REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Rok po wypadku na Sokratesa. Aktywiści oskarżają
REKLAMA

REKLAMA

Rok po wypadku na Sokratesa. Aktywiści oskarżają

Piesza Masa Krytyczna upamiętniła ofiary wypadków na przejściach dla pieszych w całej Warszawie.

REKLAMA

20 października mija rok od tragicznego, głośnego wypadku na Sokratesa. Przypomnijmy: para z dzieckiem w wózku przechodziła po pasach na wysokości Petöfiego, gdy od strony Wrzeciona z prędkością ponad 130 km/h nadjechał kierowca BMW. 33-letni ojciec zginął na miejscu.

- Mimo zapowiedzi polityków, przez rok od tragedii nie zmieniło się nic, a liczba ofiar wypadków wzrosła - pisze Piesza Masa Krytyczna. - Premier Mateusz Morawiecki i prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski zapowiadali daleko idące zmiany, które miały poprawić bezpieczeństwo ruchu drogowego.



REKLAMA

Liczba wypadków wzrosła

W 2020 roku rzeczywiście nastąpiło zahamowanie pozytywnego trendu, polegającego na powolnym spadku liczby śmiertelnych wypadków w Warszawie. W ubiegłym roku zginęło 35 osób, w tym już 38. Jest jednak zdecydowanie za wcześnie, by wyciągać daleko idące wnioski.

- Nawet bezpieczeństwa w miejscu tragicznego wypadku na Sokratesa nadal nie udało się kompleksowo poprawić - twierdzą aktywiści. - Latem pojawiły się nawet głosy o demontażu zamontowanych po wypadku progów spowalniających!



REKLAMA

Bezpieczeństwo na Sokratesa

Rzeczywiście, według nowego projektu Zarządu Dróg Miejskich na Sokratesa ma nie być progów, ale ulica zostanie zwężona do jednego pasa ruchu w każdym kierunku. Oba skrajne pasy drogowcy chcą przeznaczyć na parkowanie równoległe, dzięki czemu uda się wygospodarować około 80 dodatkowych miejsc postojowych. Obecna droga rowerowa zostanie zlikwidowana, ale w zamian powstanie nowa, wydzielona z jezdni - tak jak na Krasińskiego między pl. Wilsona a Wisłostradą. Na przebudowanej Sokratesa będą także zatoki autobusowe.

Podejrzany o spowodowanie śmiertelnego wypadku Krystian O. do dziś nie usłyszał wyroku. W maju prokuratura zmieniła mu zarzut na zabójstwo z udziałem ewentualnym, za co grozi dożywocie.

(dg)


  • Poleć
  • Polub Tu Bielany
  • Udostępnij





21.10.2020 08:38 #Mieszkaniec45
Nie wiem nad czym tu trzeba myśleć rok czasu, wystarczy przeprojektować Sokratesa tak jak jest na Conrada i Przy Agorze, wtedy otrzymamy jeden spójny ciąg komunikacyjny. Z drugiej strony miasto powinno cisnąć GDDKiA na budowę nowej wyjazdówki w stronę Gdańska.
21.10.2020 08:42 #Marian
Wszystko na co stać miasto i aktywistów to progi. To jest chore. Ludzie muszą kupować coraz większe samochody bo sie nie da jeździć. A może by jeden z drugim bęcwał nową bezkolizyjną drogę wybudował np. w tunelu żeby można się było szybko przemieszczac między dzielnicami.
21.10.2020 09:53 #Zwollnijj
#Marian napisał(a) 21.10.2020 08:42

A może by jeden z drugim bęcwał nową bezkolizyjną drogę wybudował np. w tunelu żeby można się było szybko przemieszczac między dzielnicami.
Skąd wiadomo, że morderca z Sokratesa szybko (ponad 130 km/h) przemieszczał się między dzielnicami?
21.10.2020 11:24 #Barnaba
#Mieszkaniec45 napisał(a) 21.10.2020 08:38

Nie wiem nad czym tu trzeba myśleć rok czasu, wystarczy przeprojektować Sokratesa tak jak jest na Conrada i Przy Agorze, wtedy otrzymamy jeden spójny ciąg komunikacyjny.
Dzięki takim myślicielom jest tylko coraz gorzej. A sprawdziłeś ile wypadków było na ul. Conrada w ostatnich latach? Albo na Przy Agorze? Owszem byłby to spójny ciąg komunikacyjny, ale jednocześnie byłby to fatalny ciąg komunikacyjny. Wszystkie te ulice przez pół wieku służyły wyłącznie mieszkańcom pobliskich osiedli i tylko do takich zadań się nadawały. Przez ostatnie 20 lat jedyne co miasto potrafiło zrobić to sprzedawać kolejne działki w tych rejonach deweloperom dzięki czemu w miejscach dawnych punktów usługowych wyrosły bloki z tysiącami mieszkań. Do tego 10 lat temu platforma wywaliła most który miał być fragmentem trasy której nigdy nie dokończono. Im więcej samochodów tym mniejsze szanse na bezpieczne przejście przez ulice. Jedyne skuteczne rozwiązanie to aktualnie montaż sygnalizacji świetlnej jak na Reymonta i nic tego nie zmieni.
21.10.2020 11:47 #gosc
Wypadek na Sokratesa zaczął się od zaproszenia pieszych na przejście przez innego kierowcę.
Zapraszanie pieszych na jezdnie, kiedyś było traktowane jako wykroczenie. Teraz jest przez policję tolerowane, a aktywiści i dziennikarze wręcz do tego zachęcają. A jest to obecnie główna przyczyna wypadków z udziałem pieszych.

