REKLAMA

Bemowo

drogi »

 

Pseudokonsultacje GDDKiA z kilkunastoma mieszkańcami. Bemowo nie chce S7!

  26 czerwca 2013

alt='Pseudokonsultacje GDDKiA z kilkunastoma mieszkańcami. Bemowo nie chce S7!'

Wylot tunelu planowanej trasy S7 ma wychodzić przed ul. Księcia Bolesława, prosto na osiedle mieszkaniowe. - To absurd! - uważają mieszkańcy. - Użyjemy wszelkich sposobów, aby do tego nie doszło - obiecuje wiceburmistrz Krzysztof Zygrzak.

REKLAMA

Zgodnie z zaleceniami Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opracowała trzy warianty trasy ekspresowej. Jeden z nich omija Bemowo. Dwa przewidują tunel zakończony przed Księcia Bolesława. Burmistrz o S7: przebudowa Maczka tańsza o 1,5 mld od tunelu Burmistrz o S7: przebudowa Maczka tańsza o 1,5 mld od tunelu
Władze Bemowa nie zgadzają się z opinią, że tunel pod lotniskiem i Powstańców Śląskich jest jedyną i niezastąpioną koncepcją zbudowania trasy S7. Występują do Ministerstwa Transportu z własną propozycją. - Oszacowaliśmy, że nasz wariant jest o 1,5 mld zł tańszy - mówi wiceburmistrz Bemowa.
W poprzednich planach wylot znajdował się 150 metrów dalej.

- Tak zaplanowaliśmy, ponieważ według przepisów zmiana pasów nie może nastąpić dalej niż 170 m od wyjazdu z tunelu. Gdyby ustawa była inna, to tunel byłby o 150 m dłuższy - tłumaczy Paweł Węgołek z firmy Trakt, która wykonała projekt trasy.

- Wyjazd z tunelu na wysokości ulic Widawskiej i Księcia Bolesława to jakaś kpina. Skupiamy się na komforcie mieszkańców Chomiczówki, komforcie kierowców. Trasa ma być podniesiona, więc hałas i spaliny nie uchronią szkoły i przedszkola przy Andriollego oraz domów przy Rosy Bailly. Trasa ma prowadzić przez środek naszego osiedla. Wywietrzniki z tunelu mają odprowadzać powietrze tak, że przy wyjeździe ma ono mieszać się z czystym powietrzem z zewnątrz. I wszystko to uderzy w nas. To nie do przyjęcia - mówi pani Zofia, przedstawicielka mieszkańców.

- Rozmawialiśmy z Ministerstwem Transportu. Złożyliśmy propozycję, by trasa została poprowadzona wzdłuż ul. gen. Maczka i omijała osiedle. Dostaliśmy odpowiedź, że propozycja zostanie rozważona. Teraz GDDKiA deklaruje, że taka koncepcja nie wchodzi w rachubę. Dzięki naszej propozycji można byłoby oszczędzić 1,5 mld zł i zbudować pięć odcinków innych tras. Użyjemy wszelkich środków, by koncepcja została zmieniona - mówi Krzysztof Zygrzak, wiceburmistrz Bemowa.

- Koncepcja z Maczka była rozpatrywana już wiele lat temu. Przy opracowywaniu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego nie została ujęta, ponieważ uznano ją za niewłaściwą. Pierwszy wariant w ogóle nie przewiduje, aby S7 wiodła przez Bemowo. Przewiduje poprowadzenie drogi przez Czosnów, Palmiry, Wóycickiego, Gwiaździstą i wyprowadzenie jej trasą mostu Północnego. Wiązałaby się z połączeniem tras S7 i S8. Ponieważ skuteczną blokadą jest cmentarz Powązkowski, należałoby wybudować od sześciu do ośmiu równoległych jezdni. Tę koncepcję musimy odrzucić - twierdzi zastępca naczelnika wydziału dokumentacji GDDKiA Grzegorz Hetmanek.

