olbrzymi. Ludzie mają natomiast złe nawyki, a centrum miasta jest nieprzyjazne pieszym (za duzo architektonicznych barier).
Do #gosc: To istna demagogia i wróżbiarstwo - nie wiesz jak wyglądałaby przyszłość. Wszystkie inwestycje w zieleń sprawiają, ze żyje się przyjemniej. Zastępowanie np. bruku/asfaltu warstwami przepuszczalnymi powoduje zbieranie się wody,a tym samym rozrost zieleni. Nie myśl z poziomu samochodu, a z poziomu człowieka - to dla Twojego zdrowia. Mam nadzieje, ze w ślad za ta inwestycja na poszczególnych dzielnicach zaczną powstawać biurowce aby dywersyfikować miejsca pracy. Centrum w obecnym ksztalcie nie jest przyjazne.
Dziwne ze problem widzisz jedynie w drogach a nie dogęszczaniu zabudowy. Wszędzie gdzie sie da ratusz upycha nowe bloki kosztem zieleni. To ci nie przeszkadza?

# Matt0

10.08.2021 13:23

#Kaktus525 napisał(a) 07.08.2021 14:48
Jak najszybciej odsunąć lewackich oszołomów od władzy w Warszawie, póki nie zdewastują całego układu komunikacyjnego miasta!
Polemizowałbym kto tutaj jest oszołomem, chyba Ty w tym przypadku.

REKLAMA

# Matt0

10.08.2021 13:28

#Leon napisał(a) 09.08.2021 20:46
PIS buduje tysiące kilometrów dróg, PO jedynie niszczy. Taka jest między nimi różnica.
Program PO polega na niszczeniu dróg i ***** ***. To wszytko na co ich stać.
Za czasów PO zbudowano znacznie więcej, więc nie rozumiem. A gdyby nie wojewoda to w Warszawie Ciszewskiego byłaby w budowie i dodatkowo trasa N-S gdyby GDKIA wzięła to na siebie, w końcu to ma być ekspresówka a wiesz jak prymasa tysiąclecia wygląda.

# Matt0

10.08.2021 13:29

#Marian napisał(a) 07.08.2021 17:15
Masakra. Lewactwo zniszszy miasto. Tylko PIS. To jest wybawienie.
Przez nich płacimy więcej za śmieci bo wymyśli, że miasto nie może dopłacać, więc dzięki.

# gosc

10.08.2021 23:28

#Asa napisał(a) 10.08.2021 09:29
Mam nadzieje, ze w ślad za ta inwestycja na poszczególnych dzielnicach zaczną powstawać biurowce aby dywersyfikować miejsca pracy. Centrum w obecnym ksztalcie nie jest przyjazne.

Nie będą powstawać biurowce w dzielnicach. Powtórzymy scenariusz z Londynu i paru innych miast, które ograniczenia ruchu w centrum już przerabiały. Managerowie w mieszkający w domkach pod miastem, doprowadzą do tego, że biura zaczną pojawiać się przy daleko poza centrum - przy autostradach. Pracownicy zamiast dojeżdżać z miasta do biur pod miastem zacznał się wyprowadzać do okolicznych miejscowości.
Jeśli nie wierzysz, to poczytaj o M4 Corridor.

REKLAMA

# warsaw_iak

10.08.2021 23:47

Jestem ZA!
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024