Z analizy statystyk wypadków wynika, że dziennikarze i aktywiści, są winni śmierci ponad 1000 osób w ostatnich sześciu latach.
REKLAMA
21.10.2020 12:19 #dziwne
no to gosciu podałeś statystyki, podaj źródło, poczytamy, czy dotyczy w skali miasta, kraju, kontynentu
Jestem ciekawy tej lektury
21.10.2020 12:29 #Crt
Liczbę wypadków należy przeliczać na liczbę mieszkańców, a ta w Warszawie oczywiście wzrasta.
21.10.2020 14:09 #Marian
#Zwollnijj napisał(a) 21.10.2020 09:53

Skąd wiadomo, że morderca z Sokratesa szybko (ponad 130 km/h) przemieszczał się między dzielnicami?
Wybuduj drogi , potem dopiero pieprz trzy po trzy.
Teraz nie ma dróg więc i tak każdy musi jechać przez osiedla. Gdzie by nie jechał.
21.10.2020 21:06 #Noab
Nie mozna by tak tych aktywistow przepedzic do lasu zeby sobie agitowali niedzwiedzie i wilki do nieagresji i weganizmu?
22.10.2020 00:25 #gosc
#dziwne napisał(a) 21.10.2020 12:19

no to gosciu podałeś statystyki, podaj źródło, poczytamy, czy dotyczy w skali miasta, kraju, kontynentu
Jestem ciekawy tej lektury
Źródło danych - System Ewidencji Wypadków i Kolizji (publicznie wystawia dane pod sewik.pl)

Raport wypadki z udziałem pieszych
Raport wypadki z udziałem pieszych na przejściach dla pieszych
Raport wypadki ogółem
Wylicz trendy, wyciągnij wnioski
REKLAMA
22.10.2020 17:25 #Zwollnijj
#Marian napisał(a) 21.10.2020 14:09

Wybuduj drogi, potem dopiero pieprz trzy po trzy. Teraz nie ma dróg więc i tak każdy musi jechać przez osiedla. Gdzie by nie jechał.
Ale przez osiedla nikt nie musi (a przede wszystkim nie powinien) jechać z prędkością 130 km/h jak ten debil w BMW. Skoro nie ma drogi nadającej się dla szybkiego ruchu to drogą nadającą się do wolnego ruchu należy jechać powoli. Żadna obrona mordercy z Sokratesa nie znajduje uzasadnienia.
A drogi rzeczywiście należy wybudować. Dla uspokojenia ruchu w tej części miasta największe znaczenie miałoby wybudowanie:
1) trasy S7 od węzła z trasą S8 w rejonie Marynina, wyprowadzającej ruch w kierunku Gdańska, Olsztyna i Torunia;
2) połączenia Trasy Mostu Północnego z ulicą Lazurową.
A teraz zdradzę Ci Marianie wielki sekret, dlaczego tych dróg (jak też wielu innych) dotychczas jeszcze nie wybudowano. Otóż nie wiem czy o tym wiesz, ale brakuje na to wszystko pieniędzy. Zaskakujące, prawda? Nie wiedziałeś o tym? A jeżeli wiedziałeś, to dlaczego każesz mi wybudować drogi?
I powtarzam - nie ma obrony dla mordercy z Sokratesa. Tak samo jak nie ma obrony dla morderców z Reymonta, Kasprowicza, Conrada i wielu innych. Jeżdżących, jak to oni twierdzą, szybko ale bezpiecznie...
22.10.2020 20:25 #Jestem z Bielan
Dlaczego teraz większość poprawnie jeżdżących kierowców ma się dostosować do nieodpowiedzialnej jednostki? W ten sposób karany jest pożądny obywatel którzy nie łamie przepisów a takich jest znaczna większość!!! Co na to aktywiści? Chcecie uhonorować tego kierowcę pomarańczowego BMW? Tzn. poprzez zwężenie tej drogi wystawicie mu "swoisty pomnik na lata" i to za grube miliony.
23.10.2020 09:22 #Mieszkaniec45
#Jestem z Bielan napisał(a) 22.10.2020 20:25

Dlaczego teraz większość poprawnie jeżdżących kierowców ma się dostosować do nieodpowiedzialnej jednostki? W ten sposób karany jest pożądny obywatel którzy nie łamie przepisów a takich jest znaczna większość!!! Co na to aktywiści? Chcecie uhonorować tego kierowcę pomarańczowego BMW? Tzn. poprzez zwężenie tej drogi wystawicie mu "swoisty pomnik na lata" i to za grube miliony.
Przed montażem progów szacuję, że tylko około 10% pojazdów jeździło z dopuszczalna prędkością, większość miała 70-80 km/h, a kilka % spokojnie przekraczało 100km/h. Po montażu progów ilość znacznie i tak większość jeździ ponad 60km/h, a kilka % cały czas przekracza 100km/h "przeskakując" nad progami. Porządnych obywateli, nie łamiących przepisów (wg Twojej definicji) zatem jest może 10%.

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najczęściej czytane

REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA