REKLAMA

Wola

komunikacja »

 

Rusza budowa II linii metra

  12 marca 2010

Wiosną tego roku rozpocznie się budowa centralnego odcinka II linii metra, podczas której powstanie pierwszych siedem stacji kolei podziemnej: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion oraz Dworzec Wileński.

REKLAMA

Wiele ulic w centrum stolicy zostanie na ten czas praktycznie wyłączonych z ruchu. Aby uniknąć paraliżu miasta, władze Warszawy stawiają na komunikację publiczną. Sprawny przejazd pojazdom komunikacji zbiorowej mają zapewnić specjalnie wy-tyczone arterie niedostępne dla samochodów osobowych. Wszystkie istniejące w centralnej części miasta buspasy zostaną utrzymane. Władze planują również wyty-czyć nowe pasy tylko dla autobusów.

Co to oznacza dla Woli?

Buspasy pozostaną na ul. Kasprzaka oraz al. Solidarności. Nowe powstaną wzdłuż ul. Leszno i Górczewskiej w kierunku centrum na odcinku od Lazurowej do Młynar-skiej i dalej wzdłuż Młynarskiej do al. Solidarności lub ewentualnie wzdłuż ul. Lesz-no do Okopowej. Zmieniona organizacja ruchu będzie obowiązywała także na Sied-miogrodzkiej i Grzybowskiej. W obu kierunkach autobusy będą tam miały priorytet. Na niektórych odcinkach tych ulic dopuszczony będzie również ruch pojazdów indy-widualnych.

Mamy też dobrą wiadomość dla zmotoryzowanych mieszkańców Woli. Otóż część ciągów komunikacyjnych zostanie wyznaczona niemal wyłącznie dla samo-chodów osobowych. Osobówkowymi korytarzami staną się ul. Okopowa i ul. Towa-rowa. Oznacza to, że z tych ulic zostaną wycofane niemal wszystkie autobusy.

Natomiast w związku z zamknięciem ul. Andersa oraz zwężeniem ul. Słomiń-skiego pod wiaduktami, od kwietnia do października ruch kołowy w ciągu ul. Sło-mińskiego w kierunku Woli, od przystanku Bonifraterska do Dworca Gdańskiego zostanie poprowadzony jednym, prawym pasem.

Podczas budowy II linii metra to właśnie na Woli zostanie zlokalizowane całe zaplecze. - W rejonie ronda Daszyńskiego w stronę Powiśla będą puszczone dwie tarcze o długości 80 metrów - informuje Krzysztof Malawko, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego.

- Szczegółów zaplecza budowlanego na Woli jeszcze nie znamy. Cały projekt jest dopiero w trakcie przygotowań - mówi Tomasz Kunert z miejskiego biura koor-dynacji inwestycji i remontów. - Przewidujemy, że plac budowy na Woli zlokalizo-wany będzie na ul. Prostej na odcinku od ul. Towarowej (tj. od ronda Daszyńskie-go) do ul. Karolkowej. W związku z tym, ul. Prosta na tym odcinku zostanie wyłą-czona z ruchu na szerokość jezdni. Ulice Towarowa i Karolkowa będą przejezdne. Dla ułatwienia komunikacji chcemy dobudować nowy pas ruchu na Towarowej. Obecnie od placu Zawiszy do ronda Daszyńskiego nie ma skrętu w lewo z Towa-rowej w Kolejową. Ten skręt chcemy właśnie dobudować - dodaje. Urzędnik pod-kreśla jednocześnie, że mieszkańcy Woli będą się musieli również liczyć ze wzmo-żonym ruchem pojazdów obsługujących budowę.

Anna Przerwa

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024