- Na razie staramy się o uzyskanie nowej decyzji środowiskowej. Bierzemy pod uwagę wszystkie warianty. Także ten, w którym S7 nie przetnie Bemowa. Wniosek powinien zostać złożony do końca roku. Następne pół powinien być rozpatrywany i wtedy przeprowadzimy konsultacje społeczne - obiecuje Paweł Jaskowski, w GDDKiA zastępca dyrektora wydziału do spraw inwestycji.

- Opracowany projekt nie stwierdza, że trasa będzie szkodliwa dla środowiska. Na jej całej długości zostaną ustawione ekrany akustyczne o wysokości od czterech do sześciu metrów. Zostaną zbudowane przejścia dla zwierząt w okolicy Lasu Bemowskiego. Poziom dźwięku ani zanieczyszczeń nie przekracza norm - argumentowała Patrycja Rochowska w GDDKiA zajmująca się właśnie sprawami związanymi z ochroną środowiska.

Jaka trasa?

Pierwszy wariant w ogóle nie przewiduje, aby S7 wiodła przez Bemowo. Przewiduje poprowadzenie drogi przez Czosnów, Palmiry, Wóycickiego, Gwiaździstą i wyprowadzenie jej trasą mostu Północnego. Ma mieć długość 21 km.

Wariant drugi ma wpisać się w rezerwę terenową. Skrajem cmentarza Północnego trasa połączy się z S8 Kolejową, Wóycickiego i węzłem Janickiego. Wariant drugi ma mieć długość 22,1 km, wariant 2A - 22,7 km. Oba biegną obok Lasu Bemowskiego. Wariant 2 przechodzi przez tunel pod Chomiczówką. Tunel drugi poprowadzi przez lotnisko, węzeł gen. Maczka, pod ulicami Powstańców Śląskich i Piastów Śląskich. Zaczęty tam tunel będzie miał 1123 m długości. Przejdzie przez ogródki działkowe i skończy się przy Księcia Bolesława.

Wariant 2B to trasa obok Lasu Bielańskiego prowadząca przez ogródki działkowe i obok północnej części lotniska Babice. Po południowej stronie Fortu Wawrzyszew, a następnie przez węzeł Chomiczówka, który ma połączyć trasę mostu Północnego z S8.

Jedyny w tym wariancie tunel o długości 1,7 km biegnie pod ogródkami działkowymi i kończy się przed Księcia Bolesława.

- I na to nie możemy się zgodzić - mówił m.in. pan Tomasz.

- Tak samo poważnie bierzemy pod uwagę każdy z wariantów, więc trasa wcale nie musi przejść przez środek osiedla - mówi wicedyrektor Jaskowski z GDDKiA.

Ale może przejść i przeciwko temu dzielnica zaprotestuje.

- Nasz były burmistrz jest teraz w miejskim ratuszu. Zamierzamy to wykorzystać - zapowiada wiceburmistrz Zygrzak.

Bemowskie spotkanie odbyło się w Wyższej Szkole Edukacji w Sporcie przy ul. Waldorffa na terenie Fortów Bema. Na uboczu i słabo rozpropagowane, dlatego frekwencja była słaba. O to mieszkańcy także mają pretensje.

mac

.
 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (25)

# qwerty

27.06.2013 07:56

Dlaczego Urząd Dzielnicy nie informował o tym spotkaniu? Oj, nie popisali się urzędnicy, nie popisali. Jak GDDKiA wyobraża sobie funkcjonowanie dwóch szkół i trzech przedszkoli zlokalizowanych bezpośrednio przy trasie. To jakiś absurd! Szkoła przy Oławskiej (900 uczniów) sąsiaduje boiskiem(!) z rezerwą pod S7. Chcemy zafundować naszym dzieciom lekcje WF-u przy ekspresówce??? Lokalizacja szkoły i przedszkola przy Andriollego jest jeszcze bardziej tragiczna. To bardzo poważny problem, zupełnie przemilczany. Tymczasem Urząd Dzielnicy będzie się spierał o 150 metrów tunelu. Moim zadaniem te placówki powinny zostać zlikwidowane, to najbardziej rozsądne rozwiązanie. Są miliardy na trasę? Podobno są. Znajdzie się także kilkadziesiąt milionów na budowę bezpiecznych szkół w innych miejscach. Tym powinien się teraz zająć nasz ratusz.

