REKLAMA

Wola

komunikacja »

 

Rusza budowa II linii metra

  12 marca 2010

Wiosną tego roku rozpocznie się budowa centralnego odcinka II linii metra, podczas której powstanie pierwszych siedem stacji kolei podziemnej: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion oraz Dworzec Wileński.

REKLAMA

Wiele ulic w centrum stolicy zostanie na ten czas praktycznie wyłączonych z ruchu. Aby uniknąć paraliżu miasta, władze Warszawy stawiają na komunikację publiczną. Sprawny przejazd pojazdom komunikacji zbiorowej mają zapewnić specjalnie wy-tyczone arterie niedostępne dla samochodów osobowych. Wszystkie istniejące w centralnej części miasta buspasy zostaną utrzymane. Władze planują również wyty-czyć nowe pasy tylko dla autobusów.

Co to oznacza dla Woli?

Buspasy pozostaną na ul. Kasprzaka oraz al. Solidarności. Nowe powstaną wzdłuż ul. Leszno i Górczewskiej w kierunku centrum na odcinku od Lazurowej do Młynar-skiej i dalej wzdłuż Młynarskiej do al. Solidarności lub ewentualnie wzdłuż ul. Lesz-no do Okopowej. Zmieniona organizacja ruchu będzie obowiązywała także na Sied-miogrodzkiej i Grzybowskiej. W obu kierunkach autobusy będą tam miały priorytet. Na niektórych odcinkach tych ulic dopuszczony będzie również ruch pojazdów indy-widualnych.

Mamy też dobrą wiadomość dla zmotoryzowanych mieszkańców Woli. Otóż część ciągów komunikacyjnych zostanie wyznaczona niemal wyłącznie dla samo-chodów osobowych. Osobówkowymi korytarzami staną się ul. Okopowa i ul. Towa-rowa. Oznacza to, że z tych ulic zostaną wycofane niemal wszystkie autobusy.

Natomiast w związku z zamknięciem ul. Andersa oraz zwężeniem ul. Słomiń-skiego pod wiaduktami, od kwietnia do października ruch kołowy w ciągu ul. Sło-mińskiego w kierunku Woli, od przystanku Bonifraterska do Dworca Gdańskiego zostanie poprowadzony jednym, prawym pasem.

Podczas budowy II linii metra to właśnie na Woli zostanie zlokalizowane całe zaplecze. - W rejonie ronda Daszyńskiego w stronę Powiśla będą puszczone dwie tarcze o długości 80 metrów - informuje Krzysztof Malawko, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego.

- Szczegółów zaplecza budowlanego na Woli jeszcze nie znamy. Cały projekt jest dopiero w trakcie przygotowań - mówi Tomasz Kunert z miejskiego biura koor-dynacji inwestycji i remontów. - Przewidujemy, że plac budowy na Woli zlokalizo-wany będzie na ul. Prostej na odcinku od ul. Towarowej (tj. od ronda Daszyńskie-go) do ul. Karolkowej. W związku z tym, ul. Prosta na tym odcinku zostanie wyłą-czona z ruchu na szerokość jezdni. Ulice Towarowa i Karolkowa będą przejezdne. Dla ułatwienia komunikacji chcemy dobudować nowy pas ruchu na Towarowej. Obecnie od placu Zawiszy do ronda Daszyńskiego nie ma skrętu w lewo z Towa-rowej w Kolejową. Ten skręt chcemy właśnie dobudować - dodaje. Urzędnik pod-kreśla jednocześnie, że mieszkańcy Woli będą się musieli również liczyć ze wzmo-żonym ruchem pojazdów obsługujących budowę.

Anna Przerwa

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe