Rozlewisko od 10 lat
19 listopada 2010
10 lat bezradności - tak według czytelników można w skrócie określić historię ogromnego rozlewiska tworzącego się po każdych opadach deszczu przy ul. Piastów Śląskich róg Popiołka.
O niebezpiecznej sytuacji poinformowaliśmy zarządcę drogi. Zarząd Dróg Miejskich twierdzi, że powodem tworzenia się feralnego rozlewiska jest brak kana-lizacji. I zaczęła się spychologia.
- Ulica Piastów Śląskich została wybudowana na przełomie 2000/2001 r., tuż przed reformą ustroju Warszawy. Inwestorem przebudowy ulicy był ówczesny urząd gminy, obecnie dzielnicy Bemowo. Nie znamy odpowiedzi na pytanie, dla-czego ulica nie ma kanalizacji z prawdziwego zdarzenia, a jest wyposażona jedynie w tzw. studnie chłonne, co jest właśnie przyczyną problemów z jej odwodnieniem - tłumaczy Urszula Nelken, rzeczniczka ZDM. - Studnie spełniają swoją rolę, dopóki się nie zapełnią. Gdy tak się stanie, na ulicy tworzy się rozlewisko, gdyż woda nie ma już gdzie odpływać - dodaje. Jednocześnie podkreśla, że choć studnie są kilka razy do roku czyszczone przez konserwatorów, to sytuację może rozwiązać wyłącznie budowa kanalizacji. A to nie jest na razie planowane, bo droga jest... zbyt nowa. - Ze względu na relatywnie dobry stan nawierzchni jezdni oraz chod-ników, odnowa ul. Piastów Śląskich nie jest w najbliższym czasie planowana - do-daje rzeczniczka.
Kanalizacja w ramach budowy trasy S7?
Dzielnicowi urzędnicy przyznają, że faktycznie ówczesne władze gminy Bemowo popełniły błąd budując ulicę Piastów Śląskich wzdłuż lotniska bez kanalizacji.- Obecnie ulica nie jest w zarządzie dzielnicy, lecz właśnie ZDM-u. Mamy jednak koncepcję, jak rozwiązać sytuację - mówi Krzysztof Zygrzak, rzecznik be-mowskiego ratusza. - W rejonie lotniska już w przyszłym roku rozpocznie się prze-budowa układu drogowego związana z realizacją węzła dla trasy S7. Drążony bę-dzie tunel, powstaną również liczne ulice łącznikowe. Poprosimy wówczas Gene-ralną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad o włączenie przebudowy Piastów Śląs-kich wraz z zapewnieniem odwodnienia do całości tej ogromnej inwestycji. Pozwoli to zminimalizować utrudnienia dla mieszkańców - dodaje rzecznik.
Przekonuje jednocześnie, że dzięki takiemu rozwiązaniu ulica nie musiałaby być rozkopywana miesiąc po miesiącu. - Taka inwestycja pozwoliłaby również za-oszczędzić pieniądze dzielnicy, ponieważ wszelkie prace związane z budową S7 bę-dą finansowane przez rząd przy wsparciu środkami unijnymi. Na podobnych zasa-dach, w ramach realizacji trasy S8 przebudowano znaczące fragmenty m.in. Pow-stańców Śląskich i Dywizjonu 303 - podaje dla przykładu Krzysztof Zygrzak.
Anna Przerwa