# roger

27.06.2013 08:58

Bemowo zostanie unicestwione. Juz teraz nocny halas od Tirow (normalna droga w nocy jest bez ruchu, a w autostrada zyje) nie daje spac tysiacom ludzi.
Pozostaje miec nadzieje ze zabraknie kasy na budowe. Kraj sie zadluza o 10mld miesiecznie dodatkowo, a EU zbankrutuje.

# roger

27.06.2013 09:04

Pan z GDDKiA powiedzial na spotkaniu ze kanal na S7 zostal zarezerwowany 50 lat temu. Co za absurd ! 45 lat temu to bylo lotnisko i teren wojskowy w glebokiej komunie i z niego zrobiono inwazje w 68r na Czechoslowacje.
Nikt nie myslal o autostradadzie

REKLAMA

# roger

27.06.2013 09:06

Czy jest gdzies forum anty S7 przez Bemowo ?
Jezeli nie to zalozmy, chetnych prosze o meila na janusz47@gmail.com

# Stefan

27.06.2013 09:19

#qwerty napisał(a) 27.06.2013 07:56
Dlaczego Urząd Dzielnicy nie informował o tym spotkaniu? Oj, nie popisali się urzędnicy, nie popisali.

Informowanie o takich konsultacjach to obowiązek GDDKiA, ale zawsze jest tak samo. Dlaczego GDDKiA nie informuje lub informuje niewystarczająco dobrze? Celowo, żeby mało ludzi przyszło? Co to za konsultacje?

# Tomasz

27.06.2013 12:23

Po pierwsze to nie były żadne (pseudo)konsultacje, tylko spotkanie informacyjne! Po drugie nie można powiedzieć, że "Bemowo" nie chce S7, bo to zbyt ogólne określenie i nie wiadomo tak właściwie kto nie chce. Dlaczego autor tekstu kłamie? Urząd Dzielnicy Bemowo poinformował na swojej stronie i profilu FB o tym spotkaniu dopiero 3 godziny przed jego rozpoczęciem, bo zwyczajnie zależało mu na tym aby jak najmniej mieszkańców się pojawiło, dlatego również wybrał tak beznadziejną lokalizację. Forsuje swój wariant przez Generała Maczka, który jest niewykonalny.
Tunel drugi nie prowadzi przez węzeł z Generała Maczka jak to obecnie jest napisane, lecz zaczyna się dopiero przed skrzyżowaniem Piastów Śląskich z Powstańców Śląskich.
1. "Poziom dźwięku ani zanieczyszczeń nie przekracza norm - argumentowała Patrycja Rochowska w GDDKiA zajmująca się właśnie sprawami związanymi z ochroną środowiska."
2. "Jedyny w tym wariancie tunel o długości 1,7 km biegnie pod ogródkami działkowymi i kończy się przed Księcia Bolesława.
- I na to nie możemy się zgodzić - mówił m.in. pan Tomasz."
1. Pani Patrycja Rochowska to jeden z przedstawicielu biura projektowego a nie GDDKiA.
2. Akurat tego ja nie powiedziałem...

REKLAMA

# Tomasz

27.06.2013 12:26

PS. Mieszkańców było zdecydowanie więcej niż kilkunastu, może nie 100 ale wystarczyło aby całość spotkania (informacja i pytania+odpowiedzi) trwała cztery i pół godziny, a sala nie była nawet w połowie wypełniona i nie wszyscy zadawali pytania (chociaż dużo pytań bo jeszcze przedwczesnych), a swoje wnioski można przesłać w ciągu dwóch tygodni.

# Bob Rozbieracz

27.06.2013 15:05

A gdzie można zagłosować ZA jak najszybsza budową trasy S7 przez Bemowo? Natychmiast podpisałbym się wraz z rodziną za takim wariantem. Co mnie obchodzi, że kiedyś jakieś słoje dostali przydział lub bezmyślnie kupili mieszkania w tych koszmarnie brzydkich blokach przy rezerwie terenu pod trasę?
Taki sam problem był przed laty z lokalizacją trasy S8. Też jacyś dziwni aktywiści zbierali podpisy przeciw, a przecież dzięki tej trasie wreszcie można się niemal bezkolizyjnie wydostać z naszej dzielnicy w kierunku cywilizowanego świata. Niestety, na skutek działania niektórych "protestantów" nie zaprojektowano węzła na skrzyżowaniu S8 z ul. Powstańców Śląskich. Dzięki temu liczni mieszkańcy Bemowa, aby dostać się na tę trasę, muszą tłoczyć się i podskakiwać na garbatej ul. Dywizjonu 303, która nie była przewidziana dla takiego ruchu. Najśmieszniejsza była argumentacja przeciwników węzła (głównie z osiedla Górce), według których jakoby "TIR-y będą zjeżdżać na osiedle". Jakoś nikt rozsądny nie zadał wówczas pytania, PO CO TIR-y miałyby zjeżdżać na to osiedle...
Panie Burmistrzu, Panowie Wiceburmistrzowie, apeluję o szerszą perspektywę niż najbliższe wybory (które Wasza Placforma i tak ma szansę przerżnąć)!

# Fikus

27.06.2013 17:56

Zrobią z Bemowa samochodową kloakę-S8 a teraz S7!
Na slajdzie pokazali ,że planowany ruch samochodowy na dobę będzie większy niż na A2!!!Ok. 100 tys. aut na dobę!Trasa będzie mieć 6 pasów z dopuszczalną prędkością 120 km na h!
Ja proponuję jeszcze zafundować Bemowu jeszcze jakąś trasę przelotową -może teraz w poprzek...
A i poprosimy o większą częstotliwość przelatujących nisko samolotów.

REKLAMA

# Fikusf

27.06.2013 17:57

Zrobią z Bemowa samochodową kloakę-S8 a teraz S7!
Na slajdzie pokazali ,że planowany ruch samochodowy na dobę będzie większy niż na A2!!!Ok. 100 tys. aut na dobę!Trasa będzie mieć 6 pasów z dopuszczalną prędkością 120 km na h!
Ja proponuję jeszcze zafundować Bemowu jeszcze jakąś trasę przelotową -może teraz w poprzek...
A i poprosimy o większą częstotliwość przelatujących nisko samolotów.

# zjelonek

28.06.2013 13:13

popieram Boba Rozbieracza !!! Jestem przeciw wszystkim Rozrabiaczom blokujacycm powstawanie infrastruktury ! Tez lubie cisze , spokój i czyste powietrze i jestem za obsadzenie S8 a w przyszłosci i S7 gestym szpalerem z drzew iglastych , ale naprawdę , kilkuset nawet ludzi nie moze blokować budowy drogi planowanej od dziesiecioleci ! Dzieki S8 luzniej zrobilo się i na Górczewskiej i na Powstańców, byłoby jeszcze lepiej gdyby powstał węzeł S8/Powstańców , prawidłowo zaprojektowana i wykonana trasa szybkiego ruchu to ZMNIEJSZENIE hałasu i wydzielanych spalin , bo samochody i tak jakąś drogą przejadą , więc lepiej żeby przejechały szybko i bezkolizyjnie niż stały w korkach.
A najbardziej wrażliwym polecam rozważenie wyprowdzki w okolice Czosnowa lub Zakroczymia - dojadą szybko własnie S7.

# bemowianka

28.06.2013 14:48

Wybieram wariant II bez węzła Maczka i z tunelem o długości 1,7 km

REKLAMA

# Ramon

28.06.2013 21:51

Już jeden burmistrz (Całka) się wygłupił i z S8 nie można zjechać na Powstańców Śląskich. Jego zdaniem ruscy kierowcy ruskich tirów wjeżdżaliby na ruskie pierogi na Bemowo. Teraz kolejny chce uniemożliwić wjazd na S7.

# qwerty

29.06.2013 08:21

Ramon, niby w jaki sposób to się stało? Udowodnij, że władze dzielnicy miały cokolwiek do powiedzenia w tej sprawie. Docelowy węzeł Nowolazurowa/S8/TMP jest dużo ważniejszy strategicznie niż ewentualny S8/Powstańców. To proste jak budowa cepa. GDDKiA miała budować węzły co kilkaset metrów, żeby Ramon mógł wygodnie wjechać? Wiesz jaki jest koszt budowy takiego węzła? Jest tam miejsce na coś takiego? Nie sądzę. Połączenie S7/Powstańców nie jest planowane i po prostu go nie będzie. To będzie także wina Burmistrza?
PS.@Tomasz, jeżeli się nie mylę w dalszym ciągu obowiązuje
Uchwała nr III/16/05 Rady Dzielnicy Bemowo m.st. Warszawy z dnia 3 marca 2005 r. Stwierdzenie, że "Bemowo nie chce S7" jest jak najbardziej zasadne.
@Stefan, 17-go czerwca GDDKiA umieściła na swojej stronie komunikat o spotkaniach. Sądzisz, że nasz Urząd Dzielnicy nie został o tym wcześniej poinformowany? Poprzednio nie było takich problemów.

# Stefan

29.06.2013 09:40

#qwerty napisał(a) 29.06.2013 08:21
@Stefan, 17-go czerwca GDDKiA umieściła na swojej stronie komunikat o spotkaniach. Sądzisz, że nasz Urząd Dzielnicy nie został o tym wcześniej poinformowany? Poprzednio nie było takich problemów.

Wszyscy mieszkańcy Bemowa nie mają nic innego do roboty, więc codziennie wchodzą na stronę GDDKiA Gdaka powinna takie spotanie ogłosić na plakatach, kilku bilboardach i w prasie lokalnej. Wtedy nikt nie miałby pretensji i frekwencja byłaby duża. Tzw. konsultacje społeczne od lat są słabe, bo od lat uważa się, że ogłoszenie "na naszej stronie" jest wystarczające. Dotyczy to wszelkich urzędów, nie tylko Gdaki. Odkąd pojawił się internet, a zwłaszcza Facebook, to wszystkim wydaje się, że jak coś ogłoszą na stronie i FB to już całe miasto o tym wie, a to nieprawda.

REKLAMA

# Tomasz

29.06.2013 13:27

@qwerty
Tak, to wina ówczesnych władz Bemowa, że ten węzeł nie powstał mimo, że był planowany, a obecne władze na to właśnie narzekają:
http://goo.gl/yTjuv
"Bemowo w ostatnim czasie zostało przecięte na pół trasą S8, mieszkańcy mają ograniczone możliwości korzystania z tej trasy w związku z brakiem węzła z główną arterią dzielnicy - ul. Powstańców Śląskich."
W tym samym dokumencie też jest przeciwny przedłużeniu TMP przez Boernerowo. Połączenie S7 z Powstańców nie, ale już z Gen. Maczka i Żołnierzy Wyklętych tak. Nie znam a tym bardziej nie pamiętam ustawy sprzed 8 lat ;) Bemowo, czyli kto? Mieszkańcy? Nie było referendum... Władze dzielnicy? Tak i owszem, chcą podrzucić trasę Bielanom, jakby po północnej stronie Maczka na Piaskach nie było zabudowań. Ochronić lotnisko i przypodobać się części mieszkańców przed wyborami, dlatego forsują swoje rozwiązanie i nie informowali mieszkańców wcześniej o spotkaniu. Jeśli zostanie wybrany wariant przez Bemowo to powinien to być II a nie IIb bo będzie powtórka z S8. PS. Kiepskie miejsce na dyskusję w komentarzach, może jakieś lepsze?

# qwerty

29.06.2013 13:40

"Wszyscy mieszkańcy Bemowa nie mają nic innego do roboty, więc codziennie wchodzą na stronę GDDKiA".
Pewnie, że nie. Mam jednak wrażenie, że zawiodła zarówno Gdaka jak i UD.
Osobiście nie mam żadnych pretensji. Wszystko co było do powiedzenia na temat tej trasy już powiedziano.
Co do reszty, przyznaję Ci rację. Tak to właśnie wygląda. Pozdrawiam.

# qwerty

29.06.2013 14:46

@Tomasz, nie będę się spierał. Podaj przy okazji zródło informacji, że była planowana budowa węzła S8/Powstańców. S8 powstała w oparciu o tzw.specustawę drogową. Krótko i na temat. Ośrodki decyzyjne to GDDKiA(inwestor) oraz Wojewoda Mazowiecki. Prezydent m.st. Warszawy (słyszałeś pewnie o BPRW) wyrażał swoją opinię. Inwestor mógł ją uwzględnić lub nie. Samorząd na szczeblu dzielnicy nie miał nic do gadania. To tyle.
To sprzed 8 lat to uchwała, nie ustawa. Nadal obowiązuje, stanowisko to dokument niższej rangi. Zgodzisz się, że Rada Dzielnicy to reprezentacja mieszkańców wybrana w demokratycznych wyborach? Co do reszty , UD może wymyślać najbardziej kosmiczne projekty. To nie ma żadnego znaczenia. Co chcą podrzucić Bielanom? Mapkę z kolorowymi kreskami? Czym się tak irytujesz? Nie jestem przeciwnikiem budowy tej trasy, specjalnym entuzjastą też nie. Jestem pewien, że zostanie wybudowana w podanym przez Ciebie wariancie. Warianty I i IIB są mało prawdopodobne. Dla mnie problemem jest fatalna lokalizacja dwóch bemowskich szkół i trzech przedszkoli. Pozdrawiam.
PS. Niestety, nie mam już czasu na dalszą dyskusję, wyjeżdzam :). Miło było pospierać się w kulturalny sposób, to dzisiaj ewenement. Dziękuję.

# Tomasz

29.06.2013 16:52

Źródła nie mam bo to dawno temu było i wtedy jeszcze się tak tym nie interesowałem, ale widziałem, że takie plany były. Niestety nie znam szczegółów także nie jestem w stanie tutaj coś więcej napisać. Też na U i mi się pomyliło :P Jakoś nie pamiętam nic w kwestii S7 przy ostatnich wyborach, ale tym się nie interesowałem również. Ja wiem, że mogą ale tego nie rozumieją, to są tylko moje domyślenie, wprost się do tego nie przyznają przecież. Jak się irytuję to tym co ludzie wypisują na FB Bemowo i w takich komentarzach chociażby tutaj :) Cóż teraz można mieć większy wpływ na budowę S7 niż kiedyś na S8, więc dlaczego tego nie wykorzystać? S8 jest pełne wad i na spotkaniu mieszkańcy to wytykali. Coś mi się wydaje, że jeszcze będzie nie jeden "news" z okazją do dyskusji po tym jak wysłuchałem emocjonalne przemówienie pana wiceburmistrza na spotkaniu ;)

# Yello

30.06.2013 12:13

Bez sensu....
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024